Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser på City - Blackburn nå. Kom tre scoringer på tre minutter. Jeg tror City borte kan bli en tøff kamp, de har gode spillere i Petrov og Bianchi spesielt. Konstant farlige.

Det blir en vanskelig kamp ja. Jeg ser og på den :cool: Den sjansen Bianchi bommet på var syk ass.

Lenke til kommentar

Ende-faens-lig går Hicks ut i pressen med noen ord om noen forskjellige saker, blant annet stadion og mediesaken. Greit å lese at alt er okei mellom eierne og Rafa, og at de faktisk setter litt pris på fansens meninger. Også fint å lese at den nye stadion kommer til å ta minst 70 000, da får jeg sannsynligvis sesongbillett. :D Spørsmålet er bare når den kommer da, for nå blir det drøyet enda lenger og når de først bestemmer seg for et annet stadion, må de søke på nytt og shit. Blir hvert fall ikke stående FØR 2010/2011-sesongen tror jeg.

Lenke til kommentar

Vi har vært relativt heldige med denne fotballrunden, hvor både Arsenal, Chelsea og Manchester City alle avga poeng. At Blackburn fikk med seg poeng mot City nå, var imidlertid veldig ufortjent. Slik Blackburn framstår i dag hadde de vært et nedrykkslag hadde det ikke vært for Santa Cruz. Ble imidlertid ikke skremt av City heller, med unntak av Petrov i første omgang. Regner med at vi har fått luket bort feilene fra Derby-kampen, og tar full pott her...

Lenke til kommentar

Det er heller ikke noe som heter offside på et direkte hjørnespark.

Man ser jo at det er linjedommeren som ombestemmer seg, Howard Webb har ingenting med saken å gjøre. Først tar linjedommeren opp flagget, og så løper spillerne bort til han, og så ombestemmer han seg fordi man ser at han forteller spillerne (før Webb kommer bort) at målet er godkjent siden de begynner å juble. Så han forstod vel at han tok feil.

Lenke til kommentar
Offence

A player in an offside position is only penalised if, at the moment the ball touches or is played by one of his team, he is, in the opinion of the referee, involved in active play by:

* interfering with play or

* interfering with an opponent or

* gaining an advantage by being in that position

FA Laws of the game

Når man går etter en ball og prøver å heade den, må det absolutt kunne klassifiseres som "interfering with play". Hadde han derimot bare stått/gått i offsiden der uten å aktivt søke ballen, hadde jeg vært enig. For meg ser det derimot ut som offside nå.

Reprise av målet (aktuelle målet kommer mot slutten

Lenke til kommentar

Hewitt: Tingen er at FA før forrige sesong strammet inn på tolkningen ang interfering :). Enten så må det altså være forstyrrende for keeper eller for spillets gang - jeg jeg virkelig ikke kan se at det er etter som de som går i duell bak ikke får fordeler eller ulemper av at det er en spiller som ikke treffer ballen foran, og han rører heller ikke ved ballen.

Lenke til kommentar

enig med de siste her. Han er i offside og prøver tydelig å heade ballen mot mål, men når den aldri. Dessuten kan den virke utmanuvrerende for keeper, evt. skyggende for keeper som i den situasjonen skulle slipt å konsentrert seg om han som prøver å heade, fordi han er i offside. Sånn jeg ser det, feil av mister Webb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...