Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Alisson har ikke spilt fast lenge nok på Roma til at jeg føler han kan stå fast for oss, ville likt å se en type som Oblak i stedet.

Alisson har vel vært fast på Brasil (over Ederson) ganske lenge nå, og virker langt mer realistisk å hente enn Oblak. Basert på det jeg har lest, hadde jeg vært fornøyd hvis vi hentet Alisson. Det sier vel nesten sitt at han holder Ederson ute av laget.

Han kunne sagt ingen kommentar. Å behandle fansen som stokkdumme høns taler ikke til hans fordel.

Klopp bryr seg først og fremst om spilleren, noe som selvfølgelig er riktig. Å si "ingen kommentar" ville ført til at Karius trodde han ikke hadde hans støtte. Noen spillere trenger å bli skjermet av manageren, og det hadde ikke forundret meg om Karius var en av de.

Hvis det er sånn er det jo unødvendig å spør Klopp om spillernes prestasjoner. Da kan man aldri ta det seriøst hva han mener om en spillers prestasjon. Og det er ei heller urimelig å tro han faktisk mener det han sier, da Karius får fornyet tillit gjentatte ganger etter dårlige prestasjoner. Karius i mål er en vandrende katastrofe og absolutt alle ser det. På et eller annet tidspunkt vil det koste oss dyrt, og jeg frykter det blir i CL. Hva skal Klopp si da, unlucky? Karius klarer ikke å holde ballen etter et lumpeskudd engang, alltid en ekstra touch.
I motsetning til Mignolet mener du? ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alisson har ikke spilt fast lenge nok på Roma til at jeg føler han kan stå fast for oss, ville likt å se en type som Oblak i stedet.

Alisson har vel vært fast på Brasil (over Ederson) ganske lenge nå, og virker langt mer realistisk å hente enn Oblak. Basert på det jeg har lest, hadde jeg vært fornøyd hvis vi hentet Alisson. Det sier vel nesten sitt at han holder Ederson ute av laget.

Han kunne sagt ingen kommentar. Å behandle fansen som stokkdumme høns taler ikke til hans fordel.

Klopp bryr seg først og fremst om spilleren, noe som selvfølgelig er riktig. Å si "ingen kommentar" ville ført til at Karius trodde han ikke hadde hans støtte. Noen spillere trenger å bli skjermet av manageren, og det hadde ikke forundret meg om Karius var en av de.
Hvis det er sånn er det jo unødvendig å spør Klopp om spillernes prestasjoner. Da kan man aldri ta det seriøst hva han mener om en spillers prestasjon. Og det er ei heller urimelig å tro han faktisk mener det han sier, da Karius får fornyet tillit gjentatte ganger etter dårlige prestasjoner. Karius i mål er en vandrende katastrofe og absolutt alle ser det. På et eller annet tidspunkt vil det koste oss dyrt, og jeg frykter det blir i CL. Hva skal Klopp si da, unlucky? Karius klarer ikke å holde ballen etter et lumpeskudd engang, alltid en ekstra touch.
I motsetning til Mignolet mener du?

Ja. Selv om Mignolet ikke er den beste, så er han bedre enn Karius, uten tvil.

Lenke til kommentar

I motsetning til Mignolet mener du?

Ja. Selv om Mignolet ikke er den beste, så er han bedre enn Karius, uten tvil.
Stats sier vel det motsatte? Ikke minst synes jeg forsvaret ser mye mer usikkert ut med en gang Mignolet er på banen.
Lenke til kommentar

Det spørs kanskje om John Achterberg bør vurderes å bli byttet ut siden det på ingen som helst måte er slik at begge keepere blir bedre. Jeg klarer heller ikke å se at de som hhv Mig og Karius er svake på, blir forbedret.

Det har vært stilt en hel del spørsmål ved Achtenberger's evner tidligere. Så ja, det bør absolutt vurderes om Achtenberger bør byttes ut med et bedre alternativ.

Idag står det at Achtenberger vil være en del av teamet som ser på nye keeperalternativer. Jeg vet ikke om det er fornuftig. Karius BURDE ha utviklet seg under sin tid i Liverpool, vi vet alle at Mignolet ikke har gjort det, eller har utviklet seg i negativ retning.

Er Alisson virkerlig riktig keeper for Liverpool de neste 5 årene? Noen sier han har holdt Ederson ute av Brazil sitt landslag, men er virkelig Brazilianske keepere så veldig gode? Jeg synes heller, hvis han vil, at man bør møte Oblak sin utkjøpsklausul og gjøre han til Liverpool sine førstekeeper de neste 5-7 årene. Da vil Liverpool ha en keeper som kan hjelpe Liverpool til ligatittel og Champions League tittel. Oblak er en keeper som garantert kan hjelpe Liverpool med noe slikt. Kan Alisson det? Eller Kepa? Eller Butland? Eller henter man da nok en middelmådig til god keeper?

Lenke til kommentar

En anna "fun fact" - Dei tre spelarane med lengst fartstid i klubben er i rekkefølge: Henderson 6 år 7 mnd, Daniel Sturridge 5 år, Simon Mignolet 4 år 7 mnd.

Noble har rekord p.d.d. av aktive med 13 år 1 mnd for West Ham. Walcott hadde 2. plass (igjen av noverande spelarar) med 12 år før han gikk til Everton no.

