Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
la merke til at Benitez gjorde et offensivt bytte på 2-1. Var lettere sjokkert da!

 

Han har byttet offensivt nesten hele sesongen. Trodde du sa at du så kampene jeg?

Ikke på 2-1.

 

Å at han har gjort noen offensive bytter i år skyldes vel mer mangel på defensive alternativer enn hans endring i holdning.

Lenke til kommentar
la merke til at Benitez gjorde et offensivt bytte på 2-1. Var lettere sjokkert da!

 

Han har byttet offensivt nesten hele sesongen. Trodde du sa at du så kampene jeg?

Ikke på 2-1.

 

Å at han har gjort noen offensive bytter i år skyldes vel mer mangel på defensive alternativer enn hans endring i holdning.

han kunne satt inn riise, lucas eller sissoko..

 

Edit: ok, ser at du mener tidligere i år. Liverpool har ikke vært i ettmålsledelse halvsent i kampen så mange ganger tidligere i år uansett. Det mest defensive jeg kan huske på stående fot er riise inn for en mer offensiv ving, samt Sissoko inn for Torres mot Wigan, men da ble til gjengjeld Voronin satt inn for Pennant i samme minutt.

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Ahh, tilbake på hotellet nå. Fy faen så deilig!! Vet ikke hvor jeg skal begynne engang.

 

Kom opp på Anfield ca. nøyaktig kl 19 og fant faktisk Sandon og så hele gjengen utenfor der som skulle marsjere til stadion for å støtte Bentiez (det er jo omtrent 30 meter fra Sandon til Anfield da, men okei :p ). Men jeg var for opptatt med å finne inngangen min og komme meg på plass at jeg ikke tok meg tiden til å vente på dem. Vel på plass inne på stadion ca. 19.15 (nå kjører vi UK-tid, merk det). Satt og så litt på gutta varme opp og greier mens speaker var DJ og spinte litt plater på anlegget, småkoselig det.

 

Så nærmer klokka seg 19.45 og 2-3 minutter før begynner YNWA å runge utover. Fy faen. Alle på stadion reiser seg (de fleste stod fra før riktignok), drar frem skerfet og synger for full hals. Mann, kvinne, smågutter og eldgamle damer - alle sammen. Sang selvfølgelig for full hals og måtte kjempe litt for å holde tårene tilbake. :D

 

Så begynner kampen. Laget var greit, selv om jeg kanskje skulle sett Kewell fra start. Dog er det fullt forståelig at Benayoun starter siden han spilte så godt i forrige CL-kamp, og for å ha en fit Kewell som joker når Porto-forsvaret har løpt seg slitne. Starten på kampen var grei, og Torres sender oss opp i ledelsen etter vel 20 minutter eller noe. Derfra og ut er det dog langt mer kritikkverdig det som skjer. Portos mål skal aldri skje, der må vi være mye sterkere.

 

Så er vi altfor lite kreative offensivt resten av omgangen og første halvdel av andre. Greit nok at Porto var veldig kompakte og gode i forsvar, men det er da vi skal være gode nok til å greie å finne veien gjennom forsvaret. Vi var nær ved noen få anledninger, men ellers var det tamt. Det positive er hvert fall at det er vi som har spillet og presset og tillater ikke Porto noe spill på vår halvdel. De første 25 minuttene av andre omgang var utrolig frustrerende. Veldig mye nesten, men likevel for tamt til å skape noe skikkelig. Helt til Fantastico Torres drar seg inn i seksten og putter ballen forbi. Fy faen. Hele stadion opp på to føtter og hoppe. Tok helt av, stemningen gikk i taket full av hyl, rop og tårer. :D Og resten av kampen var jo bare en fornøyelse, med Gerrard på straffe og Crouch på Gerrard-corner. Så det endte godt etter en skikkelig sluttspurt.

 

Men Fernando Torres. Fy faen for et monster vi har fått oss. Jeg driter i prisen, han er årets kjøp. Gjør ting helt alene eller drar på løp helt ut av det blå, og med kvaliteter som ingen andre i Liverpool har. De som sa han kom til å bli en flopp er en flopp selv. El Niño de Oro!

