Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Hahah, må bare le. 2 av de videoene der har jo ingenting som helst med filming eller diving å gjøre. Den Torres-videoen fra Atletico er vel den eneste som kan se ut som diving, men jeg kan aldri huske å ha sett Torres dive for Liverpool. Falle litt lett, ja, men det gjør jo hver eneste spiller. Diving/filming er noe helt annet. Betydningen av filming eller diving har jo blitt helt utvanna, folk bruker bare folk faller litt nå. Å dive vil si å spille seg til en forseelse uten noen kontakt for å oppnå et frispark/kort til motstanderen/straffe/etc.

 

Greit at du vil forsvare helten din, men kom igjen da. Den første er soleklar, og hvorfor faller Torres lenge etter den såkalte forseelsen? Akkurat slik som mot Inter på Anfield det, da Matrix fikk sitt andre gule, Torres faller "lenge" etterpå forseelsen har skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

En viktig ting som gjør at spillere som Torres og også til dels Ronaldo ikke er så forbanna tilbakestående som for eksempel Robben er at de står stødig i situasjoner de kan kaste seg. Jeg sier ikke at det ene veier opp for det andre, men det er verre med spillere som kaster seg konsekvent.

Lenke til kommentar
Greit at du vil forsvare helten din, men kom igjen da. Den første er soleklar, og hvorfor faller Torres lenge etter den såkalte forseelsen? Akkurat slik som mot Inter på Anfield det, da Matrix fikk sitt andre gule, Torres faller "lenge" etterpå forseelsen har skjedd.

Det så ut som en dive på direkten, men så på reprisen at han fikk seg en på ankelen. Da kaller jeg det ikke filming. Hvorfor han faller litt etter må du jo nesten spør Fernando om, men har du spilt fotball selv så vet du at du ikke alltid kjenner alle smeller umiddelbart og gjerne løper litt før du kjenner noe. Det er jo ikke som om Torres har noe å vinne på en dive der. Han taper jo ballen (som han sannsynligvis hadde rukket) og han gjør (etter hva jeg husker hvert fall) ingen tegn om at motstanderen skal ha gult kort. Den mot Inter husker jeg som klart som et egg, men lenge siden jeg har sett den. Som sagt; er så lei av å høre hvordan alle diver bare de faller.

 

Husker du denne da? Dette var ikke en dive ifølge deg, så morsomt å se hvordan alt Torres gjør er diving plutselig. :)

Lenke til kommentar

Hewitt: Kan se ut som filming?? herregud, det ligner jo ikke på noe annet engang. Den mot United kan vel diskuteres, men jeg syntes at den ser rimelig suspekt ut i beste fall.

 

Hyrlen:

Du ser faktisk ikke poenget? Scholes har scoret tilsvarende, men fortsatt spilt godt. Dermed ikke nødvendigvis et ankepunkt på en sentralmidtbane.

Ser poenget, men det er dårlig i denne sammenhengen. Fabregas har putta mange mål i år og det taler til hans fordel. Jeg skrev ikke at det var avgjørende, men er det er viktig? Så absolutt. Verken Barry eller Scholes fortjener å bli nominert fremfor Fabregas.

 

 

Litt morsom den her :)

 

Edit: Enig med cinesque. Imo er Robben tidenes kvalmeste spiller som noen gang har spillt i PL. Her snakker vi virkelig diving på lavt nivå. Kroppsspråket når noen taklet han var jo bare helt latterlig.

 

Edit2: Evig mange leif...

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Må bare kommentere den første videoen din The Game.

Jeg har selv spilt fotball på relativt høyt nivå, og når man får seg ett spark på hælen av en stor midtstopper i høy fart gjør det mildt sagt vondt. Det som ofte skjer er at smerten ikke kommer før 1-2 sekunder etter man har blitt taklet, og dermed klarer man å holde seg på beina et par sekunder, før det gjør vondt, og man faller. Det er det som kan ha hendt med Torres her.

 

Edit:

Som Hewitt allerede har påpekt.

Endret av AndersC
Lenke til kommentar
Hewitt: Kan se ut som filming?? herregud, det ligner jo ikke på noe annet engang. Den mot United kan vel diskuteres, men jeg syntes at den ser rimelig suspekt ut i beste fall.

