Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er definitivt noe på gang ...

 

Hicks ber Rafa holde kjeft!

 

Liverpool-eier Tom Hicks har i dag beordret Rafael Benitez til å slutte og prate om nye spillere, og i stedet begynne å trene de spillerne som klubben har.

 

Amerikaneren går til et bemerkelsesverdig frontalangrep på klubbens manager gjennom Liverpool Echo. Hicks benytter også anledningen til å forsvare de investeringene den nye eierduoen har gjort i spillerstallen, og slår fast at det er på tide at spanjolen lar laget snakke for seg.

 

- Etter Champions League-finalen i Aten satte Rafa frem visse krav til oss, og vi innfridde disse kravene i sommer. Vi kjøpte inn noen gode spillere, og brukte mer penger enn det har vært brukt noen gang før i denne klubben. Nå har vi viktige kamper foran oss i Premier League og Champions League, og vi ønsker å se om vi kan vinne disse kampene med de spillerne vi har, sier Hicks til Echo i dag.

 

- Dette var beskjeden vi ga til Rafa nylig, og jeg tror han har blitt frustrert over dette i løpet av landslagspausen. Vi har bedt ham konsentrere seg om fotballkampene som vi står foran og ingenting annet, og jeg antar at han ikke likte det.

 

- For øyeblikket må vi fokusere på det som skjer på banen. George og jeg vil komme til Liverpool i midten av desember, og da kan vi snakke om andre saker. Nå er det på tide at Rafa slutter å prate om nye spillere, og i stedet trener de spillerne vi har, avslutter Hicks.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke nødvendigvis noe imot at Rafa sparkes. Misforstå meg riktig, jeg vil at Rafa skal få fortsette. Men da må også fremgangen i ligaen komme denne sesongen, ellers er jeg helt sikker på at det er slutt. Rafa har tilført Liverpool veldig mye og vært et friskt pust med CL- og FA Cup-trofé, og han har bygget opp en bra stall, men jeg må også si at jeg er uenig med ham i mye av det han foretar seg med laget. Jeg håper dog at han får fortsette, minst ut sesongen, og få anledning til å vise om han kan slå tilbake og vise progresjon nå som han har fått satt sitt eget lag etter å ha rensket opp etter Houllier. Hvis de nye eierne sparker Rafa, så vil jeg ikke nødvendigvis grille dem av den grunn. Jeg vil ikke like det, men det tyder jo da på at det er samarbeidsproblemer mellom ledelsen og Rafa, og det vil hvert fall ikke bli bra i lengden. Dog støtter jeg Rafas forargelse for ledelsen hvis det stemmer som det er i media, at eierne er veldig avventende når det kommer til transfers. MEN! Hvis de skal sparke ham, så krever jeg en konkret plan for fremtiden. Ny trener som er god nok må være på plass fort, aller helst før, og alt må gå knirkefritt slik at et eventuelt trenerskifte ikke går utover laget og prestasjonene.

 

Men jeg må si at skepsisen til ledelsen begynner å komme nå. De har virket veldig greie eiere i forhold til hva andre lag dessverre har fått, men det er flere ting jeg er kritisk til.

Blant annet hvorfor de visstnok bare har vært på en kamp hver på Anfield denne sesongen. De er forretningsmenn og har mye å gjøre, men man burde være så opptatt av og interessert i et lag man eier at man vier mye tid til å se kampene live. En annen ting er jo at de nå da begynner å være veldig avventende til transfers og kapital. Greit nok, de har jo budsjett å forholde seg til, men hvis de skal leve opp til målene når de overtok klubben om suksess, så må også laget jevnlig forsterkes for å holde følge med konkurrentene.

Lenke til kommentar

Det med transferbudsjettet har nok ganske mye med stadionet og gjøre tror jeg. Men jeg støtter Rafa i at vi burde sikre Masche + evt. nye spillere så fort som mulig, og ikke vente til siste mulighet.

 

Begynner og tvile på om Rafa kommer til å sitte ut sesongen nå ja. Liker ikke at denne krangelen foregår i all offentlighet gjennom media, selvfølgelig kjekt for oss supportere og få vite litt, men for klubbens beste er det nok best om de tar det innad i ledelsen.

 

Tror nok de svarene til Rafa på pressekonferansen var en slags demonstrasjon på hva han mener om situasjonen.

 

Krangel innad i ledelsen er hvertfall ingen tjent med, og hvis i tillegg Rafa ikek greier og frembringe resultater på banen så er det vel liten tvil om hvem som må gå. Håper bare han får hvertfall ut sesongen.

 

Edit: Håper bare ikke dette går utover prestasjonene til laget og at the kop støtter Rafa i mårra..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Liverpool.no:

 

"Atletico linkes til Alonso

 

I Spania har man allerede notert seg feiden mellom manager og eiere på Anfield, og DiarioSport melder nå at Atletico Madrid planlegger et bud på Xabi Alonso."

 

Håper ikke dette resulterer i at vi mister Alonso og Masche, i tillegg til eventuelt å miste Rafa. :hmm:

Endret av vanquish
Lenke til kommentar

Da reiser jeg om noen timer, kara! Jeg har med laptop og såfremt det er internett-tilgang på hotellet så sjekker jeg nok innom her når det passer og gir en liten stemningsrapport direkte fra vår herlige by. ;)

 

Planene foreløpig er - Lørdag: Queens of the Stone Age-konsert, søndag: Anfield-omvisning og museumsbesøk, onsdag: Liverpool - Porto og pub-besøk. Ellers skal vi nok greie å shoppe mye og selvsagt sightseeing på det Liverpool kan tilby, jeg er jo blant annet stor The Beatles-fan så det blir definitivt noe opplegg om The Fab Four.

 

Men da snakkes vi! Jeg får ikke sett kampen i morgen, lander i Manchester rett før avspark og rekker neppe bort til hotellet i Liverpool før kampen er ferdig. Men håper på å få nyheter om et hyggelig resultat, og dere som får sett kampen må for all del skrive noen tanker om kampen så jeg får et lite innblikk i spillet vårt fra supportere. :)

 

Snakkes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...