Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å holde motet oppe for tiden.

Ettter de siste kamper mister jeg mer og mer troen. Liga gullet er for lengst tapt, og Inter i CL blir en hard nøtt, vertfall med dagens form. Benitez sliter, og jeg begynner for første gang å tenke tanken om at han er feil mann. Etter å se Man U leke seg til 6-0 mot Newcastle, for så å se Liverpool slite seg til 1-1 mot Boro er det blandede følelser.

1. Hvorfor har vi INGEN gode vinger i klubben? Når vi ser på de andre topplagene er vi sinnsykt langt bak. Ronaldo, Giggs, Hleb, Rosicky, Malouda, SWP, Cole er alle 5-6ere på terningen, menst Benayoun, Pennant, Riise og Kewell sliter med å komme over 3eren.

Her er vår største krise. Gang på gang kjemper Steven Gerrard og Mascherano til seg ballen, for så å sende den videre til noen som garantert mister den like fort. Kan forstå hvorfor vår Kaptein går der ute med hode hengdene og er lei av å ta ansvar.

2. Torres sliter alene på topp. Voronin holder ikek nivået, og Kuyt/Crouch er langt fra form, og er ikke gode nok. Torres ble mot Boro pakket helt inn, og Voronin gjorde han ingen tjenester med å prøve å rive vekk ettpar av forsvarerene. Han klarte helt fint å nøytralisere seg selv med å ha tidenes dårligste kamp.

Spissplassen ved siden av Torres er og blir en krise. Ingen av dagens spisser er gode nok. Torres må mest trolig bli lei av å jobbe en hel kamp igjennom for å komme seg løs å få motta en ball, som han moser inn. Hadde vi hatt en klassespiss på topp ilag emd han, som kan bære litt av ansvaret, ville han lett havnet på 20 mål i PL.

3. Backene. Vi sliter. Aurelio er skadeplaget, og egentlig ikke god nok. Riise er langt fra god nok, han har stoppet helt opp, og enda jeg lenge trodde han ville være en god tilvekst i liverpool må jeg snu om her også. Riise er langt fra god nok.

På høyreback er Finnan milevis fra form, og begynner å bli gammel.. Arbeloa er ikke en prakt back, men en grei backup spiller. Vi trenger en høyreback som leverer.

4. Alle angrep starter i forsvar. Og uten Agger sin venstrefot er det faktisk krise her også. Carragher blåser ballen opp i godt håp, og Hyypia sine leveringer er ikke like gode som før. Vi blir faktisk allerede i forsvar nøytralisert mot å lage farlighter hos motstanderen.

Så etter at jeg gjennom hele førsteomgang noterte en "målsjangse" (skuddet til Gerrard etter corneren) så innser jeg det. Vi trenger utskiftninger, store. Vi trenger en Ronaldo på vingen, som kan holde på ball, utfordre, og komme seg inni boksen. Vi trenger en Tevez på topp, som kan ta med seg forsvarerene på løpetur, og la Torres få litt rom.

Vi trenger enormt mye, for å utfordre Chelsea, UNited og Arsenal.

Nå skal jeg shotte ned en flakse Sambuca, se opptaket fra CL finalen i 05, og prøve å glemme de siste 5 kampene. For Liverpool er faktisk i en enorm krise per dags dato.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Du har noen poenger, Windy, selv om jeg synes du overdramatiserer en del også. Men det er ingen tvil om at vi per dags dato ikke har nok klassespillere som kan gjøre ting selv, og vi er derfor veldig utsatt for skader og formsvikter. Det er noe vi må jobbe langt mer med.

Da skrur jeg også av PC-en og sier farvel, og satser på at kampen på tirsdagen går bedre enn den siste tids kamper. Det skal hvert fall bli moro på kampen, med de beste plassene på hele Anfield - midt på The Kop. :D Vi snakkes vel når vi kommer oss på nett på hotellet om sånn ca. et døgn. ;)

YNWA!

