Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jaja, roa meg litt nå. Fortjente ikke å vinne denne kampen synes jeg, men takket være en Gerrard og Torres gjorde vi nettopp det. Utrolig dårlig spill i dag, tror vi undervurderte Derby etter 6-0 seieren tidligere i høst, noe som er noe av det farligste man kan gjøre på en fotballbane spør du meg. Voronin sugde helt grenseløst synes jeg, og Kuyt sugde også ganske bra når han kom innpå. Men de var heldigvis ikke alene. Riise og Aurelio gadd jo ikke en dritt og bare rusla rundt utpå der som noen idioter. Det som er sterkt er at vi greier å putte den siste scoringa til tross for en enormt dårlig kamp på en dårlig dag ellers.

 

Har sagt det 100 ganger før, og sier det igjen, Rafa MÅ renske opp i stallen. Det nytter ikke at 3 av 4 spisser suger hesteballe altså. Selg Crouch, Kuyt, Voronin og Sissoko i første omgang. Bønna kan få til sommeren å bevise litt mer synes jeg. Inn med 1-2 forsvarsspillere (Garay, Taylor?), minst en ving (Silva, Quaresma?) og 1-2 spisser (Berbatov, Aguero (drømmen)).

 

Også usikker på Kewell egentlig. Han gjør det jo greit nå, men hvor lang tid tar det før han blir skadet igjen? Kanskje best å selge mens vi kan få noe for han? Om vi kan det i det hele tatt.

 

Menmen, er vel ingenting av dette som skjer, bare drømmer litt. Selger kanskje Crouch og henter enda et par udugelige spillere gratis.. Forhåpentligvis får vi kjøpt Masche da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke ETT ord om at United alltid avgjør på overtid/sluttminuttene!
Skal det liksom være en negativ ting?

ikke nødvendigvis, men utifra tidligere utsagn fra bland anna pool supportere om at united har så flask, bla. bla. så var innlegget mitt der eitt sekunds raserianfall :) sry, overdreiv litt kanskje, men vil berre påpeike at alle lag har slike dager, og at det er utrulig deprimerende nok at united har ein dårlig dag, og avgjer på slutten, det føles faktisk som tap. Men men, nok om det :)

Lenke til kommentar

Å avgjøre på slutten av en kamp viser styrke. Men for rivaliserende fans er det jo nesten det verste som kan skje. :p Derfor alle klager når et lag avgjør helt på tampen. Ofte kan det jo være flaks også da, alt avhenger jo av den aktuelle situasjonen, fotball er et spill hvor man trenger både flaks og dyktighet, men det viser også styrke å kunne kjempe til siste slutt og ha evnen til å score på tampen.

Lenke til kommentar

Å avgjøre på slutten er en styrke som viser at man har ork, riktig innstilling osv.. Det er slikt som viser at man er et topplag...

 

Og det er derfor man utd "alltid" avgjør på slutten!! nå også vi :)

 

 

Men når det gjelder spisser så ser jeg helst at man setter Alonso Masch på midten og Gerrard som en hengende spiss/ offensiv midtbane sammen med Torres, de gutta som er foran der nå har i mine øyne brukt sine sjanser.

 

Greit at Kuyt og Vorororororronin kjemper og løper. Men de er jo mer defensive midtbane spillere en spisser, og det holder ikke!!!

 

 

 

Edit: Men jeg er enig i at Rafa MÅ ta en oppryddning.. det er et halvt lag som er stall fyll av den typen som vi ikke trenger å bruke penger på....

 

Stor og bred stall er viktig men ikke til en hver pris. Men vi kan jo ikke selge 8 spillere i en smell.... så det er nok noen som bør forsvinne nå og endel til sommeren. Det er noen som i mine øyne ikke trengs. Selv om de utvilsomt er gode spillere så har vi nok backup i disse leddene..

 

Nevner ikke navn Men de rimer på kikkoko og crautsj

Endret av Svantekiller
Lenke til kommentar
Å avgjøre på slutten av en kamp viser styrke. Men for rivaliserende fans er det jo nesten det verste som kan skje. :p Derfor alle klager når et lag avgjør helt på tampen. Ofte kan det jo være flaks også da, alt avhenger jo av den aktuelle situasjonen, fotball er et spill hvor man trenger både flaks og dyktighet, men det viser også styrke å kunne kjempe til siste slutt og ha evnen til å score på tampen.

