Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Hvor ofte ser du Liverpool bli tatt i ubalanse? En gang per kamp?

Rafa Benitez entret Liverpool med en gameplan, som startet med å få inn en defansiv trygghet i laget.

Betydde dette at Liverpool ville bli et kjedlig lag som aldri scoret mål? Nei.

Fikk andre supportere oppfattningen av dette? Ja.

Benitez sitt første forsvar bestod av Hyypia og Carragher i midtforsvaret. Greit nok, men det manglet noe viktig, en gullfot som kunne slå pasninger som Xabi Alonso. Hyypia begynte å trekke på årene, og slegga var ikke like treffsikker lenger, så Daniel Agger kom inn. En fremtidsplan var lagt, og Agger sin vei inni første11eren var iversatt. Det første året ble en suksess uten like. Agger og Carragher i midtforsvaret, med Jose Reina bakom, og Riise på en back og Finnan på den andre brøt rekord etter rekord.

Selvsagt skal det ikke være lett med en rødhåret nordmann på venstrebacken, og en ung og uerfaren keeper bakerst (i tillegg til vår danske venn). Men de klarte det. Kapittel 1 av Rafa's briliante plan er gjennomført. Vi har fått en defansiv sikkerhet inn i laget, og muligheten til å styre kamper på ledelse. Agger har oppspillsfoten vi trenger, og Liverpool var med et blitt et hakk bedre.

Selvsagt trenges det mer enn dette. Rafa ønsket av hele sitt hjerte å forsette 4-2-3-1 formasjonen som gav han suksess og pokaler i Valencia, så han prøvde å omdanne laget, men traff på mange problemer. For det første var ikke Hamann den spilleren han engang var, og nytt blod var nødvendig. Vingene var ikke like driblesterke og kreative som Vicente og Rufete, så her trengtes det også inn noe nytt. I tillegg til fart på topp, så var vi der.

Mark Gonzalez og Jermaine Pennant ble hentet inn. På papiret var de riktige, med sin høye fart og tekniske ferdigheter, men i den rød drakten ble de for små. Et tilbakeslag på den totale planen, men vi fikk fremsteg en anne plass. Nemmenelig på det defansive plan, som igjen var hovudplanen til Rafael Benitez - defansiv trygghet.

Javier Mascherano, en ung Argentiner var velkommen inn i midtbanen av Steven Gerrard og Xabi Alonso. Supportere begynte å rope om idioti av Rafa, som brukte pengene på sentrale spillere, da problemet helt klart lå på topp og på vingene, siden vi ikke scoret nok. Men Rafa viste. Kjøpet av Javier Mascherano ville gi Steven Gerrard den friheten han trengte til å utforske sine offansive kvaliteter. Han ble en ny mann.

Mer viste Rafa. Han viste om en unggutt. El Niño. Fernando Torres. Zapoooom. Vi var et verdensklasselag. Vi hadde Steven Gerrard som fikk gjøre som han ville, og vi hadde Fernando Torres, som tilpasset seg fortere i Liverpool en en flott gjør på din mest synlige blodåre. Alt var vell. Så skjedde det. Skadene. Agger ryker ut, og Hyypia kommer inn igjen. Savnet etter Agger sitt offansive driv, og presiser venstrefot var savnet, og vi var et hakk tilbake igjen. Torres og Gerrard fikk skader, og vi så hvor sårbare vi var. Hva skjer? Jo supporterne krevde hodet til Rafa.

Rafael Benitez har alltid hatt en plan (i mine øyne), og jeg forventer at vi utfordrer ligatittelen om minimum 2 sesonger. (Da mener jeg å utfordre på et skikkelig plan.) På veien til å bygge opp laget har vi røsket med oss et FA Cup gull, et CL gull, en CL finale, en ligacup finale og flere store seiere mot Chelsea, Juventus, Milan, Inter osv.

Be afraid Man Utd, be very afraid.

Jeg skulle vell egentli bare skrive litt om Liverpool sin defansive trygghet, men skrev litt annet. Nå legger jeg meg. Satser på noen latterliggjøringer av mitt innlegg når jeg står opp 08.00 imorgen, og gleder meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Be afraid Man Utd, be very afraid.

Jeg skulle vell egentli bare skrive litt om Liverpool sin defansive trygghet, men skrev litt annet. Nå legger jeg meg. Satser på noen latterliggjøringer av mitt innlegg når jeg står opp 08.00 imorgen, og gleder meg.

Ingen latterliggjøring av ditt innlegg, syntes det var et godt et sådan :)

At Liverpool er et sabla godt lag er det ingen verdens tvil om, men som fotball elsker foretrekker jeg ikke spillestilen deres. Ei heller Chelseas...

Redd er jeg ikke. Har hørt "neste sesong" så mange ganger fra den kanten, at den er vi vant med duh.

