Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker heller ikke disse ryktene. Tankene mine rundt dem kan dere lese noen sider bak her, men jeg vil helst at Benitez skal få minst ut sesongen på seg til å bevise noe. Jeg har tidligere også sagt at Mourinho som trener ikke er meg 100% imot, han er en veldig god trener, men jeg håper det blir Rafa eller noen andre trenere helst, siden Mourinho for det første har snakket mye piss om Liverpool opp gjennom, og for det andre ville vi vært flaue over de fleste av hans uttalelser hver eneste uke. Håper jeg får se Rafa på benken på onsdag hvert fall. Hvis det er sant at Benitez er ferdig allerede nå, er det meget negativt med tanke på at vi er midt oppi en veldig viktig tid i både CL og PL nå og trener kontinuteten.

 

Over til noe hyggeligere: Hewitts reisebev fra Liverpool, dag 2:

 

Dagen startet med en meget god engelsk frokost på hotellet. Fin start på dagen. Deretter bar turen til Anfield, hvor det gikk noen timer. Først utforske litt av stadion fra utsiden, ta bilder i hytt og fleng, deretter stadionomvisning, museumsbesøk og en del vimsing i Liverpool-butikken.

 

Omvisningen var veldig kul. Egentlig er det jo ikke store greiene i utgangspunktet, men det er jo fantastisk stort for enhver Liverpool-supporter å se innsiden av stadion for første gang. Fikk gå gjennom spillerinngangen inn til forskjellige intervjurom, hjemme- og bortegarderobene (kan jo tro hvilken det ble brukt lengst tid i), spillertunnellen (ta på This Is Anfield ga meg frysninger som juling!), se banen, tribunene og innbytterbenken før til slutt sitte litt på The Kop. Veldig moro å se dette med egne øyne og ikke bare på TV. Veldig mye historie fra guidene også som var interessant. Blant annet hvordan Shankly valgte at Liverpool skulle ha den knøttlille garderoben (bortegarderoben er dobbelt så stor) for å kunne kommunisere bedre med hverandre i den lille garderoben og ikke bli distrahert av andre ting. Meget fornøyelig, og definitivt en tur jeg skal ta neste gang jeg er i Liverpool også, selv om det nok er mye større første gangen.

 

Så museum. Pokaler i fleng. Champions League, ligatrofé (før PL, vel og merke, håper å få se PL der neste gang ;) ), UEFA Cup, FA Cup, Supercup, Community Shield osv osv. Mye spennende å se der. Liverpool-butikken var like innbydende som jeg mistentke, og VISA-kortet fikk seg en knekk på litt over 2000 der (nå blir jo utfordringen å få alt det med seg hjem). Glad jeg meldte meg inn i OLSC for øvrig, fikk 10% og da var jo hele medlemskontigenten allerede spart inn. :p Blant snacksen fra Anfield finner vi: Bortedrakten med 8 Gerrard bakpå, retrodrakt, 2 t-skjorter, 3 skjerf, 2 luer, plakat, håndkle, metallplate med This Is Anfield, noen krus og kopper, 2 vimpler, stort flagg, nøkkelklippe, LFC-wonderbaum til bilen, og mye mer jeg ikke husker nå. Jeg frykter også at det kan bli noe mer før hjemreise...

 

Så bar det ned til hotellet for å legge igjen de 3 Liverpool-posene, og rett ut igjen for å se litt på byen. Endte opp med at jeg gikk ned til det nydelige Albert Dock og gikk på The Beatles Story, siden jeg er stor fan av The Fab Four. Veldig interessant og moro, og 1200 kroner fattigere (jævla butikker!) når man var ute igjen. Det tok vel til sammen halvannen time eller noe, og på vei hjem fra Albert Dock stakk jeg litt innom sentrum og St. Johns Shopping Centre for å få kjøpt litt brus, snacks og mat. To veldig tunge poser å bære på der, ble ikke bedre av at det halvveis til hotellet ble et svæært hull i enden av posen med mat og brus, så jeg måtte virkelig slite bort til hotellet. Men Albert Dock var nydelig. Jeg så ikke så mye though, så jeg skal bruke tid der nede på tirsdag når jeg må bytte hotell som ligger på Albert Dock (må bytte fordi jeg må bo på hotellet Sabra hadde i sin pakke tirsdag-torsdag). Må blant annet ned til Pier Head og ta en av de Mersey-fergeturene som skal være veldig bra.

 

Men har blitt rimelig godt kjent med sentrumsområdet av byen nå hvert fall, i motsetning til i går hvor jeg knapt kunne gå et kvartal før jeg var lost. Å gå fra hotellet til Albert Dock tar sånn ca. 25 minutter, så det er et stykke. Som sagt mye større by enn jeg trodde på forhånd. Veldig fin by med mye bygninger, mange gamle også, selv om de holder på å bygge veldig mye nå da for å gjøre byen klart til de er kulturhovedstad i 2008, sammen med min hjemby Stavanger!

 

Ellers, sliten og småtrøtt nå. Vært på'n siden kl 9 i morges. Skal bare chille på hotellet nå, litt PC, en film eller to og ta en middag nede i restauranten, og ellers få noen gode timer med søvn før i morgen, da skal sentrum av byen tas fatt på, noe som ikke gleder lommeboka akkurat. Er det for øvrig noen litt kjente i Liverpool som kan fortelle meg hvor Clayton Square Shopping Centre ligger i forhold til for eksempel Lime Street Station? Skulle gjerne vært på Virgin Megastore-butikken der, men jeg har ikke sett Clayton Square enda så vidt jeg har fått med meg.

 

PS! Mye av disse og sikkert noen fremtidige innlegg er ikke direkte involvert med Liverpool FC, men jeg håper det går greit med moderatorene og at det ikke gjør noe for dere medsupportere med litt om byen innimellom all fotballsnakket her. Kanskje det kan komme til nytte en gang noen andre skal reise til Liverpool første gang.

 

Cheers!

 

Edit: Noen leifer

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gøy lesning! Selvfølgelig er sånt tillatt i denne tråden. Regner med du legger ut flust av bilder når du kommer hjem.

 

Over på noe helt annet: Liverpool-sengesett til 250 bucks på Jysk. Løp og kjøp.

Lenke til kommentar
Gøy lesning! Selvfølgelig er sånt tillatt i denne tråden. Regner med du legger ut flust av bilder når du kommer hjem.

Herlich!

 

Høres utrolig morsomt ut! Gleder meg bare mer og mer til Unitedkampen nå, ikke lenge igjen. Synd jeg ikke skal være der lenger enn bare i helga. Hvor mye kosta drakta forresten?

Gled deg du, det er en veldig fin by og mye å se. Og LFC - Man Utd blir jo fantastisk. Drakta kostet meg £39.99 + £17 for navn, nummer og PL-merker. Med andre ord ikke spesielt billig. Jeg leste dog at du på andre nøytrale sportsbutikker får drakt med navn og nummer (kanskje også PL-merket) for £39.99 totalt. Jeg stikker innom JJB Sports i morgen og kan jo se om det var der de hadde det sånn, så kan jeg si ifra. Er jo 200 å spare på det hvis jeg finner den butikken som hadde det slik.

 

Angående United-kampen så fant jeg ut en forferdelig ting her om dagen: jeg sitter på flyet når den går. Herregud så irriterende.

Where to? Og ja, den er enormt kjip. :p

 

Fikk lyst til og ta en ny Liverpool-tur når jeg leser dette Hewitt :)

ah, the memories, Penny Lane,

Jeg og kompisen satt en time på sofan og spilte FIFA Street på Virgin Megastore :D

 

Lime street station ligger bak handle gata, husker en Lacross-butikk-lå like ved

Penny Lane ja, der så du noe. Hvor ligger nå det da? :p

 

Ja, jeg vet hvor Lime Street er, men det jeg lurte på var hvor Clayton Square Shopping Centre ligger i forhold til for eksempel Lime Street (eller Albert Dock hvis det er nærmere)?

Lenke til kommentar
Vel, hvis du ikke kommer deg til Liverpool på egenhånd før den tid, så må du hvert fall være med på den forumturen vi har snakket litt om tidligere neste sesong, med forbehold om at det blir noe av den, noe jeg håper på. :)

 

Satser på det :)

 

 

Fra Liverpool.no

 

Hicks og Gillett:

 

"Vi hadde en god seier i går og vi har noen veldig viktige kamper fremover som starter med Porto på onsdag, fulgt av Bolton og Reading, før Marseille og Manchester United om noen få uker.

 

Vi to, sammen med daglig leder Rick Parry, har planer om å møte Rafa når vi kommer over midt i desember for å ta avgjørelser om lagets behov på det tidspunkt".

 

Edit: Leif

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar

Vel, det er jo gode nyheter i form at av det ikke ser ut til at Rafa har blitt avskjediget enda hvert fall, såfremt det ikke har skjedd noe siden de sa det. Men det er rimelig lett å se at alt ikke er som det skal være, og i lengden kan jo det bli veldig skadelig. Er også skeptisk til at Parry har ansvaret for transfers nå, ettersom han ikke er viden kjent for sin dømmekraft eller sine beslutningsevner.

 

Edit:

Leif (enormt med leifer fra meg i dag)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Angående United-kampen så fant jeg ut en forferdelig ting her om dagen: jeg sitter på flyet når den går. Herregud så irriterende.

Og jeg må jobbe!! På en SØNDAG! Jeg HATER jula! :thumbdown:

 

PS! Moro å lese dine dagboknotater fra Liverpool, Hewitt. Fortsett med det. Synes ikke det gjør noe at alt ikke er relatert til Liverpool FC. Interessant er det å lese uansett for alle oss som har Liverpool på reiseruta i nær framtid.

Lenke til kommentar

Hvis mournho blir manager i liverpool, så blir det vel demonstasjon. All den dritten mourinho har sakt om LFC.

Pappa (som også er lfc suporter)sa at hvis eierene kom på kampen så ble det boikott osv.. var bare noe han lest så er ikke sikkert.

 

Jeg håper Benites blir og eirene kommer seg langt til HELLve.... (var skeptisk helt siden de kom, og nå viser det seg at det blir faen med en ganger, de vil jo ikke gi penger til mascherano engang som er et ran av West Ham hvis det er £17 mill, inkludert lønn i 5 år.

 

Hadde veldig dårlig tid så sorry leifer.

Endret av stisse2k
Lenke til kommentar
Jeg håper Benites blir og eirene kommer seg langt til HELLve.... (var skeptisk helt siden de kom, og nå viser det seg at det blir faen med en ganger, de vil jo ikke gi penger til mascherano engang som er et ran av West Ham hvis det er £17 mill, inkludert lønn i 5 år.

West Ham taper ingenting på dealen med Masch.

Lenke til kommentar
Er ikke West Ham som eier Masche. Og tror ganske sikkert at grunnen til at de holder tilbake penger til transfer er at stadionet har blitt dyrere enn planlagt og de må ta opp store lån for å finansierer det. Bare de ikke putter det over på klubben så.

 

 

 

Hørte noe snakk om at de hadde tatt opp lån av liverpool. Eller lagt lånet på liverpool. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...