Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg håper ikke han får for mye pes for byttet av Gerrard, selv om det kanskje var litt merkelig.

Hvordan kan det være merkelig? Gerrard fikk føling med en skade, på stilingen 1-3 med to meget viktige kamper den neste uka, er vel det mest logiske byttet på en god stund nå. Egentlig var det jo Hobbs som skulle av, til og med tavla viste Hobbs ut, men Gerrard fikk føling med en skade og satt med en ispose på benken.

Byttet av Torres på 1-2 er merkeligere, men jeg er rimelig sikker på at det var fordi Torres fikk en seg en trøkk i foten i situasjonen der han (utrolig nok) ikke får straffe, og i så fall er det jo helt greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg håper ikke han får for mye pes for byttet av Gerrard, selv om det kanskje var litt merkelig.

Hvordan kan det være merkelig? Gerrard fikk føling med en skade, på stilingen 1-3 med to meget viktige kamper den neste uka, er vel det mest logiske byttet på en god stund nå. Egentlig var det jo Hobbs som skulle av, til og med tavla viste Hobbs ut, men Gerrard fikk føling med en skade og satt med en ispose på benken.

Byttet av Torres på 1-2 er merkeligere, men jeg er rimelig sikker på at det var fordi Torres fikk en seg en trøkk i foten i situasjonen der han (utrolig nok) ikke får straffe, og i så fall er det jo helt greit.

"Håper" på en måte for Benitez sin del at det var derfor, at det ikke var fordi han hadde en "følelse" på Crouch og Voronin, noe som ville vært helt typisk Benitez, så jeg ser egentlig ikke bort ifra det.

Lenke til kommentar

Har fått roa meg litt nå ;)

Det er som wh1te sier, at vi kan ikke belaste Benitez for dette tapet. Spillerne må ta det på sin kappe.

Jeg tror ikke han velger den taktikken uten grunn, og spillerne må ha hatt sine oppgaver som de helst skulle utført, men som de ikke gjorde.

Bare å prøve å få fiksa på feilene og se fremover mot Marseille kampen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Liverpool.nos spillervurderinger:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
José Reina 5 - Burvokteren har ingen optimal dag på jobben, med dårlig forsvarsrekke foran seg. Kan intet gjøre med straffesparket, og frisparkmålet er også vanskelig å håndtere. Lures også trill rundt på mål nummer tre, og det indikerer en dårlig dag på jobben, selv om han ikke kan gjøre så altfor meget.

Álvaro Arbeloa 4 - Det var muligens tenkt av backene skulle være med offensivt i dag, og i så måte var spanjolens bidrag svak, selv om han gjorde en godkjent første omgang. I andre omgang daler det mer, og det er enkelt å se at han trives best når Liverpool har kontroll og leder.

Jack Hobbs 5 - Debutanten fra start gjorde seg ikke vekk i dagens kamp, men er som resten av sine forsvarskolleger svake på dødballer som gir Reading mål nummer to. Holder linja greit og er grei nok i lufta, men sliter litt mer langs bakken. Lykke til videre!

Jamie Carragher 4 - Pådrar seg ikke gult kort, og er sådan klar til å spille oppgjøret mot Manchester United. Sliter med sterke Hunt i dag, og får problemer når ting går fort fort. Klønete utført takling på Ingimarsson som fører til det feil idømte straffesparket. Ikke vanlig Carra-standard.

John Arne Riise 4 - Hva skal man si? Virker å skulle være med offensivt som en slags vingback, ettersom Voronin skulle ligge på venstresiden bak spissene, men mislykkes totalt med det. Skyter håpløse skudd, dårlig til å kombinere og viser i dag liten spilleforståelse. Bedrer seg når Kewell kommer inn, men da er innleggene håpløse.

Steven Gerrard 6 - Scorer et mål i dag, og gjør egentlig ikke stort mer enn det, foruten et skudd i tverrligger. Spenner klønete ned Hunt, og det er dødballsituasjonen som gir Reading sitt andre mål. Ligger altfor dypt i dag, men netter sitt niende mål på ti kamper, så en får bare håpe at en småsur kaptein mobiliserer alt av engasjement og temperement foran de viktige kampene mot Marseille og Manchester United. Liverpools beste i kamp med Mascherano og Kewell.