Forøvrig: Vi slipper ikke inn så mange mål vi heller da, spess hjemme!

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Da takker vi Winydancer for hele Liverpools historie. Bare for å svare kort og greit på hvem som er best defensivt av United og Pool, her er fasiten:

I fjor hadde United og Liverpool like mange innslupne mål. I år har United kun 15, Liverpool har 21.

Og ja, vi kan jo legge til at Pool spiller mye kontringsfotball, og at United er attack, attack, attack.

:)

Lenke til kommentar
Da takker vi Winydancer for hele Liverpools historie. Bare for å svare kort og greit på hvem som er best defensivt av United og Pool, her er fasiten:

I fjor hadde United og Liverpool like mange innslupne mål. I år har United kun 15, Liverpool har 21.

Og ja, vi kan jo legge til at Pool spiller mye kontringsfotball, og at United er attack, attack, attack.

Banan is tha man!

Forøvrig et meget informativt innlegg, Raste :!:

Edit: Natta, btw !

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Daniel Agger is the key. Vi hadde ikke sluppet inn et eneste spillemål inntil han ble skadet, kun noen straffemål. Skaden hans har vist hvor viktig han faktisk er blitt for forsvaret vårt, utrolig god spiller.

Men jeg vil likevel være enig med dere i at dere hvert fall ikke er langt dårligere defensivt enn Liverpool.

Lenke til kommentar

Daniel Agger is the key. Vi hadde ikke sluppet inn et eneste spillemål inntil han ble skadet, kun noen straffemål. Skaden hans har vist hvor viktig han faktisk er blitt for forsvaret vårt, utrolig god spiller.

Men jeg vil likevel være enig med dere i at dere hvert fall ikke er langt dårligere defensivt enn Liverpool.

utdyp den :)

Lenke til kommentar

Det kan dere ikke skylde på, da har dere for dårlig dekning.

Finnes det i det hele tatt en eneste posisjon dere ikke er overlegent bedre enn United?

Lenke til kommentar

Enig med deg i at Agger var (før skaden) en gigant for dere og at han kanskje ville forbedret baklengs statestikken ytterligere. Men man må også tenke på spillestil når man vurderer baklengs og at vi har sluppet inn færre enn dere sier endel syntes jeg. Skjønte ikke helt hva du mente når du skrev "Men jeg vil likevel være enig med dere i at dere hvert fall ikke er langt dårligere defensivt enn Liverpool." Les banans innlegg igjen, da. Du som er så keen på statestikkene :D (jf matchvinner diskusjonen)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva det er å utdype? Windydancer mener at vi er milevis foran dere på defensiv kvalitet, men jeg er ikke enig med ham på det punktet og synes - når begge lag har toppet og skadefritt lag - at vi har relativt like gode forsvar. Det så vi også i fjor når vi fikk spille med Agger og Carra, så slapp vi inn like mange mål som dere. Mens nedturen har vært større uten Agger, når Hyypiä måtte spille så mye frem til vi fikk Skrtel.

Ps, Hewitt: Husker den statestikken din ja. Men jeg mener likvel at vi har flere matchvinner typer enn dere og at Liverpool derved er mer avhengig av Torres. Selv om statestikken sier at vi er like når det gjelder antall målscorere.

Jepp, og så må du ikke glemme at deres to mestscorende (Ronaldo/Tevez) har scoret omtrent 10% mer av alle Man Utds mål enn Liverpools to mestscorende (Torres/Gerrard) har gjort av Liverpools totalt antall scorede mål. Så det er alltid moro når deres supportere påstår at vi er så avhengige av Torres. ;)

Edit:

Det kan dere ikke skylde på, da har dere for dårlig dekning.

Finnes det i det hele tatt en eneste posisjon dere ikke er overlegent bedre enn United?

Vi HADDE dårlig dekning inntil Skrtel kom, da var det bare Carragher og Hyypiä, samt Arbeloa som kaaan spille midtstopper ved krisebehov. Men kom ikke her med bullshit, dere hadde blitt like svekket om Ferdinand eller Vidic var borte en hel sesong, så jo, det er en jævlig bra unnskyldning.