..og før folk hyler Carrick - han har 11 år 6 mnd =)

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Trist lesning. Slått til på sine fleste kjøp manageren vår, men ikke Karius.

Loris Karius is the only Premier League goalkeeper with more conceded goals than saved shots. He has the worst shot saves ratio - 43%.

Simon Mignolet has only saved 59% of shots that makes him 24th out of 27 goalkeepers. #LFC

De Gea tops the list - 83%. #MUFC

via @InStatFootball

post-95709-0-90813200-1516298246_thumb.jpeg

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Loris Karius is the only Premier League goalkeeper with more conceded goals than saved shots. He has the worst shot saves ratio - 43%.

Simon Mignolet has only saved 59% of shots that makes him 24th out of 27 goalkeepers. #LFC

via @InStatFootball

Trenger desperat en ny keeper i sommer. Noen som vet noe om Allison?

Lenke til kommentar

via @InStatFootball

Men vi har ikke tapt med Karius i mål? Eller? Skulle heller likt å sett statistikk på hvor mange poeng Karius/Mignolet har tapt oss. Når det er sagt, en ting er klinkende klart: vi trenger en ny førstekeeper.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

via @InStatFootball

Men vi har ikke tapt med Karius i mål? Eller?
Et tap mot Leicester i cupen, resten seire og uavgjort, men det er ikke pågrunn av Karius. 11 kamper og fem clean sheets.
Lenke til kommentar

Tja, slike stats er rimelig meningsløse uten den store sammenhengen.

Et godt forsvar skal i teorien gjøre at en keeper ikke trenger å gjøre mange redninger.

Hvor mange av de innslupne målene BURDE de tatt? Hvor mange av baklengsmålene er forsvarets feil?

Jeg syns på ingen måte Ederson er så god som folk påstår.

De Gea er Premier Leagues beste keeper uten tvil. Resten av toppkeeperne har en tendens til å gjøre merkelige ting fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke alt maset om Oblak. Hvorfor skal han gå ned i prestisje og nivå for å spille for Liverpool? 

Alisson Becker er mer sannsynlig, han har vært svært god i serie A i år. Roma er i en økonomisk situasjon hvor de må selge stjernespillere hver sesong mer eller mindre, så Liverpool sitter sånn sett godt i det om de går for ham. 

De har også en andrekeeper som jeg mener er den beste i Serie A og kan tåle tapet av Alisson noenlunde O.K bare ved å flytte Skorupski opp ett hakk. Det virker usannsynlig at det skjer noe i Januar da, utifra hva man kan lese i Italia. 

Endret av Mchansern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor gikk Neymar ned i prestisje for PSG?

Økonomisk er det reelt, Oblak har utkjøpsklausul på 100 million. Og om du ikke har fått det med deg har Liverpool blitt en svært atteraktiv klubb under Klopp.

Da spørs det egentlig om Oblak ser muligheten for å vinne Champions League som mer sannsynlig med Athletico Madrid enn Liverpool i fremtiden og om han eventuelt har lyst å vinne Premier League også.

Jeg synes ikke det er helt slik som du forsøker å fremstille det Mchansern.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gikk Neymar ned i prestisje for PSG?

Økonomisk er det reelt, Oblak har utkjøpsklausul på 100 million. Og om du ikke har fått det med deg har Liverpool blitt en svært atteraktiv klubb under Klopp.

Da spørs det egentlig om Oblak ser muligheten for å vinne Champions League som mer sannsynlig med Athletico Madrid enn Liverpool i fremtiden og om han eventuelt har lyst å vinne Premier League også.

Jeg synes ikke det er helt slik som du forsøker å fremstille det Mchansern.

Fordi Barcelona tilsynelatende (i følge Neymar i hvert fall) ikke behandlet han noe bra. Også var han helt sikkert lei av å være i skyggen til Messi og Suarez. Han virker litt som en slik egotrip spiller som helst skal være den største stjernen i laget.

Og selv om han gjør det bra i PSG, så murrer fansen mot han allerede. For der også er han fint nødt til å finne seg i å være i skyggen av noen, i dette tilfellet Cavani.

Neymar har vel også vunnet alt som er å vinne med Barcelona. Så hvis han også ønsket seg en ny utfordring så er det også en grunn til å bytte klubb.

Og helt der tror jeg ikke akkurat at Oblak er. Da må det være at han er skapfan av Liverpool og gjerne skulle spilt for klubben.

Men det tror jeg ikke er tilfellet. I tillegg så finnes det sikkert vel så gode keepere som Oblak som ikke koster €100m.

Men ikke vet jeg. Aner ikke hvilke keepere vi burde gå for og ikke. Oblak og Alisson er begge gode alternativer. Og om vi har lyst til å prøve litt mer tysk så har vi jo Leno.

Også kan vi selvsagt være fullstendig urealistisk og kaste navnet til ter Stegen inn i miksen.

Tror også han har vunnet det som er å vinne med Barcelona om jeg ikke har blinkset helt på datoer.

Så om Klopp og nye utfordringer lokker så er det sikkert alltids en mulighet. Hadde selvsagt vært artig å la Barcelona smake sin egen medisin for en gang skyld. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...