Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Superparanoid: Kuyt er på sitt beste average, som i dag. Ville ikke hatt han på c-laget til united engang og det mener jeg oppriktig. Hadde jeg feks vært manager i Derby hadde jeg ikke hentet Kuyt gratis engang.

hadde jeg vert manager i Derby hadde jeg plukket inn sånne som Kuyt om det var mulig..miljøskifte kan kanskje gjøre susen på kuyt? Han er jo ikke en dårlig spiller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Superparanoid: Kuyt er på sitt beste average, som i dag. Ville ikke hatt han på c-laget til united engang og det mener jeg oppriktig. Hadde jeg feks vært manager i Derby hadde jeg ikke hentet Kuyt gratis engang.

hadde jeg vert manager i Derby hadde jeg plukket inn sånne som Kuyt om det var mulig..miljøskifte kan kanskje gjøre susen på kuyt? Han er jo ikke en dårlig spiller

But he is... Har aldri vært en fan og kommer aldri til å bli en.

 

Miljøforandringer funker på spillere som faktisk har evner med ball. Eksempelvis Forlan eller Kleberson for å nevne to. Begge disse har jo kvaliteter, men funket ikke i PL. Kuyt har i mine øyne lite annet en innsatsvilje og det kommer du bare begrenset langt med. Husker at jeg lo når jeg så fyren for Holland i VM mot Portugal. faen meg helt ubrukelig sa jeg da og står ved det. Å putte masse i æresdivisjon er ingen garanti for at du er en god nok fotballspiller for PL.

 

Med sånne spillere på laget har du ALDRI sjangs til å vinne ligamesterskap. Og ikke trekk frem Feltcher, O'shea eller Park hos oss - alle disse er hundreogfemti ganger så gode som Kuyt.

 

Nei, ville heller hatt Pennant eller Guthrie (eller hvem som helt egentlig) på kanten intill dere kjøper en ny

Lenke til kommentar

Kuyt er god nok for de aller fleste lag i PL. Men at han ikke er god nok for Liverpool er jeg enig i. Men han er ikke så ille som alle skal ha det til heller da, men han har hatt en dårlig sesong, ingen tvil om det. Scorte jo 14 mål i debutsesongen, og det er et helt greit tall det. Men ja, jeg skjønner heller ikke hvorfor han får spille kant fremfor Pennant, som er langt bedre. Kanskje er det fordi vi faktisk vinner, og jeg er jo for så vidt med på at det er unødvendig å skifte på laget hvis man vinner over tid, men ... Jaja, er ikke så mye å få gjort med det. Men jeg håper alltid på Pennant før lagoppstillingen kommer.

Lenke til kommentar
Miljøforandringer funker på spillere som faktisk har evner med ball. Eksempelvis Forlan eller Kleberson for å nevne to. Begge disse har jo kvaliteter, men funket ikke i PL. Kuyt har i mine øyne lite annet en innsatsvilje og det kommer du bare begrenset langt med.

Akkurat det er et ganske dårlig argument siden Kuyt hadde flere sesonger i Nederland der han scorte 20+ og til og med 30+. :) Sier dog kanskje litt mer om nivået i Nederland enn Kuyt, men alikevel. Derfor er jeg også litt skeptisk til Huntelaar, som også bøtter inn mål i Nederland.

Lenke til kommentar

god møgen, alle sammen :)

 

Helt enig angående Hunteelar. Det finnes mange eksempler at det er farlig å handle spisser fra Holland. For å ta de seneste års overganger så kjører jeg to eksempler: Kalou scoret 35 mål på 67 kamper for Feyenoord mens Mateja Kežman scoret 24 mål på 33 kamper i debut sesongen og på de tre følgene sesongene, putta han 87 for PSV.

Ingen av disse har slått til i Premier Leauge, men var helt overlegene i æresdivisjonen. Nivået på ligaen har mange ganger blitt kritisert av mangen fotballkyndige personer verden over. Klart det finnes unntak, se bare på Van Nistelrooy eller Bergkamp. Men man kan ikke vurderer en ligas kredibilitet basert på noen få enkelt spillere. Da skulle man tro at tippeligaen var ekstremt god fordi vi har produsert en spiller som Solskjær. Eller for å sette det på spissen: er det noen som tror Helstad hadde lyktes i Liverpool eller United fordi han putter tredve mål for brann iløpet av en sesong? Tippeligaen er faktisk ikke lysår bak æresdivisjonen.

 

Når jeg vurderer en spiller, så kikker jeg alltid på følgene karakterer først: Nemlig fart og tempo. Uten disse egenskapene har du ikke sjangs i PL, uansett hvor god du er. Se bare på Ballack og Shevchenko som tidligere var annerkjent som blant verdens beste i sine posisjoner. Neste på listen er om vedkommende har en spesifik kvalitet som skiller spilleren fra massene. Eks: Foruten en smågod teknikk er Nistelrooy en allrounder (som Huntelaar) og uten noen voldsome ferdigheter spillemessig. Men fyren har ekstreme avsluttningsegenskaper og evner til å være på rett plass til rett tid. Dette syntes jeg Huntelaar mangler og jeg finner det nærliggende å sammenlignde disse to, da de på mange måter representerer mye av det samme spillemessig. Har sett fyren spille og han virker som en gjennomsnitts bedre spiller enn forsvarene han møter. Litt mer fart, litt mer styrke og såklart målteft. Men ingen ferdigheter ut av det blå. Vedder min venstre nøtt på at fyren blir en flopp, dersom han havner i PL!

 

Samme gjelder Kuyt, bare at sistnevnte overhode ikke har noen spesifike kvaliteter og har flere store svakheter i spillet sitt. Bl.a teknisk, der fyren ligger på nivå med tufte IL.

 

På det nivået så holder det ikke å bare stille opp med arbeidsinnsats og gladvilje. Ville kanskje vurdert å hente han til Sandefjord Fotball, men kun for en billig penge og fordi Fredrik Thorsen ikke leverer for tiden...

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Når jeg vurderer en spiller, så kikker jeg alltid på følgene karakterer først: Nemlig fart og tempo. Uten disse egenskapene har du ikke sjangs i PL, uansett hvor god du er. Se bare på Ballack og Shevchenko som tidligere var annerkjent som blant verdens beste i sine posisjoner.
Ballack har da vært god i år?
Lenke til kommentar

Ikke at det har noe under "This is Anfield" å gjøre, men Ballack har jo nesten ikke fått spilletid i år, dels pga. skade. Men jeg er enig med The Game, både Ballack og Shevchenko har ikke prestert opp mot det man hadde forventet i PL, spesielt Shevchenko.

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg dreit på draget da jeg satte meg opp på jobb denne uken, så jeg må jobbe i morgen. :no:

Får bare med meg 2. omgang. Det blir den andre omgangen av en Liverpool kamp jeg går glipp av i år.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...