Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er for øvrig like gjerne med på det laget som det jeg foreslo. Så lenge Babel starter, så skal jeg si meg fornøyd.

 

Edit:

image2jd1.jpg

 

Er Tevez offside her? Har sett målet jævlig mange ganger nå (dessverre), men det er nesten umulig å se på videoene og bildene viser egentlig like lite. Hadde en samtale med en kamerat om det, men vi kom ikke frem til noe egentlig. Det er snakk om milimetermarginer i begge retninger i så fall, så jeg mener ikke at det burde vært annullert (jeg tror Tevez er noen centimetere på riktig side uansett). Så før Man Utd-fansen kommer og kjefter meg full og klager på at jeg prøver å legge skyld for tapet osv osv: Det er ikke ment til å være en diskusjon om dét, målet er jo uansett korrekt godkjent siden enhver tvil skal være fordel angripende lag. Det er ikke det jeg er interessert i, men er interessert i å høre om det er noen andre der ute som har et skikkelig falkeblikk og som greier å se noe bedre (videoer ligger det vel flust av Youtube, men de går så fort). :p

 

Det går rasende fort og det er mange spillere der, så for en linjedommer må jo sånt være komplett umulig å se. I tillegg kaster Reina seg voldsomt fremover på skuddet, noe som er med på å være litt misvisende. Men ut ifra bildene ser det ut til at de står noenlunde på linja, men jeg tror - etter å fingransket nøye - at Tevez er de nødvendige centimeterene bak Reina og at han derfor er onside. På håret.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Husk at regelen ikke gjelder en motspiller, men to. Med tanke på at keeperen (nesten) alltid er bakerst, så tenker folk som regel ikke på ham. Benayoun opphever sånn sett ikke offsiden. Spørsmålet her er om Tevez står foran eller bak Reina.

Lenke til kommentar
Husk at regelen ikke gjelder en motspiller, men to. Med tanke på at keeperen (nesten) alltid er bakerst, så tenker folk som regel ikke på ham. Benayoun opphever sånn sett ikke offsiden. Spørsmålet her er om Tevez står foran eller bak Reina.

Ah, det visste jeg faktisk ikke. Altså jeg kunne ikke offside regelen :p

 

Men, ja, da er det tvil om det er offside eller ei.

Lenke til kommentar
Husk at regelen ikke gjelder en motspiller, men to. Med tanke på at keeperen (nesten) alltid er bakerst, så tenker folk som regel ikke på ham. Benayoun opphever sånn sett ikke offsiden. Spørsmålet her er om Tevez står foran eller bak Reina.

 

Ja, den offsideregelen kan være veldig tricky. Nesten alle, inkludert meg selv (er ikke så mange månedene siden jeg fant ut hvordan regelen egentlig er, og jeg har sett på og drevet med fotball i rundt ti år ...) har blitt opplært til at det må være én motspiller mellom mållinja og angriperen når ballen til angriper blir slått. Men regelen sier at det må være TO motspillere mellom mållinja og angriper, men siden keeper i 99% av tilfellene er én av de motspillerne, blir det til at man tenker at det bare må være én motspiller mellom mållinja og angriper. Men det er altså feil. Så den detaljen i reglene vil jeg tro det er mange som ikke er klar over. Uansett er det jo heller ikke så ofte man får behov for å tenke over det heller, siden det er svært sjelden situasjoner der angriperen er foran keeper når ballen til han blir slått.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Husk at regelen ikke gjelder en motspiller, men to. Med tanke på at keeperen (nesten) alltid er bakerst, så tenker folk som regel ikke på ham. Benayoun opphever sånn sett ikke offsiden. Spørsmålet her er om Tevez står foran eller bak Reina.

 

Ja, den offsideregelen kan være veldig tricky. Nesten alle, inkludert meg selv (er ikke så mange månedene siden jeg fant ut hvordan regelen egentlig er, og jeg har sett på og drevet med fotball i rundt ti år ...) har blitt opplært til at det må være én motspiller mellom mållinja og angriperen når ballen til angriper blir slått. Men regelen sier at det må være TO motspillere mellom mållinja og angriper, men siden keeper i 99% av tilfellene er én av de motspillerne, blir det til at man tenker at det bare må være én motspiller mellom mållinja og angriper. Men det er altså feil. Så den detaljen i reglene vil jeg tro det er mange som ikke er klar over. Uansett er det jo heller ikke så ofte man får behov for å tenke over det heller, siden det er svært sjelden situasjoner der angriperen er foran keeper når ballen til han blir slått.

 

Tuller du? Hvordan er det mulig å ha drevet med fotball i 10 år og uten å kunne offside regelen? Vært ballgutt da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Han er jo ikke på linje med Tevez når han kaster seg fremover da, gutten min. Etter å ha studert videoen nøye så konkluderer jeg med at Tevez er onside. Faktisk.

Lenke til kommentar
Tuller du? Hvordan er det mulig å ha drevet med fotball i 10 år og uten å kunne offside regelen? Vært ballgutt da?

Nei, men jeg var spiss og alltid vært god til å holde linja så offside ble liksom aldri noe problem for meg. ;)

 

Nei, men grunnen er jo enkelt og greit at det er så sjelden man får sånne situasjoner hvor keeperen ikke er en av de som er mellom angriper og mållinja at man ikke tenker over det. Det er MANGE som ikke kan/kunne den regelen, eller som bare rett og slett aldri har tenkt over det fordi de kanskje ikke har sett det før. Men egentlig er det jo logisk når man tenker etter at det skal være to motspillere mellom angriper og linja, siden hadde det bare vært én så hadde det jo aldri blitt avblåst for offsiden siden keeperen alltid er der.

 

Dere kan heller se på hva Benayoun foretar seg. Holde stangaregelen gjelder jo ikke om man har en udekket motspiller rett foran seg.

Nei, Benayoun burde løpt ut der. Men jeg regner med at han tenker som så at Rooney nok fyrer av et skudd så det er kanskje ikke så dumt å dekke stanga her hvis ikke Reina når ballen. Men det er selvsagt farligere å ha en udekka spiller der ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...