Var nå ræva kvalitet på den videoen, men det minnet veldig om diving ja. Har ingen problemer med å si det, når det faktisk ER diving. Men jeg står fortsatt på at jeg ikke har sett en Torres-dive (merk: dive) i Liverpool-trøya enda.

 

Videoen med Gerrard/Alonso er fin ja. :D "Hope that's not on the telly".

Lenke til kommentar
Husker du denne da? Dette var ikke en dive ifølge deg, så morsomt å se hvordan alt Torres gjør er diving plutselig. :)

 

Meh. Uansett hvor farget jeg er klarer jeg ikke å se at det der var straffe.

 

Skulle ikke vært straffe, men filming var det ikke.

 

Hehe det kan være greit å se reprisen en del ganger før man utaler seg, det man ser i kampens hete er ikke alltid det "riktige". Det var ikke meningen å lage kvalm, sikkert mange som er interessert i å se episoden uansett.

 

http://www.d1g.com/video/show/?id=1592157

 

Greit, jeg trekker tilbake det jeg sa. Jeg liker det selvsagt ikke, trodde virkelig Ronaldo var ferdig med filmingen sin etter VM, men det har vært enkeltsituasjoner som dette her. Jeg vil ikke ha filmere i den røde drakta.

 

Come again sa du? Bedre lykke neste gang.

Lenke til kommentar

Alle som har spilt litt fotball vet hvor lett det er å komme i ubalanse bare noen så vidt er borti deg når du er i stor fart, det gjelder så og si alle "divingene" til Gerrard. De fleste skjer når han er i stor fart og noen prøver å takle han. Sier ikke at han ikke har diva noen gang, men sier bare hvor vanskelig det faktisk kan være å holde seg på beina når man er i fart, og han har absolutt ikke diva så mye som enkelte påstår.

 

Både Torres og Ronaldo faller lett til tider, men det skal også sies at begge disse blir behandla utrolig tøft på banen, det er jo nesten ingen andre måter å stoppe de på. Ronaldo har heldigvis skjerpa seg betraktelig denne sesongen.

 

Er enig med Hewitt at begrepet "filming" er blitt utvanna. Bare noen faller litt lett filmer de. Når det er filming er det jo ikke kontakt.

Lenke til kommentar
Når det er filming er det jo ikke kontakt.

Dårlig defninisjon, å en feilaktig en.

Støttes.

 

Å falle av egen vilje, når det er gunstig å gjøre det, tolker jeg som filming, uavhengig om det er noe kontakt eller ikke. Så klart er det forskjell på å falle "lett" når man blir hindret nevneverdig, (jf Hleb situasjonen) men ta Gerrard videoen jeg postet ovenfor til eksempel. Det er filming etter mitt skjønn.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Når det er filming er det jo ikke kontakt.

Dårlig defninisjon, å en feilaktig en.

Da må du opplyse meg om den riktige definisjonen da, siden du tydeligvis sitter på den. Kanskje enig at det er en litt tynn definisjon, men det er vanskelig å sette noen grense mellom "falle lett" og "filming" dersom det er kontakt. Dersom det er lett kontakt kan jeg være enig, men igjen, så skal det ikke så mye til å komme ut av balanse om man er i fart.

Lenke til kommentar

Filming, det ligger jo litt i ordet hva det er. Ta f.eks Anderson mot Arsenal på Emirates: Fabregas hadde småsparket han et par dueller, uten å få frispark mot seg. Neste duell kaster Anderson seg i bakken og tar et par runder rundt mens han ynker seg som en bikkjevalp, glimrende eksempel på filming. Ikke noe jeg liker, men det er også den eneste episoden jeg har fått med meg fra ham.

Lenke til kommentar
Å falle av egen vilje, når det er gunstig å gjøre det, tolker jeg som filming, uavhengig om det er noe kontakt eller ikke.
En god del av straffene havner i den kategorien der. Alle spillere hjelper litt til når de ser at de kan dra noe ekstra ut av det. Og om de ikke gjør det av ting som stolthet/ære så kan du være sikker på at en manager raskt vil dra de idealene ut av skallen på ha.

 

Til syvende og sist blir det et spørsmål om skjønn - og skjønn er farget av hvem man holder med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...