Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coutinho skulle kun spille 45 i gårsdagens kamp, var bestemt før kampen. Om det er så tilfelle så burde han heller fått siste 45 enn første? Liverpool har 0 seire på fem kamper etter storseieren mot Arsenal. Liverpool må prestere nå på lørdag. 16 mål på 10 kamper er horribelt, rett og slett. Klavan bør aldri komme innpå et Liverpool-lag igjen, ei heller Flanagan. 

TAA-Gomez-Matip-Robertson ser ut som Klopp's beste forsvar så langt(selv med de elendige innleggene til TAA sist lørdag).

Henderson må snart miste kapteinsbindet eller opp flere hakk. 

Lenke til kommentar

Problemet er vel at verken Lovren eller Klavan burde få lov å spille. Jeg er helt enig i den forsvarslinja pdd., men tviler sterkt på at Gomez går foran de andre i stopperkøen, dessverre. 

 

Henderson har vel aldri vært den store kapteinsfiguren som f.eks Gerrard, men når han i tillegg spiller rævva om dagen er det vanskelig å svelge ja.

 

For å si det sånn, så har jeg forståelse for Coutinhos ønske om å komme seg bort når man ser prestasjonene og lagene vi har stilt de siste ukene.

 

Det som irriterer meg mest er at det ikke virker som det blir gjort noe med problemene, spesielt i forsvar. Klopp sier at de trener på dødballer hele tiden, men hva er vitsen med det når vi bare blir dårligere og dårligere omtrent? Da er det jo ganske tydelig at man må endre taktikk eller gjøre noe annet konkret for å endre situasjonen. Ansett en jævla forsvarsguru.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at verken Lovren eller Klavan burde få lov å spille. Jeg er helt enig i den forsvarslinja pdd., men tviler sterkt på at Gomez går foran de andre i stopperkøen, dessverre. 

 

Henderson har vel aldri vært den store kapteinsfiguren som f.eks Gerrard, men når han i tillegg spiller rævva om dagen er det vanskelig å svelge ja.

 

For å si det sånn, så har jeg forståelse for Coutinhos ønske om å komme seg bort når man ser prestasjonene og lagene vi har stilt de siste ukene.

 

Det som irriterer meg mest er at det ikke virker som det blir gjort noe med problemene, spesielt i forsvar. Klopp sier at de trener på dødballer hele tiden, men hva er vitsen med det når vi bare blir dårligere og dårligere omtrent? Da er det jo ganske tydelig at man må endre taktikk eller gjøre noe annet konkret for å endre situasjonen. Ansett en jævla forsvarsguru.

 

Var det ikke det Benitez gjorde? Hadde ikke han en egen trener i teamet sitt som stod for den defensive coachingen? Mens han selv hadde mer det helhetlige spillet?

Mener å huske en av managerene vi hadde hadde dette og som så ut til å ha en god effekt på forsvaret.

 

Jeg syns i hvert fall Gomez imponerer. Både som stopper og høyreback. Men det er mulig at det er det ræva spillet til Klavan, Lovren og Flanagan som farger synet mitt, så ikke vet jeg.

 

Beste forsvarsrekka pr. nå i forhold til form, osv. er; Alexander-Arnold - Gomez - Matip - Robertson/Moreno. Venstresiden er litt sånn hipp som happ. Kommer litt an på motstanderen egentlig.

Konkurransen fra Robertson har i hvert fall fått opp spillet til Moreno en del hakk.

 

To ting irriterte meg noe grenseløst i går.

1) At vi ikke utnyttet de gode innleggene til Robertson. Vi burde spilt med Sturridge, som er notorisk til å være på rett sted til rett tid.

Og vi burde spilt med Alexander-Arnold, som dermed hadde vært på andre siden om innlegget gikk gjennom hele feltet.

 

2) Flanagan. Ja, han har ikke spilt, så det er ikke rart han ikke var spesielt venn med ballen, men på en annen side så har han heller egentlig aldri vært det. Han var ikke-eksisterende på høyresiden i angrepet, noe som gjorde det relativt lett for Leicester å demme opp for en Ox som var helt alene. 

Lenke til kommentar

Var det ikke det Benitez gjorde? Hadde ikke han en egen trener i teamet sitt som stod for den defensive coachingen? Mens han selv hadde mer det helhetlige spillet?

Mener å huske en av managerene vi hadde hadde dette og som så ut til å ha en god effekt på forsvaret.

I amerikansk fotball er det egne trenere for de offensive og defensive spillerne. Kanskje dette hadde vært noe?

 

Flanagan. Ja, han har ikke spilt, så det er ikke rart han ikke var spesielt venn med ballen

Jeg regner med han trener med ball hver dag... Endret av indahla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var det ikke det Benitez gjorde? Hadde ikke han en egen trener i teamet sitt som stod for den defensive coachingen? Mens han selv hadde mer det helhetlige spillet?

Mener å huske en av managerene vi hadde hadde dette og som så ut til å ha en god effekt på forsvaret.

I amerikansk fotball er det egne trenere for de offensive og defensive spillerne. Kanskje dette hadde vært noe?

 

Flanagan. Ja, han har ikke spilt, så det er ikke rart han ikke var spesielt venn med ballen

Jeg regner med han trener med ball hver dag...

 

 

Ja. Men nå har jo Klopp draget på det offensive, så det han hadde trengt er en som kan seg av terping av den defensive delen.

Enten det, eller så må han rett og slett kjøpe en stopper som ikke er redd for å fortelle de andre hva de skal.

 

Joda, han gjør nok det, men det ser ikke ut til å hjelpe, gjør det vel? :p

Lenke til kommentar

Det driter vi i, rett og slett :)

 

@snikpellik

 

Det er greit å drite i seiersprosenten til klubben sin, det er jo titler som gjelder. Men jeg synes likevel det er litt interessant - hvor går grensa for hva man aksepterer av underholdning kontra resultater? Klopp er en god manager som leverer underholdende fotball - men ikke veldig gode resultater. De fleste Liverpool-fans lever vel godt med situasjonen sånn det er nå, men hvor lenge? Hva om det fortsetter sånn i to sesonger til?

Lenke til kommentar

 

Det driter vi i, rett og slett :)

 

@snikpellik

 

Det er greit å drite i seiersprosenten til klubben sin, det er jo titler som gjelder. Men jeg synes likevel det er litt interessant - hvor går grensa for hva man aksepterer av underholdning kontra resultater? Klopp er en god manager som leverer underholdende fotball - men ikke veldig gode resultater. De fleste Liverpool-fans lever vel godt med situasjonen sånn det er nå, men hvor lenge? Hva om det fortsetter sånn i to sesonger til?

 

 

Nå er du vel litt hard mot Klopp. Han leverte brukbart i Dortmund sett fra forutsetningene da han tok over. I Liverpool er det derimot ikke all verdens med resultater det kan vi vel enes om ja.

 

Hadde Liverpool vunnet EL-finalen mot Sevilla ville det sett bedre ut, men det var jo akkurat samme kollapen som mot Leicester i går. En god førsteomgang fulgt av en dårlig andreomgang og det er litt betenkelig at det samme skjer gang etter gang og ikke bare i disse to kampene.

Lenke til kommentar

Jeg tenker selvfølgelig på Klopp etter at han kom til Liverpool, ja. Er selv stor fan av Klopp, misforstå meg rett. Han har også tatt laget tilbake til CL, blant annet. Men hva om han ikke var like karismatisk? Tror Klopp er nødt til å levere bra denne sesongen, hvis ikke kommer nok deler av fansen til å miste en del av godviljen.

 

Finnes sikkert mange andre managere som kunne tatt Liverpool tilbake til CL. Om de hadde hatt like stor tiltrekningskraft på eventuelle overganger er en annen sak.

 

Aller største problemet er jo forsvarsjobben. Den finnes knapt nok. Det virker heller ikke som de i det hele tatt skjønner hva de må gjøre selv. Og vi har verken råd eller mulighet til å kjøpe et helt nytt lag.

For det er omtrent det vi trenger. 2 stoppere, 2 backer, et midtbaneanker og en sentral midtbanespiller. Det er jævlig mye penger det.

 

Klopp har mistet godviljen min for lenge siden. Er lei av denne idiotiske nedprioriteringen hele tiden. Hvor han stiller med lag som er så langt under pari at det er flaut rett og slett.

Til syvende og sist så er pokaler det eneste som kan måle hvor bra du har gjort det. Pokaler gir mer godvilje.

Da nedprioriterer du ikke det som papiret er den "enkleste" pokalen så til de grader som det her.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...