Javier Mascherano 6 - Argentineren er den som kontrollerer midtbanen i dag. Dessverre kommer det ikke så mye godt ut av argentinerens harde kjemping og overblikk, ettersom Rafael Benítez sin taktikk slår totalt feil, og rytmen på spillet blir umulig med noen gallopperende i ene enden, og noen i andre. Mascherano viser i alle fall at lederegenskapene er gode.

Momo Sissoko 3 - Problemet med Sissoko er at pasningene er totalt elendige. Gang på gang gir han bort ballen i posisjoner hvor Liverpool kunne kontret, og det er synd at det mangler. Utenom det så kjemper han og vinner baller, men når det elementære mangler er det vanskelig å kunne gi noe bedre enn en treer, selv om kjempingen og jobbingen sto til langt høyere stilkarakter.

Andriy Voronin 4 - Virker å stille rett bak Torres, med Crouch på motsatt bredside. I første omgang ser man knapt til ukraineren foruten et par skudd. I andre omgang er sluttproduktet intet, men han involverer seg mer i kampen. Skuffende kamp.

Peter Crouch 4 - Atter en dårlig karakter i kveld etter en helsvart oppvisning på Madejski Stadium. Er grei nok med en mann i ryggen, men får så godt som ingen støtte. Spiller gjerne bakover istedenfor å se etter muligheter fremover, og han forsvinner enda mer når Torres, Liverpools eneste farlige angrepsvåpen, forlater banen, går det enda tråere.

Fernando Torres 6 - Hva Liverpool skulle gjort denne sesongen uten Torres er som å forestille seg et mareritt. Eneste spissen som har kvaliteter til å løpe, kjempe, være smart, skape mål og score mål. I kveld blir han snytt for to straffespark av en mildt sagt fordømt elendig dommer Mariner. Skaper et mål, og vi får krysse fingre og tær for at han er klar mot Marseille på tirsdag.

Harry Kewell 6 - Australieren kommer inn etter en time, og er da Liverpools eneste kreative pust i et særdeles tafatt lag. Viser seg som et kreativt geni med mange lurer pasninger, og overblikket er det intet å utsette på. Er også nære ved å score etter en flott prestasjon rett etter at han kom inn, og det er bare å håpe at han får tillit i en bedre formasjon så snart det lar seg gjøre. Vi gleder oss til å følge med.

Mine spillervurderinger:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
José Reina 5 - Gjør det relativt dårlig på alle tre målene. Straffen kan aksepteres. Passiv på de to andre.

Álvaro Arbeloa 5 - Positivt at han er med fremover. Kommer til en del innlegg, men er for dårlig defensivt.

Jack Hobbs 5 - Ikke noe dårligere enn andre på laget. Tror vi har et stort talent i denne gutten.

Jamie Carragher 4 - Mye dårligere enn det vi kan forvente. Han klarte ikke å holde den bakre firer sammen godt nok.

John Arne Riise 6 - Tok initiativ og hadde et par gode skuddforsøk. Gjorde en grei figur.

Steven Gerrard 5 - Putter (som vanlig), men klarte ikke å lede laget til seier.

Javier Mascherano 6 - Viste med en over snittet (i forhold til resten av det elendige laget) innsats at han absolutt fortjener kontrakt.

Momo Sissoko 6 - Spiller bedre enn normalt, men det forandrer ingenting: selg i januar.

Andriy Voronin 4 - Helt malplassert. Spiller dårlig.

Peter Crouch 2 - Et stolpeskudd redder ham fra bunnkarakter. Jeg er for lengst lei av å se ham sprelle på bakken etter et vindkast har tatt ham.

Fernando Torres 6 - Blir snytt for ett, kanskje to, straffespark. Synd at han blir byttet ut, han kunne gjort forskjellen.

Harry Kewell 6 - Positivt innhopp. Herlig å se at han er i gang igjen.

Lenke til kommentar
3-1

Jeg er så flink! :D

Får man no premie for å tippe riktig på de tippe-konkuransene helt øverst i tråden her?

Du kan få vaske klærne mine hvis du vil. :)

Nei, har allerede kommi over denne kampen jeg. Tar det ikek så tungt egentlig, var litt irritert i kampens hete da men. Det som kanskje er irriterende er dommeren. Også har vi Sissoko da. Han MÅ selges, men jeg kan ikke fatte og begripe at noen klubb her på kloden faktisk vil kjøpe han. Toppklubb som er villige til å betale litt altså. Crouch må også ut.

Nei, jeg tror dette kan være bra for oss jeg egentlig. Det viser at vi ikke er uovervinnelige etter alle de glimrende resultatene de siste ukene. Nå tar vi Marseille til uka, så venter United til helga. Gleder meg.