Edit 2 (ble så jævlig med poster og stress nå :p):

Jeg synes ikke vi er overlegent bedre enn dere i noen situasjoner. Jeg synes vi har omtrent like god sentrallinje (Ferdinand, Vidic, Scholes, Anderson, Hargreaves, Tevez, Rooney vs. Carragher, Agger/Skrtel, Gerrard, Alonso, Mascherano, Torres). Jeg setter vår sentrale midtbane høyere enn deres, og mener sentralforsvaret er omtrent like bra. Dere har bedre spissplass totalt, selv om vi har den beste spissen. Vi har bedre høyreback, dere har bedre venstreback. Dere tar oss overlegent på høyrekant, og en marginal seier på venstrekant, Babel står ikke mye tilbake for Nani. Reina er bedre enn van der Sar. Der har du min mening. Og ikke legg andres meninger over på meg, jeg har aldri sagt at vi er overlegent bedre enn dere på alle posisjoner. Noen har kanskje sagt det for alt jeg vet, men det var hvert fall ikke meg.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

En ting jeg syns er utrolig interessant er at dere står fast på at dere er bedre enn oss i alt. Keeperen deres er blant verdens beste, forsvaret er jo "milevis" foran United sitt, den sentrale midtbanen er jo "verdens beste" og overlegne. Vingene deres er jo fantastiske og dere har verdens beste spiss i tillegg til alle supertalentene. Rafa er et geni sier dere også.

Er det bare jeg som ser en logisk brist her?

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva det er å utdype? Windydancer mener at vi er milevis foran dere på defensiv kvalitet, men jeg er ikke enig med ham på det punktet og synes - når begge lag har toppet og skadefritt lag - at vi har relativt like gode forsvar. Det så vi også i fjor når vi fikk spille med Agger og Carra, så slapp vi inn like mange mål som dere. Mens nedturen har vært større uten Agger, når Hyypiä måtte spille så mye frem til vi fikk Skrtel.

Ps, Hewitt: Husker den statestikken din ja. Men jeg mener likvel at vi har flere matchvinner typer enn dere og at Liverpool derved er mer avhengig av Torres. Selv om statestikken sier at vi er like når det gjelder antall målscorere.

Jepp, og så må du ikke glemme at deres to mestscorende (Ronaldo/Tevez) har scoret omtrent 10% mer av alle Man Utds mål enn Liverpools to mestscorende (Torres/Gerrard) har gjort av Liverpools totalt antall scorede mål. Så det er alltid moro når deres supportere påstår at vi er så avhengige av Torres. ;)

takk, det var det eg trengte å høyra. Var egentlig det eg trudde, men eg oppfatta formuleringen din anleis, den er grei :)

EDIT: slik eg har oppfatta det og fakey..

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
En ting jeg syns er utrolig interessant er at dere står fast på at dere er bedre enn oss i alt. Keeperen deres er blant verdens beste, forsvaret er jo "milevis" foran United sitt, den sentrale midtbanen er jo "verdens beste" og overlegne. Vingene deres er jo fantastiske og dere har verdens beste spiss i tillegg til alle supertalentene. Rafa er et geni sier dere også.

Er det bare jeg som ser en logisk brist her?

Altså, igjen; du sier ting jeg aldri har sagt. Jeg skulle gjerne hjulpet deg, men jeg kan ikke gjøre stort annet enn å be deg spør de som har sagt det. Vi er kanskje en gruppe, vi Liverpool-supportere, men alle har en individuell mening om ting. Jeg har sagt hva jeg mener nesten alle punktene dine i posten ovenfor.

Lenke til kommentar

Mhm, jeg står fortsatt inne for det laget når jeg først skal velge de beste fra begge lag i år. Men det er jo ikke slike lag som er viktig, det er helheten i laget.

Som jeg sier og har sagt utallige ganger nå (detaljerte begrunnelser får jeg ta en annen gang, eventuelt finne en gammel post hvor jeg har begrunnet hvert punkt, orker ikke det nå):

Keeper - Jeg synes Reina er best.

Backer - Seier til dere, først og fremst på grunn av Evra og Neville (om vi vil se ham igjen).

Midtstoppere - Uavgjort. Men synes ikke deres back-uper i Pique/O'Shea/Brown er like gode som våre i Skrtel og Hyypiä.

Sentral midtbane - Vår er bedre.

Vinger - Den skal dere ha for, seier til dere. Ronaldo er bedre enn Pennant, Babel står ikke mye tilbake for Nani og jeg tror han kan bli bedre med tiden, men setter Nani også litt foran foreløpig.

Spisser - Dere vinner igjen, selv om vi har den beste spissen.

Igjen: bare min mening.

Lenke til kommentar

Min vurdering:

Sammenligner de forskjellige lagdelene. Tar kun med dem som spillere ofte! Er litt no-lifer her på fredag formiddag, merker jeg.

Keeper:

Reina vs VDS

Dere har en bedre sisteskanse, i mine øyne helt udiskutablet. Selv om VDS er en veldig god keep han også.

HB:

Finnan/ Arbeloa vs Brown/O’shea/Neville

Brown er den beste av dem alle. Definitivt bunnsolid defensivt og samtidig god offensivt, bortsett fra innlegg. Finnan kommer like etter og er kanskje hakket vassere offensivt, men ikke like ”brutal” bakover. Gjevnt mellom disse. O’shea/Arbeloa gjør jobben sin and thats it. Kan ha noen ekstra gode dager, dog. Alt i alt gjevnt mellom lagene her.

