Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Du kjenner historien? Hvordan da, Gerrard personlig? :) Hvordan har det seg slik at mange Liverpoolsupportere brant drakta hans f.eks..?

Uttatelser og intervju, selvfølgelig. Gerrard har jo gjort mange intervjuer og sendt ut noen pressemeldinger om den saken for å berolige LFC-supportere og for å vinne tilbake litt troverdighet.

 

Jeg skal gi en kort gjennomgang for deg, så lærer du noe i dag også.

 

Den første er ikke særlig viktig. Short story: Chelsea var veldig interessert i han og prøvde å få ham til klubben, blant annet ble han "presset" (altså at de prøvde å overtale ham, ikke faktisk presse ham, bare så vi har det klart) av Lampard og Terry under fotball-EM den sommeren. Han har innrømt at han vurderte det blant annet fordi Chelsea den gangen hadde noe veldig stort gående og han ville vinne trofeer (dette var før CL), men han fant ut at han ville angre om han noengang forlot Liverpool, som er klubben hans.

 

Den andre er litt mer spennende. Det begynte med at Gerrard ønsket seg en ny kontrakt i Liverpool. Kontrakten hadde ikke lange tiden igjen, og han elsker Liverpool og ville fortsette i klubben. Men klubben (Parry) var veldig avventende til ny kontrakt og viste ikke særlig interesse i å forhandle om ny kontrakt enda, de "visste" jo at han kom til å signere ny kontrakt. Ikke godt å si hva Parry røykte på den tiden, men noe meget spesielt må det ha vært. Gerrard ble selvfølgelig såret av det, han var tross alt den store helten på laget og følte nok at etter alt han hadde gjort (blant annet akkurat vært med og sikret CL-tittelen) fortjente bedre behandling. Til slutt begynte klubben forhandlinger med Gerrard, men skal visst ha vært veldig "gjerrige" og ikke vist for stor entusiasme for å beholde Gerrard, så de forhandlingene brøt sammen. Det var rett etter, var vel ikke mer enn maks noen dager etterpå, at Gerrard annonserte at han ville bort fra Liverpool. Det var da supportere og folk gjorde det du nevnte, nemlig å brenne draktene og vise sinne på Gerrard. For på det tidspunktet var han jo teknisk sett borte fra klubben; han hadde ikke skrevet under på noe med Chelsea, men han hadde jo sagt offentlig i en pressemelding at han ville bort fra Liverpool så da var jo den saken egentlig klar, og folk ble rasende. Med god grunn, for så vidt.

 

Neste dag ombeste imidlertid Gerrard seg og ville bli i Liverpool allikevel, selv om han følte seg sviktet og lite verdsatt av Liverpool-ledelsen. Man må virkelig ha kjærlighet for klubben for å velge å bli i den til tross for å føle seg så dårlig behandlet av ledelsen. Han sendte ut pressemelding og gjorde mange intervjuer om at han var lei seg og ba om unnskyldning, og han sa jo også fra seg kapteinsbindet på grunn av den saken, men Benitez overtalte ham til å fortsette som kaptein. Så signerte han en ny kontrakt, og har siden vært veldig påpasselig med å påpeke så ofte som mulig at han trives, at han vil avslutte karrieren i Liverpool, osv. :)

 

Det er ikke en morsom historie, det er det ikke, men den gangen ble jeg faktisk bare enda mer glad i Gerrard. Det sier litt om spilleren når han kan gå til hvilken som helst klubb (og den gangen Chelsea med pengene sine og som nesten var vinner av PL-sesongene på forhånd), og i tillegg føler seg sviktet og lite verdsatt av klubbledelsen, likevel velger å bli i klubben. Da snakker vi kjærlighet, en hver "normal" spiller hadde flyktet. Det er heller Parry jeg ser på som fjolset, og den episoden er også en (av flere) grunner til at svært mange Liverpool-supportere ikke har stort til overs for Rick Parry.

 

Gerrard har gjort så mye for Liverpool og til tross for disse episodene vist sin lojalitet, så han er og kommer alltid til å være en legende i klubben. Det er synd det er litt for få slike spillere i dagens fotball.

 

Hvor har du det fra at Ronaldo sa det på offentlig tv? Såvidt jeg vet ble han sitert i en avis, som er lite troverdig.

Jeg så det selv, de sendte det på TV2 under VM og jeg og flere her kommenterte det også den gangen det ble sendt, enten i Man Utd-tråden eller i en VM-tråd vi hadde, det er jeg ikke sikker på. Du finner sikkert intervjuet på nettet et sted hvis du leter. Det jeg husker fra det er at det var rundt den tiden hvor det stormet rundt fremtiden til Ronaldo og heftige spekulasjoner om blant annet Real Madrid (kanskje var det etter England-kampen?), og han fikk et direkte spørsmål fra reporteren om han ville forlate Man Utd og om Real var interessant osv. Da svarte han "jeg vet ikke helt enda, vi får se hva fremtiden bringer". Ikke ordrett såklart, det er tross alt halvannet år siden. ;)

 

Det er ingen stor sak, det foregikk vel ting med både Ronaldo og Man Utd på den tiden, og han er en ung fyr, men det er ikke noe mindre illojalt det enn hva Gerrard gjorde, så kom ikke her med at vi ikke burde tilgitt Gerrard osv. Det hadde alle gjort når de kjenner til historien og når det er snakk om sine egne helter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, da lærte jeg noe nytt idag. Den kommentaren om Gerrard var egentlig ment mot Winydancer, mest pga jeg har blitt rimelig provosert av det han har skrevet her i disse nattetimene.

 

Alltid flott med local lads.

 

 

Ang det med Ronaldo, jeg kan ikke si jeg fulgte så veldig mye med på den saken pga jeg var på en ukes fyllekulle i Danmark da den episoden sjedde, fikk jo lest VG i ny og ne, men.

 

Jeg burde egentlig legge meg, skole om tre timer...

Lenke til kommentar

Hihi, have fun. :D

 

Ronaldo-saken var stor den gangen, husker jeg hadde et stort håp om at han kom til å forlate Man Utd der og da. :p Han er ikke akkurat min favorittspiller, men han skal ha kudos for å hentet seg fint tilbake etter at store deler av Man Utd-fansen var rasende på ham (jeg tror til og med huset hans ble rasert) og for så vidt også resten av England etter den England-kampen, men han har greid å kjempe seg inn i varmen igjen og i dag er det vel ingen som tenker tilbake på de episodene. Og det skal han absolutt ha kudos for, selv fra meg. Det er veldig lett å stikke av og gjemme seg når det stormer rundt deg i så ung alder, og attpåtil fra mange av dine egne.

Lenke til kommentar

Nå er Gerrard og Ronaldo saken ganske forskjellig. Gerrard skulle gå grunnet manglende suksess og ambisjoner i Liverpool. Ronaldo siden han var redd for at han skulle bli lynsjet i England, samt at han trodde fremtiden hans i klubben var usikker grunnet det. Samt at han slet noe med media i England før episoden også, å han har jo hele tiden sagt at han ville spille i Spania. Gerrard derimot utalte jo flere ganger før Chelsea saken at han var stork til beinet. Å Ronaldo er ikke en lokalgutt, så om han hadde gått hadde det vært et mye mindre svik enn om Gerrard hadde gått til Chelsea.

Lenke til kommentar

Å dæven, hva er det som har skjedd her i natt da? ;) Plutselig oppe i 549 sider.

 

Hewitt: Har du sovet lite i natt eller? ;)

 

Edit: Nå er det bare og legge dette tapet bak oss, og se frem til onsdag. Har lest at Ballack får muligens comeback for Chelsea. Så det vil bli en spennende kamp.

 

Deilig og lese at Rafa sitt møte med eierne gikk positivt for seg.

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Okei, da lærte jeg noe nytt idag. Den kommentaren om Gerrard var egentlig ment mot Winydancer, mest pga jeg har blitt rimelig provosert av det han har skrevet her i disse nattetimene.

 

Alltid flott med local lads.

 

 

Ang det med Ronaldo, jeg kan ikke si jeg fulgte så veldig mye med på den saken pga jeg var på en ukes fyllekulle i Danmark da den episoden sjedde, fikk jo lest VG i ny og ne, men.

 

Jeg burde egentlig legge meg, skole om tre timer...

 

Først vil jeg si takk. Gleder meg å se at noen av dere United supportere blir mer provosert av å lese i denne tråden, enn dere klarer å provoserer :)

 

Så vil jeg si; EIGD av Hewitt. Har hatt akkurat denne diskusjonen 100 ganger, og har komt med samme forklaringen hver gang, men folk nekter jo bare å innse at hele Gerrard sagaen var styret sin feil.

 

Personlig synst jeg det Ronaldo gjorde var like forferdelig som det Gerrard gjorde. Først sender han England ut av VM med å gjøre det der mot Rooney, før han følger opp med å si at han vil bort fra Man U.

 

 

Nei, jeg koser meg enda. Beste tråden på HW.no <3

 

Å dæven, hva er det som har skjedd her i natt da? ;) Plutselig oppe i 549 sider.

 

Har vert noen heftige diskusjon med United supportere som mener at Anderson er like god som Steven Gerrard.

 

 

 

La diskusjonen starte igjen!

