Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Du kjenner historien? Hvordan da, Gerrard personlig? :) Hvordan har det seg slik at mange Liverpoolsupportere brant drakta hans f.eks..?

Uttatelser og intervju, selvfølgelig. Gerrard har jo gjort mange intervjuer og sendt ut noen pressemeldinger om den saken for å berolige LFC-supportere og for å vinne tilbake litt troverdighet.

 

Jeg skal gi en kort gjennomgang for deg, så lærer du noe i dag også.

 

Den første er ikke særlig viktig. Short story: Chelsea var veldig interessert i han og prøvde å få ham til klubben, blant annet ble han "presset" (altså at de prøvde å overtale ham, ikke faktisk presse ham, bare så vi har det klart) av Lampard og Terry under fotball-EM den sommeren. Han har innrømt at han vurderte det blant annet fordi Chelsea den gangen hadde noe veldig stort gående og han ville vinne trofeer (dette var før CL), men han fant ut at han ville angre om han noengang forlot Liverpool, som er klubben hans.

 

Den andre er litt mer spennende. Det begynte med at Gerrard ønsket seg en ny kontrakt i Liverpool. Kontrakten hadde ikke lange tiden igjen, og han elsker Liverpool og ville fortsette i klubben. Men klubben (Parry) var veldig avventende til ny kontrakt og viste ikke særlig interesse i å forhandle om ny kontrakt enda, de "visste" jo at han kom til å signere ny kontrakt. Ikke godt å si hva Parry røykte på den tiden, men noe meget spesielt må det ha vært. Gerrard ble selvfølgelig såret av det, han var tross alt den store helten på laget og følte nok at etter alt han hadde gjort (blant annet akkurat vært med og sikret CL-tittelen) fortjente bedre behandling. Til slutt begynte klubben forhandlinger med Gerrard, men skal visst ha vært veldig "gjerrige" og ikke vist for stor entusiasme for å beholde Gerrard, så de forhandlingene brøt sammen. Det var rett etter, var vel ikke mer enn maks noen dager etterpå, at Gerrard annonserte at han ville bort fra Liverpool. Det var da supportere og folk gjorde det du nevnte, nemlig å brenne draktene og vise sinne på Gerrard. For på det tidspunktet var han jo teknisk sett borte fra klubben; han hadde ikke skrevet under på noe med Chelsea, men han hadde jo sagt offentlig i en pressemelding at han ville bort fra Liverpool så da var jo den saken egentlig klar, og folk ble rasende. Med god grunn, for så vidt.

 

Neste dag ombeste imidlertid Gerrard seg og ville bli i Liverpool allikevel, selv om han følte seg sviktet og lite verdsatt av Liverpool-ledelsen. Man må virkelig ha kjærlighet for klubben for å velge å bli i den til tross for å føle seg så dårlig behandlet av ledelsen. Han sendte ut pressemelding og gjorde mange intervjuer om at han var lei seg og ba om unnskyldning, og han sa jo også fra seg kapteinsbindet på grunn av den saken, men Benitez overtalte ham til å fortsette som kaptein. Så signerte han en ny kontrakt, og har siden vært veldig påpasselig med å påpeke så ofte som mulig at han trives, at han vil avslutte karrieren i Liverpool, osv. :)

 

Det er ikke en morsom historie, det er det ikke, men den gangen ble jeg faktisk bare enda mer glad i Gerrard. Det sier litt om spilleren når han kan gå til hvilken som helst klubb (og den gangen Chelsea med pengene sine og som nesten var vinner av PL-sesongene på forhånd), og i tillegg føler seg sviktet og lite verdsatt av klubbledelsen, likevel velger å bli i klubben. Da snakker vi kjærlighet, en hver "normal" spiller hadde flyktet. Det er heller Parry jeg ser på som fjolset, og den episoden er også en (av flere) grunner til at svært mange Liverpool-supportere ikke har stort til overs for Rick Parry.

 

Gerrard har gjort så mye for Liverpool og til tross for disse episodene vist sin lojalitet, så han er og kommer alltid til å være en legende i klubben. Det er synd det er litt for få slike spillere i dagens fotball.

 

Hvor har du det fra at Ronaldo sa det på offentlig tv? Såvidt jeg vet ble han sitert i en avis, som er lite troverdig.

