NightKeeper Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvordan kan det være 105 forskjellige kombinasjoner å tippe 8 lag mot hverandre riktig? Hørtes ganske mye ut spør du meg, men undertegnede er ikke en kløpper i matte, det skal sies. Ikke spesielt vanskelig å tippe 8 lag riktig spør du meg. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Er vel 191 forskjellige varianter, med tanke på etterfølgende kamper, hjemmekamp o.l. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 105 forskjellige kombinasjoner Hvordan kan det bli 105 forskjellige kombinasjoner? Jeg ser egentlig ikke flere enn 27 kombinasjoner, hvis man ikke tar hensyn til hvem som får hjemmekamp først. Og hvis man skal ta hensyn til det, så stemte jo ikke kamp-oppsettet som ble presentert 3 timer før trekning heller. Tror neppe dette er fikset. 1) Liverpool – Arsenal 2) Liverpool – Manchester United 3) Liverpool – Chelsea 4) Liverpool – Barcelona 5) Liverpool – Fenerbahce 6) Liverpool – Schalke 7) Liverpool – Roma 8) Arsenal – Manchester United 9) Arsenal – Chelsea 10) Arsenal – Barcelona 11) Arsenal – Fenerbahce 12) Arsenal – Schalke 13) Arsenal – Roma 14) Manchester United – Chelsea 15) Manchester United – Barcelona 16) Manchester United – Fenerbahce 17) Manchester United – Schalke 18) Manchester United – Roma 19) Chelsea – Barcelona 20) Chelsea – Fenerbahce 21) Chelsea – Shalke 22) Chelsea – Roma 23) Barcelona – Fenerbahce 24) Barcelona – Shalke 25) Barcelona – Roma 26) Fenerbahce – Schalke 27) Fenerbahce – Roma Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg bare leste det jeg, men tror det må ganges med fire fordi hvis ndet skal stemme med alle samtidig. Kilde: http://forums.icnorthwest.co.uk/viewtopic....c&start=420 Endret 15. mars 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
iDude Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) 105 kombinasjoner høres rett ut om man ikke tar hensyn til første hjemmekamp. Antall måter man kan fordele 8 lag på 8 plasser: 8*7*6*5*4*3*2*1 = 40320Av disse er det vilkårlig om man plukker feks Liverpool-Chelsea vs Chelsea-Liverpool. Dette gjelder for totalt fire kampvalg:8*7*6*5*4*3*2*1 / (2*2*2*2) = 2520Men her er det tatt hensyn til rekkefølgen av kampvalgene, som ikke har noen praktisk betydning. Om man feks som de to første kampene får Liverpool-Chelsea + Arsenal-Roma så er det det samme som om man får Arsenal-Roma + Liverpool-Chelsea. For fire kamper blir antall måter man kan velge slik lik 4*3*2*1. Altså:Antall kamper = 8*7*6*5*4*3*2*1 / (2*2*2*2 * 4*3*2*1) = 105 En anne måte å se det på er denne som jeg fant på et annet forum. Begynn med Liverpool sin motstander: Her er det 7 muligheter - de fikk Arsenal: Liverpool - ArsenalTa neste lag, Roma - her er det nå 5 mulige motstandere - de fikk United:Liverpool - ArsenalRoma - Manchester United Ta neste lag - Fenerbache - her er det 3 mulige motstandere - de fikk ChelseaLiverpool - ArsenalRoma - Manchester United Fenerbache - Chelsea Nest siste lag, Barcelona, har kun en mulig motstander - Schalke:Liverpool - ArsenalRoma - Manchester United Fenerbache - Chelsea BArcelona - Schalke Totalt blir det 7*5*3=105 kombinasjoner om man velger andre lag i de forskjellige "stegene" I neste veke tek me for oss differensiallikningar Endret 15. mars 2008 av ibrotha Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 I neste veke tek me for oss differensiallikningar :!: Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 I neste veke tek me for oss differensiallikningar Haha, sjef :!: Men når en Liverpool-tråd minner meg om skole, da er det ille! Anyways, kamp i dag, gleder meg. Har tippet på Liverpool-seier med handicap, så vi har å score! Torres tar vel et hattrick? Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Imponerende mattekunnskaper... Får vi i lekse å kunne det der? Om vi har lekseprøve neste uke er jeg i såfall redd det kan bli en stolpe på meg Heia Reading! Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 I neste veke tek me for oss differensiallikningar Skjønte overhodet ingenting av dette, men så er ikke jeg noen kløpper i matematikk akkurat. Uansett, hvorfor gjøre det så komplisert? Det er kun snakk om å tippe 4 kamper rett, og det er ikke så usannsynlig at man skal kunne treffe rett da. Før trekningen ble jeg og broren min enige om at vi kommer til å møte Arsenal nå, og Chelsea i semi'n, fordi det ville være utrolig typisk. Nå var dette selvsagt bare tilfeldig, men skal man basere sin gjentning på at det ville være "typisk", kunne man jo fort ha kommet til at Manchester United vil møte Roma også. Og da er det ikke så mange varianter igjen for de gjenværende lagene... Og hvis jeg nå tipper at Liverpool møter Manchester United i finalen og Liverpool vinner 1-0, og det faktisk ender slik; da må jo kampen være fikset! OK, nok om det. Guess I proved my point... Reading bør vi selvsagt slå, men etter en lang rekke med gode resultater må vel nedturen komme snart også... Jeg er forberedt på alt her egentlig. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 I neste veke tek me for oss differensiallikningar OK, nok om det. Guess I proved my point... Reading bør vi selvsagt slå, men etter en lang rekke med gode resultater må vel nedturen komme snart også... Jeg er forberedt på alt her egentlig. Hadde vært jævlig typisk. Da kommer vel ManU supporterne: "Nå har dere virkelig nådd bunn!" Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Liverpool - Reading 0-1 H Portsmouth - Aston Villa H Sunderland - Chelsea 1-0 B Odds 8,22 * 200 innsats = 1644,- Denne her skal være bankers! Men Liverpool fucker vel opp, jeg liker egentlig ikke å tippe på oss, har en følelse av at det ligger en curse over meg og tipping på Liverpool. :/ Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Laget: Reina Arbeloa - Carragher - Skrtel - Aurelio Mascherano - Alonso Kuyt - Gerrard - Babel Torres Subs: Itandje, Riise, Hyypia, Crouch, Benayoun Et knallag, og akkurat det jeg ville ha, med ett unntak - hvor er Pennant? Hverken på banen eller benken. Han er jo langt bedre enn Kuyt på vingen! Hewitt predicts: Vi vinner med tre mål eller mer Torres scorer minst ett mål og runner dermed 20 mål i ligaen i år - en bragd for en Liverpool-spiss, spesielt i sin første sesong Babel scorer edit: Faen, dobbelpost. Jaja, det får gå. Endret 15. mars 2008 av Hewitt Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 satser på torres hattrick igjen, akkurat som i cupen. Og da tar han igjen Ronaldo Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Liverpool - Reading 0-1 HPortsmouth - Aston Villa H Sunderland - Chelsea 1-0 B Odds 8,22 * 200 innsats = 1644,- Denne her skal være bankers! Men Liverpool fucker vel opp, jeg liker egentlig ikke å tippe på oss, har en følelse av at det ligger en curse over meg og tipping på Liverpool. :/ Litt pirk, ser at du har satt en H, men du har jo ikke tippet på Liverpool her da... Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Joda, har tippet på Liverpool. 0-1 betyr at Reading starter med et mål, altså må Liverpool vinne med minst to mål for at den skal gå inn som hjemmeseier. Det samme gjelder Chelsea-kampen. Endret 15. mars 2008 av Hewitt Lenke til kommentar
fakey Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Liverpool - Reading 0-1 HPortsmouth - Aston Villa H Sunderland - Chelsea 1-0 B Odds 8,22 * 200 innsats = 1644,- Denne her skal være bankers! Men Liverpool fucker vel opp, jeg liker egentlig ikke å tippe på oss, har en følelse av at det ligger en curse over meg og tipping på Liverpool. :/ Litt pirk, ser at du har satt en H, men du har jo ikke tippet på Liverpool her da... Handicap? Lenke til kommentar
Benitez Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Endelig Martin Tyler som kommentator i en Liverpool-kamp igjen. Lenge siden sist. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Slapp av, dere snur dette enkelt. Torres og Gerrard putter 2 hver. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Men målet var syyykt pent. Herregud for en perle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå