Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Høydepunktene viser svakt forsvarspill av Lovren som vanlig som fører til at han skaper en klønete corner. Første målet er en kombinasjon av svakt forsvarspill av Matip og elendig keeperspill av Mignolet.

Alexander-Arnold virker å være litt på feil plass til feil tid tidvis. Matip virker rusten. Lovren er klønete som vanlig.

Manè er en magiker som vanlig, rett plass til rett tid og får ting til å se enkelt ut.

Moreno virker å ha en svak kamp og er delvis skyld i andre målet med sitt passive forsvarsspill.
Midtstopperne virker å være langt fra å ha kontrollen, noe som sannsynligvis er årsaken til at Arnold alltid er inne i sentrum for å hjelpe. Lovren er selvfølgelig involvert i det andre målet, med sitt svake forsvarsspill, og Matip forsøker iallefall, men feiler igjen. Dårlig keeperspill er igjen nøkkelen til målet, sammen med Lovren sitt svake forsvarsspill og den åpne venstresiden på forsvaret som Moreno tilbyr. Trent Arnold kan selvfølgelig unnskyldes, som urutinert spiller som slenges ut i en premier league kamp sammen med et svakt forsvar. Han kan ikke gjøre jobben alene, men han forsøker iallefall å forsvare i motsetning til Lovren.

Salah er selvfølgelig nervøs i sin første kamp, men viser at han ønsker å bidra, noe som til slutt etter mange forsøk, ender med straffesparket. Meget flott angrepspill på tredje målet til Liverpool, fin flyt, fin passning, fint spill av Firmino, noe som ender med at Salah scorer. Det er meget bra, for da får Salah arbeidsro til å spille de neste kampene med mer ro.

Siste målet er lol@Mignolet og svak markering av Wijnaldum. Mignolet bør selges så snart som mulig, han virker kjøpt og betalt av bookmakere for å slippe inn mål med vilje. En slik keeper er uakseptabelt å spille med i Premier League. Lovren er selvfølgelig på feil plass til feil tid som vanlig.

Om denne kampen viser noe tydelig, så er det at Liverpool bør kvitte seg med Lovren og Mignolet så fort som mulig.

Moreno var iallefall med på å skape ting fremover, selv om det ikke burde være hans hovedrolle. Det er greit å ha en forsvarer på venstre side også, som ikke lekker som en sil til dårlige forsvarsspillere som Lovren som ikke klarer å gjøre jobben sin.

Hva kan man si egentlig? Her er det snakk om en krise i forsvaret som ikke er løst, og et angrepsspill som fungerer. Manè er rett og slett en magiker som holder livet i Liverpools håp. Uten Manè vil Liverpoo ha problemer, noe som ble bevist forrige sesong. Manè er faktisk Liverpools viktigste spiller. Firminho, Coutinho også. Salah kan bli viktig. Angrepet sitter iallefall.

Men så krise som Liverpool er i forsvar vil det rett og slett være dumhet av Klopp å ikke prøve med Joe Gomez sentralt nå. Det vil være dumhet av Klopp å ikke begynne å bruke Sakho.

Lovren fungerer rett og slett ikke i forsvaret. Det er på tide å prøve nye kombinasjoner av Matip/Gomez, Gomez/Sakho, Matip/Sakho og se hvem som faktisk kan klare å sette opp et bra forsvar sammen med Arnold/Clyne og Robertson/Moreno.

Nytt keeperkjøp bør være høyeste prioritet før overgangsmarkedet stenger. Får man ikke solgt Mignolet før markedet stenger kan han spille på U23 laget og Karius kan være reservekeeper for den nye keeperen som blir hentet.

Sakho, det finnes ikke lenger en unnskyldning som kan forsvare å ikke bruke Sakho når midtforsvaret i Liverpool er så elendig, selv med Matip involvert. Matip kan ikke spille alene i forsvar, det er han rett og slett ikke god nok til (enda).

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper Barcelona får verken Coutinho eller dybala.

Enig. Og heller ikke Dembele. Håper at Barca ikke får inn noen skikkelig erstatter for Neymar. Barca er en grusom fotballklubb. Lett å hate. Dessuten er det alltid positivt om de beste spillerne blir i PL.

Barcelona er en fantastisk fotballklubb. Grusom for deg kanskje, fordi de har for vane å gruse Engelske lag og vinne Champions League osv.

