Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer ikke an på hva han sa, poenget var at whinet hele kampen, og etterhvert fikk dommeren nok.

Jepp, fortjent. Har aldri sjønt vitsen med å klage på dommeren. Hvor ofte ser man at en spiller klarer å overtale dommeren liksom?

Pondus viser den veldig bra :p "Åjo, aha, jo, etter all den kjeftingen jeg fikk i trynet av deg nå så har du faktisk rett. Jeg trekker det røde kortet tilbake. Beklager så meget."

Lenke til kommentar
Kommer ikke an på hva han sa, poenget var at whinet hele kampen, og etterhvert fikk dommeren nok.

Ja det er sant, han gikk en del og whinet, men syntes det var kanskje litt strengt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8YQSmkB5XWg - Går det ikke tydelig frem av munnbevegelsene her hva han sier, så vet ikke jeg.

 

Legg den sammen med http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/15/500760.html så kan det vel ikke engang stilles spørsmålstegn ved at han ble utvist.

 

Faktisk ikke merkelig at han får såpass lang straff engang.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Ikke argumenter med Ijeh-saken. Det er helt annerledes i England, det vil egentlig ikke være en overdrivelse å si at dommeren får "fuck off" slengt etter seg fra en av partene ved omtrent hver avgjørelse. Og Øvrebø var en komplett idiot i Ijeh-saken også. Uttalte vel at det var det groveste han noensinne hadde hørt, men da skal man ha levd bra innesperra i et hyperkristent miljø og for første gang være ute i samfunnet om det skal stemme.

 

Når det er sagt, så er det røde kortet til Mascherano helt riktig, for all del. Det jeg reagerer på er heller ikke han får bot eller tre kampers karantene (hvis han får det, riktignok), men at straffen han får er like streng som en spiller som spiller stygt og farlig. Det er det jeg henger meg opp i, for jeg skjønner ikke hvor logikken er. Med FAs straffereglement per dags dato, hadde egentlig én kamp utestengelse vært godt nok med tanke på alvorlighetsgraden i hendelsen. Men jeg vil også at han skal få en personlig straff i bøteleggelse, noe han som, som jeg har sitert tidligere i dag, har fått fra Liverpool på to ukelønner, som er det strengeste man kan gi og dette har Masche godtatt. Etter mitt skjønn burde da denne saken være ute av verden, men denne saken viser også at FA setter dommerne over spillerne. Spillere kan spille stygt og farlig og være en direkte trussel ovenfor motstandere, og slippe greit unna med i verste fall noen kampers karantene, mens hvis en dommer blir kritisert eller stoltheten hans blir litt såret, så er det like alvorlig som det å skade andre eller være en trussel for motspillere. Henger ikke på greip.

 

Videoen viser også hvorfor folk bare ler av Bennett, og hvorfor han ikke greier å kontrollere situasjoner som denne. Når Torres blir felt der for syvende gang, så sier han noen ord til Bennett, som velger å totalt ignorere det og snur seg en annen vei, og velger så å gi kort rett etter. Hvor er kommunikasjonen og dialogen? En annen ting er jo også at hvis Bennett gir det røde kortet til Mascherano som en konsekvens av syting over tid, hvor er advarselen? Hvorfor tar han ikke kaptein Gerrard til side og sier at hvis det skjer mer nå, så er det ut? Fyren vil jo ikke prate med folk, det er ikke rart at situasjoner blir langt mer opphetede enn de trenger å bli.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Når det er sagt, så er det røde kortet til Mascherano helt riktig, for all del. Det jeg reagerer på er heller ikke han får bot eller tre kampers karantene (hvis han får det, riktignok), men at straffen han får er like streng som en spiller som spiller stygt og farlig. Det er det jeg henger meg opp i, for jeg skjønner ikke hvor logikken er. Med FAs straffereglement per dags dato, hadde egentlig én kamp utestengelse vært godt nok med tanke på alvorlighetsgraden i hendelsen. Men jeg vil også at han skal få en personlig straff i bøteleggelse, noe han som, som jeg har sitert tidligere i dag, har fått fra Liverpool på to ukelønner, som er det strengeste man kan gi og dette har Masche godtatt. Etter mitt skjønn burde da denne saken være ute av verden, men denne saken viser også at FA setter dommerne over spillerne. Spillere kan spille stygt og farlig og være en direkte trussel ovenfor motstandere, og slippe greit unna med i verste fall noen kampers karantene, mens hvis en dommer blir kritisert eller stoltheten hans blir litt såret, så er det like alvorlig som det å skade andre eller være en trussel for motspillere. Henger ikke på greip.

Dommerens autoritet på banen må beskyttes, å skal være suveren. Derfor er Fa slik de er rundt slike saker. Men jeg ser poenget ditt.

