Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er dere så fornøyd med sesongen hittil?

Ville dere fortsatt vært fornøyd om dere ikke hadde nådd CL finalen?

 

Nysgjerrig da dere havner på samme plass i PL som i fjor og rykker ut av FA, og Liga-cup relativt tidlig. CL er naturligvis viktig, men dere som supportere ser jo gjerne på hele bilde.

 

Det at dere spiller svært underholdende fotball er vel med på å bedre inntrykket.

Endret av Muffinss
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville vært ålreit fornøyd uten CL, men naturligvis svært fornøyd med CL-finale. Betyr uendelig mye mer enn om vi skulle havnet to plasser høyere på tabellen. FA og Liga-cup bryr jeg meg kun om dersom vi ikke er i CL, spesielt med tynn stall så ville det bare gått ut over PL og CL. At vi spiller utrolig underholdende har også veldig mye å si. Om det er kjedelig å se laget sitt så er det ikke spesielt morsomt å se timesvis av kamper i løpet av en lang sesong.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er også første gangen på en stund at Liverpool har kvalifisert seg 2 sesonger på rad til Champions League.

Det i seg selv viser at vi har blitt mer stabile. Selvsagt skulle vi likt at vi var med litt lenger i kampen om seriegullet, skulle selvsagt sett at vi var i en FA Cup finale også.

Men når en klarer å karre seg til en finale i Champions League, i sin første sesong tilbake i turneringen, så er det relativt imponerende og ikke akkurat noe mange hadde trodd på forhånd.

 

Mye av grunnen er at stallen er syltynn. Til tross for at vi bare har 3 på midtbanen, så har vi nå altså kun 3 å velge mellom.

Mot Brighton hadde vi faktisk bare 2 å velge i og spilte som et resultat av det en ganske offensiv 4-2-3-1 formasjon.

 

Og jeg tror også at avansement i de to hjemlige cupene hadde gått hardt ut over avansement mulighetene i Champions League.

 

Kvalifisert til Champions League neste sesong og i Champions League finale i år er nok det en vil kalle en god sesongen for en hver klubb i 'The big six' selskapet i Premier League.

 

Så neste år håper i hvert fall jeg personlig at vi har en litt breier stall slik at vi også kan komme lenger i de hjemlige cupene og samtidig kjempe i PL og CL.

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er dere så fornøyd med sesongen hittil?

Ville dere fortsatt vært fornøyd om dere ikke hadde nådd CL finalen?

 

Cl -finale veier opp for to raske tap i engelske cuper. Liverpool og Klopp har prestert bra tatt i betraktning den syltynne troppen vi har.

 

Å komme på topp fire to ganger på rad nå til dags er ingenting å snyte av, Chelsea og United klarte det ikke for å "sammenligne". Premier League har blitt beinhard konkurranse.

 

Det jeg er mest fornøyd med er det laget som har blitt bygd. Endelig en solid backrekke med kjøp av VDD og Robertson, samt talentutviklingen til Arnold. Fantastisk angrepstrio på topp.

 

Idioti å ikke være fornøyd med sesongen til Liverpool, selv om det et evt tap i finalen.

 

 

PS: ja, vært fornøyd selv uten cl-finale. Viktig med stabilitet og topp 4 plassering. Slipper kvalikk også så da spiller det liten trille om det blir 2,3 eller 4.plass. Du må se på helheten vett ;)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Ox ute til november, faenskap altså. Da må Liverpool ha minst en midtbanespiller til i sommer.

Minst 2 mener du vel? I tillegg til Keita altså.

1 for å erstatte Can (Tror jeg da. Eneste jeg klarer å konkludere med er at han faktisk ikke vet selv enda. At han rett og slett ikke har skrevet under for noen som helst enda.) og 1 for å forsterke midtbanen generelt.

 

Har ingen formening om hvem, det får Klopp og co ta seg av. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Forsvaret er forbedret, midtbanen er forbedret og angrepet er forbedret. What's not to be happy about? Hadde nok tatt tredjeplassen om liverpool ikke hadde kommet til cl-finalen.

 

Klopp har levert, men mangler trofeer. Det er det neste Liverpool må forbedres. Med riktige kjøp og bredere stall ser jeg positiv på kommende sesong.

 

MEN uteblir trofene i de neste to så er ikke 4.plassen-trophy godt nok, da snakker vi stagnasjon og det blir noe annet.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Forstår godt at dere er fornøyde, men ble litt overrasket over hvor mye lovprisning som blir gitt, både her og på andre fora. Derav nysgjerrig på hva som tipper dere over fra "fornøyd" til "fantastisk fornøyd" før CL Finalen er spilt.

 

Takk for svar!

 

Bunnivået er akkurat like jævlig som før omtrent, men toppnivået har blitt litt bedre i år. Med tanke på hvor mye rask det er i stallen, tror jeg man må si seg fornøyd med CL-plass.

Jeg vil også gjerne se at Liverpool begynner å spille betydelig mer kynisk rett og slett når det trengs, altfor ofte syns jeg fortsatt at lag som er tent på å kjempe Liverpool ut av stilen får det for lett.

 

Håper man får tak i flere midtbanespillere med kraft og pondus som kan holde Henderson og Wijnaldum ut av laget.

Lenke til kommentar

Dersom Liverpool vil bli tittelutfordrer, er det faktisk en hel del som gjøres med laget.

Laget er for lite stabilt, og veksler mellom veldig lavt nivå, og ekstremt høyt. Det er der f.eks City er en god del bedre.

Karius holder ikke høyt nok nivå over tid, ikke de andre keeperne heller.

VanDijk, TAA og Robertson er gode nok bak, Lovren litt for ustabil. Klavan og Gomez er greie backupspillere, men ikke noe mer. Trenger jeg å nevne Moreno og hans bidrag til å gjøre det bedre på tabellen...?

Henderson kan være genial, men det er han for skjelden. Chamberlain har vært god, men blir borte lenge. Milner begynner å dra på årene, og Wini er grei nok, men ikke mer. Håper Keita kan heve midtbanen til noe høyere kvalitetsnivå. Han får med seg hele preseason, pga ikke til VM og det er jo bra.

Men midten bør forsterkes ytterligere med kanskje en eller to til. Grujic er jo spennende, men er han god nok for Liverpool??

De tre fremme holder verdensklasse, men backupen deres er ikke gode nok. Ings og Solanke er ikke verdensklasse. Det trengs absolutt en skikkelig spiss til, eller en kantspiller som også kan opp og score mål.

 

Slitasjen på troppen og skadene som har kommet nå mot slutten beviser at det bør handles en god del gjennom sommeren.

Regner jo med at det også blir gjort. Håper Klopp finner noen som kan være med å heve lagets prestasjoner. 

Trenger nødvendigvis ikke være blant de som koster mest i verden. Se hva han har fått til med Robertson. 8 mill £ fra Hull, samme som Hull betalte Liverpool for Stewart like før... Det er bare helt fantastisk!!

Endret av sector
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...