Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Dubai International Capital are monitoring developments at Liverpool.

The Independent says a dispute between Liverpool's American owners and the club's board over whether to laden the club with massive debts has cast fresh doubt over Tom Hicks and George Gillett's future at Anfield as new rumours circulated yesterday that they have agreed a deal to sell up.

One source, a major football financier, claimed last night that Hicks and Gillett had agreed a deal in principle to sell the club, which they co-own, for £350m, and that a process of due diligence was under way.

The potential buyers most consistently linked with Liverpool in recent months are Dubai International Capital, an investment vehicle ultimately controlled by Sheikh Mohammed bin Rashid al-Maktoum, one of the world's richest men. DIC came close to buying Liverpool a year ago and are certainly still circling, although the source suggested that a different investor - or partnership - might be behind the £350m bid.

A DIC spokeswoman said: "We can only say 'no comment' at this stage."

Insiders at Liverpool denied a deal had been concluded with DIC, or that any due diligence was underway. Equally, both Hicks and the club maintain in private that Hicks, at least, is an unwilling seller, to anyone, at the moment.

However, a senior source at Liverpool told The Independent that "it is difficult to say categorically what is going on" and it is understood there is a growing schism between the board - which is trying to run the club on a day-to-day basis - and the owners.'

Kilde: Tribalfootball.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg kan trygt si at de fleste fans støtter Benitez og misliker eierne.

Det dukker sikkert opp bilde av plakaten som ble vist et par rader under oss:

Dubai SOS

Yanks OUT

Så det virket som om supporterne nå vil ha inn DIC?

We don't care about money

We don't care about funds

Liverpool Football Club...

is in the wrong hands

Ja, svært få liker de nåværende eierne.

Lenke til kommentar

Fy faen. Om ikke dagen i går var bra, så var dagen i dag rå!

Det begynte med at vi sto jævlig tidlig opp og sjekket ut av hotellet. Dagens første opptur kom i form av at hotellet hadde oppbevaringsbokser gratis (vi hadde jo en haug av poser vi ikke ville bære på). Deretter dro vi ut i byen etter frokost, litt shopping i handlegata og tok så taxi opp til Anfield. Der var det omvisning og museumsbesøk på gang. Jeg har jo gjort det før så, men likevel herlig opplevelse å se Anfield fra innsiden og ta på TIA-skiltet. Museum for Englands mestvinnende klubb er selvsagt koselig. Etter et par timer totalt med dette, gikk vi litt mer bananas i LFC-butikken på Anfield. Jeg kom blant annet ut med den sorte CL-drakta med Kewell 7, og wh1te og kameraten vår kom ut med massevis av dilldall og en del penger mindre på kortet.

Under taxituren tilbake fra Anfield, spør sjåføren oss om vi har vært på Jamie Carraghers restaurant. Det hadde vi ikke, så han kjørte oss like godt til restauranten for vi var jo gira på å se hvordan det var der. Vel fremme tar vi litt bilder av en jævlig nydelig restaurant, og vi går opp mot inngangen bare for å se inn, var aldri meningen å gå inn. Men der ser vi faenmeg Carragher sitte og spise (servitøren sa han holdt på med et intervju). Vi blir jo lettere hysteriske og servitøren begynner å småflire litt, og vi finner like godt ut at vi vel kan be om et bord og bestiller så en pizza hver og litt drikke, mens vi studerer restauranten og holder konstant utkikk med Carragher. Og faen for en fin restaurant - det er LCD-skjermer rundt hele veggene som viser fotballklipp, hovedsaklig Liverpool så klart, og selve lokalet er nydelig. Maten kommer og den er dritgod.

Etter en stund så begynner Carragher å gå og vi hopper ut av stolene og rusher mot hoveddøra. Kameraten vår roper "Jamie Carragher!" og han snur seg. Han tar seg tid til en kort prat selv om han tydeligvis hadde litt hastverk, og kameraten vår får tatt bilde av seg med Carra (vi andre rakk det ikke), og jeg får håndhilst på Carragher (!!!) og sier lettere shaky "Great game tomorrow ... eh, yesterday, congrats with 500 games!". Var så shaky at jeg ikke visste hva jeg sa egentlig. Når han og følget hans går, ser vi til og med selveste Steven Gerrard går ved siden av ham!! Vi var så fokusert på Carra at vi rett og slett ikke så Gerrard da de satt og spiste. Han var opptatt i mobilen dog så vi fikk ikke bilde eller snakket med han, men stort å se fyren.

Så stikker vi tilbake til restauranten, spiser ferdig, og når vi går ser vi enda en fotballkjendis som sitter der og spiser - McManaman med kone. Herregud, ungdomsidolet mitt (sammen med Fowler og Owen)!

Deretter er det mer shopping, og handling av to store bagger for å få med oss alt, før vi kjører ut til flyplassen og etter en ganske behagelig flytur (noe annet enn jagerpiloten vi hadde bort her som jeg var sikker på ville styrte oss inn i Anfield) sitter vi nå på Torp etter å ha kjøpt pittelitt mye i tax-free-en og henta bagasjene. Denne delen av Torp er åpent hele natta, med gratis internett, og det blir visstnok ganske tomt om kvelden og vi har alle sammen handlet med oss fotballer, så det kan bli en morsom kveld! :D På morgenen bærer turen videre til Stavanger med tog for oss to som er fra oljebyen, mens wh1te flyr hjem igjen til Trondheim noen timer senere.

Det har vært en fantastisk tur! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ikke mange damer som kan gi meg samme følelse som Carradonna gjorde når han smilte til meg (oss). Jeg har vel heller aldri vært så skjelven i beina som når jeg beinet etter Gerrard. At vi så Macca spiste var vel litt det samme som å se Infinity opptre i Sandnes for 10 år siden. Vel, kanskje litt bedre :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det kommer en enda fyldigere rapport etter hvert, med bilder og det hele. Jeg skal sortere og forminske de beste bildene i morgen, så linker vi til historien jeg har døpt: A View from the Kop (sikkert heeelt original).

Lenke til kommentar
Fy faen. Om ikke dagen i går var bra, så var dagen i dag rå!

*SNIP*

Høres fantastisk ut! Gleder meg sykt til min Liverpool tur i April.

Hadde faktisk en litt lik opplevelse på Liverpool Legends i Florø, skulle nett innom Quality Hotell og pisse litt, så kommer jeg og 2 kamerater tilbake i lobbyen og ser hele LFC laget sitte der. De snakket, så kunne ikke forstyrre dem så mye, men fikk håndhilse på Ian Rush, og et bilde :)

Andre gangen jeg var på Legends i Florø var det skamfylla med Grobelaar og Kennedy, fantastisk opplevelse det også. :)

Lenke til kommentar
Grobbelaar var sikkert crazy på fylla. Høy temperatur på to gelebein.

En ekstrem flørter. Måtte presse oss gjennom 14 damer for å komme i samtale med gutten. Men ekstremt hyggelig!

Morsomte var når kompissen min blir dratt opp på et hotellrom av Alan Kennedy, der det er et minimalt nasjspill. Kompisen min, Alan og en dame. Etter dette husker gutten nada. Mye kan ha skjedd :))

EDIT:

Dere har ikke tilfeldigvis adressen til Jamie Carragher baren/puben? :)

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...