Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klopp er ikke god på organisering defensivt og spilerne er ikke akkurat verdens beste de fleste baki der heller. Liverpool vinner kamper på at de scorer flere mål enn motstandere, men det kommer til å bli flere slike kamper i år tror jeg dessverre.

 

Nå så jeg heldigvis ikke kampen, men man får gi litt skryt til City. De blir gode i år.

Ja, Liverpool trenger en skikkelig forsvarssjef. En kapteinstype, en som kan ta ansvar i forsvar. Jeg tviler på at Van Dijk er denne spilleren.

Lenke til kommentar

Ut fra sammendraget:

 

- Ikke så mye å gjøre med det første målet annet enn å være tøffere sentralt på midten og sentral i forsvar

- Sala burde ha scoretpå 1-0 til City.

- Klavan forsvarer alene på venstre siden, hvor er Moreno?

- Ikke kun Mane sin skyld at keeperen blir skadet. Han bøyer seg nedover for å heade. Begge timer feil og gjør feil.

- Kjempesvakt feltspill av Mignolet og midtforsvar til Liverpool på det annulerte målet

- Svake markeringer og slapt forsvarsspill sentralt på 2-0 målet

- 3-0 Liverpool sine sentrale midtbane svikter, noe som fører ti at City kan spille seg rett gjennom midten til det svake sentrale forsvare til Liverpool

- Gang på gang spiller City seg rett gjennom midten av banen, 4-0. Svakt sentralt forsvar som vanlig.

- 5-0 igjen svakt spill på midten av Liverpool. Sane for stå helt alene foran Liverpools midtstoppere, der 1 eller 2 av Liverpools sentrale midtbanespillere burde ha vært.

 

 

For en gangs skyld er ikke Mignolet delaktik i resultatet. Lite han kunne ha gjort. Det er andre deler av laget som spiller svakt idag. Ingen tabber av Mignolet for en gangs skyld. Selv med et resultat som 5-0.

 

Klopp post match intervju:

https://www.youtube.com/watch?v=sPHx7oxIG2A

 

Guardiola post match intervju:

https://www.youtube.com/watch?v=ve1_tCnjmEw

 

Klopp post match pressekonferanse: (virker litt nedtrykt og unormalt 'forvirret')

 

Guardiola post mat pressekonferanse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Venter bare på: "Dette hadde aldri skjedd om vi hadde beholdt Sakho! :w00t: "

 

 

Fikk bare sett 1.omg (kanskje like greit), og må si jeg synes Salah var svak ift. sluttproduktet/utnyttelsen i dag. Kom seg lett forbi forsvaret flere ganger, og kudos for det, men endte så jævlig tafatt hver gang, utrolig frustrerende å se på, virket veldig ubesluttsom. 

 

En stund siden vi har gått på en så stygg blemme, og det er kjipt, men det er lettere å svelge denne enn å tape 3-0 mot Palace eller lignende lag må jeg si. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så kort oppsummert. midtbanen defensivt og stopperne holdt ikke mål, er det slik jeg kan tolke (eller vil tolke?) det sammendraget fra zeebra?

 

Det var iallefall slik jeg så det ut fra sammendraget arbeidet på midtbanen, eller forsvaret og posisjonering foran midtforsvaret som var hovedårsaken til at kampen endte som den endte.

 

Jeg tenkte "ååh som Liverpool trenger en skikkelig god defensiv midtbanespiller". Emre Can er jo egentlig defensiv midtbanespiller og ble lagt til defensiv midtbane utover i kampen, uten at det hjalp. Han var rett og slett ikke god nok defensivt. Henderson og Wijnaldum så begge ut som de ikke var gode nok i ballvinningsfasen og duellspillet.

 

Men men, jeg så ikke kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...