Edit: Synes forøvrig Hobbs var en av dagens lyspunkt. Synes han spilte bra og hadde vel ingen store feil heller. Er nok ikke klar for å bli kastet innpå mot United for eksempel, men håper absolutt vi får se mer av han i løpet av sesongen. Tror Hobbs klarer en fast plass på førstelaget om noen år. Potensiale til det har han hvertfall.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Mine spillervurderinger:

John Arne Riise 6 - Tok initiativ og hadde et par gode skuddforsøk. Gjorde en grei figur.

Steven Gerrard 5 - Putter (som vanlig), men klarte ikke å lede laget til seier.

Momo Sissoko 6 - Spiller bedre enn normalt, men det forandrer ingenting: selg i januar.

Er enig i det meste du sier, men gir du virkelig Sissoko bedre karakter enn Gerrard? Så du kampen?? Han har jo som liverpool.no sier ikke EN pasning som når frem til der den skal være. Samme med Riise, han spilte vesentlig bedre enn Sissoko, men ikke bedre en Gerrard.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Momo er veldig flink til å holde på ballen og han skaper kanskje mer sjanser enn noen andre på midtbanen.

Nå er det forøvrig bare til å tråle blogger og svare på idiotiske poster om at Rafa må gå.

Lenke til kommentar
Momo er veldig flink til å holde på ballen og han skaper kanskje mer sjanser enn noen andre på midtbanen.

Nå er det forøvrig bare til å tråle blogger og svare på idiotiske poster om at Rafa må gå.

Har vel svart på det meste. Eneste to poster som forteller hva de syntes om Rafa, og i min førstepost forklarte jeg bare hvorfor jeg syntes Rafa skulle gå. Min mening, og jeg står på den. Jeg kan forsåvidt forstå dem som vil ha han, siden han ledet oss til CL gull, og CL finale et år senere.

EDIT: Og holde på ballen? Det har vel lite å si når han mister den når han skal gi den fra seg. Han mangler jo de elementære ferdighetene som absolutt en PL spiller burde ha..

Endret av MrJones89
Lenke til kommentar

Kanskje Agger/Hobbs kan bli et fremtidig midtstopperpar? Om så er det en stund til enda da Carra fortatt har noen år igjen, men jeg mener det absolutt er en spennende tanke.

Hobbs spilte bra, i en kamp hvor mesteparten av laget var under parti. Man kan ikke forvente stort mer av gutten i debuten fra start.

Er forøvrig veldig enig med Wh1te når det gjelder spillervurderingene. Som dere sier har Sissoko mange feilpasninger, men det hadde da vittelig alle de andre også i dag. Forskjellen er at Sissoko har litt for mange hver kamp.

Endret av AndersC
Lenke til kommentar
Kanskje Agger/Hobbs kan bli et fremtidig midtstopperpar? Om så er det en stund til enda da Carra fortatt har noen år igjen, men jeg mener det absolutt er en spennende tanke.

Hobbs spilte bra, i en kamp hvor mesteparten av laget var under parti. Man kan ikke forvente stort mer av gutten i debuten fra start.

Er forøvrig veldig enig med Wh1te når det gjelder spillervurderingene. Som dere sier har Sissoko mange feilpasninger, men det hadde da vittelig alle de andre også i dag. Forskjellen er at Sissoko har litt for mange hver kamp.

Er du enig i at Sissoko spilte bedre enn Gerrard?

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg enig i.

Fordi forskjellen på Gerrard og Sissoko i dag, er at Momo kjemper og vinner baller mer enn det de andre gjør. Og ja. Han mister mange av dem igjen, men som sagt, det gjorde alle de andre også i dag. Gerrard scorer riktignok et mål, men er også skyld i et.

I dag var det Mascherano og Sissoko som spilte best på midtbanen, og de var blant lagets beste spillere.

Lenke til kommentar
Ja, det er jeg enig i.

Fordi forskjellen på Gerrard og Sissoko i dag, er at Momo kjemper og vinner baller mer enn det de andre gjør. Og ja. Han mister mange av dem igjen, men som sagt, det gjorde alle de andre også i dag. Gerrard scorer riktignok et mål, men er også skyld i et.

I dag var det Mascherano og Sissoko som spilte best på midtbanen, og de var blant lagets beste spillere.

Hehe.. Vi må nok ha sett forskjellig kamp. Sorry, my mistake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...