Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Du sier noe lurt og noe mindre lurt, Hewitt, i hvertfall etter min mening.

 

For å ta det siste først: Voronin er bedre enn Crouch og han er smartere enn Kuyt. Vi har ikke en lignende spiller på laget og selv om han kan gjøre noen merkelige ting av og til, og ikke akkurat er den mest mobile spilleren i verden, så har han sitt formål. Crouch, på den andre siden, er overflødig.

 

Jeg er også uenig i at vinger er vår svakeste side. Dette har supporterne klaget på i mange år og endelig har vi grunn til å holde kjeft. Vi har Yossi som yter maks i hver kamp, er smart og teknisk, men litt dårlig fysisk. Vi har Babel som er litt ferskere, men på vei opp. Så har vi også Pennant som er en god blanding av de to, men ikke lenger et like klart førstevalg som han var før sommeren. Til sist er Kewell på vei opp og holder han seg skadefri så er vi plutselig livsfarlige på venstresiden. Å kjøpe en ny ving nå ville vært utrolig dumt, med tanke på at vi har dobbel dekning på begge sider + to wingbacks i form av Riise og Aurelio.

 

Det svakeste leddet på Liverpool F.C. per i dag, når alle spillerne er friske, er backene. Finnan er helt klart dårligere enn i fjor og vi har heller ikke et klart valg på venstrebacken - rett og slett fordi ingen er gode nok til å holde de andre konkurrentene unna.

 

Ut i januar: Crouch, Sissoko, Aurelio

Inn i januar: Høyreback

 

Jeg er faktisk mer opptatt av å få spillere ut akkurat nå, enn inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er stort sett enig i det du sier Hewitt, og mye av det er harde fakta.

De få tingene jeg er uenig i er bl. a. Sissoko som jeg ikke lengere ser på som en nøkkelspiller men som en nødløsning. Vi har hele stallen fulle av nye talenter som brenner etter å få prøve seg på matta og å bruke han virker bare litt feil slik jeg ser det. En annen ting er det du sier om Voronin. I starten av sesongen var han en av lagets beste playmakere og holdt fokusen på topp så lenge han var på bana (slik som Wh1te poengterte at Kuyt også har vært). Han kommer til å bli en spiller slik som Hyypiä har vært hvis vi gir han litt tillit og spilletid i de kampene som man ikke trenger å toppe spissrekka.

 

Jeg gleder meg som et barn på julaften til å se Agger og Alonso tilbake men mest av alt gleder jeg meg til å se Torres tilpasse seg rollen sin og deretter vise hvorfor han var verdt summen. Hobbs og Lucas kan også bli spennende, men sånn som ting er nå virker det som om de ikke er verdsatt på samme måten som andre nye spillere blir. Hvis Benitez vil gi de nye litt mer spilletid den sesongen her kan vi filtrere ut de vi ikke trenger og fylle på neste år og kanskje ta PL/CL da.

Lenke til kommentar
Kuyt? :ermm:

 

Ja, Kuyt faktisk. :blush: Han bommet som bare pokker i fjor. Kom seg til store sjanser osv, men han klarte ikke å score på sjansene sine. Så jeg tenkte at han kom til å score 20+ denne sesongen. Det ser ikke sånn ut nå. Jeg veddet 100 kroner - før sesongen startet - på at Kuyt kom til å score mer enn Torres denne sesongen. (Premier League) Ser ut til at jeg taper 100 kroner.

 

Torres er sinnsyk. Han har god/grei teknikk, og en evne til å skifte mellom toppfart og lavfart som er helt vill! Samtidig har han gode avslutningsegenskaper, men sløser av og til.

 

Når Alonso kommer i siget, og han starter å spre sine pasninger, kan Torres havne på 20+ mål. Neste sesong, med PL i bena, og enda betre samarbeid med spillerne kan han godt krysser 25.

 

Torres har ikke mye grei teknikk, han har veldig god teknikk. Han har derimot greie/gode avslutningsferdigheter, men de bør skjerpes. Han bommer alt for mye. (Takk, Gud for det) Skal ikke se bort ifra at Torres scorer 20+ denne sesongen. (PL)

 

 

Jeg synes folk har latterlig lav tillit til Kuyt. Det finnes ekstremt få spisser i verden som jobber like mye som han. Han er tilnærmet en perfekt makker for Torres. Det virker som om dere ikke har sett kampene med de to på topp: Kuyt jobber inn hver eneste ball og serverer til Torres. Jeg vil også se Babel på topp i fremtiden, men per i dag så sliter vi ikke med spisser.