 

 

 

Og angående det med draktbrenningen, det var jo bare idioti av ettpar supportere. Hva 3 medgangssupportere gjorde og tok bilde av blir jo brukt mot Liverpool supportere gang på gang. I "STeven Gerrard - A Year In My Life" filmen sier jo Gerrard selv at det var idiotisk å gjøre noe slikt, uansett om han hadde reist. Jeg tok ikke Gerrard drakten av veggen da, og kommer aldri til å gjøre det.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

å sammenligne gerrard med anderson blir som å sammenligne årgangsvin med en en flaske pepsi. er vel kun unyanserte united fans uten særlig peiling på fotball som i det hele tatt kan finne på å mene at slikt er likeverdig.

 

vil forøvrig legge til en ganske kurrant observasjon som en engelsk kommentator la til om dirk kuyt i går: "he's like a boxer with a good jab, but no knockout punch." jeg skulle likt å sett babel få prøve seg som spiss resten av sesongen på bekostning av denne hollenderen. en spiss evne å forsere en motstander i kamper som mot united om det skal bli farlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg husker da utrolig godt at det sto på om Pool gikk videre fra gruppespillet i CL om Gerrard skulle bli.

 

Du har ikke peiling på hva du snakker om. Han sa at han ville vurdere fremtiden om Liverpool ikke kvalifiserte seg til CL i det hele tatt. Hovedgrunnen til at han var på vei bort var fordi Rafa og Parry lovte ham kontrakt uten å fremlegge den. Så avsluttet agenten til Gerrard kontraktsforhandlingene for å legge press på styret. Gerrard fikk deretter en telefon fra Moores som ikke visste om situasjonen og da løste det seg med en gang.

Lenke til kommentar
Winydancah: Kan du komme med noen sitater om folk her inne som i det hele tatt har ment at Anderson er bedre enn Gerrard?

Les 4 sider lenger bak.

 

 

Jeg får vondt i sjelen av å lese at vi kanskje ikke får midlene til å signere Mascherano. Da legger jeg eierne for evig hat.

 

Jeg ønsker at Mascherano skal bli. Men £17 Mill er mye penger, og vi har jo alt Gerrard, Alonso, Sissoko og Lucas på sentral midtbane. Vist jeg har valget mellom en klassespiss til for £25 Mill, eller Mascherano til £17 og en middelspiss til £8 så velger jeg nok £30 mill spissen med en liten margin.

 

Mascherano er sinnsykt god, men Alonso er forann han i køen for meg. Og da har vi god nok backup som det er.

Lenke til kommentar
Seriøst Winydancer, leser du det folk her skriver? Tror ikke det er _noen_ som har sammenlignet Anderson med Gerrard, utfra hva de kan prestere på sitt beste.

De har sett på kampen _idag_ og da var Anderson på høyde med Gerrard, i denne kampen, ingenting annet.

 

Ojojoj. Du har ikke lest mange innlegg. Gå 3-4 sider tilbake og begynn å les.

 

Skal du først bli med i diskujonen må du oppdatere deg.

 

Hopp tilbake ettpar sider og les i vei. Finner du ettpar poster om AKKURAT det du kommenterer her trenger du ikke bli flau! :)

 

Det er jo akkurat det som er feil. Men du får stå på ditt, ALLE andre mener noe annet.

Utenom et par Lpool fans som MÅ motsi meg nå.. :)

Lenke til kommentar

Winydancer, her er et spørsmål til deg.

 

Sammenlign disse sitatene:

 

- Anderson var helt på høyde med Gerrard i dag.

- Anderson er bedre en Gerrard.

 

Klarer du å se forskjellen?

 

Edit: Egentlig burde vi lagt denne saken her død, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke dy meg.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare legge saken/fyren dø? Han tolket feil, nekter å innrømme det. Å driter seg ut over flere sider og innlegg, samt kommer flere latterlige utsagn som blir dementert. La det være hans problem. :)

 

Daily mirror spekulere i at Benitez er ute etter Muntari. Om det er noe i ryktet må jo Benitez ha fått klarsignal til at han får Masche.

Lenke til kommentar
Det kan jeg, ettersom jeg kjenner historien. :) Jeg regner ikke med at du har gått særlig dypt i den ut ifra hvordan du presenterer den akkurat, vitner om meget liten troverdighet i det du sier og påstår. Gerrard hadde selvsagt vært Chelsea-spiller nå hvis det var det han ville.

 

Hvordan kan du tilgi Ronaldo da, som på offentlig TV under VM sa at han var usikker på om han kom til å fortsette i Man Utd og gjorde en usmakelig opptreden mot England og Rooney? Hva sa du? Nettopp, man har litt lettere for å tilgi sine egne helter enn spillere til rivalen. :)

Øhh, Ronaldo kommer aldri til å bli en skikkelig klubb spiller, som blør for drakta.

Men mer troverdig i sin tale har han blitt etter VM, se blant annet på nettavisen i dag hva han sier om sin fremtid i klubben.

Men han forsvinner nok til Real en gang i fremtiden, det er det vel ingen tvil om, spørsmålet er bare når det skjer.

Jeg tipper når Ronaldo fyller 27....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...