Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye mer "flaks" i CL en PL , det jeg baserer mitt standpunkt på, og med flaks er det lettere å vinne.

Jeg tror ikke City kommer til å miste mer poeng en Liverpool i serien.

 

I cupen derimot kan alt mulig hende.

 

Du nevnte teoretisk, så da svarte jeg med en teoretisk kilde  :p

 

Men joda, cup er cup og jeg skjønner hva du mener. Alt kan skje, men det kan det også for lag Liverpool eventuelt skulle møte videre i sluttspillet, så det går jo begge veier. En ekstremt viktig faktor i CL-sluttspillet er jo erfaring, noe dette Liverpool-laget har fått etter forrige sesong. 

 

Tror likevel sjansen for ligagull er langt større. Akkurat nå er det helt vidåpent, City er et poeng foran men har et bittelitt vanskeligere kampprogram. 

Lenke til kommentar

Teoretisk mulighet for å vinne CL, vil jeg påstå er høyere en PL.

 

 

 

 

Ikke ment frekt. Husk hvordan det gikk forrige gang City ikke hadde Fernandinho tilgjengelig. Jeg ser også på City som favoritter, men Liverpool har virkelig vært gode denne sesongen.

 

Det er 3 runder igjen av CL, hvor to at dem er over to kamper. Altså 5 kamper med mye høyere snittmotstand enn i PL, uansett trekning. Og dette forutsetter jo at dere slår ut Bayern også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye mer "flaks" i CL en PL , det jeg baserer mitt standpunkt på, og med flaks er det lettere å vinne.

Jeg tror ikke City kommer til å miste mer poeng en Liverpool i serien.

 

I cupen derimot kan alt mulig hende.

Nah, flaks er det ikke. Men cup er annerledes enn liga. I cup kan ett tap føre til at man ryker ut, mens i ligaen handler det om å være mest mulig stabil i å vinne. Man MÅ ikke vinne hver eneste kamp. Ei heller i cup med 2 kamper, men taper man begge kampene mot Arsenal en sesong, kan man alikevel vinne ligaen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke ment frekt. Husk hvordan det gikk forrige gang City ikke hadde Fernandinho tilgjengelig. Jeg ser også på City som favoritter, men Liverpool har virkelig vært gode denne sesongen.

 

Det er 3 runder igjen av CL, hvor to at dem er over to kamper. Altså 5 kamper med mye høyere snittmotstand enn i PL, uansett trekning. Og dette forutsetter jo at dere slår ut Bayern også

Nå skal du ikke glemme hvor Liverpool var de siste 2 sesongene og hva klubben har gjort i form av arbeid. At de er så gode allerede nå, hadde vel ingen forventet. Nå kjemper de om ligatittel og har en god mulighet til å vinne denne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke ment frekt. Husk hvordan det gikk forrige gang City ikke hadde Fernandinho tilgjengelig. Jeg ser også på City som favoritter, men Liverpool har virkelig vært gode denne sesongen.

 

Det er 3 runder igjen av CL, hvor to at dem er over to kamper. Altså 5 kamper med mye høyere snittmotstand enn i PL, uansett trekning. Og dette forutsetter jo at dere slår ut Bayern også

Imponerande å ikkje tolke det på noko anna måte enn frekt men la gå. Husker korleis det gikk med city sist ja, men no har dei vel spelt to-tre kamper uten han i ligaen og det har resultert i 9 poeng - godt mulig dei har løst den floken og har en god plan B.

 

Edit: eg trudde spydige stikk var en del av sjargongen her inne for øvrig ^^

Endret av Whiteshit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke ment frekt. Husk hvordan det gikk forrige gang City ikke hadde Fernandinho tilgjengelig. Jeg ser også på City som favoritter, men Liverpool har virkelig vært gode denne sesongen.

 

Det er 3 runder igjen av CL, hvor to at dem er over to kamper. Altså 5 kamper med mye høyere snittmotstand enn i PL, uansett trekning. Og dette forutsetter jo at dere slår ut Bayern også

Problemet er at Liverpool har vært virkelig dårlig i 2019, har vel vært et par godkjente kamper, ellers har det vært stort sett drittynt spill og sliteseiere.

 

Jeg tror verken Liverpool eller City vinner alle sine resterende kamper i PL, men tror City trekker det lengste strået til slutt pga. den enorme stallen/benken sin..

Lenke til kommentar

Problemet er at Liverpool har vært virkelig dårlig i 2019, har vel vært et par godkjente kamper, ellers har det vært stort sett drittynt spill og sliteseiere.

 

Jeg tror verken Liverpool eller City vinner alle sine resterende kamper i PL, men tror City trekker det lengste strået til slutt pga. den enorme stallen/benken sin..

 

Du har for så vidt rett i det. Eneste laget som kan slå City som de har igjen er United. Mens Liverpool mye mulig kommer til å tape mot Tottenham og Chelsea.

 

Og City trekker ikke det lengste strået pga stallen. De trekker det fordi Liverpool har rotet det bort.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Utrolig av Robertson å dra på seg det gule på overtid...

 

Kortene blir ikke slettet før ETTER kvartfinalen etter det jeg skjønte på reglene. Så er spørsmålet om det er bedre om han soner første kampen, andre kampen i kvartfinalen eller verste fall første kampen i semifinalen. For han ville nok mest sannsynligvis fått et kort i en av de kampene i kvartfinalen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Ble reprise av kampen idag. Utrolig hvor gode Liverpool er til (1) å drepe det offensive spillet til motstanderen før det skjer, og når det skjer er de flinke til (2) å nøytralisere angrepene og hvis de ikke klarer dette, dyktige til (3) å forsvare seg (f.eks i 16 metern).

 

Så hjelper det jo selvsagt å ha en god keeper bak dette.

 

Angrepet er vel ikke vits å nevne engang, ett av de beste i verden. Mer enn siste målet til Mane, var innlegget fra Salah vanvittig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det bortebane mot Bayern i åttendelsfinale i CL, så legger ikke altfor mye vekt på festfotball osv., men jeg føler isolert sett ikke det var en spesielt god kamp av oss. Mye av det vi har sett i 2019 med slurvete pasninger og dårlig fremdrift med ballen i beina. Føler vi hadde uendelig mange upressa pasninger som gikk rett i beina på motstanderen.

 

Også irriterer det meg at vi nesten aldri tar sjanser fra utsiden av 16-meteren, skal på død og liv tråkle oss gjennom 4-5 forsvarere i stedet for å prøve et skudd i ny og ne. Hadde flere situasjoner i går hvor det var gode skuddmuligheter, så vender man heller motsatt vei og mister ballen 10 meter nærmere mål..

 

Aldeles strålende resultat på bortebane i CL som sagt, men hadde Bayern vært et par hakk vassere tror jeg ikke det hadde endt sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...