Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er det du snakker om? Så om han bommer på en forseelse skal han la neste gå? Han skal da følge regelboka på klare forseelser uansett hvilken linje han har lagt seg på. Å Gerrard hadde ikke akkurat en soleklar målsjanse.

Jeg tror du vet like godt som meg at straffen ikke var den klareste i verden, så hvorvidt Hleb gikk på snørra kun grunnet Kuyts venstre hånd er vanskelig å si. Og her tør jeg påstå at dommeren klarer å vurdere situasjonen bedre enn oss. Med andre ord så forsvarer jeg ikke avgjørelsen i den forstand at jeg mener den var rett, men at han kunne oppfatte det som om Hleb falt stort sett på egen hånd er jeg overbevist om. Ergo betyr det at dommeren ikke nødvendigvis mener at han tok en feil avgjørelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ergo kan man si at arsenal tapte pga feilaktig dommeravgjørelser. Noe du mente var feil. Jeg bare motbeviste din påstand.

Så hvis jeg sier at Reina kunne reddet den straffen (som vi alle vet han kunne), så motbeviser jeg din påstand?

Lenke til kommentar
Mitt poeng var at om alle situasjoner hadde blitt dømt rett, inkludert de du påpekte, så hadde arsenal vunnet.

Ergo kan man si at arsenal tapte pga feilaktig dommeravgjørelser. Noe du mente var feil. Jeg bare motbeviste din påstand.

Du virker ganske sikker i din sak på at Arsenal hadde scoret på den straffa må jeg si. Veit du noe vi andre ikke veit?

Lenke til kommentar

De hadde mest sansynlig scoret på straffen. De hadde derfor mest sannsynlig vunnet dersom dommeren hadde dømt riktig. Men dette har lite eller ingenting å si. Dere får med dere et strålende resultat og man husker ikke de lagene som ryker ut i 1/4 finalen i CL i 2008. Man husker det laget som vinner, fortjent eller ei.

Dessuten er dette snakk om flaks/uflaks og det er noe som jevner seg ut i lengden, selv om jeg selvsagt hadde vært ganske så forbanna om jeg var Arsenal-fan nå.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Straffen er jo ganske åpenbar da Kuyt(enorm arbeidskapasitet) legger venstre hånd rundt skuldera til Hleb og drar han ned. Klart at Hleb faller litt lett, men allikvell klar straffe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Arsenal spilte best, ingen tvil om det. Noe jeg forventet med tanke på at de var på hjemmebane og at de i det hele tatt er et glimrende lag. Men jeg tror fortsatt vi går videre.

Lenke til kommentar
Hva er det du snakker om? Så om han bommer på en forseelse skal han la neste gå? Han skal da følge regelboka på klare forseelser uansett hvilken linje han har lagt seg på. Å Gerrard hadde ikke akkurat en soleklar målsjanse.

Jeg tror du vet like godt som meg at straffen ikke var den klareste i verden, så hvorvidt Hleb gikk på snørra kun grunnet Kuyts venstre hånd er vanskelig å si. Og her tør jeg påstå at dommeren klarer å vurdere situasjonen bedre enn oss. Med andre ord så forsvarer jeg ikke avgjørelsen i den forstand at jeg mener den var rett, men at han kunne oppfatte det som om Hleb falt stort sett på egen hånd er jeg overbevist om. Ergo betyr det at dommeren ikke nødvendigvis mener at han tok en feil avgjørelse.

Kuyt kommer i fart og legger hånda på Hleb, samt at Hleb er i fart. Skal ikke mye til for å felle han. Soleklar straffe mener jeg. Å vi har da et mye bedre grunnlag og dømme på enn dommeren, siden vi tross alt så situasjonen opp mot 5 ganger? At dommeren kan feiltolke er noe annet, men han kan ikke dømme utifra hvilken linje han har lagt seg på. Om Kuyt feller Hleb som er gjennom er det en klar forseelse og skal dømmes utifra det.

Uansett en god kamp av dommeren med unntak av den episoden.

Dagens Liverpool-supporter sitater:

-Jeg ser at Aurilio har jævlig lyst å oppheve offsiden hver gang det blir spilt i bakrom!

Almunia tar ballen sikkert med hendene i feltet på corner

- HEY! Det der er vel ikke lov. Hvertfall ikke for Reina! Han har bare lov til Volleyball-grep i feltet!

Lenke til kommentar

En kan i alle fall godt forstå at arsenal er med i gullkampen enda etter denne kampen. Det er ingen vei utenom at vi var heldige i denne kampen, men nå skal det sies at vi har samme flaks mot oss også (ikke denne kampen da) og det kan nok de fleste lags supportere være enige i at gjelder for deres lag også. Selvsagt straffe, om det hadde blitt mål på den kan vi ikke si noe om, men det har lite å si da det er en latterlig stor mulighet til å lage mål.

Ellers veldig fint mål av deivid mot chelsea :o

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Straffen var soleklar. Gerrard situasjonen skjedde lenge etterpå og jeg personlig tror dommeren kompanserte ved å ikke ha gitt Arsenal straffe for en lignende situasjon.

Mulig jeg er helt på tur nå, men fikk ikke Alonso et tidlig gult kort?

Lenke til kommentar

Arsenal var best i dag, men syntes vi er altfor dårlige til å utnytte overgangsmulighetene vi får i dag, litt for dårlig presisjon... Likevel fott resultat, Arsenal må angripe på Anfield, dette blir gøy ;)

Clichy fikk gult da Torres slo tunnel

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...