Lenke til kommentar

Du får ha en fantastisk tur Hewitt.

Lykke til!

Du sier jeg overdramatiserer, vell muligens.

Men akuratt nå er det sinnsykt mørkt for min del. Siden jeg sitter her, og ikke finner vilje til og sove, kan jeg gå gjennom laget del for del, og si mine meninger. Jeg tar av mine Liverpool-briller og er så ærlig som mulig!

Keeper (6/6):

Reina og Itandje. Klasse. Rett og slett. Kan ikke bli bedre.

Høyreback (3/6)

Finnan og Arbeloa. Ifjor ropte jeg gang på gang at Finnan var PL's beste, og han var der oppe. Iår er det en ny mann vi ser. En skygge av seg selv, han har ikke hatt en god kamp iår og det gjør vondt. Arbeloa er ikke så god som han viste i starten, da han spilte over evne. Han er en grei spiller. Her trenger vi en skikkelig høyreback inn, ala Alves.

Midtforsvar (5/6)

Carragher, Agger, Hyypia, Skrtel og Hobbs. Etter at Skrtel kom inn ser dette mye lysere ut. Uten tvil konkurrere Carragher og Agger helt oppe med de andre i verdenseliten, og i Agger har vi etter min mening et av verdens største midtstopper talent. Problemet her er at når Agger forsvinner ut blir det fort enormt svake oppspill.

Venstreback (3/6)

Riise og Aurelio. Jeg var stor fan av Riise, han var etter min mening god nok, lenge. Men har stoppet helt opp. Aurelio er god, men vil aldri bli kvitt skadeplagene. Vi trenger noen nye inn, fort.

Høyreving (3/6)

Pennant og Benayoun. Pennant er en grei ving, jeg mente lenge ifjor at han var god nok for LFC, og at han var klasse. Men nei, vi må innse det. Han er ikke på nivået som trengst. Han har gjennom en kamp 1 godt innlegg, han sliter også med å holde formen lenge nok, noe som er nødvendig i Liverpool. Benayoun har i mine øyne hatt en god kamp, og kan ikke forstå hva Benitez tenker når han kjøper en slik spiller. VI ER LIVERPOOL !! BENYAOUN ER EN MIDDELMÅDIGHET!

Sentral midtbane (6/6)

Steven Gerrad, Javier Mascherano, Xabi Alonso, Lucas, Momo Sissoko. Her er vi ren klasse. Verdenselitens beste. Ingen kan konkurrere med Liverpool her. Sissoko er på vei ut, greit for meg ettersom han har bevist at han ikke takler tempoet når det kommer til pasninger. Noe som er livsviktig når han faktisk er et anker. Forsatt har vi en fantastisk dekning her, alt som mangler er Javier på permanent basis.

Venstreving (3/6)

Kewell og Leto. Kewell er egentli en 4er, men skadene gjør han fotball-imun. Leto er en historie for seg selv, han holder Gonzalez klasse. Igjen en posisjon jeg vil kalle "krise".

Spisser (3/6)

Torres, Kuyt, Crouch, Voronin. Det er jo fantastisk at Torres må bli nevnt i samme åndedrag som disse. Voronin har vert direkte horribel, Crouch glimter til, men er langt fra god nok, og Kuyt har tattt vekk det eneste han kunne, å arbeide. JEg savner per dags dato Bellamy, som faktisk kunne rive opp forsvar litt pga farten sin. De 3 poengene er det alene Torres som skaffer.

Vårt beste lag etter min mening:

Reina

Finnan - Carra - Agger - Aurelio

Gerrard - Alonso - Masche - Kewell

Torres - Kuyt

Torres - Kuyt er en duo som er milevis fra Anelka - Drogba, Tevez - Rooney, Adebayor - RvP.

Vingene våre er milevis fra Ronaldo - Giggs, Hleb - Roscisky, Cole - SWP.

Nei. Jeg tror vi trenger en oppryddning i rekkene.

Dette er min objektive mening om Liverpool per dags dato.

Lenke til kommentar

Verdensklasse sentralt på midten? Og ingen kan konkurrere?

Det er en god sentral midtbane som sørger for at man styrer, og vinner kamper. I toppform, på papiret så har dere 2 som jeg vil kalle verdensklasse, 1 helt grei, og en normalt god midtbane. Men de er ikke i form i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det er en god sentral midtbane som sørger for at man styrer, og vinner kamper. I toppform, på papiret så har dere 2 som jeg vil kalle verdensklasse, 1 helt grei, og en normalt god midtbane. Men de er ikke i form i det hele tatt.

Du sier jo selv at vi har 2 verdensklasse spillere på midten. Hvorfor stiller du spørsmålstegn med det? Noen kan konkurrere, men sentralt på midten er hvor Liverpool ikke trenger folk nå. Siste prioritet.

Gerrard i form vet alle hvordan er. Alonso kommer sterkt tilbake fra skaden, og var en av våre beste spillere når vi vant CL, og holdet også meget høy standard. Masche vil jeg si er årets beste spiller, forutenom Torres. Masche er en kriger, og absolutt i verdensklasse som anker på midten.

Med det vil jeg si at vi har en verdensklasse sentralt på midten, men fremdeles noen som kan konkurrere med oss. Og om det er noen som i det hele tatt er i form på Liverpool er det sentrale midten, og Torres.

Tenk dere Liverpool idag uten Torres? Jeg grøsser ved tanken.

Lenke til kommentar

Winy du har mange gode poenger men jeg klarer ikke og se at du nevner Babel(?). Han må du absolutt ha med. Vårt beste lag mener jeg:

---------------Reina--------------------

Finnan - Carragher - Agger - Riise

Pennant - Gerrard - Masche/Xabi - Kewell

------------Torres----Babel-----------

Alastor: Ja, verdensklasse. Det er mange gode sentrale midtbaner der ute, men og si at det er ingen som er i nærheten blir litt drøyt ja. Men at vi har en sentral midtbane på verdensklasse nivå er det ingen tvil om.

Edit: Leif.

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar

Carlos Tevez:

PL: 20 kamper, 10 mål, 6 assist

CL: 5 kamper (3 inn, 2 ut), 2 mål, 1 assist

Totalt: 25 kamper, 12 mål, 7 assist - 19 målpoeng

Fernando Torres:

PL: 16 kamper, 11 mål, 2 assist

CL: 4 kamper (0 inn, 2 ut), 3 mål

LC: 1 kamp, 3 mål

Totalt: 21 kamper, 17 mål, 3 assist - 20 målpoeng

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Winy du har mange gode poenger men jeg klarer ikke og se at du nevner Babel(?). Han må du absolutt ha med.

Hoho! Jeg har glemt Babel :)

Selvsagt et lyspunkt, men sliter med å se hvordan han skal passe inn. Han er etter min mening midt mellom en ving og en spiss.

Men har troen på Babel, så fort han blir "drillet" på en plass. Kan tenke meg å se Babel-Torres på topp mot et lag som gir litt bakrom!

Jeg mener vi har 3 verdensklasse. Gerrard er Gerrard, Masche er fantastisk og Alonso er etter min mening den beste pasningsleggeren i verden, og det er ikke uten grunn at Barca, Real osv vil ha han.

Ser per dags dato ingen som kan konkurrere med Liverpool sin sentrale midtbane.

Kom gjerne med eksempler som skal gi meg en annen mening. Men unngå å nevn "Scholes, Anderson, Carrick og Hargreaves." Der er ikke i nærheten.

Lenke til kommentar

hvor skryter dere så av mascherano , han var like usynlig som resten av laget mot boro . det var kun to spillere som visste seg frem og det var gerrard og torres og til tider babel .

ble helt satt ut av spillet til Reina , han sprang jo ut av 16meteren en rekke ganger og tabbet seg ut . håpløst

vi så et bedre liverpool lag under bådde roy evans og gerard houllier , selv om disse gjorde em dårligere jobb .

gleder meg til og se Martin Skrtel i aksjon , vi trenger en god stopper .

