Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mignolet er jammen på topp i feltarbeid når det gjelder kløneri. Men reddet en straffe da, straffer er det eneste han faktisk er virkelig god på.

Sant, jeg trodde det var en typisk Mignolet felt brøler på målet til Okazaki. Helt til jeg så reprisen hvordan Okazaki holdt han.

Helt utrolig at dommeren ikke ser det.

 

Kanskje vi burde kjøre Ward som førstekeeper? Han virker ganske solid i feltet og er jo god på straffer han også egentlig.

Helt enig. Ward er mitt soleklare førstevalg på keeperplass. Skulle ønske Klopp så det samme.
Lenke til kommentar

Liverpool henger så vidt med på tross av det latterlige forsvarsspillet. Dette kommer ikke til å holde med mindre de slutter med horrible feilene som alle mer eller mindre gjør baki der. Matip får godkjent, men de andre spillerne i forsvaret må skjerpe seg betydelig. Kampen i går skulle vært kneblet etter 2-0, men dommeren ga veldig for grove feilavgjørelser til Leicester. Tøvkuk som han var.

Lenke til kommentar

 

Klopp fucka hele driten ved å ikke hente stopper og selge Sakho...

 

Idioti på høyeste nivå.

Sakho utgjorde stort igår, ble bare 5-0!

 

Men Crystal Palace passet jo Sakho bedre? Det var jo det som var unnskyldningen som ble brukt da Sakho var strålende der? Passer ikke Crystal Palace Sakho lengre nå som de slipper inn mål?

 

Hvis poenget ditt er at salg av Sakho var riktig så er du ikke helt god. Klopp vil for alltid stå igjen som idioten i denne saken. 

 

Edit; Men det er jo veldig betryggende for vår del at supporterne forventer at bunnlag skal forsvare seg bedre mot Man City enn oss selv! Sakho har jo bedre medspillere i Crystal Palace, ikke sant?

Endret av Colin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er vel at usikkerheten smitter? Hvis en av stopperne er shaky ofte, så er det lett for å påvirke den andre.

 

F.eks ville nok både Matip og Gomez (når han spiller stopper) vært enda bedre ved å spille ved siden av en trygg og god stopper.

 

Driter egentlig i om det er Van Dijk, De Vrij eller en annen fyr. En god og trygg stopper trengs sårt.

Lenke til kommentar

Det ville hjulpet, men når spillerne lar seg passere like lett som Gomez til tider i går blir det vanskelig. Det er både taktiske disponeringer og grove personlige feil som ligger bak målene.

 

Selv de beste spillerne i verden gjør grove feil. Det vil du aldri bli kvitt. Men trygghet kan heve spilleres spill.

Hvis du spiller med noen bak der som er så shaky at du stadig går rundt å tenker "Han må ikke passere meg, han må ikke passere meg.", ja da er det nettopp det som vil skje. Motstanderen vil passere deg.

 

Frykt kan påvirke spillet ditt mye. Hvis du vet du har den dekningen bak deg, så tør du kanskje sette den taklingen som gjør at du ikke blir passert.

Lenke til kommentar

Tror Ward hadde reddet oss noen poeng om han hadde stått siden ligastarten. Merker spesielt på innlegg for eksempel, så er det kun en forsvarsspiller som går opp (for å distrahere motspiller eller få hodet først på ballen) når Ward "caller" den. Når Mignolet går opp for å plukke baller går forsvaret helt inn i panikkmodus og alle går opp for å heade unna ballen, Migs misser og plutselig er det 2 motspillere som står helt åpne og kan trille ballen i mål. Mignolet sprer rett og slett frykt bak der. Ingen stoler på han (og med rette).

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Poenget er vel at usikkerheten smitter? Hvis en av stopperne er shaky ofte, så er det lett for å påvirke den andre.

 

F.eks ville nok både Matip og Gomez (når han spiller stopper) vært enda bedre ved å spille ved siden av en trygg og god stopper.

 

Driter egentlig i om det er Van Dijk, De Vrij eller en annen fyr. En god og trygg stopper trengs sårt.

Det stemmer. Det trengs en stø og stabil sjefstype i forsvaret. En som har kontroll, er trygg og kan løfte de andre, og som i tillegg har de rikige egenskapene som stopper.

 

Er Van Dijk den? tja, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at vi bør bruke store summer på forsvarere.

 

Clyne er relativt safe og jevn, men mangler sluttprodukt og er ganske lav, som jeg ikke liker ift dødballer. Gomez og TAA er bra talenter her, men ikke gode nok for et topp PL-lag ennå.

 

Moreno er en veldig god vingback, men vi spiller med en forsvarsfirer og det gjør han ekstremt farlig for oss defensivt. Med Robertson som konkurrent er det uansett ikke noen krise på venstrebacken, tror begge kan gjøre en jobb for oss.

 

Lovren kan være grei å ha som backup, men bør ikke være fast stopper for et lag som kjemper i toppen. Klavan er treg, og egentlig ikke god nok som backup en gang.

 

Oppsummert: Vi trenger egentlig to veldig gode midstoppere først og fremst. LITT forskjell på kvalitetene til stopperne vi har nå, og den stopperkvartetten vi hadde med Hyypia/Carra/Agger/Skrtel.

Lenke til kommentar

Tja.. Vet ikke helt om jeg ønsker en ny Skrtel. Ja, han var en kriger av rang, men gud bedre hvor mye rart og hasardiøst han gjorde, så nei takk.

Men jeg tar gjerne spesielt en ny Agger eller Hyypia. En ny Carragher hadde også fungert bedre enn Lovren.

 

​Gud som jeg savner Agger. Det var spilleren sin det. Ja, han hadde sine skader, men når han spilte... Fyren skøyt jo som en hest sparker, kald og rolig, tøff når det trengtes. Også var det denne lojaliteten og kjærligheten for klubben. Den ser du ikke ofte hos spillere som ikke er oppvokst i den tilhørende byen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...