Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Litt kjedelig at drømmelaget til Jefecito inneholder 2 engelskmenn bare...og det er inkludert benken.

man kan ikke tenke så mye på slikt i dagens fotball, særlig når manageren er utenlandsk blir det sjeldent noe mål å ha et visst antall engelskmenn på banen/benken, men jeg er enig. Syntes man bør få et skikkelig regelverk når det gjelder dette, Arsenal har vel bare Walcott som nogenlunde fast på banen eller benken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkuratt som de har gjort i norsk ishockey. Der har de bare lov å ha 7 utlendinger, eller så var det at alle lag måtte ha 7 norske spillere i startrekkene. Noe sånt ihvertfall, og det burde de gjøre i engelsk fotball også, vis ikke vil fremtiden for de yngre engelske genrasjoner se mørk ut

Lenke til kommentar

For meg er det et vanskelig spørsmål. På en måte er jeg enig, engelsk fotball bør inneholde mange engelske spillere og ivareta den engelske tradisjon, og sikre den fremtidige engelske generasjonen. På en annen side synes jeg det blir litt for diskriminerende å velge spillere ut fra nasjon og ikke fotballevne. Samtidig vil det også sørge for at nivået på Premier League vil synke når det ikke er de beste spillerne som får spille.

Lenke til kommentar

Er veldig enig i mange av spillerne dere ønsker dere, og tror virkelig at dere kan bli en utfordrer hvis dere får klassespillere i alle disse posisjonene. Problemet er jo at hvis Liverpool får et "normalt" overgangsvindu går de fra ønskeliste bestående av:

Quaresma, Rafinha, Lahm, Alves og Villa

Til noe slikt:

Quaresma (som regel ett bra kjøp), Pascal Chimbonda, Dave Kitson, Asier Del Horno, Akos Buzsaky og et par unge talenter som aldri slår til.

For deres del håper jeg at dere her litt heldigere enn som så.

Et overgangsvindu med Rafinha, Quagliarella/Agüreo, Quaresma samt en talentfull venstreback hadde vært spennende og gjennomførbart. (uten at jeg aner prisen på noen av disse)

Lenke til kommentar

Det er såklart en umulighet for oss å kjøpe for eksempel Alves, Villa, Rafinha og Quaresma i ett og samme transfervindu. Så mye penger har vi ikke. Det gjelder å bygge det opp over tid, og kan vi hente for eksempel Rafinha og en klassespiller til sommeren, vil det være en meget god start og da begynner vi å få et veldig spennende lag som kan gjøre ting og som man kan bygge videre på de neste transfervinduene.

Men det er for usikkert å spekulere så mye. Ingen vet hva vi får av penger, ingen vet hva Rafa tenker og ingen vet hva de aktuelle spillerne selv tenker. Blir spennende å se i sommer. Jeg håper vi kan få en transfersommer som forrige gang, da vi fikk litt penger å rutte med og blant annet fikke hentet klassespillere i Babel og Torres.

Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg på Einar Kvande må jeg si. Er enig i veldig mye, bortsett fra delen ang. Ferguson, samt at Mascheranos første gule kort var klart nok. Bennett burde aldri ha gitt det gule kortet til Torres, og hadde dermed unngått utvisningen. Men Mascherano var i overkant snakkesalig gjennom hele kampen, og det er selvsagt derfor utvisningen kom. At Bennett behandlet saken dårlig er soleklart, men Mascherano burde fortsatt klart å holde kjeft tidligere i kampen.

Lenke til kommentar

Jepp, det er virkelig en fantastisk artikkel. Både jeg og andre har tatt opp samme tema tidligere, og det er herlig å se at vi ikke er alene i å se problemene oppførselen til Bennett fører med seg på banen. Igjen, som alle presiserer, også Einar Kvande: oppførselen til Mascherano er idiotisk og det er først og fremst hans egen feil, man må greie å bare bite seg i tunga og holde seg i skinnet når slikt skjer. Men at hele episoden ikke ville skjedd med en dommer som for eksempel Clattenburg (for å dra inn ham igjen) er jeg helt overbevist om. Kommunikasjon med spillerne og hvordan man oppfører seg ovenfor dem er viktigere enn man kanskje tror når det kommer til å ha kontroll på kampen og spillerne. En arrogant dommer bidrar ikke til noe positivt. Som Einar nevner, ALLE som har spilt fotball på et visst nivå når man begynner med seriøs dømming, kort og lignende vet hvordan det er å føle seg konstant bortdømt og ha en dommer som du føler misliker deg og oppfører seg som en respektløs dritt ovenfor deg. Det bidrar hvert fall ikke til å holde temperaturen nede, og garantert ikke i en storkamp, og som regel blir effekten motsatt av hva den burde være. Og det er synd.

Jeg er også enig i at å kritisere Mascherano for mye blir for dumt. Enkelte media behandler ham jo som en drapsmann, og mange rivaliserende fans utkonkurrerer hverandre i å komme med de mest nedlatende beskrivelsene. Faktum er jo at slikt skjer ofte. Veldig ofte. Spillere mister hodet innimellom. Det finnes ikke ett eneste lag som har fått utvist spillere på lignende måter tidligere. Og er det først noe man skal få rødt kort for, så er det hvert fall det bedre enn å spille stygt. Han vet hva han gjorde galt, og alle andre vet at det var dumt. Jeg støtter ham 100% enda. Slikt kan skje når temperaturen er for høy, og det er viktigere å fokusere på at han skal lære noe av det, fremfor å henge ham ut. For oss supportere, that it is.

Viva El Jefe.