Hvorvidt det er styrke vinne på den måten mot et elendig Derby er jo ganske utrolig utsagn. Lite imponerer meg med Liverpool om dagen, forutenom Torres.

Lenke til kommentar
Hvorvidt det er styrke vinne på den måten mot et elendig Derby er jo ganske utrolig utsagn. Lite imponerer meg med Liverpool om dagen, forutenom Torres.

Faen er det du rabler om? Selvfølgelig er det et tegn på styrke! Ikke kampen i seg selv, den var elendig, men det å faktisk kunne vinne kamper hvor man spiller dårlig, er lite kreative og får utlignet en ledelse mot et lag alle (inkludert spillerne, tror jeg) var sikre på at var en grei seier. Det er ikke bare det å spille bra som viser styrke, slik du later til å tro ut ifra hva du skriver, for det er ingen lag som spiller bra i hver kamp en hel sesong. Det å også kunne vinne kamper hvor man spiller dårlig og sliter, er et tegn på styrke, spesielt mentalt. Og særlig når man tar seg sammen helt på tampen. Det er en av tingene som skiller topplagene mot de mer middelmådige lagene.

 

Jeg er egentlig imponert over Liverpool. Vi har spilt altfor mange dårlige kamper denne sesongen hvor vi har tapt poeng, og vi har både vært uheldige og udyktige i de tre kampene mot rivalene og baret tatt 2 av 9 poeng. Likevel ligger vi bare seks poeng bak Man Utd, er foran Chelsea og ligger syv poeng bak Arsenal hvis de vinner i dag (mindre hvis de ikke vinner selvfølgelig), så lenge vi vinner hengekampen mot West Ham (noe vi gjør, det er jeg sikker på). Og vi har litt for mange middelmådige spillere, til tross for det henger vi med. Vi må bare bli flinkere, for vi har rotet bort litt mye unødvendige poeng, samt få inn noen klassespillere á la Carragher, Gerrard og Torres til.

Lenke til kommentar

Så kampen først i opptak nå, og kan skrive under på at det var en dårlig kamp av oss. Men la oss nå fokusere på det positive etter en slik kamp, for det var faktisk flere positive ting å ta med seg også. For det første vinner vi en dårlig kamp, noe som kjennetegner et godt lag. Arsenal, United og Chelsea har også spilt flere dårlige kamper i år, men de har hatt denne egenskapen å avgjøre slike kamper til sin fordel – en egenskap vi ikke akkurat har vist tidligere. Nå fikk vi med oss alle poengene, og kan ta denne kampen som en lærepenge. :)

 

For det andre scorer Torres nok en gang på overlegent vis. Han slutter aldri å overraske. :)

 

For det tredje viste Gerrard skikkelig fighterinnstinkt når det gjelder som mest, og ble nok en gang avgjørende for oss. En verdig kaptein. :)

 

For det fjerde var Alonso tilbake i god gammel form. Var mange som var dårlige i dag, men Alonso var absolutt positiv, noe vi absolutt bør ta med oss. :)

 

I tillegg kan vi glede oss over at Chelsea gikk på poengtap i dag, og at vi dermed er foran dem på tabellen om vi vinner hengekampen vår. :)

 

Kanskje kan vi også håpe på poengtap for Arsenal også, som foreløpig ikke har maktet å score i alle fall. :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorvidt det er styrke vinne på den måten mot et elendig Derby er jo ganske utrolig utsagn. Lite imponerer meg med Liverpool om dagen, forutenom Torres.

Faen er det du rabler om? Selvfølgelig er det et tegn på styrke! Ikke kampen i seg selv, den var elendig, men det å faktisk kunne vinne kamper hvor man spiller dårlig, er lite kreative og får utlignet en ledelse mot et lag alle (inkludert spillerne, tror jeg) var sikre på at var en grei seier. Det er ikke bare det å spille bra som viser styrke, slik du later til å tro ut ifra hva du skriver, for det er ingen lag som spiller bra i hver kamp en hel sesong. Det å også kunne vinne kamper hvor man spiller dårlig og sliter, er et tegn på styrke, spesielt mentalt. Og særlig når man tar seg sammen helt på tampen. Det er en av tingene som skiller topplagene mot de mer middelmådige lagene.

 

Jeg er egentlig imponert over Liverpool. Vi har spilt altfor mange dårlige kamper denne sesongen hvor vi har tapt poeng, og vi har både vært uheldige og udyktige i de tre kampene mot rivalene og baret tatt 2 av 9 poeng. Likevel ligger vi bare seks poeng bak Man Utd, er foran Chelsea og ligger syv poeng bak Arsenal hvis de vinner i dag (mindre hvis de ikke vinner selvfølgelig), så lenge vi vinner hengekampen mot West Ham (noe vi gjør, det er jeg sikker på). Og vi har litt for mange middelmådige spillere, til tross for det henger vi med. Vi må bare bli flinkere, for vi har rotet bort litt mye unødvendige poeng, samt få inn noen klassespillere á la Carragher, Gerrard og Torres til.

Nei, dere er to poeng bak Chelsea. Henge kampen skal spilles, den er ikke spilt før den er spilt. Nei man spiller ikke bra i hver kamp, men forsjellen fra Liverpool mot derby i disse to oppgjørene er så stor at jeg ikke finner ord. Liverpool hadde en liten periode med maskin alà Man United / Arsenal, men denne maskinen i Liverpool er helt borte.

 

Tror nok ligaen står mellom Arsenal - Man United slik det ser ut nu.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Vi er to poeng bak Chelsea nå, de må bare finne en dato til kampen først før vi får lov til å gå forbi. ;)

 

Både Man Utd og Arsenal har spilt dårlige kamper denne sesongen, i likhet med Liverpool og Chelsea, og resten av PL også. Det som teller er om man klarer å ta poeng uansett hvordan man spiller. Jeg vet ikke hvem du heier på, men jeg regner med det er Man Utd - husk at de har vist svakhetstegn de også, dårlige kamper i starten av sesongen, og har hatt noen kamper midt i som ikke har vært mye å skryte av, blant annet tapet mot Bolton og dere vant selv bare med ett mål mot en like dårlig motstander, attpåtil på Old Trafford, nemlig Sunderland. Så alt har ikke vært rosenrødt i den leiren heller, selv om dere selvfølgelig også har imponert ellers, skal ikke ta fra dere det.

 

Ligaen står mellom Man Utd, Arsenal, Liverpool og Chelsea. Man Utd er favoritt nå selvsagt, men de kommer til å tape mer enn 6 poeng resten av sesongen, så det er bare opp til de andre lagene om de tar flere poeng eller ikke. Det blir vanskelig, men det er laaangt fra umulig.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Liverpool hadde en liten periode med maskin alà Man United / Arsenal, men denne maskinen i Liverpool er helt borte.

 

Tror nok ligaen står mellom Arsenal - Man United slik det ser ut nu.

Hvordan kan du si det? Ja vi spilte en elendig kamp i dag, men vi vant! Var vel omtrent som da Manchester United spilte mot oss. De var ikke spesielt gode, men de vant - og de kom sterkt tilbake i dag og knuste Sunderland. Ser ingen grunn til at det samme skal skje for oss, og at vi vinner overbevisende mot Manchester City til søndag. Dessuten var jo "Liverpool-maskinen" i slag forrige kamp da vi storspilte mot Portsmouth og slo dem 4-1. Så å si at denne "maskinen" er helt borte, faller på sin egen urimelighet.

 

At ligatittelen vil stå mellom Arsesnal og United kan vel tenkes, men serien er fortsatt ikke halvspilt (skjer til helgen) så tror ikke noen skal avskrive noen enda. Det som er aller mest sannsynlig, er at ALLE topplagene kommer til å avgi flere poeng!

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Hvordan kan du si det? Ja vi spilte en elendig kamp i dag, men vi vant! Var vel omtrent som da Manchester United spilte mot oss. De var ikke spesielt gode, men de vant (...)

Jeg vil nå si at det er ganske stor forskjell på å score på overtid slik som Gerrard gjorde i dag, enn å score mot slutten av første omgang og deretter forsvare ledelsen resten av kampen - uten større problemer - slik som Man Utd gjorde mot dere.

 

Jeg tror det hele står mellom United, Chelsea og Arsenal.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...