Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

------------------------------------------- Reina ------------------------------------------

 

Finnan ---------------- Carragher -------Hyypia/Agger ----------------- Riise

 

Babel ------------------- Gerrard -------- Mascherano/Alonso ---------------- Benayoun/Kewell

 

----------------------------- Torres ------------- Kuyt ------------------------------

 

Er ganske enig i det laget:

 

 

----------------Reina------------------

 

Finnan - Carra - Agger/Hyypiá - Riise

 

Babel - Gerrard - Mascherano - Kewell

 

Torres - Crouch

 

Edit: leif

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper jeg får se Kewell. ^^

 

Reina

Finnan - Carragher - Agger/Hyypiä* - Riise

Benayoun- Gerrard - Alonso/Masche - Kewell

Torres - Babel

 

... er det laget jeg helst vil se.

 

* Helt avhengig av Agger sin form.

 

Men jeg tipper det blir dette:

 

Reina

Finnan - Carragher - Hyypiä - Riise

Benayoun - Gerrard - Masche - Kewell

Torres - Crouch

 

... og det er for så vidt et greit lag det, jeg kan si meg fornøyd med det.

 

Nå må bare kampdagen komme, jeg gidder ikke vente lenger!

 

Dag 3

Holdt meg til sentrumsområdet i dag, stort sett bestående av å luske rundt i handlegatene og kjøpesenterene, samt litt utforsking for å ta bilder. Jeg er hobbyfotograf - det vil si, jeg liker å ta og se bilder, men jeg driter i profesjonelle saker som innstillinger og ISO-verdi, her kjøres det digitalkamera på auto, beibe! :D Det er utrolig mye å se i Liverpool har jeg funnet ut. Jeg så for meg en halvveis falleferdig by som nærmest kunne kalles en slum, men det jeg ser her er helt overraskende. Svært sentrumsområde med butikker, restauranter og sentre i fleng. Haugevis av nasjonalskatter i form av gamle, nydelige bygninger. Flotte konstruksjoner, og til og med mange statuer og figurer rundt omkring. Kameraet elsker det.

 

Jeg begynte med å bare gå litt rundt i 9/10-tiden en gang, før hele handlerushet begynner, og bare tok bilder av ting som lokket øynene. Holdt meg som sagt i sentrumsområdet så gikk ikke ned til Albert Dock, det tenker jeg å gjøre i morgen når jeg bytter til et hotell som ligger midt på Albert Dock. Gikk ned til China Town for å se litt på der. Stor og fin "port", eller hva man kaller det på fagspråket.

 

Gikk så tilbake til sentrum og konsentrerte meg om butikkene. Noe som er vanskelig, siden det er jævla mange butikker der. 3-4 kjøpesentre og mange handlegater. Greide faktisk å gå meg litt vill i handlegatene, er jo umulig å huske hvor den og den butikken lå... Men man finner frem til slutt, og det gikk noen kroner på Virgin Megastore, HMV, JJB Sports og LFC Club Store. Størrelsen på Virgin Megastore var gigantisk i forhold til hva jeg er vant med fra Norge. To etasjer, og hver etasje er kanskje dobbel så stor som en vanlig platebutikk i Norge ... Så masse at jeg knapt orket å begynne å se på DVD-ene. Men bare nesten. :D

 

(ErlendRU:

Hvis du skal ha drakt med navn og nummer, så er det billigere på JJB Sports. Der tar de £39 for drakta og £5 for navn og nummer, mens på Club Store tar de £39.99 + £12 for navn og nummer. JJB Sports ligger rett ved siden av LFC Club Store i sentrum).

 

Gikk så på World Museum Liverpool (tror jeg det het). Det ligger midt i sentrum i en stor, nydelig bygning du nok ser fort. Museum om forskjellige ting - alt fra forhistoriske greier som egyptisk mumie, romertiden, gamle steinpakter osv, til akvarium, utstillinger av dinosaurkopier, mange insekter, verdensrommet, osv. Ikke verdens viktigste, men faktisk veldig interessant og fascinerende. Det er gratis inngang og vel verdt tiden, så hvis man har en times tid mellom 10-17 hvor man ikke har noe bedre å gjøre, så kan det være en veldig god idé å ta turen innom dit.

