Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I og med at jeg aldri har hatt troen på gull i år, så har jeg ikke mistet noe som helst. Denne sesongen skal brukes til å bygge et bra lag, tjene penger i form av gode resultater og for all del ikke sparke en av de beste managerne vi har hatt.

Jeg har heller ikke hatt noen forventninger om gull i år, men det begynner å spire et lite håp nå som jeg ser at nøkkelspillerene kommer tilbake, og Gerrard har funnet igjen selvsikkerheten og målformen.

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke hatt noen forventninger om gull i år, men det begynner å spire et lite håp nå som jeg ser at nøkkelspillerene kommer tilbake, og Gerrard har funnet igjen selvsikkerheten og målformen.

 

Dere Liverpool-supportere bør ha håp om gull denne sesongen. Liverpool er i kanonform for tiden. Og stallen er utrolig bra.. Jeg ser ikke helt hvordan noen lag skal klare å stoppe Liverpool denne sesongen. :ermm:

Jeg tror ikke Liverpool vinner Champions League, men Premier League derimot.

Endret av RyanReynolds
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nøkkelordet her er "for tiden". Vi har en tøff periode foran oss og det er en liten mulighet for at vi ryker på sesongens første tap før året er omme.

Lenke til kommentar

Tror Arsenal mister MYE av gnisten når de mister Eboue, TOURE osv.

Chelsea kan også falle av når Drogba, Essien reiser.

 

Etter nyttår er perioden da Liverpool og Man Utd må sanke poenger vist de vil ta innpå. Tror og håper et uskadet LFC lag vil ta max poeng de neste måndene.

Spørsmål er selvsagt om vi skal benke Masche/Lucas og slippe Alonso tilbake med en gang, og om Hyypia må tilbake på benken for Agger.

 

Personlig vil jeg gi Alonso litt tid, nå som Lucas vertfall glitrer.. Agger kommer nok til å gå rett inn.

 

Men uten tvil ser jeg på Gerrard-Alonso som vår sterkeste midtbaneduo.

Lenke til kommentar

Før sesongen trodde jeg at Rooney og Kuyt kom til å krangle om toppscorer tittelen, men nå ser jeg ikke hvordan noen skal klare å stoppe Fernando Torres. Han skaper en drøss med sjanser hver kamp på grunn av den syke farten og det syke rykket. Han og Gerrard har virkelig funnet tonen sammen, og Liverpool har flere gode pasningsleggere. Tenk om Torres hadde hatt avslutningsferdighetene til Nistelrooy? Skummel tanke.

 

Når Agger og Alonso kommer tilbake blir Liverpool enda sterkere. Blir nok deilig å få Pennant også tilbake, men vingene deres spiller godt for tiden. Og det er det som er så irriterende. Kewell viser gode takter og det samme gjør i hvert fall Benayoun og Babel.

Lenke til kommentar

Hadde også troa på Kuyt i år, hadde noen sjuke sesonger i Nederland for noen år tilbake, så hadde håpet på at han bare trengte et tilpasningsår for så å få en knallsesong, men den gang ei. Nå irriterer han meg egentlig bare når han spiller og jeg synes vi skal selge. Torres og Babel på topp er det beste spissparet vi har. Torres er gud allerede, og Babel kommer til å bli det, den gutten har potensiale så det holder.

Lenke til kommentar
Før sesongen trodde jeg at Rooney og Kuyt kom til å krangle om toppscorer tittelen, men nå ser jeg ikke hvordan noen skal klare å stoppe Fernando Torres. Han skaper en drøss med sjanser hver kamp på grunn av den syke farten og det syke rykket. Han og Gerrard har virkelig funnet tonen sammen, og Liverpool har flere gode pasningsleggere. Tenk om Torres hadde hatt avslutningsferdighetene til Nistelrooy? Skummel tanke.

 

Når Agger og Alonso kommer tilbake blir Liverpool enda sterkere. Blir nok deilig å få Pennant også tilbake, men vingene deres spiller godt for tiden. Og det er det som er så irriterende. Kewell viser gode takter og det samme gjør i hvert fall Benayoun og Babel.

 

Torres er sinnsyk. Han har god/grei teknikk, og en evne til å skifte mellom toppfart og lavfart som er helt vill! Samtidig har han gode avslutningsegenskaper, men sløser av og til.

 

Når Alonso kommer i siget, og han starter å spre sine pasninger, kan Torres havne på 20+ mål. Neste sesong, med PL i bena, og enda betre samarbeid med spillerne kan han godt krysser 25.

 

GLEDER MEG.

 

Men savner Pennant, enda Benayoun og Babel gjør det greit.

 

Mitt drømmelag:

------------ Torres - Babel* --------

Kewell - Gerrard - Alonso - Pennant

Riise** - Carragher - Agger - Finnan

--------------- Reina

 

*= Her sliter vi mest. Velger å skrive Babel, enda jeg mener Kuyt er på hans nivå. Drømmer er David Villa.

**= Mange rykter om Riise, men synst ikke at han er noe problem. Han spiller bra, godtar benken når Arbeloa er i fyr og flammer, og gjør sjelden feil. Stødig spiller!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes folk har latterlig lav tillit til Kuyt. Det finnes ekstremt få spisser i verden som jobber like mye som han. Han er tilnærmet en perfekt makker for Torres. Det virker som om dere ikke har sett kampene med de to på topp: Kuyt jobber inn hver eneste ball og serverer til Torres. Jeg vil også se Babel på topp i fremtiden, men per i dag så sliter vi ikke med spisser.

 

Dessuten er Crouch den klart dårligste spissen vi har, slik han spiller for oss.

Lenke til kommentar

Formelen til suksess i fotball er et bredt lag med mye kvalitet og som fungerer godt kollektivt, uten at man nødvendigvis er nødt til å ha verdens beste individualister i hver eneste posisjon, og dette laget må samspilles og brukes på riktig måte. Laget har vi, og nå når de virkelig begynner å bli både samspilt og i form, samtidig som Benitez begynner å sette en mye fastere ramme i laget og ikke roterer for mye, men heller bruker spillernes kvaliteter klokt, så ser vi resultatet med en gang. Med et par forsterkninger og så lenge det fortsetter i samme bane, er jeg sikker på at Gerrard løfter trofeet innen noen sesonger mens Benitez smiler på sidelinja. :)

 

Torres er et kanonkjøp. Teknikk, fart, intelligens og riktig holdning. Gutten har alt og vil bare bli bedre og bedre i PL over de neste to sesongene. Det han mangler litt på, er avslutningene. Han skaper veldig mye sjanser, både for seg selv og for andre, og vi skal heller ikke klage på antall mål i hans første sesong så langt (seks i ligaen, 11 totalt, og dette på bare totalt 13 starter), selv om han med forbedring på dette punktet kunne stått med mange flere mål og vært soleklar toppscorer i ligaen (to mål opp til Adebayor som har 8). Men det kommer.

 

De siste fem er gode, ligaens beste til nå. Reina kommer til å få den der gullhansken av FA i år også for flest donuts, det er jeg helt sikker på. Og forsvaret ellers er godt, men det trengs en til på høyreback (og evt. venstreback hvis Riise selges) og en midtstopper til, Hyypiä har ikke lenge igjen og skader skjer, det ser vi jo nå med Agger. Vi har også Hobbs og Arbeloa, og spesielt Hobbs håper jeg får sjanser gradvis gjennom hele sesongen. Og til tross for færrest innslupne i ligaen så langt, så har vi vært uten Agger nesten hele sesongen.

 

Sentral midtbane trenger vi vel ikke si noe om. Gerrard er blant verdens aller beste midtbanespillere, det har han virkelig vist nå i det siste, helt fantastisk. Masche, Alonso, Lucas og (for hvor lenge?) Sissoko som partnere og back-up. Fantastisk dekning. Vingene er brukbare, men det er fortsatt den størst akilleshælen vår, synes jeg. Det er fantastisk å se Kewell tilbake, men hvor lenge holder han? Babel må spille mye, men har fortsatt mye arbeid igjen, ser dog potensialet og talentet hans ofte. Benayoun har kommet seg, men for meg er han fortsatt ikke et førstevalg. Pennant gleder jeg meg til kommer tilbake, håper han finner tilbake til formen han hadde. Kunne godt hatt en klasseving til.

 

Spissplassen bekles av Torres alltid når han er skadefr, der bør det ikke være noe spørsmål. Kuyt, Crouch og Voronin er greie partnere/back-up, men en klassespiss i Torres-klassen til som passer sammen med ham, hadde vært helt fantastisk. Nivået på de tre andre er nok litt for lavt til et lag som skal kjempe om PL-tittelen, tror jeg. Men Kuyt/Babel er førstevalget mitt som spissmakker med Torres, med Crouch som en joker. Voronin holder ikke mål selv om han er et godt kjøp siden han er gratis. Får nok solgt han for noen millioner pund om et år or so. :)

 

Vi har mye å velge mellom og flere strenger å spille på, det er godt. Brukes det riktig, formen ivaretas og flaksen går litt med oss, kan denne sesongen bli morsom. Men først og fremst må vi se på det som en sesong hvor vi bygger opp laget, for det er litt vel mange spørsmålstegn ved laget og mange nye spillere denne sesongen til å forvente at vi i mai skal stå på toppen foran de tre andre som også har klasselag. Hovedprioriteten synes jeg må være å bygge opp laget, ta igjen store deler av forspranget konkurrentene hadde på oss i fjor og gjøre det bra i cupene. Så kan vi heller begynne å snakke om gullsjanser om vi fortsatt henger godt med i april.

Lenke til kommentar
ErlendRU du skal jo selge og kjøpe alt som er , du burde vært Chelsea fan,

 

 

Nå brukte vi mye penger i sommer så vi får spile med det vi har...

 

Men en stopper er ett must

Skal jeg det? Jeg vil selge Crouch og Kuyt for de holder ikke mål etter min mening, så har jeg en drøm om å få inn Quaresma og Aguero eller Berbatov. Veit at det ikke er realistisk. Ikke kom her å si at jeg burde vært Chelsea fan, kan nesten finne på å ta meg nær av det. Må da faen meg kunne gå ann å ønske seg et par klassespillere da.

 

Jeg synes ikke Kuyt er god nok av den enkle grunn at han suger noe hemningsløst på det han egentlig er på banen for å gjøre, nemlig og score mål. Han skal ha cred for all jobbinga så klart. Han er en grei spiss, men synes ikke han holder mål om Liverpool skal være med å kjempe om seriegull. Det nytter ikke at vi må sette vår lit til at Gerrard og Torres scorer målene.

 

MIN mening.

Lenke til kommentar
Torres er gud allerede

Stor "G" Erlend :p

Uansett jeg er litt enig med deg. Kan være utrolig frustrerende å se på Kuyt, spesielt når han springer, farta hans er trakisk samme gjelder avslutnings-egenskapene. Greit han jobber som faen, men det hjelper så lite når han skal score mål. Torres med 11 mål på 12 starter er jo helt sykt - i hvertfall med tanke på at han enda tilpasser seg Premier League. All respekt for den mannen og som Erlend sier - er allerede en Gud hos oss. Over til en annen Gud, Gerrard har virkelig funnet storformen putta 9 mål for oss hittil, blir nok noen flere med tiden også. Blir spennende å se hvor lenge Arsenal holder ut. Tror at United vinner igjen men mye kan enda skje. Gleder meg til Agger, Alonso + Pennant er tilbake. Forresten synes jeg Harry Kewell fortjener et mål snart - hadde vært godt for han.

 

Hadde tenkt og legge ut en tabell over toppscorere, men den ble jævlig fucka så jeg bare fjernet den.

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke hatt noen forventninger om gull i år, men det begynner å spire et lite håp nå som jeg ser at nøkkelspillerene kommer tilbake, og Gerrard har funnet igjen selvsikkerheten og målformen.

 

Dere Liverpool-supportere bør ha håp om gull denne sesongen. Liverpool er i kanonform for tiden. Og stallen er utrolig bra.. Jeg ser ikke helt hvordan noen lag skal klare å stoppe Liverpool denne sesongen. :ermm:

Jeg tror ikke Liverpool vinner Champions League, men Premier League derimot.

 

Hmm.. Er da mange lag som kan stoppe Liverpool? Skjer vel det samme som hvert år, noen dritkamper ødelegger for dem. Ser nok ikke på Liverpool som den største trusselen, ENDA. Men jeg må si de er en større trussel enn på flere år..

 

Arsenal derimot.. huff, jeg tror ikke de plutselig får en formsvikt på 3-4 kamper. De har unge spillere som pusher på for å bevise seg hele tiden, og jeg er redd de blir vanskelige og stoppe. Men for guds skyld, knekk sammen karer.. heh =/

Endret av Blax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...