Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God kveld, kjære godtfolk!

 

Lenge så det ut som at dere måtte greie dere uten Hewitts daglige rapport fra Liverpool i dag ("ånei"....), grunnet at hotellet jeg har byttet til nå, som ligger perfekt nede på Albert Dock (for de som er litt kjent her - nå har jeg hotellrom rett over inngangen til The Beatles Story, et par etasjer opp), ikke har internett. However, jeg greier så vidt å leeche fra Premier Inns nett, et hotell som ligger vegg til vegg her. Det löser sej!

 

Vel, dagen i dag har som sagt vært brukt til å blant annet bytte hotellrom, noe som tok ca. to timer grunnet at jeg måtte sjekke ut fra det andre hotellet to timer før jeg kunne sjekke inn på dette, så jeg måtte gå rundt i Liverpool og passe på bagasjen min. For øvrig et helt okei hotell selv om jeg savner det gode internettet (dette er litt ustabilt siden det kommer fra nabobygningen) og den gode maten på restauranten fra det andre hotellet. Men utsikten her er bedre, sitter og ser rett ned utenfor inngangen til Beatles-museet og alle de stressa menneskene som suser forbi.

 

Etterpå ble det endel vimsing her nede på nydelige Albert Dock. Fantastisk fint midt på dagen, utrolig stemningsfylt om kvelden når mørket siger inn hvor alle gatelysene skinner ned på vannet. Mange fine syn her. Vimset litt rundt med kameraet, tok litt bilder og bare gikk og så meg litt rundt. Forvillet meg inn på Merseyside Maritime Museum, enda et gratismuseum som er vel verdt tiden hvis man har en liten halvtime. Kanskje ikke verdens største for de som ikke er superinteressert i maritim historie, men det er en del å se her. Blant annet en original kopi i relativt stor skala av Titanic og et par andre store skip og mye informasjon, en utstilt havmine fra det tyske forsvaret, kopi av våpen fra gamle forsvarsskip, du kan se i teroskop, osv. Helt greit når det er gratis inngang, absolutt noe å få med seg når man først er her.

 

Gikk så opp til sentrum (kan veiene utenat nå!! yey me), tok meg litt mat, gikk i noen butikker, osv. Sikler på så jævlig mye - Liverpool-ting, England-drakt, DVD-er, musikk, Blu-Ray-filmer osv osv., og er så usikker på om jeg skal bruke mer penger eller ei, har nå gått en del fra før. :p Men har jo formiddagen i morra til å bestemme meg, ender vel opp med enda flere tusenlapper minus. Jeg ser ikke frem til det kommende Visa-kravet, for å si det slik. :D En annen ting er at jeg er redd for å måtte betale overvekt på bagasjen min når jeg drar hjem på torsdag. Den kofferten er garantert over 20 kg (så full at jeg var redd den skulle sprekke :p), og jeg må nok også ta med meg en veske/pose med stuff i tillegg til ryggsekken med PC-en og masse annet, og det er jo egentlig ikke lov med hverken over 20 kg bagasje eller mer enn én håndbagasje, så jeg er litt spent på hvordan det ender... Håper de ikke håndhever det så nøye, de har hvert fall ikke gjort det med meg før, men så har jeg heller aldri flydd fra UK (som vel er ekstra strenge) eller med Lufthansa før.

 

I morgen er uansett dagen. Skal opp tidlig for å få en god frokost, og så opp til Anfield for å ta en museumstur til og fordi de skal ha en sånn greie der du kan få tatt bilde av deg selv sammen med Champions League-trofeet (de har hatt det mange ganger før også, noen som har vært med på det? Tar de trofeet ut slik at du faktisk får holde på den, eller står den inni monteret og de bare tar bilde av deg ved siden av monteret? Hvis sistnevnte så er det jo faen ikke vits, det kan man jo ta når som helst selv) og ta en runde rundt stadion, ta enda en tur i butikken osv. Så ned til Albert Dock eller sentrum igjen, handle inn de siste tingene som trengs før turen hjem og ... ja. Er det forresten noen som kan svare meg på to ting: 1) Hvor lenge før kamp bør man komme på stadion? Med tanke på å faktisk komme seg fram til stadion uten å stå i kø i to timer (dyyyr taxi i så fall) og for å komme seg inn i god tid til å se oppvarmingen, 2) Hvordan i helvete kommer man seg hjem igjen? Må jo være umulig både å få tak i en taxi og å i det hele tatt kjøre når 45 000 skal ut. Og jeg kan ikke gå ned til Albert Dock, det er for langt og i for ukjent terreng.

 

Ser for øvrig på Man Utd - Sporting. Betyr ingenting, men er da fortsatt greit at de ligger under. :) Småkjedelig kamp, though, kunne gjerne skjedd litt mer i begge retninger. Men der ble det utligning as we read, faktisk.

 

Jess, peace out boys.

Lenke til kommentar

Da virker det som om jeg blir en av få som ikke signerer på denne underskriftskampanjen. Har faktsik ment at benitez er feil mann helt siden han kom til anfield og det har ikke forandret seg selv om han har tatt oss til finaler her og der, det eneste som gjelder er ligaen i mine øyne. Litt fordi jeg var redd for samme effekten som Houllier hadde som gjorde laget "fransk" og jeg fikk vel delvis rett i min frykt.

 

Hvem som faktisk er rett mann for liverpool kan jeg dessverre ikke uttale meg om, men jeg tviler på at det er Mourinho :p

 

Edit: Ikke at jeg håper vi taper så han forsvinner raskere :o

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Om Rafa er den rette eller ei er det ingen av oss som vet, det er det bare tiden som vil vise hvis han får den tiden da. Men det som uansett ikke er riktig er å sparke ham nå midt i en sesong hvor vi henger godt med i PL og har alle sjanser der enda, og nå som vi er midt oppe i viktige kamper i CL, hvert fall så lenge det blir et positivt resultat i dag. Å sparke ham vil antakelig sette oss godt tilbake, og en ny trener vil prøve å bygge opp sitt eget lag noe som kan sette oss flere år tilbake. Så har man dette med at Rafa har 100% tillit blant spillerne, og flere av dem er sterkt knyttet til ham, og det er tross alt det viktigste. Jeg håper Benitez får bli, og at han blir forfremmet til manager igjen så fort som mulig. Håper Gillett og Hicks får med seg budskapene som kommer til å komme fra Anfield i dag, og forhåpentligvis får han sitte til Gillett og Hicks er på Anfield i desember under Man Utd-kampen slik at de får budskapet rett i ørene.

 

Ellers, kampdag i dag! 3 og en halv time til kamp nå. Tenker jeg stikker opp til Anfield i 18-tiden UK-tid, trafikken er sikkert tett og jeg vil være der i god tid til å få med meg oppvarmingen og slikt. Men det regner i Liverpool nå da, det er litt småkjipt.

 

Har ellers vært på Anfield tidligere i dag for å få tatt bilde med CL-trofeet, og det var stort å ta og holde på den gigantiske pokalen! Stort. Har også drevet litt rundt i byen og greid å svi av enda noen kroner. Har ikke råd til mange Liverpool-turer i året, har jeg erfart. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...