Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt på den siste oppstillingen der. Hvis vi skal kjøre to spisser, så tror jeg heller Rafa vil ha en 4-4-2-formasjon (eller 4-2-2-2 da :p ), selv om vi ikke har spilt så mye i den formasjonen i år.

 

--------------------Reina------------------

 

--Arbeloa - Carragher - Skrtel - Riise--

 

----------Mascherano - Alonso---------------

 

-------Gerrard ------------ Babel---------

 

------------Crouch - Torres-----------

 

 

At Gerrard får høyrekanten tror jeg ikke gjør så mye. Han kommer nok til å spille seg inn i banen, så får Arbeloa komme opp fra beck-posisjonen sin.

Selv om dette hadde vært en spennende formasjon, så har jeg heller tro på ditt første forslag, Jefecito. :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mye mer tro på Jefiecito sitt siste forslag enn ditt. For det første heter det aldri 4-4-2-2 ettersom kantene ikke er sentral, men heller litt foran sentralene. Babel sentral uten kanter kommer ikke til å funke. For det andre har Gerrard vist at kant ikke er hans greie, men heller offensiv midtbane, så jeg tror på.

 

Reina

Arbeola - Carragher - Skrtel - Riise

Macherano

Kuyt ----------------- Babel

Gerrard

Torres

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

Per dags dato synes jeg 4-2-3-1 fungerer best for oss, og at vi helst bør holde oss til det med mindre vi får utrolig gode forsterkninger på spissposisjonen i sommer slik at vi kan spille med to spisser.

 

Reina

Arbeloa/ny høyreback - Carragher/Skrtel - Agger/Skrtel - Aurelio/Insua/ny venstreback

Mascherano - Alonso

Kuyt/Pennant/ny ving - Gerrard - Babel/ny ving

Torres

 

Den har vi hatt god suksess med så langt.

 

Et annet alternativ på onsdag, ettersom vi må ha mål, er å droppe en av de sentrale midtbanespillerne og kjøre offensivt med to spisser i en 4-1-3-2.

 

Reina

Carragher - Skrtel - Hyypiä - Riise

Mascherano

Kuyt - Gerrard - Babel

Torres - Crouch

 

Så kan man vurdere om det blir for offensivt. I og med at vi har fire forsvarere + Masche og Kuyt, så synes jeg ikke nødvendigvis det trenger å bli det. Alle må bare jobbe godt tilbake.

Lenke til kommentar

Reina, Carragher, Skrtel, Hyypiä, Masche. :) Alonso er god, men han har ikke vært så god i år at han har vært en direkte nødvendighet for laget. Og HVIS vi skal spille med to spisser, er han den eneste jeg kan avse, ettersom Gerrard jo sier seg selv og en kjempende Masche er en absolutt nødvendighet i slike kamper. Så Alonso må bli offeret hvis vi skal kjøre offensivt med to spisser.

Lenke til kommentar
Reina, Carragher, Skrtel, Hyypiä, Masche. :) Alonso er god, men han har ikke vært så god i år at han har vært en direkte nødvendighet for laget. Og HVIS vi skal spille med to spisser, er han den eneste jeg kan avse, ettersom Gerrard jo sier seg selv og en kjempende Masche er en absolutt nødvendighet i slike kamper. Så Alonso må bli offeret hvis vi skal kjøre offensivt med to spisser.

Er slettes ikke for to spisser. Bare se hvordan Chelsea eide United igår. Makan til strategi sier jeg bare. Det er vanskelig å velge mellom Alonso og Masche men Alonso vs Crouch derimot. Er det ett valg?

Lenke til kommentar

Du kan ikke trekke paralleller til kampen i går Lawliet. For det første er Champions League noe helt annet enn PL (cup er cup). Det betyr at strategien i går er irrelevant for kampen i CL. For det andre er Liverpool et totalt annet lag enn det Manchester United er, noe som igjen betyr at Chelsea antagelig ikke spiller på samme måte som i går.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det et alternativ. Jeg tror nok vi stiller med 4-2-3-1, og jeg håper vel egentlig også det siden det er "tryggest", men vi må ha mål og Crouch har spilt godt i det siste, så jeg ser ikke bort ifra at Benitez kan velge å begynne med to spisser, men jeg tror det ikke.