 

Stemningen på Anfield var veldig bra. Mye synging og MYE Benitez. Jevnlig hele kampen gjennom med Benitez-rop og -sanger. Håper budskapet blir hørt av G&H. Og at man plusser på dette og ganger det med 5 mot Man Utd når G&H er på stadion. Nå har jeg gjort min del av Benitez-støttingen og sunget og ropt meg hes, så da er det din tur, Erlend. :p

 

Hes i halsen og trøtt i beina etter å ha gått fra Anfield til Albert Dock (ca. 45 min eller noe). Kommer ikke på mer å si nå, selv om det sikkert er noe jeg har glemt. Har en del bilder og et par videoklipp fra Anfield og sånt som jeg kan slenge ut når jeg kommer hjem om det er ønsker for det. Lang dag i morgen, med seks timers ventetid på flyplassen i Frankfurt og er ikke hjemme før på nattestid. Skal bli godt å komme hjem, men fy faen for en morsom tur som selvfølgelig toppet seg i kveld. Etter å ha fått noen dager hjemme, kommer jeg garantert til å lengte tilbake hit. Fantastisk fin by med masse å gjøre og selvfølgelig Liverpool som et høydepunkt. MÅ tilbake flere ganger neste år.

 

YNWA!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Dagen så mørk ut med tanke på RBK`s lettere buttfucking experience mot Chelsea :p

 

Kewell og Torres sier jeg bare!.

 

:D :D :D :D :D

Nå skal de franske få gjennomgå, men først har vi Bolton ;)

Lenke til kommentar

De franske skal få gjennomgå ja!

 

For øvrig også verdt å trekke frem at til tross for at Gerrard hadde en middelmådig dag på jobben i forhold til hva han kan gjøre, så hadde han to målgivende, et straffemål og et par gode skudd på mål. Det er det som viser klasse - at man greier å bidra med avgjørende ting selv når man personlig ikke har helt dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
May 2004, we applaud the team after another ignominious home game (as have been so many others these past 14 years) v Newcastle.

 

I say to my (then) 13 year old lad, 'Reckon there's a change on the way son. Houllier won't see out the summer'

 

As was so often the case, we get rescued in the game by Gerrard to Owen for 1-1, in a game where you wonder why the Premier League gets the hype it does.

 

On the way home I talk to him of great past matches. Particularly, of Wembley 78, and of Rome 84. And of course, about Spurs 3-1 for the League too. Of the Terry Mac goal. (not the same game )

 

And my parting comment, I swear to God, was 'I've been to 4 European Cup Finals mate, and I wish I could take you too, but its never gonna happen' Now this is a rallying call, but those were, truly, my words that warm sunny day.

 

Now take a fucking look at where we are, and where we've been, all of us on this Forum together. Think of the fucking sleepness nights we have had, the discussions, the planning, the meet ups with fellow Reds... in the past 3 years. How the **** can anyone be unhappy? **** off Arsenal and their delicate passing. **** off Chelsea and their plastic flags, their megabucks, and their clueless ''fans''.

 

We may not have a League title today. I might even tell my lad (now 15) that he's needing to wait a while longer for the open top bus. But its coming. It might even be next May. There's at least as much chance as there was in December (8th I think) 2004. Of another European Cup Final. I had my head in my hands after 45 minutes as I turned to the lad and said.. 'No way we can score 3 here'

 

Rafa Benitez.

 

He's given me... and my son... and my friends... something we had NO RIGHT ever to expect again. TWICE.

 

He will bring us the next bauble we need to make us happy. He needs time. Effort from his players. And possibly a couple more players too.

 

But get behind this team, and this manager, because we work together. We are Liverpool FC. It's a fortunate thing we share, and we need to show the gloating public who want to knock us down that we are united, we fight together, and we are unique.

 

REDS ALL OVER THE WORLD.

 

And if anything stinks at Anfield, its either my arse after a night out with fellow Redmen.. or an illicit fag in the lav at halftime.

 

Vakkert.

Lenke til kommentar

Vakker white, vakkert!

 

Uansett. Flott at vi vant idag, men at vi er nesten helt ute av kampen fra 30 - 80min er jo urovekkende. Okei, vi hadde noen sjangser, men Porto kunne likegodt ha scoret som vi kunne.

 

Som før scorer vi plutselig mange mål på kort tid, og resultatet blir helt uforståelig utifra kampen i seg selv. Men nok prikk og pes nå! Vi vant 4-1, og burde være førnøyd det! Kewell, Torres, Mascherano og Babel imponerer meg idag. Kanskje mest Kewell som viser at han er bra nok (og vell som det) for førstelaget. Babel liker jeg også, men frykter han får mindre spilletid når Alonso kommer tilbake. Vi trenger en spilletype som Babel. Babel>Ronaldo om noen år.

 

Nå trenger vi 2 serier mot Bolton og Marseille, og da er jeg storfornøyd!

 

Men, lurer på hva dere tror skjer når Alonso kommer tilbake? Benitez kan jo ikke akkurat sette Mascherano ut av laget etter en handfull kamper med utrolig innsats. JEG frykter dessverre at han setter Gerrard på høyrekant, og deretter Alonso og Mascherano på midten, og forhåpentligvis Kewell på venstresiden.

 

Hva tror dere? (har ikke vært inne her på leenge, så vet ikke om dette er noe dere har diskutert.)

 

Jeg kunne faktisk tenke meg noe slikt:

 

-Reina-

Finnan - Carragher - Hyypia - Arbeloa

Babel - Mascherano - Alonso - Kewell

Gerrard (hengende spiss)

Torres

 

Hva syns dere? Skal jeg sende mail til Benitez eller? ;)

Lenke til kommentar
Gerrard bør spille sentral midtbane, ikke hengende spiss, det har i allefall ikke fungert bra før

Greit, vi kan jo rett og slett bare ha Mascherano/Alonso i bakhand. Siden alle andre topplag har jo omtrent en verdensklasse 11'er på benken, kan jo vi iallfall ha en.

Men Liverpool trenger en spiss til i verdensklasse. Uansett om det er tidlig for meg å si hva Torres har utrettet siden han kom, var det nå iallfall ett veldig godt kjøp. Og jeg er nokså sikker på at enda en spiss med målteft hadde vært prikken over i'en. Anelka, med en fortid i Liverpool, gjør det jo veldig bra i Bolton og må jo være et alternativ. Det bare om ikke Chelsea snapper han.

 

Men, uansett hvor mye jeg har lyst på en ny spiss, tror jeg neppe Liverpool kommer til å gjøre noe nytt rekordkjøp, iallfall ikke på noen angriper. Regner med Benitez har lyst på en ny midtstopper, som vi fikk bevist idag mot Porto.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker egentlig en klassisk 4-4-2 med to sentralt (Gerrard og Mascherano/Alonso med Lucas i bakhånd), to vinger og to spisser. Men jeg vet at det blir vanskelig siden vi har fire, fem når Sissoko skulle finne seg til rette igjen, sentrale midtbanespillere som alle er så gode at de burde spille så mye som mulig. Heldigvis er ikke dette mitt problem, forhåpentligvis er det Rafa sitt problem i lang tid fremover. ;)

 

Angående Babel er jeg enig i at vi har et kjempetalent her som virkelig har potensiale til å bli noe stort i Premier League, han har alle kvaliteter og egenskaper til å gjøre det knallgodt som både ving og spiss. Men i dag så jeg en ung spiller uten selvtillit. De gangene han kom en-mot-en og skulle utfordre, valgte han de enkleste løsningene isteden for å ha såpass tro på seg selv at han prøver seg på en ekstra finte og kanskje er helt gjennom, kanskje ikke. Men han kommer ingen plass uten å prøve. Og de gangene han dro seg innover og var på skuddhold, turte han ikke å skyte. Og han gjorde noen helt håpløse valg som bremset hele angrepsspillet noen ganger. Men jeg hører han spilte bra på lørdag, den kampen har jeg ikke fått se enda. Og jeg har også sett hva han kan gjøre når han har dagen og selvtilliten. Han kommer til å bli stor om han trenes og matches riktig, og ikke minst jobber mye med seg selv. For potensialet er der, det må bare bearbeides og deretter få det skikkelig ut på banen. :)

 

Og Kewell må spille fra start nå og så lenge han holder, kjempespiller. Fortsetter han og holder seg skadefri, gir vi han en kontrakt på 1-3 år til. Jeg er så begeistret for Kewell at selv om han har sittet på benken 3/4 av sesongene, tror jeg han blir den spilleren jeg tar bakpå neste drakt. Står mellom Kewell, Carragher og Alonso foreløpig som skal kjempe om to plasser neste år, hjemme- og bortedrakt. ;)

 

Edit:

Men, uansett hvor mye jeg har lyst på en ny spiss, tror jeg neppe Liverpool kommer til å gjøre noe nytt rekordkjøp, iallfall ikke på noen angriper. Regner med Benitez har lyst på en ny midtstopper, som vi fikk bevist idag mot Porto.

Det blir hvert fall ikke storkjøp den nærmeste tiden nå, det har jo eierne gitt klar beskjed om gjennom å være helt avvisende til å både bla opp penger og i det hele tatt diskutere transfers.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jèrèmy Menez

 

Han kan spille spiss, offensiv midtbane og på kantene. Han har uttalt at Liverpool er den eneste aktuelle klubben i England, selv om United og Arsenal har siklet på ham. Prisen ryktes til å være i underkant av £7 millioner noe som er et røverkjøp hvis denne gutten er like god som jeg tror han er.

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Jèrèmy Menez

 

Han kan spille spiss, offensiv midtbane og på kantene. Han har uttalt at Liverpool er den eneste aktuelle klubben i England, selv om United og Arsenal har siklet på ham. Prisen ryktes til å være i underkant av £7 millioner noe som er et røverkjøp hvis denne gutten er like god som jeg tror han er.

Oi, denne karen så jo riktig god ut! Hvis vi hadde fått han for en så billig penge som du sier her, hadde jo det vært ett røverkjøp, iallfall utifra youtube-videoene å dømme.

Lenke til kommentar
Jeg kunne faktisk tenke meg noe slikt:

 

-Reina-

Finnan - Carragher - Hyypia - Arbeloa

Babel - Mascherano - Alonso - Kewell

Gerrard (hengende spiss)

Torres

 

Jeg liker vanligvis standard 4-4-2, men hvis vi skulle prøvd med noe annet. Så kunne vi kanskje satset på en 4-5-1. Eks hvis vi skulle møte Barca.

 

Kanskje noe sånn her: (Forutsetter at alle spillerne er skadefrie)

 

 

----------------------------Reina-------------------------------

 

----------Finnan-----Carragher-----Agger------Riise-------------

 

---Pennant------Alonso----Gerrard----Mascherano----Kewell---

 

-------------------------------Torres-----------------------------------

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Jeg kunne faktisk tenke meg noe slikt:

 

-Reina-

Finnan - Carragher - Hyypia - Arbeloa

Babel - Mascherano - Alonso - Kewell

Gerrard (hengende spiss)

Torres

 

Jeg liker vanligvis standard 4-4-2, men hvis vi skulle prøvd med noe annet. Så kunne vi kanskje satset på en 4-5-1. Eks hvis vi skulle møte Barca.

 

Kanskje noe sånn her: (Forutsetter at alle spillerne er skadefrie)

 

 

----------------------------Reina-------------------------------

 

----------Finnan-----Carragher-----Agger------Riise-------------

 

---Pennant------Alonso----Gerrard----Mascherano----Kewell---

 

-------------------------------Torres-----------------------------------

Sterkt uneig at Pennant skal spille istedet for Babel. De kan jo såklart skifte på det, men Babel trenger spilletid for å komme seg. Han er en aboslutt klassespiller, og om jeg hadde hatt penger, og det hadde vært mulig, ville jeg kjøpt aksjer i Babel! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...