Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

I mine øyne er Ronaldo en utradisjonell og eksepsjonelt god ving som det blir rett og slett tåpelig å sammenligne med vinger som Pennant, derfor byttet jeg ham ut med Giggs og Nani. Nani er god og han har stort potensiale, men som lagspiller og holdningsmessig så foretrekker jeg Pennant. Han er så undervurdert at det grenser til det latterlige. Nani kommer nok til å bli viktig for United i fremtiden og jeg håper også Pennant kan bli en nøkkelspiller på Liverpool. Jeg synes Nani oppfører seg som en drittunge på banen, selv om han er overraskende uegoistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle spillerene har områder de er gode å dårlige på, sammenligner du alle sidene, vil du få et nokså likt svar.

Eneste Liverpool er dårlige på som lag er spillet på midten å helt fremme, men de har et av Englands mest solide forsvar til tider, selv om de har vært sløve mot de dårligste.

Noe jeg ikke forstår er at Liverpool slår topplag på topplag fra Italia å Spania, men taper mot 3.divisjonslag og klarer ikke vinne PL.

Men når det skal sies, så har Manu hatt samme manager i 21år, og få spillerbytter hver sesong, det tar tross alt tid å kjøre inn et lag, noe Rafa ødelegger med rotasjonsspillet sitt. Får håpe på bedre tider til neste sesong, helst med Rafa som manager da også, så vi ikke begynner på nytt igjen....

Lenke til kommentar
Står på at Torres skyter bedre en Rooney, også fra hold, jeg. Hvem som skyter hardest er for meg rivende likegyldig, såfremt ballen går i mål.

Jeg står nå for at Rooney har bedre kraft og dupp. Men alt det andre er jeg enig i.

Plasering og avsluttningene skal Torres ha! :)

293hpav.gif

Lenke til kommentar
Enig med sistnevnte. Hvis Pennant finner sin plass på laget, kan han bli meget, meget viktig. Det blir litt vanskelig å sammenligne Pennant med Ronaldo. Tar Pennant foran Giggs og Nani any day.

FFS! Det er Pennant vi prater om? Mannen hyler jo middelmådighet. Greit over Giggs, mannen er gammel. Men Nani? er jo udiskutabelt hvilke kvaliteter han har, å hvilke han kan utvikle. Arsenal kampen viste vel dette godt. Oppfører seg som en dritunge? Siden han gjorde narr av Arsenal? Å Pennant er ikke akkurat fri for svin på skogen i sin ungdom.

Kan ta min egen lille vs med kun førstevalg:

VDS / Reina.

Jeg ser ikke hva stuttjukkingen i Liverpool har som ikke Sar har. Begge har hatt sine tullete inngripner i felt i år, men Sar er fortsatt best her. På strek ser jeg kvalitetene til Reina iforhold til Sar, ellers ikke.

Evra/Aurelio, Riise.

Her er vel ingen i tvil etter årets og fjorårets sesong av Evra.

Vidic, Rio/ Carra, Agger.

Vidic og Rio er best i Premier League.

Brown / Finnan.

Brown rå defensivt, men ganske håpløs fremover. Finnan gjort noen brølere defensivt i år, men har noe mer offensive kvaliteter. Dødt løp. Her er det jo egentlig Neville som skal være oppe til vurdering, å da ville Neville vunnet.

Masche / Hargreaves.

Seier til Masche, bedre å posisjonere seg. Bidrar lite offensivt begge to, men er heller ikke der kvalitetene skal ligge.

Carrick / Alonso.

Alonso er favorittspilleren min på Liverpool. Her er det virkelig dødt løp, begge er kapable til å åpne alle forsvar med pasningene sine. Men med tanke på Carricks prestasjoner ifjor og de siste 10 i år så vinner han.

Scholes / Gerrard.

Gerrard.

Nani / Pennant.

Totalt uenig med Wh1te som overnevnt.

Ronaldo / Babel.

Ja tihi.

Rooney / Torres.

Innehar forskjellige kvaliteter, den ene spillende den andre spydspiss. Men som ren spiss vinner Torres her, selv om Rooney nok skaper mer.

Tevez / Kuyt.

Tevez, herregud jeg er glad Kuyt ikke spiller på TIL eller United.

Lenke til kommentar
Ronaldo er mer driblefant, og scorer på de sjansene har får, mer er han ikke god til. Pennat slår så presise og perfekte innlegg at det utvilsomt er best i PL. Kuyt har ikke vært så stort denne sesongen, men har kommet litt i slutten. Jeg vil si Ronaldo vinner duellen på teknikk og mål, mens Pennant vinner som en lagspiller(mange assisterende innlegg).

Kremt, det kan vel diskuteres. Ville nå satt en Downing og kanskje et par mann til forran Pennant på innleggsfronten. Nani slår ikke dårlig innlegg han heller, selv om litt for mange forsvinner på tribunen.

Edit: Veldig "nøytral" (jf tidligere i diskusjonen) du var da Hyrlen :D Ser vi er ganske enig egentlig, men jeg har nok forsøkt å se det litt mer fra begges side bare. Når det gjelder Nani så har han veldig god arbeids innsats. Enig at han virker litt sutrete noen ganger, men drittunge? Neehh.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Jeg liker godt forsvar "toeren" til Pool, - altså Carragher, Agger, Skrtel og Hypiia, men United har Steve Bruce og Gary Pallister i Rio & Vidic. Liverpool har en bedre sikkerhet der ja, ettersom de har 4 klasse stoppere mens United har 2. Men disse to sammarbeider hakket bedre.

Jeg liker også sentral midtbanen til Liverpool. Trenger ikke å si mere enn Mache, Alonso, talentet Lucas og sist men ikke minst Gerrard.

Noe jeg som er drit dårlig er side backene, kantene, (Unntak Babel. Litt ustabil til tider men ett talent) og spissene (Hvem er unntaket? Håper alle vet det...). Liverpool burde få nye sidebacker og da tenker jeg spesielt på venstre siden. Ellers så trenger Pool en bedre høyrekant. Som noen nevner her, så har Pennant gode innlegg og thats it. Og Torres trenger en mye bedre makker. Crouch er konge i duelspillet, men har lite stikkere, løp og overblikk.

Jeg syntes jo at Pool blir for avhengie av Gerrard og Torres da.

Ser vi i United sitt syn.

Carrick eller Anderson skadet / supensjon? - Hargreaves, Fletcher og Scholes!

Rooney skadet / suspensjon? - Tevez og Saha!

Ronaldo skadet / suspensjon? - Nani, Giggs og Park! (Sistnevnte trenger mer tid på seg)

Ferdinand skadet / suspensjon? - Pique!

Ser vi i Pool sitt syn:

Gerrad skadet? - Mache og Alonso (Alltids bedre med Gerrard)

Torres skadet? - Voronini og Crouch! (Ustabil eller Ustabil?)

Pennant skadet? - Babel, Kuyt og Kewell. (50 - 50)

Agger skadet? - Skrtel, Carragher og Hypiia. (Pools sterkeste side)

Dette er da bare min mening. ;)

EDIT: Ser det er litt feil tråd, sorry for evt spam!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
VDS / Reina.

Jeg ser ikke hva stuttjukkingen i Liverpool har som ikke Sar har. Begge har hatt sine tullete inngripner i felt i år, men Sar er fortsatt best her. På strek ser jeg kvalitetene til Reina iforhold til Sar, ellers ikke.

Reina har bedre reaksjonsevne, bedre på strek, ekstrem på klareringer og enda mer ekstrem på igangsettinger. En av verdens desidert beste keepere.

Lenke til kommentar

Jeg mener Brown er en bedre midtstopper enn Hypiia, i tillegg har vi Pique som har vist at han duger. Det eneste stedet jeg ser at dere har overlegent bedre dekning er egentlig på topp, dere har en målgarantist - det har ikke vi.

Off topic @ Chauz: Kan du se noe feil i signaturen min? Hint: Orddeling.

Reina en av verdens beste keepere??? Neppe, han er god på strek og i verdensklasse på straffer. Ekstrem på igangsettinger og klareringer? Her er VDS så sinnsykt mye bedre, han er den mest spillende keeperen jeg har sett.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar
VDS / Reina.

Reina har bedre reaksjonsevne, bedre på strek, ekstrem på klareringer og enda mer ekstrem på igangsettinger. En av verdens desidert beste keepere.

Du glemmer hans evner på straffer :)

Bedre reaksjonsevne og strek går vel litt inn i hverandre, å her er jeg enig. Men på rekkevidde, felt, dødball, 1vs1, spilleforståelse mener jeg Sar slår han. På igangsettinger har aldri helt sett det store i Reina, men får vel prøve å legge merke til det å gjøre opp en mening.

Lenke til kommentar

Veldig enig med både Chauz og Cinesque. Syntes Reina er en bedre Keep en VDS. Eneste er at VDS rekker noen cm lengere ned i kroken, men alt i alt så må jeg nesten innrømme at Pool tar den.

"Off topic @ Chauz: Kan du se noe feil i signaturen min? Hint: Orddeling."

Syntes han gjør seg forstått og det holder på diskusjon.no. Du er neppe noen lektor i Norsk du heller, så slik unødvendig kritikk finner jeg svært irriterende å lese . *rett til ting som irriterer så grenseløst tråden* (neida, hehe)

I got love fo' ya'll :love:

Lenke til kommentar
VDS / Reina.

For ikke å snakke om de presise utsparkene!

Lenke til kommentar
Står på at Torres skyter bedre en Rooney, også fra hold, jeg. Hvem som skyter hardest er for meg rivende likegyldig, såfremt ballen går i mål.

Søk på "wayne rooney" på youtube, så sjønner du hva jeg mener. Han scorer mye oftere på skudd enn Torres. Men med de sier jeg ikke att han er en god avslutter, tvert imot faktisk.

Lenke til kommentar

Søk på "wayne rooney" på youtube, så sjønner du hva jeg mener. Han scorer mye oftere på skudd enn Torres. Men med de sier jeg ikke att han er en god avslutter, tvert imot faktisk.

Torres er mer en avslutter, ikke skuddmann, vil gå for rooney der

Lenke til kommentar

Nei det trenger jeg ikke. Har sett de fleste langskuddene til Rooney jeg, selv om det jeg husker best var goalen hans for Everton mot Arsenal. Siden jeg har en bror som er Real Madrid fan til tusen, så har jeg også fulgt primera en god stund også og selv om Torres hadde litt måltørke en periode, så hadde han definitivt noen strøkene langskudd.

Siste United vs Liverpool innlegget fra meg.

Nå er det FM og Fifa med gutta som gjelder! Skal kjøre på med Boro;)

Lenke til kommentar
VDS / Reina.

Jævlig enig! Reina er syyk på igangsettinger, ett kjapt eksempel - Torres sin scoring mot Fulham, der er han klasse.

Ellers har han en kjempe reaksjonsevne, så dere redningen mot Bolton? Pure class. Som sagt jeg synes han er bedre enn VDS.

Lenke til kommentar
Off topic @ Chauz: Kan du se noe feil i signaturen min? Hint: Orddeling.

Okay...

Dette skjønte jeg ikke helt, hva med å si det direkte, enn å sende en søknad til "Forumets Gullkorn"?

EDIT: Takk The Game for at du støttet meg, selv om jeg ikke visste hva det handlet om. :p

Back to topic.

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...