 

Deretter tilbake til hotellet, hvor jeg nå sitter. Vondt i beina og tror jeg har fått en blemme på den ene storetåa, gjør hvert fall vondt. :p

 

Merker at ting er litt annerledes her da. Var på et supermarked for å få kjøpt noen Cola, og det er kanskje den mest høylytte butikken jeg har vært på hvor det ikke har vært spilt musikk over noe anlegg. En laaaaaang kø som gikk mellom flere hyller, og bortover var det 7-8 små kasser på rekke rad. Så står da selve køen ved et punkt, mens det står en og en kunde ved hver kasse bortover. Når kunden ved hver kasse var ferdig, brølte ekspeditøren bak kassen (samtlige damer i ca. 30-50-årsklassen for øvrig) "NEXT, PLEASE!". Så man hører høylytte "NEXT, PLEASE!"-brøl omtrent hvert femte sekund, noe som ble jævla irriterende, og jeg tør ikke tenke på hvordan det er for de som står bak der... Takke meg til dagligvarebutikkene her i Norge, jeg.

 

Jeg vil også vie et avsnitt til scouserne. Meget imøtekommende og hyggelig folkeslag, er nok de hyggeligste personene jeg har møtt på noen ferietur. Hjelper deg med alt du skulle trenge hjelp til, og er veldig snakkesalige. Drosjesjåførene kan bable hele turen om alt i verden (som regel fotball, riktignok). Sjarmerende folk, selv om dialekten til tider kan være krevende. Man skjønner det meste, men jeg har tatt meg selv i å noen ganger bare høre masse vrøvl når noen scousere som er aller verst på dialekta åpner munnen. :p

 

Ellers er det fortsatt lenge til kampen, 51 timer i skrivende øyeblikk. Irriterende å vente, jeg vil på kamp nååå! Og jeg savner så smått Norge og venner også, selv om Liverpool er fantastisk. Det er alltid noe jeg har likt ved det å komme hjem igjen til Norge etter en ferietur, vi bor tross alt i et meget bra land. Ikke på langt nær så mye å gjøre på hjemme, men det er et avslappet og fint land. Dog jeg gruer meg til å sitte 6 timer (+ evt. forsinkelser, gud forby at det skulle skje) på flyplassen i Frankfurt på torsdag, hva i all verden skal man finne på da. Skulle hatt soverom ...

 

Bytter hotell i morgen som tidligere nevnt, og jeg aner ikke om det er internett på det hotellet, noe som kan bety at det ikke kommer noen daglige rapporter fra Liverpool da, det må vi nesten bare se på.

Lenke til kommentar
(ErlendRU:

Hvis du skal ha drakt med navn og nummer, så er det billigere på JJB Sports. Der tar de £39 for drakta og £5 for navn og nummer, mens på Club Store tar de £39.99 + £12 for navn og nummer. JJB Sports ligger rett ved siden av LFC Club Store i sentrum).

Takk for det! Spørs om det ikke blir en liten tur innom der da og lufte lommeboka litt ( :( ). Høres ut som en sinnsykt fin tur da hvertfall!

Lenke til kommentar
Jeg så for meg en halvveis falleferdig by som nærmest kunne kalles en slum, men det jeg ser her er helt overraskende. Svært sentrumsområde med butikker, restauranter og sentre i fleng. Haugevis av nasjonalskatter i form av gamle, nydelige bygninger. Flotte konstruksjoner, og til og med mange statuer og figurer rundt omkring. Kameraet elsker det.

 

Liverpool har vært en falleferdig by, men fordi de er valgt til Europeisk kulturby i 2008, så har de fått store pengeoverføringer til å pusse opp.

 

Jeg vil også vie et avsnitt til scouserne. Meget imøtekommende og hyggelig folkeslag, er nok de hyggeligste personene jeg har møtt på noen ferietur. Hjelper deg med alt du skulle trenge hjelp til, og er veldig snakkesalige. Drosjesjåførene kan bable hele turen om alt i verden (som regel fotball, riktignok). Sjarmerende folk, selv om dialekten til tider kan være krevende. Man skjønner det meste, men jeg har tatt meg selv i å noen ganger bare høre masse vrøvl når noen scousere som er aller verst på dialekta åpner munnen. :p

2nd that. Spesielt nordmenn er veldig godt likt og det er bare hjelpfulle mennesker over alt. Du føler deg virkelig velkommen.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Deretter tilbake til hotellet, hvor jeg nå sitter. Vondt i beina og tror jeg har fått en blemme på den ene storetåa, gjør hvert fall vondt. :p

 

Total PAIN

 

 

Merker at ting er litt annerledes her da. Var på et supermarked for å få kjøpt noen Cola, og det er kanskje den mest høylytte butikken jeg har vært på hvor det ikke har vært spilt musikk over noe anlegg. En laaaaaang kø som gikk mellom flere hyller, og bortover var det 7-8 små kasser på rekke rad. Så står da selve køen ved et punkt, mens det står en og en kunde ved hver kasse bortover. Når kunden ved hver kasse var ferdig, brølte ekspeditøren bak kassen (samtlige damer i ca. 30-50-årsklassen for øvrig) "NEXT, PLEASE!". Så man hører høylytte "NEXT, PLEASE!"-brøl omtrent hvert femte sekund, noe som ble jævla irriterende, og jeg tør ikke tenke på hvordan det er for de som står bak der... Takke meg til dagligvarebutikkene her i Norge, jeg.

 

Husker det jeg også, Kundeservice i Englands kjøpesentere er en NO-NO

et pluss er at de selger alkohol av streke sort(drømmen var å kjøpe Sambucca på SPAR :D)

 

personlig brukte jet Tetris og leke James Bond på flyplassen i Kjøbenhavn(samt tax-free shoping )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Folkens, jeg trenger litt hjelp. Skriver eksamensoppgave i motorikk nå og har tenkt å ta med en illustrasjon av en fotballspiller som klinker til en ball på volley. Har funnet et par dårlige bilder, men skulle helst hatt en Liverpool-spiller. Standfoten må være plantet i bakken forresten. Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Folkens, jeg trenger litt hjelp. Skriver eksamensoppgave i motorikk nå og har tenkt å ta med en illustrasjon av en fotballspiller som klinker til en ball på volley. Har funnet et par dårlige bilder, men skulle helst hatt en Liverpool-spiller. Standfoten må være plantet i bakken forresten. Takker for all hjelp :)

 

Se igjennom kampreferatene på liverpool.no. Kanskje du kan finne noe der?

 

post-7164-1196098957_thumb.jpg

 

De beina ser jo skikkelig spaghetti ut :)

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Det er en veldig fin tur, og jeg gleder meg stort til å komme tilbake her, men det blir nok ikke før neste sesong. Må hvert fall få med minst en PL-kamp neste sesong.

 

En ting jeg ikke nevnte i forrige innlegg som jeg kan ta med er at julegavehandlingen hvert fall er over nå, og det er fantastisk herlig. Noen DVD-er og CD-er til forskjellige kamerater og venninner, en del Beatles-snacks til fattern som er like stor fan av Billene som meg selv, og en Liverpool-drakt til mor som også er LFC-supporter, dog ikke så die-hard som vi som henger her er. Tenker på å få på noe trykk på drakta før oppholdet er over her også, men jeg er litt usikker på om det skulle bli en spiller (må bli Gerrard i så fall) eller om jeg skal slå til og "personliggjøre" den med etternavnet. Må tenke på den, gitt.

 

Mat i byen er heller ikke noe problem akkurat. Det er flust av restauranter og gatekjøkken i sentrum, alt fra McDonald's og Burger King til flotte, formelle restauranter og en mellomting med gode buffetrestauranter. Kan dog ikke anbefale noen spesielt siden jeg med noen unntak bare har spist på restauranten her på hotellet. Er så herlig å bare ta heisen ned og spise her isteden for å stresse med å ta på seg alle klær, gå ut i mørket (det er knallmørkt her allerede kl 17) og man må også booke bord på mange av restaurantene, eller vente en stund fordi de er stappfulle. For de som skal bo på Premier Inn City Centre en gang, benytt deg av resturanten. God mat hvor du kan velge mellom alt fra sjømat til biff til pastaer og lasagne til pizza. Og frokosten her med ekte engelsk frokost med egg, bacon, eggerøre osv, samt brød, muffins, scones, er utrolig god. Spiser frokost og middag her, og lunsj tar jeg bare noe ute i byen. Men jeg stikker jo fra hotellet her i morgen da, så får se hvordan det er på hotellet på Albert Dock, tror ikke de hadde restaurant. Men på Albert Dock er det jo 10 restauranter innen 500 meters radius...

Lenke til kommentar
Gerrard og Lampard er jo ikke akkurat dynamitt når de spiller sammen, for like.

 

Hargreaves og Gerrard er nok den beste kombinasjonen.

Carrick og Gerrard. Verken Gerrard eller Hargreaves er den ballfordeleren England trenger, å defensivt bør England være trygge uansett om man ikke har en terrier som Hargreaves. I kamper der England kan forvente å være underlegen vil nok Hargreaves være valgt før Carrick.

Lenke til kommentar
------------------------------------------- Reina ------------------------------------------

 

Finnan ---------------- Carragher -------Hyypia/Agger ----------------- Riise

 

Babel ------------------- Gerrard -------- Mascherano/Alonso ---------------- Benayoun/Kewell

 

----------------------------- Torres ------------- Kuyt ------------------------------

 

Er ganske enig i det laget:

 

 

----------------Reina------------------

 

Finnan - Carra - Agger/Hyypiá - Riise

 

Babel - Gerrard - Mascherano - Kewell

 

Torres - Crouch

 

Edit: leif

Er nok sannsynlig at Crouch får starte, kunne vært morsomt å se Babel på topp også. Men dette er det laget jeg håper på som kan være "realistisk".

Lenke til kommentar

Tviler på at vi får se Babel på topp med Torres. Men for all del surprise me Rafa.

Forresten er Bønna klar til kamp enda?

 

Edit:

The Times hevder at Javier Mascherano vil forlate Liverpool om Benitez får sparken, og at flere andre spillere også er bekymret for situasjonen. Wenger støtter Rafa. Ferguson supsendert mot Liverpool?

 

The Times hevder å vite at flere av Liverpools spillere er dypt bekymret for konflikten som har oppstått mellom manager Rafael Benitez og eierne, Tom Hicks og George Gillett. London-avisen hevder at dersom Benitez må forlate klubben så vil spillere som Jose Reina, Xabi Alonso og Javier Mascherano følge ham. Samtidig skriver de at lokale spillere som Jamie Carragher og Steven Gerrard trolig vil forbli i klubben uansett hva som sjer.

 

Atletico Madrid har den siste tiden vist interesse for både Jose Reina og Xabi Alonso, men Javier Mascherano skal være den som er mest opptatt av at Benitez ikke mforsvinneManageren er som kjent svært oppsatt på å sikre seg den gode argentineren på en permanent kontrakt, men The Times hevder at eierne ikke er spesielt glade for at Benitez selv har forhandlet frem en avtale med spillerens rådgivere. Styret skal ha satt foten ned for denne avtalen, noe som skal ha ført til at Mascherano anser situasjonen slik at det er Benitez og ikke klubben som ønsker hans tjenester. Og i kulissene lurer Barcelona.

 

Wenger støtter Benitez

I et intervju med goal.com gir Arsenal-manager Arsene Wenger sin fulle støtte til Rafael Benitez i konflikten med Liverpools eiere. Franskmannen mener at manageren bør bli støttet av amerikanerne, og få tid på seg akkurat som han selv og Alex Ferguson i Manchester United har fått.

 

- Benitez har gjort det bemerkelsesverdig bra, og det som skjer i Liverpool nå handler i hvert fall ikke om sportslige resultater. Jeg har hele tiden hatt full støtte fra mitt styre, og det tror jeg Ferguson har hatt også. Vi er de to som har sittet lengst som managere i ligaen, sier Wenger.

 

- Styret i Arsenal forstår at man ikke oppnår suksess uten kontinuitet, men for å forstå det må man ha litt erfaring. Jeg er ikke sikker på at alle som kommer inn og kjøper opp klubber forstår dette, legger han til.

 

Ferguson på tribunen mot Liverpool?

Mark Clattenburg sendte som kjent en potte sur Alex Ferguson opp på tribunen da Manchester United tapte mot Bolton på lørdag, etter at skotten hadde kjeftet dommeren huden full og fornærmet ham på det groveste. Guardian melder nå at FA har opprettet disiplinærsak mot Ferguson, og United-manageren må besvare tiltalen innen 11.desember. Dette er som kjent fem dager før Liverpool er verter for Manchester-laget på Anfield. Sist Ferguson var i hardt vær etter å ha latt sitt sinne gå ut over en dommer, ble han suspendert i to kamper og måtte betale £10 000 i bot.

 

Britisk presse melder ellers at United-manageren allerede har begynt å tenke på Liverpool-kampen. Han er ute etter tre poeng mot Sporting Lisboa i Champions League i kveld, for å sikre at hans lag blir gruppevinnere. Dermed kan de la sine beste spillere være hjemme og hvile i den siste gruppespillkampen borte mot Roma, som er bare fire dager før kampen på Anfield.

 

- Liverpool-kampen er hva vi ser frem mot. Vi ønsker å vinne mot Sporting Lisboa, slik at vi kan gjøre det som passer oss mot Roma, sier Ferguson til Setanta.

 

Edit2: Kan bare føye til at jeg har underskrevet underskriftskampanjen. In Rafa we trust!

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis Rafa går og Reina, Alonso og Mascherano følger med, så kan vi se langt etter seriegull de nærmeste sesongene. Tipper Arbeloa og etter hvert Torres også stikker i så tilfelle.

Lenke til kommentar
Hvis Rafa går og Reina, Alonso og Mascherano følger med, så kan vi se langt etter seriegull de nærmeste sesongene. Tipper Arbeloa og etter hvert Torres også stikker i så tilfelle.

Samme ble jo sagt når Josè gikk fra Chelsea, men tonen har jo endret seg betraktelig.

 

Forøvrig tviler jeg på at Sir Alex blir suspendert, skjer sjeldent. I tillegg ble han tross alt sendt på tribunen under kampen. Dermed allerede straffet delvis for forseelsen.

Lenke til kommentar
Hvis Rafa går og Reina, Alonso og Mascherano følger med, så kan vi se langt etter seriegull de nærmeste sesongene. Tipper Arbeloa og etter hvert Torres også stikker i så tilfelle.

 

Hvis Rafa går så blir Mascherano nesten sikkert med samme gjelder Alonso og Reina. Men tviler på at Torres blir med det første.

Lenke til kommentar

Kommer vel helt ann på hvem den nye treneren blir da. Spillerne truer jeg sikkert med dette bare for at Rafa skal bli, blir sikkert noe helt anna om det plutselig skulle skje. Får håpe det funker. Har hvertfall vært positive de siste meldingene om situasjonen da.

 

Edit: Forøvrig snart 17000 underskrifter på underskriftskampanjen for Rafa. Siden søndag kveld er ikke det så ille, men kommer til å bli langt flere regner jeg med.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...