Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Tottenham får 2 billige straffer

2? Fikk tottenham 3 straffer i dag? For den ene er soleklar.

Soleklar? Tja, det er vel å ta litt i vel? Når du ser hvor dommeren la lista ellers i kampen så er også den siste billig ja.

Og dommeren hadde fulgt den lista han om det ikke var for han linjedommeren som stod å veivet desperat på sidelinja og fikk han til å skifte mening.

Ja det er kontakt. All kreditt til Lamela som rutinert går inn for å få et straffespark. For det er strengt talt det eneste han kan få ut av situasjonen.

Så der har nok Dele Alli litt å lære, når det gjelder å skaffe seg straffespark.

Men, men.. Spilt er spilt og uavgjort er uavgjort.

Jeg tipper tabellen ender opp med Manchester City, Manchester United, Chelsea og Liverpool. Rett og slett fordi vi på papiret har litt enklere gjenværende kamper enn Tottenham. Men vi vet jo alle hva det betyr, at det går til helvete og vi ender på 5. selvsagt. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om noe, så skal vel vi være glade for at det ikke ble dømt mot Karius. 6-sekunders regelen gjelder vel fremdeles? Hva blir det dømt da?

Den har vel vært død ganske lenge? Ser det ihvertfall i kamp etter kamp med andre lag også, spesielt om det ene laget ligger lavt og skal forsvare en ledelse eller uavgjort. Forøvrig skal det dømmes indirekte frispark.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Det tristeste er vel kanskje at Liverpool ser seg nødt til å la keeper bruke sekunder ved å holde ballen med henda i første omgang. På hjemmebane.

Nææ, synes Dele Alli's dive var mer trist. Er dog ikke veldig overrasket, han har vel fått flere gule kort for dives enn noen andre i PL siden han ankom i 2015?

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Alle vet at Dele er en drittspiller. Hobbyen hans er jo å slå flest mulig tuneller i løpet av en kamp. Men faen så mye juling han får og. Og hvor mange frispark han burde fått, men ikke får, fordi "alle vet han er en jævla diver".

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Ja, og nesten samtlige keepere og spillere i PL drøyer tid. Er selvfølgelig et problem jeg vil ha bukt med, i likhet med diving. For diving er det bare å begynne å dele ut røde kort og ta litt mer "retrospective action" så er nok det problemet fikset. For keepere som holder ballen for lenge er det jo bare for dommerne å faktisk begynne å håndheve 6-sekunders regelen. Indirekte frispark om man holder ballen et sekund lenger. Ved drøying av tid ved innkast og frispark kunne man innført regel om at det andre laget overtar ballen og spilleren som drøyer får gult kort. Just my 2 cents.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Ja, Karius er treig med å sette i gang ofte. Helst ønsker jo Klopp at Liverpool skal spille seg ut bakifra, men når det ikke er noen alternativer pga høyt press så leter han febrilsk før han skjønner at han må spille ut langt. Skulle gjerne ønsket at han kunne hatt presise lange utspill som kunne startet angrep, noe Reina ikke var så aller verst på.

Lenke til kommentar

Ja, Karius er treig med å sette i gang ofte. Helst ønsker jo Klopp at Liverpool skal spille seg ut bakifra, men når det ikke er noen alternativer pga høyt press så leter han febrilsk før han skjønner at han må spille ut langt. Skulle gjerne ønsket at han kunne hatt presise lange utspill som kunne startet angrep, noe Reina ikke var så aller verst på.

Husker fortsatt de lange utspillene til Reina. Veldig god kontroll, godt overblikk etc.

Lenke til kommentar

Det tristeste er vel kanskje at Liverpool ser seg nødt til å la keeper bruke sekunder ved å holde ballen med henda i første omgang. På hjemmebane.

Det du kanskje ikke har sett, men som jeg har observert i de fleste kampene med Karius er at han er veldig dårlig, i mine øyne blant de aller svakeste i PL, på å distribuere ballen til medspillere på utspill og langpasninger fremover. Tidsbruken på utspill i går gjenspeiler dette også tror jeg. Spiller han langt går ballen veldig ofte rett til det andre laget siden han har dårlig adresse på langpasningene hvor den skal gå. Dette klager jeg også relativt ofte over i kmaptråder.

Pepe Reina var knallgod på dette da Liverpool spilte med han som keeper. Knallhardt, langt og veldig presist mye oftere enn det begge keeperne til Liverpool driver med. Mignolet og Karius er flere divisjoner unna det han var på dette punktet.

Ellers så slet Liverpool voldsomt med å dekke opp på midten i går og det ble enda verre da Henderson gikk ut. Son og de andre fikk altfor store rom mellom forsvar og midtbanen. Wijnaldum hadde et veldig dårlig innbytte og Can ble også verre etter at Henderson ble byttet ut. Matip kunne like gjerne vært satt lenger fremfor stopperne. Jeg skal gi kred til Tottenham for en god andreomgang spesielt i går. Liverpool klarte ikke å demme opp og da gikk det ut over det offensive. Salah og Firmino ble ofte isolert i andreomgangen.

/Oxlade-Chamberlain hadde også et nattsvart innbytte. Det var akkurat slik jeg trodde han kom til å bli mye for Liverpool. Heldigvis har han hatt mye bedre kamper enn denne.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Har ikke sett noe særlig på han, men har Keita gode gjennombrudds pasninger? Følte det manglet i går.

Spesielt fra noen som ligger på midten eller dypere.

Forøvrig verdt å nevne at begge straffene i går faktisk var offside og at den siste ikke ville blitt stående om VAR var i bruk, i motsetning til hva som ble nevnt i kamptråden/her om at den ville blitt gitt for det.

Dette er ikke noe som kommet fra en supporter, men tidligere toppdommer Mark Clattenburg.

Apropos igangsettingene til Karius. Det er vel like gjerne mangel på gode alternativer fra medspillere som hans egen feil.

Jeg syns ikke han er spesielt mye dårligere enn de fleste andre keeperne i Premier League.

Ja, Reina var helt rå på det, men det var også en annen tid. Fotballen har utrolig nok forandret seg og det er ikke sikkert det er like lett i dag, kontra før.

Lenke til kommentar

Vel, de Gea har overhodet ingen problemer med dette...

Jeg sa de fleste andre keeperne. Selvsagt gjelder det ikke ligaens beste keeper. Ingen av de andre keeperne når De Gea til strømpelesten. Tåpelig sammenligning når du VET de ikke er i nærheten av hverandre.

Har du noen andre eksempler? Kanskje United som lag er flinkere til å posisjonere seg slik at de er et godt alternativ for De Gea?

Lenke til kommentar

Skal jeg nevne opp omtrent alle sammen altså? Jeg nevner Schmeichel, Emerson og Begovic. Når jeg mener han er omtrent dårligst i PL, så er han i mine øyne omtrent den dårligste i PL. Mig har heller aldri vært god på det, inkludert før Klopp tok over. Plasseringsmessig har helt sikkert de fremfor han noe å gå på.

Karius (slett ikke håpløs i går forresten på mye) er ikke så god på 'decison making' som det heter på middels norsk. Rett og slett for usikker i spillestilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...