Lenke til kommentar
hvor skryter dere så av mascherano , han var like usynlig som resten av laget mot boro . det var kun to spillere som visste seg frem og det var gerrard og torres og til tider babel .

Det var kun en spiller som viste seg frem og det var Torres, muligens Babel. Masche var langt fra så god som vi har sett han tidligere, men han er likevel blant topp tre hos oss.

Lenke til kommentar

synes folk er alt for opphengt i og selge spillere for å sikre seg masche .

et lag består av 11 spillere og jeg tror vi bør gi sissoko flere sjanser , han visste at han var mer en god nok sist sesong , så jeg håper han for en sjans til .

når det gjelder på topp , si tror jeg heller vi bør prøve crouch isteden for kuyt og voronin .

beste laget liverpool kan stille med er etter min mening

Reina

Finnan/arbeloa - Carra - Agger - Aurelio

Gerrard - Alonso - Masche - babel/???

Torres - crouch/babel

synes sissoko bør få flers sjanser , tror også sebastian leto kan blomstre etter hvert

vi må også ha en ny venstre ving .

vi kan selge riise,kewell,Pennant og Benayoun og hente nye spillere .

Lenke til kommentar
*SNIP*

Jeg tror vi er så uenige som det går ann. Nesten ihvertfall :)

Mascherano er helt klart en av våre beste spillere og han er en klar førsteprioritet. Han elsker klubben og alt rundt den og han har lyst til å finne en plass til å slå seg til ro. Det har han funnet i Liverpool. Han må vi få signert, koste hva det koste vil.

Sissoko mener jeg at har fått nok sjanser til og imponere denne sesongen - han har feilet fullstendig. Selg!

Crouch samme som Sissoko. Selg!

Ser du skriver opp noen spillere som vi burde selge.

Riise: Har vært langt fra sin beste form - men jeg vil gjerne se at fortsatt i Liverpool - det er her han hører hjemme.

Men jeg synes Rafa har brukt han litt feil. Riise skal ikke spille ving, han er BACK!

Pennant: Jermaine er en rå spiller som jeg digger. Rått og se Pennant-raid på vingen han skal vi beholde. Mitt klare førstevalg på vingen. Kan spille både høyre og venstrekant. Utrolig at han ikke er på landslaget enda!

Benayoun: Glitret mot Besiktas, men jeg synes at han ikke er god nok for et lag som Liverpool. Selg i vei.

Kewell: Kjempegod når han er i form. Har jo vært mye skadet da. Blir spennende og se om han får ny kontrakt - håper han får det.

Når vi får signert Masche, så mener jeg at klasseving og/eller klasse spiss er noe vi kunne trengt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Mange av dere undervurderer Pennant. Så dere CL-finalen i fjor? Sesongoppkjøringen i år? Han kommer til å blomstre.

Det er ikke på vingene problemet vår ligger, det er helt fremme og til dels på backene. Vi trenger kreative og stabile backer. Finnan er god nok, men han går snart av med pensjon. Insua kommer snart opp, så på venstrebacken er vi sannsynligvis sikre. På den sentrale midtbanen er det får som matcher oss, selv om United og Arsenal har henholdsvis Anderson og Fabregas som storspiller for tiden.

Vi trenger en spissmakker til Torres, men det kan vi få i Babel. Så problemet er ikke så stort som alle skal ha det til. Pennant må spille seg i form igjen, det samme må Kewell. Yossi er god nok til å gi dem konkurranse.

Hovedproblemet vårt slik jeg ser det er spillere vi har, ikke spillere vi ikke har. Vi må slanke stallen vår og få ut spillere som Crouch, Aurelio, Sissoko og med tiden kanskje også Leto, Kuyt, Riise osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...