knipsolini Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Han kunne vel tvinges til å bli, men vi skal vel handle spillere i framtiden også. Noen ville kanskje vegret seg fra å komme hvis vi ikke ville gi slipp. Dette er uansett ikke Torres på nytt. Vi viste dette måtte komme.Hadde han blitt solgt til sommeren ville vi visst at spillere skal få lov å gå selv om klubben ønsker dem og kontrakten tilsier at de skal bli, men at klubben ikke aksepterer at spilleren "bryter kontrakten" midt i en viktig sesong. Det finnes ikke mange alternative toppklubber som vil være snillere enn det. I verste fall har dette bare vist nåværende og fremtidige spillere at de kan tvinge frem en overgang, selv når de ikke har noen som helst forhandlingsmakt (Coutinho hadde flere år igjen uten utkjøpsklausul, og var avhengig av prestere sitt beste før sommerens VM). Hvorfor er han avhenging av å prestere før sommerens VM? Trenger ikke det viss treneren til Brasil vet at du er god nok men presterer ikke på klubblag pga andre situasjoner. Om Coutinho ikke hadde spilt en kamp det neste halvåret hadde han naturligvis vært i elendig form til VM. Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Kepa Arrizabalaga hadde vært et bra kjøp. Klart det ville vært et bra kjøp, men han skal være rimelig nære Real Madrid som ny førstekeeper der, snakk om 6 års kontrakt. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hvordan går det an å selge sin beste spiller i januar? Hva faen er det de driver med? La han streike, la han råtne på reservelaget, men ikke selg han! også? tvinge en spiller til der hjelper hvertfall ikke, og til så syk pris er vel valget lett. Hjelper ikke? Han hadde garantert gitt 100% før VM i sommer, som han har gjort i høst etter å ha streiket da han ikke ble solgt i sommer. Vi hadde sannsynligvis fått samme pris i sommer så ser virkelig ingen god grunn for å selge han nå, annet enn å la en bortskjemt spiller få dra til drømmeklubben allerede nå fordi han er så sjukt fysen. Hvorfor kjøper vi Keita ett år frem i tid, og selger Coutinho midt i sesongen? Håpløst. og hva vis Barca for transfer ban? da har de ødelagt muligheten hans, flott hvis dere er en klubb som vil ødelegge karrierene til spillere for all del. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hvordan går det an å selge sin beste spiller i januar? Hva faen er det de driver med? La han streike, la han råtne på reservelaget, men ikke selg han!også? tvinge en spiller til der hjelper hvertfall ikke, og til så syk pris er vel valget lett.Hjelper ikke? Han hadde garantert gitt 100% før VM i sommer, som han har gjort i høst etter å ha streiket da han ikke ble solgt i sommer. Vi hadde sannsynligvis fått samme pris i sommer så ser virkelig ingen god grunn for å selge han nå, annet enn å la en bortskjemt spiller få dra til drømmeklubben allerede nå fordi han er så sjukt fysen. Hvorfor kjøper vi Keita ett år frem i tid, og selger Coutinho midt i sesongen? Håpløst. og hva vis Barca for transfer ban? da har de ødelagt muligheten hans, flott hvis dere er en klubb som vil ødelegge karrierene til spillere for all del. "Ødelegge karrieren"... haha. 1 Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hvordan går det an å selge sin beste spiller i januar? Hva faen er det de driver med? La han streike, la han råtne på reservelaget, men ikke selg han! også? tvinge en spiller til der hjelper hvertfall ikke, og til så syk pris er vel valget lett. Hjelper ikke? Han hadde garantert gitt 100% før VM i sommer, som han har gjort i høst etter å ha streiket da han ikke ble solgt i sommer. Vi hadde sannsynligvis fått samme pris i sommer så ser virkelig ingen god grunn for å selge han nå, annet enn å la en bortskjemt spiller få dra til drømmeklubben allerede nå fordi han er så sjukt fysen. Hvorfor kjøper vi Keita ett år frem i tid, og selger Coutinho midt i sesongen? Håpløst. og hva vis Barca for transfer ban? da har de ødelagt muligheten hans, flott hvis dere er en klubb som vil ødelegge karrierene til spillere for all del. Ødelagt? Er jo liverpool som har skapt karrieren hans.... 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Selvsagt ikke noe Liverpool skal tenke på. Fyren signerer en kontrakt. Er så drittlei sånne møkkaspillere som driter i kontrakten. Nekter å spille. Og gjør hva de kan for å få igjennom en transfer og pisse på kontrakten deres. Ofte er det de samme klubbene som er involvert også. Måtte Coutinho falle fullstendig gjennom og dra tilbake dit han kom fra som en flopp! 5 Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Hvordan går det an å selge sin beste spiller i januar? Hva faen er det de driver med? La han streike, la han råtne på reservelaget, men ikke selg han! også? tvinge en spiller til der hjelper hvertfall ikke, og til så syk pris er vel valget lett. Hjelper ikke? Han hadde garantert gitt 100% før VM i sommer, som han har gjort i høst etter å ha streiket da han ikke ble solgt i sommer. Vi hadde sannsynligvis fått samme pris i sommer så ser virkelig ingen god grunn for å selge han nå, annet enn å la en bortskjemt spiller få dra til drømmeklubben allerede nå fordi han er så sjukt fysen. Hvorfor kjøper vi Keita ett år frem i tid, og selger Coutinho midt i sesongen? Håpløst. og hva vis Barca for transfer ban? da har de ødelagt muligheten hans, flott hvis dere er en klubb som vil ødelegge karrierene til spillere for all del. Ødelagt? Er jo liverpool som har skapt karrieren hans.... mener en suksessfull karriere 1 Lenke til kommentar
magb Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Selvsagt ikke noe Liverpool skal tenke på. Fyren signerer en kontrakt. Er så drittlei sånne møkkaspillere som driter i kontrakten. Nekter å spille. Og gjør hva de kan for å få igjennom en transfer og pisse på kontrakten deres. Ofte er det de samme klubbene som er involvert også. Måtte Coutinho falle fullstendig gjennom og dra tilbake dit han kom fra som en flopp! Men er ikke hele markedet basert på at spillere "bryter" kontrakten og selges for X antall millioner? Skal alle vente til kontrakten går ut og gå gratis dit de vil? Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Selvsagt ikke noe Liverpool skal tenke på. Fyren signerer en kontrakt. Er så drittlei sånne møkkaspillere som driter i kontrakten. Nekter å spille. Og gjør hva de kan for å få igjennom en transfer og pisse på kontrakten deres. Ofte er det de samme klubbene som er involvert også. Måtte Coutinho falle fullstendig gjennom og dra tilbake dit han kom fra som en flopp! Men er ikke hele markedet basert på at spillere "bryter" kontrakten og selges for X antall millioner? Skal alle vente til kontrakten går ut og gå gratis dit de vil? stemmer jo det, det er faktisk hele poenget med at det betales så mye. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Selvsagt ikke noe Liverpool skal tenke på. Fyren signerer en kontrakt. Er så drittlei sånne møkkaspillere som driter i kontrakten. Nekter å spille. Og gjør hva de kan for å få igjennom en transfer og pisse på kontrakten deres. Ofte er det de samme klubbene som er involvert også. Måtte Coutinho falle fullstendig gjennom og dra tilbake dit han kom fra som en flopp! Coutinho er god, men ikke så god. Han kan erstattes. Han vil nok være enda bedre på Barcelona. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Men er ikke hele markedet basert på at spillere "bryter" kontrakten og selges for X antall millioner? Skal alle vente til kontrakten går ut og gå gratis dit de vil? Nja... Det er jo selvsagt en del av det. Men når eg klubb i utgangspunktet ikke ønsker å selge og det åpenbart er kun av pengemessige/karrieremessige årsaker til at spiller streiker eller bruker andre virkemidler så blir det feil. Eg har en jobb. Den har 3 mnd oppsigelsestid. Skulle eg da ved bytte av jobb nekte å jobbe ut oppsigelsestiden fordi eg er sur når arbeidsgiver har behov for meg ut den tiden eg har forpliktet meg til å være en asset for firmaet? De får såpass mye penger for disse kontraktene at å følge de den tiden man har forpliktet seg til hvis klubben ønsker det, skulle bare mangle. Og hvis konsekvensen er at spiller går gratis etter kontraken så er jo det en vurdering klubben må ta. I dette tilfellet ender det jo med en absurd sum som plaster på det åpenbare såret liverpool sitter igjen med ved å selge en spiller i januar. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Coutinho er god, men ikke så god. Han kan erstattes. Han vil nok være enda bedre på Barcelona. Ja eg kan ikke se at eg har sagt noe annet enn at han er god men langt fra uerstattelig? Og eg håper som sagt han driter seg ut og flopper i barcelona. Hadde faktisk blitt glad inni meg. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 (endret) og hva vis Barca for transfer ban? da har de ødelagt muligheten hans, flott hvis dere er en klubb som vil ødelegge karrierene til spillere for all del. Om Barcelona får en transferban er da noe som overhodet ikke har noe med Liverpool å gjøre? De har skapt sine egne problemer og får løse de selv. I denne saken syns jeg igjen ledelsen i Liverpool er for svak som de har vært før. Endret 7. januar 2018 av oOF Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Men er ikke hele markedet basert på at spillere "bryter" kontrakten og selges for X antall millioner? Skal alle vente til kontrakten går ut og gå gratis dit de vil? Nja... Det er jo selvsagt en del av det. Men når eg klubb i utgangspunktet ikke ønsker å selge og det åpenbart er kun av pengemessige/karrieremessige årsaker til at spiller streiker eller bruker andre virkemidler så blir det feil. Eg har en jobb. Den har 3 mnd oppsigelsestid. Skulle eg da ved bytte av jobb nekte å jobbe ut oppsigelsestiden fordi eg er sur når arbeidsgiver har behov for meg ut den tiden eg har forpliktet meg til å være en asset for firmaet? Ser ikke helt sammenligningen. I ditt eksempel har du fått "drømmejobben" og de 3 månedene er bare ekstra venting. Her er det snakk om kanskje en once in a lifetime mulighet til å komme i toppen av det du har viet livet ditt til. Samtidig er det snakk om 3.5år (?), ikke 3mnd. Jeg forstår det veldig godt fra et menneskelig perspektiv. Selvfølgelig kjipt for klubben. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Ja men de 3,5 årene du snakker om bør nesten være det i forhold til en vanlig jobb med 3mnd når man ser på lønningene..... Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 (endret) Jo, men som sagt er det ikke det samme. Coutinho får jo ikke gjort en avtale med Barcelona som gjør at han går dit om 3,5 år. Han fikk sit livs mulighet nå og ønsket å gripe den. Endret 7. januar 2018 av banansplitt™ Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Ja denne muligheten får han kun EN gang og det er nå, passe drøyt å bare tvinge han til å være ett sted han ikke vil være da. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Vel, ingen påstår at han skulle blitt til evig tid eller kontrakten ut, men ut sesongen. Barcelona hadde ikke gått noen plass. Eneste grunnen til at Barcelona pushet så hardt for å få han nå fremfor å vente til sommeren og spare noen kroner er ikke fordi de trenger han for å vinne serien, det gjør de enkelt på som de er. Det er ikke for å vinne Champions League, for der kan han ikke spille. Nei det er ene og alene fordi Barcelona vet at sansynligheten for at de kan få minst 1 vindus transferban er reel. Uansett, solgt er solgt. Vi får bare lære av det og styre unna sør-amerikanske spillere og heller satse mer på å utvikle britisk talent. Vi må bare innse at vi har ikke og vil aldri ha sterk nok drakraft til å kunne holde på slike spillere når Barcelona og Real Madrid banker på døra. Og vi er ikke alene om det, de aller, aller fleste er i akkurat samme båt som oss. Så nå får vi bare vente og se hva som skjer til sommeren. Hvem som kommer inn da andre enn Keita. En bør ikke har noen forventninger om signeringer nå i januar. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Ja denne muligheten får han kun EN gang og det er nå, passe drøyt å bare tvinge han til å være ett sted han ikke vil være da. Det blir litt som om United skulle ha tvunget Ronaldo til å bli den gangen, man kan liksom ikke bare gjøre det mot spillerne heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå