Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Er vel flere enn Rio som har unnlatt å møte på slike dopingkontroller, uten å få så omfattende straff?

Det er vel strengt tatt din "oppgave" å finne ut av dette, da det er du som fremmer påstanden. : )

Siden dere er så lite opplyste må han vel det, men jeg gjør det gjerne for han. Adrian Mutu fikk kun 7 måneder for å faktisk ta en positiv prøve like etter. Christian Negouai på City gjorde akkurat det samme som Rio noen måneder før han, å fikk kun 2.000pund i bot! Ipswich town spiller Adam Tanner fikk kun 3 måneder.

 

Vil du ha flere? Rio's dom var et justismord og en ren heksejakt som det alltid blir på Uniteds spillere.

 

Jeg hadde tenkt til å nevne samme eksempel. Husker også Rooney fikk 3 kampers utestengelse for å såvidt ha tatt på fjeset til Ben Haim da han spilte i Bolton. Jeg trenger kanskje ikke å nevne Rooney og Scholes sine tre kampers utestengelser i PL-åpninga ifjor, i Amsterdam-turneringen. Rooney sitt var jo faktisk ikke gult engang....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel flere enn Rio som har unnlatt å møte på slike dopingkontroller, uten å få så omfattende straff?

Det er vel strengt tatt din "oppgave" å finne ut av dette, da det er du som fremmer påstanden. : )

Siden dere er så lite opplyste må han vel det, men jeg gjør det gjerne for han. Adrian Mutu fikk kun 7 måneder for å faktisk ta en positiv prøve like etter. Christian Negouai på City gjorde akkurat det samme som Rio noen måneder før han, å fikk kun 2.000pund i bot! Ipswich town spiller Adam Tanner fikk kun 3 måneder.

 

Vil du ha flere? Rio's dom var et justismord og en ren heksejakt som det alltid blir på Uniteds spillere.

Som sagt er det ganske vanlig å betrakte fravær fra dopingkontroller som positive tester. Spesielt når unnskyldningen til Ferdinand var på "Oooh I forgot" nivå. At man straffer profilerte spillere/landslagsspillere hardere er forøvrig ganske vanlig, selv om det i prinsippet ikke skal skje. Påstanden om at det er en heksejakt mot Uniteds spillere er tåpelig, vil tippe feks Gerrard eller Lampard hadde blitt straffet like hardt.

 

Btw: Mutu og Tanner ble tatt for kokain - et stoff som er på dopinglista, men som har liten "praktisk nytte" som dopingmiddel. Adam Tanner saken skjedde forøvrig 6 år før Rio-saken, mye har skjedd innen britisk dopingkontroll på den tiden - saker blir slått hardere ned på bla som følge av diverse friidretts-skandaler.

Tåpelig? Vel Keane og Rio saken taler for seg selv, så tåpelig er det ikke. Rio ringte jo t.o.m å sa at han var på vei en halvtime etter, men da var det for sent. I tillegg avla han hårprøver dagen etter, som bevisste at han hadde vært ren de siste 3 månedene. Ja hva om det hadde vært Gerrard, å han hadde blitt straffet like hardt. Isåfall en heksejakt på han å, jeg har ikke nevnt noe om Liverpools spillere. Men at United spillere får pes siden de er mest profilert er det liten tvil om. Du kan tro hva du vil men her er det mange saker bare de siste årene som backer opp.

 

Hva så om det var Kokain, Rio ble ikke tatt for noe og fikk fortsatt større straff. Saken som omhandlet Negouai skjedde i samme halvår, å der var det snakk om 2.000pund. Hvordan forklarer du det?

 

Skjønner ikke at du gidder argumentere mot at Rio ble straffet skeivt iforhold til andre.

Lenke til kommentar
...

At man straffer profilerte spillere/landslagsspillere hardere er forøvrig ganske vanlig, selv om det i prinsippet ikke skal skje.

...

Skjønner ikke at du gidder argumentere mot at Rio ble straffet skeivt iforhold til andre.

 

 

Men at United spillere får pes siden de er mest profilert er det liten tvil om. Du kan tro hva du vil men her er det mange saker bare de siste årene som backer opp.
Som united-supporter føler du det sikkert det. På samme måte som mange Liverpool-supportere mener straffen mot Masche var for streng. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Men at United spillere får pes siden de er mest profilert er det liten tvil om. Du kan tro hva du vil men her er det mange saker bare de siste årene som backer opp.
Som united-supporter føler du det sikkert det. På samme måte som mange Liverpool-supportere mener straffen mot Masche var for streng.

Jeg lar Nightkeeper eller Fakey ta seg av denne, siden jeg har postet eksemplene som er helt klare forskjellsbehandlinger mellom United og andre klubber. Deriblant Liverpool.

Lenke til kommentar
Men at United spillere får pes siden de er mest profilert er det liten tvil om. Du kan tro hva du vil men her er det mange saker bare de siste årene som backer opp.
Som united-supporter føler du det sikkert det. På samme måte som mange Liverpool-supportere mener straffen mot Masche var for streng.

Jeg lar Nightkeeper eller Fakey ta seg av denne, siden jeg har postet eksemplene som er helt klare forskjellsbehandlinger mellom United og andre klubber. Deriblant Liverpool.

Behold, I summon the beacons of objectivity :p
Lenke til kommentar

Hehe, men de har det vel like på rams som meg etter utallige diskusjoner.

 

-Keane, 5kamper for en setning en annen skrev i en bok siden han brakte "fotballen i vanry". Vel Det er flere enn han som har skrevet bøker som ikke akkurat legger noe imellom.

-Rio. Vel den saken er opplyst. Å er vel det meste soleklare eksemplet når en City spiller fikk knappe 20.000kr i bot kontra 8 måneder.

-Scholes og Rooney fikk 3 kampers susp grunnet røde kort de fikk i en privat turnering. En turnering også Liverpool pådro seg røde kort året før uten følger.

-Beckham, fikk reprimande grunnet et par uttalelser rundt dommeren. Uken etter sa Vieira nesten ordrett det samme om dommeren uten at FA rørte en finger.

 

 

Dette er vel de groveste, men man kan også ta frem utallige FA avgjørelser rundt suspensjoner og bøtleggelser som ikke har stått i stil til andre klubbers straffer.

 

Men når det er sagt kommer Sir Alex veldig lett ifra enkelte av sine uttalelser.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er den eneste som syns Mascherano burde fått lengre straff enn Taylor? Mascherano mistet fattning, Taylor var stygt, men ikke noe Keane-aktig.

Så du mener det er verre å skade dommerens stolthet og bare dumme seg ut fordi man er overtent enn å kanskje ødelegge karriera til en fotballspiller? :ermm:

Lenke til kommentar

Helvete da, får jo ikke sett Liverpool - Everton direkte. :( Kampen går jo klokken 17 (%"¤¤#) og Tippeligaen starter kl. 18 med første serierunde på Viking stadion, og dit må jeg siden jeg har sesongkort. Det hadde ikke vært så forferdelig ille siden jeg bare kan ta opp kampen og se den noen timer etterpå, men jeg vedder på at speaker sier resultatet i kampen!! :realmad:

Lenke til kommentar
Mulig jeg er den eneste som syns Mascherano burde fått lengre straff enn Taylor? Mascherano mistet fattning, Taylor var stygt, men ikke noe Keane-aktig.

Så du mener det er verre å skade dommerens stolthet og bare dumme seg ut fordi man er overtent enn å kanskje ødelegge karriera til en fotballspiller? :ermm:

Et Uhell mot noe som er gjort i aggresjon med viten og vilje. Jeg ser poenget til PSV.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er den eneste som syns Mascherano burde fått lengre straff enn Taylor? Mascherano mistet fattning, Taylor var stygt, men ikke noe Keane-aktig.

Så du mener det er verre å skade dommerens stolthet og bare dumme seg ut fordi man er overtent enn å kanskje ødelegge karriera til en fotballspiller? :ermm:

Et Uhell mot noe som er gjort i aggresjon med viten og vilje. Jeg ser poenget til PSV.

Var neppe med vilje at Eduardo skulle brekke beinet nei, men det er uansett en farlig takling som fikk fatale konsekvenser, Eduardo kommer nok mest sannsynlig tilbake igjen, men det er en god stund til. Gjorde Masche noe sånt noe? Han dreit seg ut der og da. Han var overtent, sånt skjer, er ikke så lett å kontrollere seg da. Hva slags konsekvenser har denne episoden fått i det hele tatt egentlig? Liverpool ble betydelig svekka der og da i den kampen og Masche dreit seg ut der og da. Verre enn det er det faktisk ikke. Ser poenget jeg også, men synes det er drøyt at Masche får så streng straff for det. Hadde holdt med den ene obligatoriske kampen og noen ukelønner i bot eller noe sånt synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Javier har fått bot fra klubben (sannsynligvis to ukelønner).

 

Rafa Benitez has revealed that Javier Mascherano has been fined by the club following his sending off at Old Trafford last weekend.

 

The Argentina international today admitted an FA charge of improper conduct, which was one of the key issues discussed at this afternoon's pre-match press conference at Melwood.

 

Here's what Benitez told reporters in full:

 

Rafa, I understand Javier Mascherano has admitted his misconduct charge. Can you tell us any more?

 

We were talking and the player has apologised for his reaction after the sending off. He knew after the game he made a mistake, it's clear. Now we are waiting for the hearing.

 

How worried are you that he could face a bit of a spell out now?

 

Mascherano is a fantastic professional and the club has no red cards this season. It was a special situation, everyone was surprised but he knows. We have fined the player and he accepted that and asked for it to go to charity.

 

Players like Adebayor have been given a one-match ban for similar incidents – is that a precedent?

 

Yes, we know the situation with other players and the lawyers are working. Now we have to wait.

 

Det bør egentlig være straff nok for den hendelsen, spør du meg. Jeg kan ikke si jeg skjønner at noen kan sammenligne å oppføre seg dumt og skade seg selv og klubben, med å spille stygt og farlig. Vi får se hva det blir til på høringen neste uke, men det er vel nesten garantert at han får utvidet straff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...