Jeg så det selv, de sendte det på TV2 under VM og jeg og flere her kommenterte det også den gangen det ble sendt, enten i Man Utd-tråden eller i en VM-tråd vi hadde, det er jeg ikke sikker på. Du finner sikkert intervjuet på nettet et sted hvis du leter. Det jeg husker fra det er at det var rundt den tiden hvor det stormet rundt fremtiden til Ronaldo og heftige spekulasjoner om blant annet Real Madrid (kanskje var det etter England-kampen?), og han fikk et direkte spørsmål fra reporteren om han ville forlate Man Utd og om Real var interessant osv. Da svarte han "jeg vet ikke helt enda, vi får se hva fremtiden bringer". Ikke ordrett såklart, det er tross alt halvannet år siden. ;)

 

Det er ingen stor sak, det foregikk vel ting med både Ronaldo og Man Utd på den tiden, og han er en ung fyr, men det er ikke noe mindre illojalt det enn hva Gerrard gjorde, så kom ikke her med at vi ikke burde tilgitt Gerrard osv. Det hadde alle gjort når de kjenner til historien og når det er snakk om sine egne helter.

Vel, det er mye, veldig mye som ikke kommer ut i media, og regner med du ikke sitter med en høy stilling i liverpool akkurat. Det viktigste blir selvsagt sagt.

Men en klubbspiller som blør for drakta, Vurderer aldri å gå til en annen klubb, ihvertfall ikke en som er svært rivaliserende!

Et godt exempel på en klubbspiller er å blir F. Totti, har han noen gang vurdert en annen klubb? nei. har han noen gang sagt at han vil bort fra roma? nei. Har han gjort noe som tyder på at han skal bort fra klubben? nei.

Detk eneste som skapte blest i media, er at totti har sagt at hvis roma får dårlig øonomi og at roma forteller at han bør forlate klubben, gjør han det (For klubben!). noe lignende Samuel saken, der han forlot roma, mot sin vilje!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei, da lærte jeg noe nytt idag. Den kommentaren om Gerrard var egentlig ment mot Winydancer, mest pga jeg har blitt rimelig provosert av det han har skrevet her i disse nattetimene.

 

Alltid flott med local lads.

 

 

Ang det med Ronaldo, jeg kan ikke si jeg fulgte så veldig mye med på den saken pga jeg var på en ukes fyllekulle i Danmark da den episoden sjedde, fikk jo lest VG i ny og ne, men.

 

Jeg burde egentlig legge meg, skole om tre timer...

 

Først vil jeg si takk. Gleder meg å se at noen av dere United supportere blir mer provosert av å lese i denne tråden, enn dere klarer å provoserer :)

 

Så vil jeg si; EIGD av Hewitt. Har hatt akkurat denne diskusjonen 100 ganger, og har komt med samme forklaringen hver gang, men folk nekter jo bare å innse at hele Gerrard sagaen var styret sin feil.

 

Personlig synst jeg det Ronaldo gjorde var like forferdelig som det Gerrard gjorde. Først sender han England ut av VM med å gjøre det der mot Rooney, før han følger opp med å si at han vil bort fra Man U.

 

 

Nei, jeg koser meg enda. Beste tråden på HW.no <3

 

Å dæven, hva er det som har skjedd her i natt da? ;) Plutselig oppe i 549 sider.

 

Har vert noen heftige diskusjon med United supportere som mener at Anderson er like god som Steven Gerrard.

 

 

 

La diskusjonen starte igjen!

 

 

 

Og angående det med draktbrenningen, det var jo bare idioti av ettpar supportere. Hva 3 medgangssupportere gjorde og tok bilde av blir jo brukt mot Liverpool supportere gang på gang. I "STeven Gerrard - A Year In My Life" filmen sier jo Gerrard selv at det var idiotisk å gjøre noe slikt, uansett om han hadde reist. Jeg tok ikke Gerrard drakten av veggen da, og kommer aldri til å gjøre det.

Han har da ikke eid diskusjonen? pøh..

Det er mye som blir innenfor liverpool's fire vegger!

Lenke til kommentar
Noen tanker rundt eierne våre?

Lever de opp til forventningene?

Overhodet ikke! Hva har de bidratt med egentlig? Penger til nytt stadionanlegg som må forkastes? Det hadde vært mye bedre om byggetegningene av dette "futuristiske stadionanlegget" aldri hadde blitt vist offentligheten, når dette aldri likevel blir noe av. Synes det er utrolig uprofft at man klarer å beregne totalkostnadene så katastrofalt feil! Dette er imidlertid ikke noe enestående tilfelle, slik er det nesten alltid, uansett om det dreier seg om bygging av fotballstadioner, sykehus, veier eller hva det enn måtte være, så feilberegner man flere millioner. Det må da være mulig å beregne kostnadene noe mer nøyaktig?! Og hvis ikke bør man heller plusse på noen ekstra millioner, så får man heller få den hyggelige overraskelsen at byggekostnadene ble mindre enn beregnet... Jaja, et lite hjertesukk der.

 

De har heller ikke bidratt mye til bedre spillestall. Riktignok har de bidratt til at vi bl.a. har fått Torres, men når alt kommer til alt har vi jo ikke brukt veldig mye mer penger i år enn tidligere, pga alle spillersalgene vi hadde. Dette kunne vi ha fått til uavhengig av eierne! Så hvis de ikke bidrar til at vi sikrer oss Mascherano permanent i januar, og kanskje heller ikke får inn nye forsterkninger, blir jeg rimelig forbanna ja.

 

Det eneste de har bidratt med, er falske forhåpninger!

Lenke til kommentar
Hewitt: Har du sovet lite i natt eller? ;)

Jeg sover alltid lite. Til tross for jobb og skole og shit, blir det ofte til at jeg ser en film på natta og gjerne slenger meg inn i noen diskusjoner også. :p Tror aldri jeg kommer til å lære meg en skikkelig døgnrytme over lengre tid, men who cares, jeg trenger i utgangspunktet relativt lite søvn også.

 

Vel, det er mye, veldig mye som ikke kommer ut i media, og regner med du ikke sitter med en høy stilling i liverpool akkurat.

Faen, du avslørte meg. Jeg er egentlig Rick Parry. Jeg har norske aner skjønner du, men jeg trodde ingen visste at jeg kunne snakke norsk så derfor har ingen oppdaget det tidligere.

 

Spøk til revolver: Selvfølgelig blir ikke alle detaljer nevnt i media, og takk høyere makter for det, men man får vite det man trenger å vite. Gerrard har snakket om overgangsepisodene og -ryktene mange ganger, så det er ikke informasjon det står på. Og jeg har ingen grunn til å tro at Gerrard lyver i det han sier, noe sånt ville vel også blitt benektet av de andre som var involvert i så fall.

 

Men en klubbspiller som blør for drakta, Vurderer aldri å gå til en annen klubb, ihvertfall ikke en som er svært

Jo, det vil jeg tro. Å vurdere og handle er to forskjellige ting, det er utrolig mange faktorer som spiller inn i en slik avgjørelse. Jeg har ingen grunn til å føle sinne på Gerrard fordi han har innrømmet å ha vurdert klubbskifte, men likevel kommet frem til at han aldri vil forlate Liverpool. Og det til tross for at han kunne vært i hvilken som helst klubb i verden. Han trenger stort sett bare ta en telefon til sportsdirektøren i en hvilken som helst klubb, Millwall så vel som Barcelona, og vips, så spiller han i den klubben. Men til tross for at Liverpool de seneste årene ikke har vært verdens mestvinnende klubb, vil han fortsatt være her og sier selv at han vil avslutte karrieren sin i klubben hvor han hører hjemme. Det er det som betyr mest for meg. Men selvfølgelig skulle vel alle LFC-supportere sett at saken aldri hadde funnet sted i utgangspunktet. Den andre gangen har jeg faktisk full forståelse for at han var nær ved å bytte klubb med tanke på hvordan han ble behandlet og hvor lite han følte seg verdsatt i klubben, men likevel ble. Det forteller masse om hvor mye Liverpool faktisk betyr for ham.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vel, det er mye, veldig mye som ikke kommer ut i media, og regner med du ikke sitter med en høy stilling i liverpool akkurat. Det viktigste blir selvsagt sagt.

Men en klubbspiller som blør for drakta, Vurderer aldri å gå til en annen klubb, ihvertfall ikke en som er svært rivaliserende!

Et godt exempel på en klubbspiller er å blir F. Totti, har han noen gang vurdert en annen klubb? nei. har han noen gang sagt at han vil bort fra roma? nei. Har han gjort noe som tyder på at han skal bort fra klubben? nei.

Detk eneste som skapte blest i media, er at totti har sagt at hvis roma får dårlig øonomi og at roma forteller at han bør forlate klubben, gjør han det (For klubben!). noe lignende Samuel saken, der han forlot roma, mot sin vilje!

 

Det er jo bare å lese boken til Gerrard, der forklarer han hele situasjonen.

 

Edit: Angående bildet i førstepost så var det helt fint når jeg la det inn, men jeg merket at det var nede de siste dagene så da har de nok lagt opp et nytt. Merklich.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Hihi, det første som møter meg på forumet når jeg kommer hjem er en voksen melding fra LasseGL. Setter den i spoiler jeg.

 

 

EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I

EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I

READ IT BITCH! FACE IT NIGGAH, LIVERPOOL SUGER SÅ JÆKLA!!!!

 

EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID EID I

 

 

 

:roll:

Lenke til kommentar

Vel, ikke så mye å si egentlig. Hadde ikke noe særlig tid til å se noe særlig av byen eller noe egentlig, så blei dårlig med det. Men det jeg fikk sett virka jo veldig fint. Kanskje litt mye søppel og dritt liggende rundt om kring, det at jeg i det hele tatt la merke til det er jo ikke så positivt. Dette blir jo sikkert ordnet opp i med tanke på at Liverpool er Europas kulturhovedstad 08.

 

Utrolig morsomt å være på Anfield. Helt sinnsvak atmosføre, skikkelig trøkk. Og ja Hyrlen, Red Army var ikke så ille de altså, men synes fortsatt The Kop var bedre. ;) Det til tross for at jeg satt nærmere Red Army enn The Kop. Endra seg naturlig nok litt i perioden etter scoringa, men synes The Kop tok seg opp igjen. Det må hvertfall sies at det er noe helt anna å være på selve stadionet enn å se kampen på tv, fy fader jeg fikk frysninger når YNWA runga over stadion. Håper bare jeg fikk det på film, litt usikker da skjermen på telefonen er ødelagt, så veit ikke om det funka eller ikke. :p

 

Kampen, tja hva skal man si? Grei nok egentlig. United er jævlig solide i forsvar og har litt tur på målet, enkelt og greit. Synes det var ganske jevnt, ingen lag som var noe særlig bedre enn andre. United var veldig trygge etter scoringa. Irritasjonsmomentet var igjen Kuyt altså, det meste han gjør kommer det faen meg ikke noe godt ut av. Det er ikke så ille med Bønna, men jeg synes ikke han er på høyde heller. Ville mye heller sett Babel fra start, så jo med en gang han kom inn at det ble noe helt annet. Rafa må da innse det snart? Blei forøvrig ikke så jævlig skuffa egentlig, var litt skuffa med en gang så klart, men ga seg fort.

 

En ting jeg kan anbefale for andre som skal til Liverpool og evt. lander i Manchester (gud forby :p ) er å leie bil! Vi betalte £76 for hele helga med bensin og alt mulig. Vi møtte noen andre nordmenn som satt på med oss tilbake til Manchester og de hadde tatt tog til Liverpool. Det kosta £65 per pers én vei! I tillegg kommer buss, taxi etc etc. Blodpris altså.

 

Ellers kan jeg vel bare advare mot turoperatøren vi brukte. Eventservice tror jeg de het eller noe. Vi hadde ingen problemer, utenom at det blei noe kluss med betaling av frokost på hotellet som de hadde sagt var inkludert (slapp å betale når vi klagde til slutt). Men vi hørte om flere som hadde fått helt udugelige billetter. Noen hadde fått plasser hos Unitedsupporterne, så de blei kasta ut med en gang. Noen hadde fått barnebilletter, så de slapp ikke inn. Noen hadde fått ugyldige billetter og lignende. Hele opplegget virka ganske suspekt og halvveis, tror vi hadde ganske flaks som ikke hadde noen særlige problemer og fikk greie plasser. Neste gang bestiller jeg nok gjennom supporterklubben tenker jeg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg var jo på Lpool - Man U på tilsvarende kamp ifjor. Tapte jo 0-1 da også.

Da satt jeg på the Kop og det er som du sier, Erlend, det er helt ubegripelig når de synger YNWA. Hadde aldri trodd at jeg kom til å føle det så sterkt. Gøy at du har hatt det bra da hvertfall. Følelsen av å ha tapt, går liksom litt bort i hele opplevelses-suppa. :)

Lenke til kommentar
En ting jeg kan anbefale for andre som skal til Liverpool og evt. lander i Manchester (gud forby :p ) er å leie bil! Vi betalte £76 for hele helga med bensin og alt mulig. Vi møtte noen andre nordmenn som satt på med oss tilbake til Manchester og de hadde tatt tog til Liverpool. Det kosta £65 per pers én vei! I tillegg kommer buss, taxi etc etc. Blodpris altså
Betalte 56£ tur-retur london i helga, tog er ganske billig om man bruker de rette avgangene. Men generelt er jeg enig - bil er mest fleksibelt. Om man takler venstrekjøring - that is :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...