Lenke til kommentar

Selv om det er litt off topic så må jeg bare si at selv om eg jeg ikke kan fordra Clattenburg, og mener at han, sammen med Uriah Rennie er PLs dårligste dommer. Han veiver for mye med kortene (17 kamper: 69 gule og 7 røde), og i de kampene jeg kan huske ham fra så dømmer han en del enkle feil som rett og slett ikke burde forekomme. Dette er selvsagt bare min personlige oppfatning av fyren. Håper han motbeviser dette i de neste kampene jeg ser ham.

Lenke til kommentar

Clattenburg har vi diskutert før, senest i går var det vel. Også da kom vi frem til at Clattenburg ikke er den beste dommeren, men det jeg prøver å trekke frem er typen Clattenburg. Noen vil kanskje si han snakker for mye, men han har hvert fall en respekt ovenfor spillerne som jeg synes enhver dommer burde ha, og han tar seg tid til å snakke og forklare for spillerne hva som skjer og hvorfor. Jeg vet at noen ikke liker det, men det gjør jeg. Jeg savner det hos mange andre dommere. Det bidrar til å roe spillere ned, og de vil også få mer respekt for dommeren. Situasjoner som den i går ville vært avverget med en dommertype á la Clattenburg, det er jeg sikker på. Og i slike toppkamper ville jeg foretrukket Clattenburg foran Bennett, samme hvor mange feil Clattenburg eventuelt skulle gjøre. Man trenger en dommer som kan senke temperaturen litt, ikke en som hever den.

Angående kortstatistikk så greier jeg ikke legge så mye i det. Alt avhenger av kampen. Noen kamper fortjener man 8 kort, andre kamper fortjener man 1. Det er vanskelig å si uten å ta det kamp for kamp. Jeg må dog likevel si at et snitt på omtrent 4,4 kort, både gule og røde, per kamp ikke er avskrekkende. Synes hvert fall jeg.

Min kandidat til PLs dårligste dommer er for øvrig Andre Marriner. Grøsser hver gang han får dømme omtrent.

Lenke til kommentar

Helt enig i at en type som har "kontroll" på, og respekt blant spillerne er en veldig viktig egenskap hos en dommer. Dette var nok litt av grunnen til at Graham Poll fikk dømme så mange store kamper.

Uansett er det bare for Mascherano å legge denne episoden bak seg så godt som han kan. Det er en herlig spillertype dere har, og jeg tror overhodet ikke at han vil la seg knekke av dette oppstyret. Håper bare at han klarer å luke vekk et par av taklingene som er i kategorien "beinbrekker" selv om det er stilen hans. Liverpool har en skikkelig sentral midtbane for første gang på en liten stund. La oss for deres del håpe at det varer. Så lenge vi vinner ligaen må dere gjerne bli nummer 2.

Endret av GBD
Lenke til kommentar

Satser på at Torres putter et for Spania, og blir tatt ut i pausen. Trenger virkelig ikke skade på han nå! :)

Liker ikke det som skjer med Mascherano, stakkar fyr. Dårlig oppførsel, men en slik straff var aldri ventet.

Kan jo sammenligne hans 3 kamper, for å kjefte på dommeren, mot Taylor sine 3 kamper for å knuse foten til Eduardo. (Vet ikke om noen har sammenlignet dette før, men synst dette var latterlig)

Dommerstanden og hele opplegget i PL er jo korrupt. (Med en klype salt)

Chelsea sine spillere klikker jo 3x ganger på dommeren i hver eneste situasjon. Huff.

Lenke til kommentar
Kan jo sammenligne hans 3 kamper, for å kjefte på dommeren, mot Taylor sine 3 kamper for å knuse foten til Eduardo. (Vet ikke om noen har sammenlignet dette før, men synst dette var latterlig)

Se artikkelen som linkes til litt lengere opp på siden.

Dette fortjener ikke Masche nei, forferdelig trist at han skal bli offer for FA's "samvittighet". Håper ikke han er ute mot Arsenal, da har vi et stort problem.

Lenke til kommentar
Satser på at Torres putter et for Spania, og blir tatt ut i pausen. Trenger virkelig ikke skade på han nå! :)

Liker ikke det som skjer med Mascherano, stakkar fyr. Dårlig oppførsel, men en slik straff var aldri ventet.

Dommerstanden og hele opplegget i PL er jo korrupt. (Med en klype salt)

Chelsea sine spillere klikker jo 3x ganger på dommeren i hver eneste situasjon. Huff.

Mache fortjener ikke den straffen, men jeg tviler på at noen klikker 3x så mye som det Mache gjorde akkurat da.

Lenke til kommentar

Jeg må si det er latterlig at Masche får samme straff som for eksempel Martin Taylor. Taylor mente det neppe, men det var uansett veldig farlig spill som endte tragisk for Arsenal og Eduardo, og fortjener dermed en ekstra lang straff. Masche fortjener også straff, for slik oppførsel å ikke gå av banen når man blir utvist er uakseptabelt, men det er likevel helt utrolig at skal idømmes samme straff som Taylor. Det snakkes om 2 kampers ekstra karantene (altså tre totalt) + to ukelønner i bot, som er maksimal bot FA kan gi. Helt utrolig strengt. 2 ukelønner i bot hadde i mine øyne vært det beste. Da får spilleren personlig svi for sin egen oppførsel, og man viser at hvis andre gjør lignende så vil det slås ned på, samtidig som det ikke går så mye ut over laget i helhet (som gjorde alt i sin makt for å roe ham ned, til og med Rafa kom jo frem). Masche har tross alt ikke gjort skade for noen andre enn seg selv og klubben, og 3 kamper + 2 ukelønner i straff for det er helt ufattelig tåpelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...