Alkan Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Ser altfor mange Liverpool-supportere som peker på Mignolet, gang på gang. Og forventer at en signering av en super-keeper (om det i det hele tatt skulle la seg gjøre) løser alle problemer. På tide å våkne opp. Forsvaret og den defensive midtbanen til Liverpool i sammenheng med Klopps aggressive angreps-taktikk har like mye skyld i hva tweeten under forteller. Joda, kan være enig i dette, men det hjelper ikke når keeperen er ræva. 2 Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Hvor mange av de 43 poengene er tapt på personlige feil av Mignolet eller forsvaret? Latterlig mange. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Er jo def.midtbanen problemet ligger, og der er nok de fleste Liverpoolsupportere enige. Forsvaret får ikke godkjent beskyttelse og da blir det mål imot. Det fraskriver ikke at mignolet ikke er god nok for en "toppklubb" og at Liverpool (Klopp) ikke har godt nok dekning defensivt. Det har alltid vært et Liverpoolproblen ikke bare under Klopp. Det må styrkes og utvikles bedre rett og slett. Desverre så la Klopp alle eggene i van Dijk i sommer som selvfølgelig var en blemme, forhåpentligvis henter Liverpool noe å bygge på i januarvinduet, ny keeper kommer nok ikke får sommeren. Endret 23. desember 2017 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Mye av problemet ligger på midtbanen ja, men nå mente jeg personlige tabber/feil, som 2-2 målet i går. Mascherano hadde ikke gjort at Mignolet hadde redda den Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Arsenal skulle aldri ha fått komme inn igjen i kampen. Offensivt er det bra, men det går helt tydelig utover det defensive. Men I denne kampen kan vi lett skylde på sløvhet fra forsvaret, det er såpass grove personlige feil som gjøres av Gomez og Mig at jeg syns det er vanskelig å skylde på organisering og Klopp på disse målene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Big Sam hjelper på Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 Selvsagt er det for dårlig av forsvaret også, men saken er den at om Mignolet ikke kuker til den redningen fra Xhaka så tror jeg vi hadde klart å roe ned og kanskje til og med tatt helt livet av momentumet Arsenal fikk etter den første scoringen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 1 poeng på Chelsea og United.Ingen oppdatering på denne i kveld?3 poeng på tottenham og 4.plassenStatus quo med lagene over(City teller jeg ikke) og liverpool er fremdeles på 4.plass Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 23. desember 2017 Del Skrevet 23. desember 2017 (endret) Vi har vel til gode å vinne en kamp der vi tapte xG Endret 23. desember 2017 av Whiteshit Lenke til kommentar
indahla Skrevet 24. desember 2017 Del Skrevet 24. desember 2017 Hvor mange av de 43 poengene er tapt på personlige feil av Mignolet eller forsvaret? Latterlig mange.Hvor mange av de er tapt på dårlige avslutninger av angrepet? Latterlig mange. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Ikke veldig mange indahla. Angrepets oppgave er å score mål, forsvaret skal forhindre mål. Om vi da spiller uavgjort 3-3 så vil de fleste være enige om at det er forsvarsjobben som har vært dårlig. Man skal ikke behøve å score 5-6 mål hver kamp for å vinne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Når man spiller på Liverpool så må man det Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Det er vel bare å hente akevitten så man er i form til kampen i dag. Vi vet hvordan det bruker å gå mot direkte bunnlag. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Når man spiller på Liverpool så må man detNei, det er faktisk mulig å vinne både 1-0, 2-0 og 3-0 som vi har gjort flere ganger denne sesongen. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Det er vel bare å hente akevitten så man er i form til kampen i dag. Vi vet hvordan det bruker å gå mot direkte bunnlag. Denne sesongen har det jo vært omvendt. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Arsenal skulle aldri ha fått komme inn igjen i kampen. Offensivt er det bra, men det går helt tydelig utover det defensive. Men I denne kampen kan vi lett skylde på sløvhet fra forsvaret, det er såpass grove personlige feil som gjøres av Gomez og Mig at jeg syns det er vanskelig å skylde på organisering og Klopp på disse målene. Hvis motstanderen scorer 3 mål på hva, 5 minutt (?) så kan man ikke bare legge skylden på forsvaret og keeper. En del av skylden må gå til midtbanen også i et slikt tilfelle. De er faktisk leddet foran forsvaret. De har også en jobb å gjøre. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Arsenal skulle aldri ha fått komme inn igjen i kampen. Offensivt er det bra, men det går helt tydelig utover det defensive. Men I denne kampen kan vi lett skylde på sløvhet fra forsvaret, det er såpass grove personlige feil som gjøres av Gomez og Mig at jeg syns det er vanskelig å skylde på organisering og Klopp på disse målene. Hvis motstanderen scorer 3 mål på hva, 5 minutt (?) så kan man ikke bare legge skylden på forsvaret og keeper. En del av skylden må gå til midtbanen også i et slikt tilfelle. De er faktisk leddet foran forsvaret. De har også en jobb å gjøre. Ikke enig i det denne gangen. Det var minst to utilgivelige personlige feil av Gomez og Mig som gjorde det denne gangen. Og den meningen endrer jeg ikke på. Liverpool kommer aldri til å bli det beste defensive laget under Klopp, men denne kampen var ikke det årsaken. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Game day! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1798126 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Ikke enig i det denne gangen. Det var minst to utilgivelige personlige feil av Gomez og Mig som gjorde det denne gangen. Og den meningen endrer jeg ikke på. Liverpool kommer aldri til å bli det beste defensive laget under Klopp, men denne kampen var ikke det årsaken. Ja, altså.. Du har sikkert fått med deg noe av kritikken min mot Mignolet tidligere, men disse målene Liverpool slapp inn mot Arsenal var langtfra det verste jeg har sett fra Mignolet. Det var faktisk som småfeil å regne nesten, relativt sett. Samme gjelder Gomez i forhold til Lovren. Ja, det var en personlig feil i forsvaret av Gomez, han var altfor pysete i duellen, og klønet det til, men det var en knøttliten feil i forhold til grovisene Lovren har gjort tonnevis av de siste 2 årene. Men jeg står på at midtbanen også har en jobb å gjøre. Ja, hvis midtbanen ikke gjør jobben sin, så må jo forsvaret forsvare seg. Men de skal ikke trenge å forsvare seg hele tiden, midtbanen har også en jobb å gjøre (ikke miste ballen, spille offensivt, vinne tilbake baller, bli med bakover osv). Jeg mener midtbanen ikke bare kan stå og se på at forsvare skal gjøre hele jobben. Midtbanen kan også roe ned etter et mål, holde på ballen, spille med hverandre. Selvsagt, hvis midtbanen hele tiden mister ballen vil motstanderen kunne angripe uendelig, noe som øker presset på forsvaret. Derfor, midtbanen har også en del av skylden, mener jeg. Ingen lag slipper in haugevis av mål på noen få minutter og kan skylde det kun på forsvaret. Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Ryktes hardt til Van Djik nå. Hva tror vi? http://www.liverpool.no/nyheter/2017/12/liverpool-har-stoerst-bud-inne-for-van-dijk/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå