Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 - For få kvalitetsspisser. Pr i dag, kun Torres. Få matchvinnere... Enig. Vi har noen matchvinnere (Torres, Gerrard, Babel osv), men ikke nok. - Lite offensivt sting. Spesiellt tungt ansvar på en 1-3 enkeltspillere. Blir rett å slett for baktungt og fantasiløst i enkelte kamper. Det begynner å bli bedre nå. Vi har slitt med dette før, men vi blir sterkere og sterkere offensivt. At vi er baktunge er jeg uenig i, ettersom vi har god nok kvalitet på midtbanen til å vinne, holde og kontre her fra. - Rulerer for mye på laget. Rotasjonen i Liverpool er overdrevet. Dessuten roterer Rafa mindre nå, ettersom vi kun konsentrerer oss om PL og CL. United har for øvrig ikke startet med samme lag to kamper på rad siden august. - Genrellt for lite ”sambaspillere.” Se på Arsenal eller enda bedre, se på oss! Bl.a : Anderson, Nani, Tevez, Ronaldo og Evra. Liverpool har ingen sånne. Slike spillere har kreativitet utenom det vanlig og vinner kamper for laget, når vi spiller dårlig. Bygg dette rundt typiske engelske spillere med ”heart” så får du et vinnerlag. Hint: Sør Amerika! Jeg er uenig i at vinnerlag må ha sambaspillere, men at det kan hjelpe i noen tilfeller stemmer. Jeg ønsker ikke noen utpregede sambaspillere på Liverpool, men kunne gjerne hatt flere kreative spillere som Evra og Nani. -Må få kvitte seg med spillere som feks Crouch. Har ingen ting på et topplag å gjøre. Koster bare penger... Kunne ikke vært mer enig. - Rafa er ikke Wenger eller Ferguson, for å si det sånn. Mangel på autoritet? Kunne ikke vært mer uenig. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Har jeg aldri sagt. Eneste jeg protesterer mot er at dere "aldri har tapt mot Chelsea i CL". Neida, neida, jeg vet det var StringEmil som sa det. Kanskje litt misvisende å quote deg da, så sorry for det. Dere sliter med å slå United over 1 kamp, så jeg tror ikke det blir noe lettere over 2 kamper Vi slet med å slå Chelsea også i den perioden der, men avanserte likevel begge gangene. Det handler ikke om enkeltkamper, det handler om at det skjer noe helt spesielt med Liverpool i CL. Det virker som om spillerne tar PL for lett, mens i CL gjenoppstår respekten og ikke minst motivasjonen og man forstår at man faktisk må spille bra for å vinne. Jeg begriper det ikke, og jeg håper vi får bukt på det i hjemlig liga, men jeg fryder meg samtidig over Europa-formen, selvfølgelig. ^^ Er vel heller det at Rafa er i den posisjon at han aldri er med i racet i hjemlig serie, dermed kan hvile spillere slik han ser det for godt. Dermed kan dere alltid stille et friskt lag. I tillegg har dere gull herfra til månen i enkeltsituasjoner. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Dette er grunner til hvorfor Liverpool gjør det dårlig i PL, etter mitt skjønn vel å merke. - For få kvalitetsspisser. Pr i dag, kun Torres. Få matchvinnere... Delvis enig. Dog jeg skjønner det ikke alltid, for når vi ikke hadde noen altfor gode spisser som nettet mye, så var det at vi måtte få en spiss som scoret 20+ mål hver sesong. Når vi nå har det, så er det det at resten ikke scorer nok. Jeg driter nær sagt i hvem som scorer, det viktigste er at laget scorer. Det er sant at det er kommet for få mål fra andre enn Gerrard og Torres, men jeg ser likevel ikke på det som noe problem, det er hvert fall ikke det som gjør at vi har spilt oss ut av gullkampen. Om Torres scorer alle målene våre hele sesongen, eller om han ikke scorer noen og resten av laget scorer hele tiden, så er det et fett for meg. Vi må bare score og vinne. Men ja, vi hadde trengt en kvalitetsspiss til sammen med Torres, først og fremst for å få et bra samarbeid mellom dem og ha noen som er giftigere foran mål enn Kuyt og Crouch. - Lite offensivt sting. Spesiellt tungt ansvar på en 1-3 enkeltspillere. Blir rett å slett for baktungt og fantasiløst i enkelte kamper. Delvis enig, da med trykk på "enkelte kamper". Som regel spiller vi godt nok offensivt og skaper nok sjanser til å vinne. Men i år har det vært litt for mange av de tamløse og formsviktende kampene med uavgjort-resultat, først og fremst disse som har spilt oss ut av gullkampen. Noen av disse har vært katastrofalt dårlige. - Rulerer for mye på laget. Uenig. Det var et problem før, men er ikke det nå. Det er langt mindre rullering nå enn før, og det er også bevist at rulleringen til Benitez har vært veldig overdrevet og at den egentlig aldri har vært så ille som noen vil ha det til. Men han har tidligere rullert litt mer enn hva jeg ønsker, men ikke i år. I år har vi stort sett hatt den stammen i laget som vi vil ha - Reina, Carra, Agger (som Benitez ikke kan noe for at ikke har spilt), Gerrard, Masche og Torres. Disse har, med unntak av Agger av forståelige årsaker, spilt nesten alle kamper og det er denne stammen i laget som må starte nesten hver kamp, hvert fall i PL og CL. Resten av laget varieres litt, men ikke så mye lenger at spillerne mister relasjonene sine. - Genrellt for lite ”sambaspillere.” Se på Arsenal eller enda bedre, se på oss! Bl.a : Anderson, Nani, Tevez, Ronaldo og Evra. Liverpool har ingen sånne (foruten tildels Gerrard og såklart Torres). Slike spillere har kreativitet utenom det vanlig og vinner kamper for laget, når vi spiller dårlig. Bygg dette rundt typiske engelske spillere med ”heart” så får du et vinnerlag. Hint: Sør Amerika! Delvis uenig. Uenig i at vi trenger sambaspillere, det er ikke noe jeg ønsker meg spesielt. Det som dog gjelder er noe annet du nevner - spillere med kreativitet. Først og fremst det som er bra, ikke sambatakter. En sambaspiller kan for all del gjøre masse bra også, men først og fremst trengs det solide og kreative spillere som kan sin fotball etter min mening. -Må få kvitte seg med spillere som feks Crouch. Har ingen ting på et topplag å gjøre. Koster bare penger... Det vil nok alle være enig i. - Rafa er ikke Wenger eller Ferguson, for å si det sånn. Mangel på autoritet? Heeelt feil, noe vi som har lest en del om hva som foregår internt i Liverpool vet. Gerrard sin biografi kan jeg jo anbefale å lese, der kommer det klart frem hvilken autoritet Rafa er og hvor mye Gerrard og spillerne respekterer ham. De ville antakelig gått ned på alle fire og bjeffet om Rafa sa de skulle gjøre det. Benitez er en mer enn god nok trener for Liverpool, i min mening er det ikke er problemet vårt ligger. Gjør selvfølgelig også ting vi er uenige i, men en fin, sympatisk og god trener som er et fotballgeni. Får ikke bedre trenere per dags dato som er realistiske for Liverpool å ansette. Det jeg kommer på i farta. Pr dags dato er ikke Liverpool engang i nærheten av å vinne noe som helst.. At dere vinner CL tror jeg svært lite på, men hvem vet med fotball. Det beste laget i turneringa er dere i alle fall ikke. Det er jo litt synd at du avslutter et relativt saklig og godt innlegg, noe det er ikke ofte vi ser fra denne kanten i vår tråd, med slikt og dermed bidrar til et lite skjær i troverdigheten din. Og dette er ikke sett med United briller. Helt dønn steike ærlig, dette er mine synspunkter som nøytral supporter. Først må jeg si at det var et godt og subjektivt innlegg og jeg har sagt min mening om det ovenfor og som du ser er jeg langt ifra uenig med deg. Men du må innse at du aldri kommer til å bli nøytral supporter, uansett hvor hardt du prøver. Du er Manc-fan og da ligger diverse meninger om Liverpool i blodet ditt, så nøytral kan du ikke bli, men vurderingene dine er subjektive og greie, det er ikke det. Men jeg kan heller ikke skrive en sak om Liverpool eller Man Utd for den saks skyld, og si jeg er nøytral. Subjektivt, derimot, det kan du kalle det. edit: Keegan må klare seg uten Joey Barton i morgen, ettersom han er bannlyst fra Merseyside av britiske rettsinstanser. Hahahaha, seriøst? Kan ikke Barton spille noen av kampene mot Liverpool og Everton nå? Hahaha, sjef spiller! Endret 7. mars 2008 av Hewitt Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) ”Rotasjonen i Liverpool er overdrevet. Dessuten roterer Rafa mindre nå, ettersom vi kun konsentrerer oss om PL og CL. United har for øvrig ikke startet med samme lag to kamper på rad siden august.” Greit nok, jeg ser den og tar punktet tilbake. Syntes likevel at vi har en mer ”fast” kjerne som SAF bygger laget rundt. Man skal heller ikke glemme at vi har en større og litt bedre tropp en dere nå (mtp rotasjonen). Sammenligner de forskjellige lagdelene. Tar kun med dem som spillere ofte! Er litt no-lifer her på fredag formiddag, merker jeg. Keeper: Reina vs VDS Dere har en bedre sisteskanse, i mine øyne helt udiskutablet. Selv om VDS er en veldig god keep han også. HB: Finnan/ Arbeloa vs Brown/O’shea/Neville Brown er den beste av dem alle. Definitivt bunnsolid defensivt og samtidig god offensivt, bortsett fra innlegg. Finnan kommer like etter og er kanskje hakket vassere offensivt, men ikke like ”brutal” bakover. Gjevnt mellom disse. O’shea/Arbeloa gjør jobben sin and thats it. Kan ha noen ekstra gode dager, dog. Alt i alt gjevnt mellom lagene her. VB: Aurelio/Riise vs Evra Klubben fra Manchester vinner så det synger her. Evra er kanskje en av verdens aller beste VB. Har absolutt alt! Riise/Aurelio er imo helt average spillere. Aurelio har en meget god innleggs/skuddfot og pluss til han for den. Nevner ikke Riises sitt bein, siden han skyter vekk en million kuler hvert år. Hjelper da ikke om du treffer en ytterst sjelden gang. Denne vinner United overlegent. (A)MS: Agger/Carra/Hypiia/Skrtel vs Ferdinand/Vidic/Pique Meget gjevnt. Pool har mange kvalitetsstoppere, ingen tvil om det. Skulle man klage på noe, så må det være at det kanskje er pittelitt for lite fart, men ikke nevneverdig mye. Alt i alt gjevnt, men Ferdinand/Vidic er kanskje ørlittegranne bedre samspillt og fysisk rustet enn Agger/Cara. Ytterst mariginal seier til United. Men ingen av lagene taper ligaen på disse plassene. (A)VM: Babel/Riise/Aurelio/Kewell vs Nani, Giggs Babel er spennende, Kewell har jeg sansen for, mens den siste varianten med Riise eller Aurelio ler jeg litt av. Dersom babel fortsetter trenden kan dette bli virkelig bra! En spiller jeg har sett hva kan i Ajax og det er ikke rent lite. Syntes Nani er like god. Uforutsigbar er de begge (på godt og vondt) samt ekstremt hurige og dribblesterke. Syntes Nani har noe ved seg Babel ikke har, men klarer ikke å sette ord på det. Giggs er genrellt giftigere enn Kewell, selv om jeg er blandt dem som enda ikke har gitt opp fyren. Er noe med den venstreslegga? United vinner, men ikke mye. HM: Pennant/Kuyt vs Ronaldo Skal spare dere for denne. Ronaldo er lysår bedre! DM: Macherano vs Hargreaves begge klassespillere med mye å by på. Mache har vært eventyrlig i år og er imo etter Torra vært Liverpools viktigste spiller i år. Imponert, retten å sletten. Owen er god på mye av det samme, men ikke fullt like synlig. Pool tar denne hjem. MF: Alonso/Gerrard/Lucas vs Anderson/Scholes/Carrick/Fletcher Her veit jeg at Liverpool fansen er uenig med meg. United tar denne marginalt også! Scholes/Carrick er minst like gode ballfordelere som Gerrard/Alonso og Anderson er definitivt en av PL heiteste kjøp denne sesongen. På sitt beste er han villmann, rett å slett. Pluss for at Gerrard putter mye. Fletcher høres ut som en dårlig spiller (ikke en stjerne) men han spiller sjelden eller aldri dårligere enn Alonso feks. ST: Torres/Voronin vs Tevez, Rooney, Saha Gidder ikke å nevne de andre pool spissene engang. Torres er den beste spissen, mens Rooney er den beste fotballspilleren. Forstå det den som kan. Tevez/Rooney ufyller hverandre bra, tevez er målfarlig og har meget god skills overall. Saha og Voronin nevnes, men ingen av disse vinner et ligagull. Reservene: United har alltid syk benk, når ingen skader. Alle spillerne (+ flere som engang ikke er med) kunne kommet inn å forandret kampen fullstendig. Sitter ikke helt med samme inntrykk når det gjelder Pool. Edit: Greeeit Hewitt. Nøytral blir feil, er enig i det. Ser også dine synspunkter, men at vi skulle bli 100% enig i alt, er kanskje urealistisk. Sjekk jeg har fargelagt å greier da gutta! Faen å flink! Endret 7. mars 2008 av The Game Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg er stort sett enig med deg i vurderingene, selv om jeg synes Finnan er bedre enn Brown samt at jeg selvsagt mener at vår sentral midtbane er bedre enn deres. Torres er i min mening den beste spissen av alle på begge lag, men dere vinner spissplassen totalt for langt bedre spisser totalt. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg er stort sett enig med deg i vurderingene, selv om jeg synes Finnan er bedre enn Brown samt at jeg selvsagt mener at vår sentral midtbane er bedre enn deres. Torres er i min mening den beste spissen av alle på begge lag, men dere vinner spissplassen totalt for langt bedre spisser totalt. Mine tanker også. Skrev jeg ikke det, da? Torra er sjefen og den beste spissen men bortsett fra å nette så syntes jeg Rooney er bedre (møte baller, spille stikkere og denslags). At du var uenig på sentrale midtbanen kommer ikke som et sjokk. tviler på at noen pool supportere er enig meg der uansett. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Syntes det var en god vurdering The Game. Per dags dato vil jeg hatt Tevez og Torres på topp sammen. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Wayne Rooney vs Fernando Torres Wayne Mark Rooney: Rooney skaper mye rom for medspillerne sine, har et godt overblikk, gir fine stikkere og er en arbeidshest. Han jobber kanskje alt for mye. (!) Som Sir Alex har sagt til Ronaldo, så har han også sagt det til Rooney at han må spare kreftene offensivt. Det eneste Ronaldo pleier å gjøre defensivt er å skrå stille seg sånn at ballfører blir presset inn i midten til Scholes, Anderson Carrick og CO - ryddeguttene. Fernando Torres: Torres har skilz og er rask. Han er iskald i avslutningene, noe Rooney må jobbe litt med. Han går også på gode løp, gir fine stikkere og har et godt overblikk. Men er ikke så sterk som Rooney, selv om det ikke er så viktig som spiss. Min mening: Skilz Overall: Torres Lagspiller: Rooney En av grunnene til at Rooney er en bedre lagspiller er kanskje fordi Liverpool bare har en klassespiss som er - Torres, imens Rooney har Tevez og Saha hvis han er i form. EDIT: Fins det ikke en tråd som heter "United vs Pool, Official Thread"? Endret 7. mars 2008 av Chauz Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) HM:Pennant/Kuyt vs Ronaldo Skal spare dere for denne. Ronaldo er lysår bedre! Pennant slår bedre innlegg enn Ronaldo. Ingen i Pl slår bedre innlegg enn Pennant imo. Selv om kansje Ronaldo er bedre i alt annet, så er de å slå gode innlegg en av de viktigeste egenskapene til en kant. Dessuten slår Torres Rooney på alle områder unntatt arbeidskapasitet og skudd. Endret 7. mars 2008 av Messi91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Enig med sistnevnte. Hvis Pennant finner sin plass på laget, kan han bli meget, meget viktig. Det blir litt vanskelig å sammenligne Pennant med Ronaldo. Tar Pennant foran Giggs og Nani any day. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) HM:Pennant/Kuyt vs Ronaldo Skal spare dere for denne. Ronaldo er lysår bedre! Pennant slår bedre innlegg enn Ronaldo. Ingen i Pl slår bedre innlegg enn Pennant imo. Selv om kansje Ronaldo er bedre i alt annet, så er de å slå gode innlegg en av de viktigeste egenskapene til en kant. Du har rett. Men han reparerer det såret, med å bøtte inn mål! Han går også inn i banen riktig til tider og er god 1 mot en som også er viktig. Ronaldo hadde jo gode innlegg mot Newcastle btw, og fikk assist på en av dem. Finter vekk en med Cruyff for så å slå innlegg. EDIT: Endret 7. mars 2008 av Chauz Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 HM:Pennant/Kuyt vs Ronaldo Skal spare dere for denne. Ronaldo er lysår bedre! Pennant slår bedre innlegg enn Ronaldo. Ingen i Pl slår bedre innlegg enn Pennant imo. Selv om kansje Ronaldo er bedre i alt annet, så er de å slå gode innlegg en av de viktigeste egenskapene til en kant. Dessuten slår Torres Rooney på alle områder unntatt arbeidskapasitet og skudd. Ronaldo er mer driblefant, og scorer på de sjansene har får, mer er han ikke god til. Pennat slår så presise og perfekte innlegg at det utvilsomt er best i PL. Kuyt har ikke vært så stort denne sesongen, men har kommet litt i slutten. Jeg vil si Ronaldo vinner duellen på teknikk og mål, mens Pennant vinner som en lagspiller(mange assisterende innlegg). Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Det blir galt å sammenlikne dagens Saha mot de andre spissene - ialflall dagens utgave. Han har vært ute med skade LENGE! Han er mye bedre enn det han har fått vist i år. Var en sterk konkurrent til RvN når han var i klubben, og har vært førstevalget sammen med Rooney. Goscinny Endret 7. mars 2008 av Goscinny Lenke til kommentar
GLN Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 EDIT: Fins det ikke en tråd som heter "United vs Pool, Official Thread"? Jo Her Lenke til kommentar
fakey Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Mon tro hvordan Torres hadde vært som United-spiller. Hadde han hatt like mange mål? Tviler. Noe av det som "gjør han så god" er at han spiller på et dårligere lag, og at mange av målene må han faktisk score helt selv. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Wayne Rooney vs Fernando TorresWayne Mark Rooney: Rooney skaper mye rom for medspillerne sine, har et godt overblikk, gir fine stikkere og er en arbeidshest. Han jobber kanskje alt for mye. (!) Som Sir Alex har sagt til Ronaldo, så har han også sagt det til Rooney at han må spare kreftene offensivt. Det eneste Ronaldo pleier å gjøre defensivt er å skrå stille seg sånn at ballfører blir presset inn i midten til Scholes, Anderson Carrick og CO - ryddeguttene. Fernando Torres: Torres har skilz og er rask. Han er iskald i avslutningene, noe Rooney må jobbe litt med. Han går også på gode løp, gir fine stikkere og har et godt overblikk. Men er ikke så sterk som Rooney, selv om det ikke er så viktig som spiss. Min mening: Skilz Overall: Torres Lagspiller: Rooney En av grunnene til at Rooney er en bedre lagspiller er kanskje fordi Liverpool bare har en klassespiss som er - Torres, imens Rooney har Tevez og Saha hvis han er i form. EDIT: Fins det ikke en tråd som heter "United vs Pool, Official Thread"? Jeg er enig, men det jeg ghar sett av Tevez og Rooney ville jeg ha hatt Tevez som lag spilleren assist makeren. Det er naturlig nok fordi ikke Rooney ikke er i sin beste form, eller skadet (?) Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Rooney har vært skadet ja, og den litt dårlige formen kan skyldes både tideligere skader (En tidlig i sesongen) og suspensjoner. Tevez blir jo benket i en del anledninger når United spiller 4-5-1 så jeg hadde foretrukket Rooney. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Stemmer det Goscinny, men pr dags dato så spiller han ikke allverdens. Som jeg selv skrev, tar kun med de som spiller mye og jeg tar igrunn også med spillere som i dag er å regne med, selv om jeg også dro med Kewell feks. Ikke så lett å få med noe om alle... ”Dessuten slår Torres Rooney på alle områder unntatt arbeidskapasitet og skudd” Helt feil! Torres slår jo Rooney glatt på skudd. Har du ikke fulgt med Torra eller påsan? Kaldeste fisken i byn jo! Husker også et par ganske ville langskudd jeg. Rooney er en heller middelmådig avslutter, men som fotballspiller er han bedre enn Torres. Han er sterkere og nesten like hurtig. Han er like god, om ikke bedre teknikk faktisk. Syntes ikke Torres har spess bra teknikk egentlig, annet en "løpe-forbi-tilhøyere-finta" så er han ingen Ronaldinho. Rooney slår glimrende passer og er definitvt (som Chauz skrev) en enda hvassere lagspiller og deltar mye i oppbyggningen. Legg merke til alle "1-tøtsjene" han har iløpet av 90 –min. Det er noen... Pennant slår gode innlegg og er ingen dårlig spiller, men å i det hele tatt sammenligne han med Ronaldo blir selvmord. Gidder ikke engang å forsvare denne påstanden. Cinesque: Pennant forran Giggs? Tja, høyst diskutabelt men greit nok. Forran Nani? Har du drukket karsk på morgenen? No way inn hell! hehe. Men nu er det Star Wars revenge of the sith pågang! Tjohei Edit: Burde kanskje vært i Pool vs United tråden dette... Sorry for evt spamming! Endret 7. mars 2008 av The Game Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 The Game: Jeg tror han mente dyppene og kraften i skuddene til Rooney. Eller så er jeg 100 % enig i at Torres er mye mer iskald. Rooney har noen herlige første toucher og for å slå første touchene presist, trenger du overblikk noe Rooney har. Absolutt enig med deg. Og Pennant har kanskje de beste innlegene, men som jeg sa tidligere; Ronaldo reparerer det såret, med å bøtte inn med mål! Han går også inn i banen riktig til tider (Mot Lyon f.eks) og er god 1 mot 1 som også er viktig for en ving. Ronaldo hadde jo gode innlegg mot Newcastle btw, og fikk assist på en av dem. Finter vekk en med Cruyff for så å slå innlegg. EDIT: Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Står på at Torres skyter bedre en Rooney, også fra hold, jeg. Hvem som skyter hardest er for meg rivende likegyldig, såfremt ballen går i mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå