Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

For å snakke litt Liverpool igjen, så er uttalelsene fra Mascherano herlig lesning. :)

 

Vil spille med Stevie G

Rafael Benitez har tidligere sagt at man ønsker å kjøpe Javier Mascherano når låneavtalen med 23-åringen løper ut til sommeren, og nå understreker spilleren selv at det er ikke noe han ønsker mer enn å knytte sterkere bånd til de røde fra Anfield.

 

- Ved å fortsette her vil jeg bli en bedre spiller og dermed kunne hjelpe Liverpool til mer suksess, forklarer argentineren med allerede 33 kamper for sitt land.

 

- Det vil være fantastisk å danne et langvarig partnerskap med Steven Gerrard - alle vet han er en av de beste midtbanespillerne i verden.

 

- Jeg forholder meg rolig og avslappet til det, sier Javier da klubbens hjemmeside spør om uttalelser fra Benitez om at man ønsker å beholde ham. - For meg er det enkelt, jeg ønsker å spille for Liverpool. Jeg ønsker å signere en permanent avtale.

 

- Dette er noe jeg har fortalt Rafa Benitez og han har sagt at han gjerne vil beholde meg.

 

- Jeg har reist nok rundt i verden fra klubb til klubb. Jeg ønsker å slå meg ned, og jeg ønsker å gjøre det her i Liverpool. Jeg ønsker ikke å flytte på meg igjen til sommeren, men hvis jeg ikke skulle signere for Liverpool vil jeg ikke spille for en annen klubb i England. Ikke Manchester United, ikke Chelsea eller Arsenal.

 

- Det vil være umulig for meg å spille for en annen klubb i Premier League ut av den respekten jeg har for denne klubben.

 

Da ser det hvert fall ikke ut til at det blir noe problem å få Masche på permanent basis, siden både spiller og klubb vil, og summen og slikt er vel allerede avtalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

£17M jo. Det er mye penger, men definitivit verdt det. 23 år og allerede en fantastisk midtbanespiller. Så kan vi heller selge Sissoko, som er ett år yngre. Ingen tvil om hvem jeg velger av dem hvert fall, selv om jeg også ser potensialet i Sissoko, så er ikke det i nærheten av hva Mascherano er nå og vil bli med noen år til i PL.

Lenke til kommentar
Stiv pris? Mascherano er bedre, yngre og billigere enn for eksempel Hargreaves. Hvis United kan gjøre et ok kjøp, bør vi kunne gjøre et grisebra et.

Enig, ingen tvil om at det ville være idiotisk dersom man bestemmer seg for å ikke forsøke å kjøpe Masche. Da er det jo godt mulig at en av de andre i samme posisjon bør selges, jeg stemmer på Sissoko hvis så blir tilfelle.

Lenke til kommentar
Stiv pris? Mascherano er bedre, yngre og billigere enn for eksempel Hargreaves. Hvis United kan gjøre et ok kjøp, bør vi kunne gjøre et grisebra et.

Hargreaves er et knallkjøp, men et dyrt et.

 

Å kjøpe Masch for 17mill er stivt, siden han i mine øyne blir en backup bak Alonso og Gerrard i flere år fremover. Men når man vet at han sklir inn i klubben, og allerede er etablert så ser jeg ingen grunn til å ikke investere.

Lenke til kommentar
Personlig vil jeg heller ha Mascherano i klubben enn Alonso, hvis jeg måtte velge. Heldigvis må jeg ikke det.

Ikke enig, bare se hvor vi lå på tabellen før Alonso ble skadet. Han er i mine øyne bedre og viktigere enn feks. Gerrard.

 

Jeg uenig i at Alonso er viktigere enn Gerrard. Men jeg synes at han er nesten like viktig som Stevie . Men hvis jeg kunne velge mellom Gerrard og Alonso så hadde jeg tatt Gerrard. Men Alonso er utrolig viktig i det offensive spillet vårt, men Masche har jo startet med og servere Xabi-passinger det er jo hyggelig. Skjønner uansett hvordan du tenker Messi91 ;)

 

Edit: Velge mellom Masche og Alonso tror jeg ikke jeg gidder å prøve på. Så jeg sier det samme som Erlend: "Ja takk begge deler".

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Gerrard er utrooolig mye viktigere enn Alonso. Det kan vi se nå, når han er i form. Han er en av verdens beste på å storme gjennom et forsvar med veggspill. Ingen tør å stå i veien for ham. Han er den kjappeste spilleren i Englands landslagstropp og har en sterk fysikk. Han er et rovdyr når han er i form. Alonso har ingen av de nevne kvalitetene.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Nå er de to ulike spillere med ulike ekstreme kvaliteter. Alonso er en mester i plassering defensivt, samtidig kan han slå lissepasninger på 70m. Å mannen slår nesten ALDRI feilpasninger. I tillegg har han et lavestenivå som kan sammenlignes med G.Neville, spiller alltid godt. At han ikke er verdens sterkeste duellspiller og hodespiller er vel det eneste som trekker ned på han som defensiv sentralt.

 

Men ja Gerrard er nok viktigst siden han har større innflytelse på laget samt at han har de offensive kvalitetene laget mangler ellers. Etter Torres kom har betydningen av han blitt noe mindre, men fortsatt klart viktigst.

Lenke til kommentar

I motsetning til wh1te ville jeg beholdt Alonso på sentral midtbane med Gerrard, framfor Mascherano. Dette fordi Gerrard og Alonso utfyller hverandre perfekt. Jeg ser på Mascherano som en mer fighter type og ikke den pasnings- eller plasseringsmesteren Alonso er.

Vi ser det at når Alonso kommer på banen, kan han sende en "enkel" smart pasning på 60 m som åpner forsvaret til motsatanderen fullstendig. Det er dette Mascherano ikke kan i samme grad.

Men for all del, begge er to midtbanespillere i verdensklasse og den ene passer inn i kamper hvor den andre muligens ville slitt mer.

Hvis Liverpool har sjansen til å kjøpe Mascherano nå, så må de gripe den. Om det så går ut over mesteparten av overgangsbudsjettet. En midtstopper ville også gjort seg.

Tror de fleste her er enige om at Liverpool burdet kjøpe to klassespillere og ikke fire stykker som spiller hver femte uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...