 

Dessuten er Crouch den klart dårligste spissen vi har, slik han spiller for oss.

 

Det finnes få spisser som jobber like mye som han, sant det. Men i likhet med Torres er han ikke den aller beste når det gjelder å avslutte foran kassa. Der har de begge mye å gå på. Kuyt er en god spiss, men han bør begynne å score mer for å bli nevnt blant de aller beste.

 

Crouch er ingen dårlig spiss, men kan vel være enig i at han er den dårligste spissen på Liverpool. Men når de andre spissene til Liverpool svikter, så, gjør ikke Crouch det. Han er en god spiss å ha i bakhånd.

Lenke til kommentar
Jeg synes folk har latterlig lav tillit til Kuyt. Det finnes ekstremt få spisser i verden som jobber like mye som han. Han er tilnærmet en perfekt makker for Torres. Det virker som om dere ikke har sett kampene med de to på topp: Kuyt jobber inn hver eneste ball og serverer til Torres. Jeg vil også se Babel på topp i fremtiden, men per i dag så sliter vi ikke med spisser.

 

Dessuten er Crouch den klart dårligste spissen vi har, slik han spiller for oss.

 

 

Må si meg enig i det wh1te sier, Kuyt er en spiss som virkelig vet hvordan man skal jobbe på en fotballbane.

Servere baller til Torres på gullfat, og gjør en strålende jobb.

Så spisser har vi mange nok av. Liker faktisk best og ha Babel på en ving enn på topp.

Endret av Lfcr
Lenke til kommentar
For å ta det siste først: Voronin er bedre enn Crouch og han er smartere enn Kuyt. Vi har ikke en lignende spiller på laget og selv om han kan gjøre noen merkelige ting av og til, og ikke akkurat er den mest mobile spilleren i verden, så har han sitt formål. Crouch, på den andre siden, er overflødig.

 

En annen ting er det du sier om Voronin. I starten av sesongen var han en av lagets beste playmakere og holdt fokusen på topp så lenge han var på bana (slik som Wh1te poengterte at Kuyt også har vært). Han kommer til å bli en spiller slik som Hyypiä har vært hvis vi gir han litt tillit og spilletid i de kampene som man ikke trenger å toppe spissrekka.

Var kanskje litt vel krass i omtalen av Voronin, han har imponert meg skikkelig i forhold til forventningene. Men jeg vet ikke helt om han er en spiss et topplag trenger, han er ikke superdupermålfarlig eller rask/teknisk, men han gjør mye godt, absolutt. Og la meg understreke at jeg ikke vil selge ham nå, han må selvfølgelig få tid og tillit, men det jeg sier er at det er et smart kjøp av Benitez uansett fordi vi kommer til å tjene penger på ham om vi selger ham.

 

Crouch har vært en gedigen nedtur, men jeg ser fortsatt på ham som en brukbar joker på grunn av hans uortodokse stil. Som sagt ikke mitt førstevalg, men en grei joker. Har scoret fire mål så langt i år, noe som er for lite, men det er ikke helt avskrekkende heller egentlig med tanke på hvor dårlig han har vært.

 

Jeg er også uenig i at vinger er vår svakeste side. Dette har supporterne klaget på i mange år og endelig har vi grunn til å holde kjeft. Vi har Yossi som yter maks i hver kamp, er smart og teknisk, men litt dårlig fysisk. Vi har Babel som er litt ferskere, men på vei opp. Så har vi også Pennant som er en god blanding av de to, men ikke lenger et like klart førstevalg som han var før sommeren. Til sist er Kewell på vei opp og holder han seg skadefri så er vi plutselig livsfarlige på venstresiden. Å kjøpe en ny ving nå ville vært utrolig dumt, med tanke på at vi har dobbel dekning på begge sider + to wingbacks i form av Riise og Aurelio.

Defintivit den beste dekningen på vingplassen på mange år. Men er den god nok? Helt enig, akkurat nå så holder det. Men hvor lenge holder Kewell? Hva gjør vi hvis han blir skadet igjen og dermed ikke blir tilbudt ny kontrakt? Da har vi bare Babel, Benayoun og Pennant igjen som rene vinger, og selv om det er en helt grei samling vinger, så synes jeg det blir litt for svakt for en toppklubb. Da er Babel og Pennant førstevalgene for meg i så fall, men vi trenger i så fall en ving til i skadefravær og aller helst en ving som kan gå rett inn på førstelaget, en ving i Kewell-klassen. Han er et monster når han er skadefri.

 

Men denne problemstillingen forsvinner jo om Kewell mot alle odds skulle holde seg frisk. Håper det, men jeg må si jeg er skeptisk. Enig i at vi ikke bør kjøpe ving dette vinduet, men jeg synes et vingkjøp av høy klasse i sommer hadde vært en meget god forsterkning.

 

Det svakeste leddet på Liverpool F.C. per i dag, når alle spillerne er friske, er backene. Finnan er helt klart dårligere enn i fjor og vi har heller ikke et klart valg på venstrebacken - rett og slett fordi ingen er gode nok til å holde de andre konkurrentene unna.

Synes Finnan fortsatt er strålende, jeg. Men vi har en mangel på ren høyreback. Har alt-mulig-Arbeloa som kan spille godt der, men han trengs også mye på venstre og i verste tilfeller i midtforsvaret, så hvis Finnan blir skadet over en lengre periode kan det bli ille for oss. En høyreback hadde med andre ord vært noe. Dog synes jeg en midtstopper også er viktig, og det synes jo Rafa også, men han får tydeligvis ikke skaffet seg en ...

 

Ut i januar: Crouch, Sissoko, Aurelio

Inn i januar: Høyreback

 

Jeg er faktisk mer opptatt av å få spillere ut akkurat nå, enn inn.

Tviler på at Crouch går ut i januar, men kanskje. Blir i så fall veldig overrasket. Sissoko må ut. Aurelio er jeg usikker på, selger vi han sliter vi hvert fall på venstre med kun Riise og Arbeloa som i tillegg har høyrebacken i så fall. Ny høyreback er viktig, jeg ser gjerne også en midtstopper.

 

De få tingene jeg er uenig i er bl. a. Sissoko som jeg ikke lengere ser på som en nøkkelspiller men som en nødløsning. Vi har hele stallen fulle av nye talenter som brenner etter å få prøve seg på matta og å bruke han virker bare litt feil slik jeg ser det.

Jeg mente ikke Sissoko som noen god løsning, jeg er helt enig med deg. Vi har så god dekning på midtbanen nå og vi har et talent i Lucas som må få mye spilletid, så vi har ikke råd til å ha Sissoko som skal oppta tropp-plass. Må unna.

 

Jeg gleder meg som et barn på julaften til å se Agger og Alonso tilbake men mest av alt gleder jeg meg til å se Torres tilpasse seg rollen sin og deretter vise hvorfor han var verdt summen. Hobbs og Lucas kan også bli spennende, men sånn som ting er nå virker det som om de ikke er verdsatt på samme måten som andre nye spillere blir. Hvis Benitez vil gi de nye litt mer spilletid den sesongen her kan vi filtrere ut de vi ikke trenger og fylle på neste år og kanskje ta PL/CL da.

Det gleder jeg meg også til, kommer til å bli stort med Agger, Alonso og Pennant tilbake på banen. Hobbs og Lucas og også Babel kommer til å bli store, men det kan fort ta 2-3 år før de vil spille helt fast, hvert fall de to førstnevnte. Men på denne tiden kan de få mye spilletid og erfaring og trene seg opp til å bli knall. Foreløpig ser jeg bare på de som talenter, ikke førstevalg (med unntak av Babel som er god nok til å kjempe om startplass både på vingen og spissplassen).

Lenke til kommentar
Jeg synes folk har latterlig lav tillit til Kuyt. Det finnes ekstremt få spisser i verden som jobber like mye som han. Han er tilnærmet en perfekt makker for Torres. Det virker som om dere ikke har sett kampene med de to på topp: Kuyt jobber inn hver eneste ball og serverer til Torres. Jeg vil også se Babel på topp i fremtiden, men per i dag så sliter vi ikke med spisser.

 

Dessuten er Crouch den klart dårligste spissen vi har, slik han spiller for oss.

 

 

Må si meg enig i det wh1te sier, Kuyt er en spiss som virkelig vet hvordan man skal jobbe på en fotballbane.

Servere baller til Torres på gullfat, og gjør en strålende jobb.

Jo, men han må jobbe mer med avslutningene, for deretter å score mer. Som spiss er det hans hovedoppgave. F.eks i en kamp der Torres misser på alt av alt av sjanser, da må Kuyt for faen også kunne putte ballen i mål - jada jeg vet vi har Captain Fantastic som kan gjøre det. Get my point? Kuyt er en god spiller som jeg håper blir i Liverpool. Husker i semi-finalen mot Chelsea i fjor da han putta den siste straffen. Jeg gråt av glede....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ser ikke problemet med å selge Aurelio. Vi har klart oss uten ham i veldig lang tid. Hvor er han nå forresten? Skadet igjen?

 

Angående det om Kewell holder seg skadefri så hvorfor ikke? Han er skadefri nå og tydeligvis sterk nok til å prestere på øverste hylle og hvis vi har litt hell i uhell så har de forrige skadene hans vært uflaks og ikke på grunn av dårlig fysikk.

 

Jo, men han må jobbe mer med avslutningene, for deretter å score mer. Som spiss er det hans hovedoppgave.

 

Når Kuyt og Torres starter på topp så vil jeg si at det er Kuyt sin hovedoppgave å servere Torres med baller på samme måte som Voronin serverte Berbatov når de spilte sammen.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet med å selge Aurelio. Vi har klart oss uten ham i veldig lang tid. Hvor er han nå forresten? Skadet igjen?

 

Angående det om Kewell holder seg skadefri så hvorfor ikke? Han er skadefri nå og tydeligvis sterk nok til å prestere på øverste hylle og hvis vi har litt hell i uhell så har de forrige skadene hans vært uflaks og ikke på grunn av dårlig fysikk.

 

Jo, men han må jobbe mer med avslutningene, for deretter å score mer. Som spiss er det hans hovedoppgave.

 

Når Kuyt og Torres starter på topp så vil jeg si at det er Kuyt sin hovedoppgave å servere Torres.

Vanligvis, det er det jeg å mener. Men poenget mitt er at han må ta sjansene sine, Hvis/Når Torres ikke tar sine. Skjønner? Men Kuyt er normalt mitt førstevalg på spissplass (som Torres sin makker), utenom Babel som jeg synes skal få prøve seg mer med Torres der.

Lenke til kommentar
Jeg synes folk har latterlig lav tillit til Kuyt. Det finnes ekstremt få spisser i verden som jobber like mye som han. Han er tilnærmet en perfekt makker for Torres. Det virker som om dere ikke har sett kampene med de to på topp: Kuyt jobber inn hver eneste ball og serverer til Torres. Jeg vil også se Babel på topp i fremtiden, men per i dag så sliter vi ikke med spisser.

 

Dessuten er Crouch den klart dårligste spissen vi har, slik han spiller for oss.

 

 

Må si meg enig i det wh1te sier, Kuyt er en spiss som virkelig vet hvordan man skal jobbe på en fotballbane.

Servere baller til Torres på gullfat, og gjør en strålende jobb.

Jo, men han må jobbe mer med avslutningene, for deretter å score mer. Som spiss er det hans hovedoppgave. F.eks i en kamp der Torres misser på alt av alt av sjanser, da må Kuyt for faen også kunne putte ballen i mål - jada jeg vet vi har Captain Fantastic som kan gjøre det. Get my point? Kuyt er en god spiller som jeg håper blir i Liverpool. Husker i semi-finalen mot Chelsea i fjor da han putta den siste straffen. Jeg gråt av glede....

 

Sant det du sier der, han må begynne og finne nettmaskene. Har ikke hatt så god start på sesongen til nå.

Men er sikkert på at Kuyt kommer sterkt tilbake, og vil være ypperlig på topp sammen med Torres.

Kom til og tenkte på voronin, savner litt sterk styrke på topp.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet med å selge Aurelio. Vi har klart oss uten ham i veldig lang tid. Hvor er han nå forresten? Skadet igjen?

 

Angående det om Kewell holder seg skadefri så hvorfor ikke? Han er skadefri nå og tydeligvis sterk nok til å prestere på øverste hylle og hvis vi har litt hell i uhell så har de forrige skadene hans vært uflaks og ikke på grunn av dårlig fysikk.

Vel, vi nøt godt av han når han var i form en del kamper rett før skaden mot PSV. Ikke fått brukt han noe spesielt siden dengang dessverre, men jeg synes vi trenger en venstreback til i tillegg til Riise. Problemet er jo halvveis løst hvis Arbeloa får venstre og en ny høyreback hentes inn dog, da har vi dobbel dekning på begge sidene. Men Aurelio er god nok. Nå trener han seg vel opp fra skaden mens han venter på å komme inn i troppen- Han er klar til å brukes, men har ikke fått sjansen i det siste i og med at det er Riise og Arbeloa som er førstevalgene. Men det var et langt intervju med ham i programmet til Porto-kampen, hvor han snakket om hvor gira han var på å vise seg frem og at vi ikke hadde sett hva han kan osv.

 

Kewell kan for all del holde seg skadefri, men jeg tviler. Aner ikke hvor mange ganger jeg har håpet på det og blitt skuffet etter en liten stund. Orker ikke håpe på det igjen.

Lenke til kommentar
Vel, vi nøt godt av han når han var i form en del kamper rett før skaden mot PSV. Ikke fått brukt han noe spesielt siden dengang dessverre, men jeg synes vi trenger en venstreback til i tillegg til Riise. Problemet er jo halvveis løst hvis Arbeloa får venstre og en ny høyreback hentes inn dog, da har vi dobbel dekning på begge sidene. Men Aurelio er god nok. Nå

 

Kewell kan for all del holde seg skadefri, men jeg tviler. Aner ikke hvor mange ganger jeg har håpet på det og blitt skuffet etter en liten stund. Orker ikke håpe på det igjen.

 

Personlig var jeg i ekstase da Aurelio ble bekreftet klar. En spiller jeg hadde enorm tro på. Han har vell spilt 5-6 gode kamper, og resten ok. Mener at han ikke vil bli savnet for mye vist han blir solgt. En spiller som eg god i form, men rett og slett ikke er så mye bedre enn resten vist ikke.

 

Vi har jo alt Insua, Riise og Arbeloa som kan bekle den plassen, og vist Aurelio er her blir Insua enda lenger bak i køen. Personlig vil jeg se mer til vår Argentiske venstreback, og vist det betyr at Aurelio må forlate Anfield så er det greit for meg.

På høyrebacken har vi Finnan og Arbeloa, og etter min mening bør en ny enn inn. Men å hente Alves for 500 mill er for mye for meg. Ser gjerne at vi henter inn en spiller på 20-21 år, som kan være læregutten til Finnan. Han holder i 2 sesonger til, minst.

 

Sagna er et eksempel som jeg ville ønsket.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
*prat om høyrebackplass*

En viss Micah Richards ville vært en god spiller å trene opp, men City vil nok ikke gi ham fra seg særlig lett. Så hvem bør vi satse på?

 

Richards er i mine øyne en drøm som nok blir litt for stor.

City er på vei opp, de har en rik eier - og dermed trenger de ikke penger.

 

Men for all del, Richards ville vert perfekt!

- Engelsk

- GOD!

- Kan bekle midtstopperplass

- Ung

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg irriterer meg ennå over at vi ikke fikk hentet inn Alves til spottpris for noen år siden.

 

Insua hadde jeg nesten glemt. Da må vi i hvertfall selge unna en venstreback. Ser helst at Riise blir i troppen ettersom han er ekstremt motivert og ikke klager hvis han sitter på benken over en lengre periode. Dessuten var han en av banens beste mot Bolton.

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg ennå over at vi ikke fikk hentet inn Alves til spottpris for noen år siden.

 

Insua hadde jeg nesten glemt. Da må vi i hvertfall selge unna en venstreback. Ser helst at Riise blir i troppen ettersom han er ekstremt motivert og ikke klager hvis han sitter på benken over en lengre periode. Dessuten var han en av banens beste mot Bolton.

 

Daniel Alves hadde virkelig hvert noe, men det er bare noe man kan tenkt seg til.

Riise vil jeg fortsatt ha, er en fatastisk spiller både på og utenfor fotballbanen.

Håper enda han har mange år igjenn:)

Lenke til kommentar
Insua, ja, der nevner dere noe. Har sett veldig lite til han på A-laget, men han var vel innom et par-tre ganger i fjor. Meget spennende, er vel ikke mer enn 18 eller 19 år heller.

 

Insua er faktisk bare 18 år gammel, tror vi kommer til og se mer til han på A-laget etter hvert.

Endret av Lfcr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...