VB:

Aurelio/Riise vs Evra

Klubben fra Manchester vinner så det synger her. Evra er kanskje en av verdens aller beste VB. Har absolutt alt! Riise/Aurelio er imo helt average spillere. Aurelio har en meget god innleggs/skuddfot og pluss til han for den. Nevner ikke Riises sitt bein, siden han skyter vekk en million kuler hvert år. Hjelper da ikke om du treffer en ytterst sjelden gang. Denne vinner United overlegent.

(A)MS:

Agger/Carra/Hypiia/Skrtel vs Ferdinand/Vidic/Pique

Meget gjevnt. Pool har mange kvalitetsstoppere, ingen tvil om det. Skulle man klage på noe, så må det være at det kanskje er pittelitt for lite fart, men ikke nevneverdig mye. Alt i alt gjevnt, men Ferdinand/Vidic er kanskje ørlittegranne bedre samspillt og fysisk rustet enn Agger/Cara. Ytterst mariginal seier til United. Men ingen av lagene taper ligaen på disse plassene.

(A)VM:

Babel/Riise/Aurelio/Kewell vs Nani, Giggs

Babel er spennende, Kewell har jeg sansen for, mens den siste varianten med Riise eller Aurelio ler jeg litt av. Dersom babel fortsetter trenden kan dette bli virkelig bra! En spiller jeg har sett hva kan i Ajax og det er ikke rent lite. Syntes Nani er like god. Uforutsigbar er de begge (på godt og vondt) samt ekstremt hurige og dribblesterke. Syntes Nani har noe ved seg Babel ikke har, men klarer ikke å sette ord på det. Giggs er genrellt giftigere enn Kewell, selv om jeg er blandt dem som enda ikke har gitt opp fyren. Er noe med den venstreslegga? United vinner, men ikke mye.

HM:

Pennant/Kuyt vs Ronaldo

Skal spare dere for denne. Ronaldo er lysår bedre!

DM:

Macherano vs Hargreaves

begge klassespillere med mye å by på. Mache har vært eventyrlig i år og er imo etter Torra vært Liverpools viktigste spiller i år. Imponert, retten å sletten. Owen er god på mye av det samme, men ikke fullt like synlig. Pool tar denne hjem.

MF:

Alonso/Gerrard/Lucas vs Anderson/Scholes/Carrick/Fletcher

Her veit jeg at Liverpool fansen er uenig med meg. United tar denne marginalt også! Scholes/Carrick er minst like gode ballfordelere som Gerrard/Alonso og Anderson er definitivt en av PL heiteste kjøp denne sesongen. På sitt beste er han villmann, rett å slett. Pluss for at Gerrard putter mye. Fletcher høres ut som en dårlig spiller (ikke en stjerne) men han spiller sjelden eller aldri dårligere enn Alonso feks.

ST:

Torres/Voronin vs Tevez, Rooney, Saha

Gidder ikke å nevne de andre pool spissene engang. Torres er den beste spissen, mens Rooney er den beste fotballspilleren. Forstå det den som kan. Tevez/Rooney ufyller hverandre bra, tevez er målfarlig og har meget god skills overall. Saha og Voronin nevnes, men ingen av disse vinner et ligagull.

Reservene:

United har alltid syk benk, når ingen skader. Alle spillerne (+ flere som engang ikke er med) kunne kommet inn å forandret kampen fullstendig. Sitter ikke helt med samme inntrykk når det gjelder Pool.

Edit: Greeeit Hewitt. Nøytral blir feil, er enig i det. Ser også dine synspunkter, men at vi skulle bli 100% enig i alt, er kanskje urealistisk.

Sjekk jeg har fargelagt å greier da gutta! Faen å flink!

Hewitt back then:

Jeg er stort sett enig med deg i vurderingene, selv om jeg synes Finnan er bedre enn Brown samt at jeg selvsagt mener at vår sentral midtbane er bedre enn deres. Torres er i min mening den beste spissen av alle på begge lag, men dere vinner spissplassen totalt for langt bedre spisser totalt.

...............

Vi har hatt denne diskusjonen før gutta. Se tilbake til side 730 og utover elns. Kanskje lite poeng å ta den opp, da vi ikke blir enige uansett... (?)

Blir spennende på Søndag, det er vi i alle fall enig om alle mann.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Helt enig, det er lite vits i å dra opp den diskusjonen igjen. Men jeg må svare med mine meninger når banan drar opp sine og andres meninger.

<fins bare en Banan vet du ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Banan tolker ting akkurat slik han vil. Det er ikke vits å gjøre noe annet enn å smile. Jeg tror han vet like godt som alle andre at United hadde vært fucked uten enten Rio eller Vidic en hel sesong. Hargreaves på høyrebacken. Hahaha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...