 

En annen ting er jo også at hvis Bennett gir det røde kortet til Mascherano som en konsekvens av syting over tid, hvor er advarselen?

Andre gangen Masche klagde til Bennett pekte han på brystlomma, et ganske klart tegn etter at han kjeftet allerede etter det første gule. Å nektet å gå til dommeren. Tredje gang pekte han mot garderoben, et enda klarere tegn. Jeg fikk det ikke selv med meg (slik ikke du heller gjorde), men både BBC, Canal+ og Sky omtalte det.

Lenke til kommentar
Dommerens autoritet på banen må beskyttes, å skal være suveren. Derfor er Fa slik de er rundt slike saker. Men jeg ser poenget ditt.

Selvsagt skal den beskyttes, og jeg er helt enig i at slike episoder skal straffes også. Men for meg blir det surrealistisk at man likestiller det med å opptre som en trussel for motspillerne med farlig og stygt spill.

 

Andre gangen Masche klagde til Bennett pekte han på brystlomma, et ganske klart tegn etter at han kjeftet allerede etter det første gule. Å nektet å gå til dommeren. Tredje gang pekte han mot garderoben, et enda klarere tegn. Jeg fikk det ikke selv med meg (slik ikke du heller gjorde), men både BBC, Canal+ og Sky omtalte det.

Har jeg hvert fall ikke sett, nei, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men jeg skjønner fortsatt ikke - så lenge det er et resultat av syting over tid i flere situasjoner - hvorfor han ikke tilkaller seg kapteinen og gir ham beskjeden om å sørge for å roe ned spilleren når dommeren vet at det kommer et kort til fort hvis dette fortsetter.

 

Men aaanyway. Ingenting annet enn å legge det bak seg og håpe Masche får spille mot Arsenal.

Lenke til kommentar
Dommerens autoritet på banen må beskyttes, å skal være suveren. Derfor er Fa slik de er rundt slike saker. Men jeg ser poenget ditt.

Selvsagt skal den beskyttes, og jeg er helt enig i at slike episoder skal straffes også. Men for meg blir det surrealistisk at man likestiller det med å opptre som en trussel for motspillerne med farlig og stygt spill.

Selv om straffen er lik vil jeg ikke si at de likestilles. Vanskelig og straffe Taylor noe mer hvis man går etter regelboka. Ikke bør den straffes hardere heller siden det var et "uhell". Men jeg har sagt at Masche ikke bør få 3 kamper, så vi er vel enig egentlig.

 

Har jeg hvert fall ikke sett, nei, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men jeg skjønner fortsatt ikke - så lenge det er et resultat av syting over tid i flere situasjoner - hvorfor han ikke tilkaller seg kapteinen og gir ham beskjeden om å sørge for å roe ned spilleren når dommeren vet at det kommer et kort til fort hvis dette fortsetter.

Men det stemmer hvertfall. Ansvaret ligger fullt og helt hos Gerrard/Liverpool, ikke Bennett. Å både Benitez og Gerrard må ha skjønt det at det kom. Spesielt etter at han allerede etter det første gule viser store tegn på for høy tenning og kjeftbruk.

Lenke til kommentar
Som oftest skipper jeg innleggene dine fordi de er så lange.

... og det er en negativ ting? :)

 

Det er en del av meg, ikke mye jeg får gjort med det. Det er en del av pakken dere må ta på kjøpet siden dere er så priviligerte å ha en Hewitt her til å ... ja, snakke om Liverpool ved hver anledning som byr seg. :) Men de som ikke orker lese det, er uansett neppe interessert i det heller, så gjør nok ikke noen stor skade.

Lenke til kommentar
Kommer ikke an på hva han sa, poenget var at whinet hele kampen, og etterhvert fikk dommeren nok.

Ja det er sant, han gikk en del og whinet, men syntes det var kanskje litt strengt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8YQSmkB5XWg - Går det ikke tydelig frem av munnbevegelsene her hva han sier, så vet ikke jeg.

 

Legg den sammen med http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/15/500760.html så kan det vel ikke engang stilles spørsmålstegn ved at han ble utvist.

 

Faktisk ikke merkelig at han får såpass lang straff engang.

Jo okai da gir meg på den ;)

Men er jo så irriteranes at han får rødt kort i en så viktig kamp :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg foretrekker kjeften til Mascherano foran knottene til Keane any day. Mascherano er en utrolig sportslig spiller, men alle gjør feil.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker kjeften til Mascherano foran knottene til Keane any day. Mascherano er en utrolig sportslig spiller, men alle gjør feil.

Nå skal jeg jo ikke forsvare Keane noen gang, men Masche har sine psyko taklinger han å. Å han er ikke utpreget sportslig, vi snakker ikke Fowler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...