 

Alonso vs Crouch er jo to helt forskjellige utgangspunkt da, de kan ikke sammenlignes på noen måte. Hvem man skal bruke av de to kommer helt an på hvordan man går ut. Alonso er først og fremst en defensiv spiller, med pasningsstyrke og litt aktiv offensivt også, mens Crouch er en ren spiss og et offensivt valg. Så hvem man skal starte med kommer an på hvordan man skal gå ut og hvor mye det skal satses.

 

Men jeg er for så vidt enig, jeg håper vi går ut i 4-2-3-1 jeg også, siden det har fungert godt siden vi begynte med det og vi har gjort mange mål i den formasjonen, samtidig som vi også har god defensiv dekning da og det er viktig å hindre et tidlig Chelsea-mål, aller helst må vi score først ellers blir det vanskelig med et Chelsea-lag som legger seg lavt. Så kan vi heller spare Crouch som en joker.

 

Mitt foretrukne lag:

 

Reina

Carragher - Skrtel - Hyypiä - Riise

Mascherano - Alonso

Kuyt - Gerrard - Babel

Torres

Lenke til kommentar

Vet godt att man ikke kan samenligne de to, men poenget var at jeg mener Alonso er bedre i sin posisjon enn det Crouch er i hans. Men ellers er jeg helt enig med laget ditt Hewitt :)

Du kan ikke trekke paralleller til kampen i går Lawliet.

Henviste bare til ett eksempel på hvordan man kan rundpule ett godt forsvar med kun en spiss :)

Lenke til kommentar
Du kan ikke trekke paralleller til kampen i går Lawliet.

Henviste bare til ett eksempel på hvordan man kan rundpule ett godt forsvar med kun en spiss :)

Drogba var god ja. Men så fikk han hjelp av 1-2 sentrale midtbanespillere, en ving og en back samtidig. Jeg kan love deg at Chelsea ikke går ut såpass offansivt mot oss. Men jeg ser poenget HVIS de skulle gått ut så offansivt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

OG med Evertons 2-2 mot Aston Villa er Liverpool garantert CL-spill også neste år.

Good news for Liverpool og Europa.

 

Game on på onsdag nå,fokus og maksimalt med døballtrening i eget felt

Lenke til kommentar

Godt å ha det 100% sikret, men i og med at det var 99,5% sikret fra før så var det enda mer gledelig å se Everton gå på poengtap i dag. :D Go Blues. Men det var en morsom kamp å se for en nøytral (ok da, ikke helt) hvert fall, spesielt andre omgang. Villa var også gode i dag, og Carson gjorde en god jobb i Villa-målet, kunne gjøre lite med de to scoringene. Nå har Villa gode muligheter til å ta femteplassen fra Everton også. :p

 

Nå som ting er sikra for oss er det bare til å kjøre på med San Jose, Nemeth, Insua, Plessis, osv. i de to resterende kampene våre, blandet med litt førstelagsspillere. De unge må få litt sjanser og det er gøy å se dem. Hvis vi går til CL-finale må jo dog noen av de viktigste spillerne få litt spilletid der så de ikke kommer helt ut av kampform. Håper på noe lignende i de to neste PL-kampene:

 

Reina

Arbeloa - Carragher/Skrtel - San Jose - Insua

Pennant - Gerrard - Plessis - Babel

Nemeth - Torres

 

Selvfølgelig mange faktorer som kommer inn her - form, skader, eventuell CL-finale, osv., men poenget er at jeg vil se litt unggutter i innspurten nå, spesielt Plessis, Insua og Nemeth.

Lenke til kommentar
Drogba var god ja. Men så fikk han hjelp av 1-2 sentrale midtbanespillere, en ving og en back samtidig. Jeg kan love deg at Chelsea ikke går ut såpass offansivt mot oss. Men jeg ser poenget HVIS de skulle gått ut så offansivt ;)

Sorry, formulerte kansje litt dårlig. Mente ikke at det var kun drogba som saboterte United, men at Chelsea soboterte de med kun en spiss, og ikke to :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...