Busquets,

Huh? Busquets er en av verdens beste midtbanespillere. Jeg har hatt gleden av å se han spille på nært hold, han er en fantastisk dyktig defensiv spiller. En arbeidsmaskin som er overalt. Muligens verdens beste defensive midtbanespiller.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Can, Hendo og Wej på midtbanen. Det blir for tannlaust.

Dårlig kreativitet og dårlige til å holde på ballen idag. Det skaper store rom mellom forsvar og spisser.

Hvis Coutinho går til Barce så er sesongen ødelagt. Han kan ikke erstattes på kort sikt.

Midtbanen er vel ikke akkurat problemet. Men de gjorde jo ikke akkurat en solid jobb på defensive dødballer f.eks.

Lenke til kommentar

Can, Hendo og Wej på midtbanen. Det blir for tannlaust.

Dårlig kreativitet og dårlige til å holde på ballen idag. Det skaper store rom mellom forsvar og spisser.

Hvis Coutinho går til Barce så er sesongen ødelagt. Han kan ikke erstattes på kort sikt.

Det er liksom det rommet som er fra midten og bakover jeg messer om til stadighet. Pr dags dato ser jeg ingen midtbanespillere, inkludert Can og Henderson, som er den defensive kongen blant spillerne. Og det syns jeg er skuffende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sannheten, Klopp koster oss poeng, se på forsvaret... kommer sikkert ikke med til CL heller.

Det blir altfor enkelt å si at dersom Sakho hadde vært på banen så hadde vi ikke tapt. Makan til Sakho-runking har jeg aldri sett.

Jeg er enig i at forsvaret trenger en skikkelig overhaling, og kanskje ting hadde vært bedre med Sakho på banen fremfor Lovren, men blir veldig enkelt å skylde på det ene og alene.

Dessuten er Sakho fortsatt i opptrening etter skaden sin, så det gjør det enda mer urimelig å skylde på det.

Lenke til kommentar

Det er sannheten, Klopp koster oss poeng, se på forsvaret... kommer sikkert ikke med til CL heller.

Det blir altfor enkelt å si at dersom Sakho hadde vært på banen så hadde vi ikke tapt. Makan til Sakho-runking har jeg aldri sett.

Jeg er enig i at forsvaret trenger en skikkelig overhaling, og kanskje ting hadde vært bedre med Sakho på banen fremfor Lovren, men blir veldig enkelt å skylde på det ene og alene.

Dessuten er Sakho fortsatt i opptrening etter skaden sin, så det gjør det enda mer urimelig å skylde på det.

Slutt å snakk om runking og penis bare fordi noen av oss ser det åpenbare, og slutt å forsvar Klopp i alt han gjør. Jeg kan si dere runker til Klopp... ? Jeg er overbevist om at forsvaret hadde sett mye bedre og mye mer organisert ut med Sakho der, men Klopp er for egosentrisk til å innrømme at han har gjort en brøler av dimensjoner ved å oppføre seg sånn mot Sakho. Og nå får KLUBBE/FANSEN betale dyrt for det, ene og alene pga Klopp. Forøvrig var Matip den verste bak der idag, til og med dårligere enn Moreno... Trent var den soleklart beste.

At Sakho er i opptrening etter skaden sin er bare bs, tror du virkelig på det? Hvor lenge skal han være i opptrening? Har han ikke vært i opptrening i nesten hele sommer?

Lenke til kommentar

Jeg savner også Sakho. Første drakta jeg har kjøpt på mange år var Sakho sin. Det må ligge noe mer under her, som gjør at Klopp og Sakho ikke funker sammen. Husk at de må jobbe tett sammen hver eneste dag. Det er mange mennesker der ute jeg ikke kunne tenke meg å jobbe med hver dag. Noen såpass mye at jeg kunne byttet jobb om en av de ble kollegaen min. Jeg tror det MÅ ligge noe mer bak enn slankepiller og forsentkomming til trening i preseason i fjor sommer. Hvem vet? Ikke jeg, og ingen andre av dere her på forumet. Noe må det være, for jeg er sikker på at Klopp har sett Sakhos kvaliteter på banen nok til å skjønne at han burde spille..

Lenke til kommentar

Slutt å snakk om runking og penis bare fordi noen av oss ser det åpenbare, og slutt å forsvar Klopp i alt han gjør. Jeg kan si dere runker til Klopp... ? Jeg er overbevist om at forsvaret hadde sett mye bedre og mye mer organisert ut med Sakho der, men Klopp er for egosentrisk til å innrømme at han har gjort en brøler av dimensjoner ved å oppføre seg sånn mot Sakho. Og nå får KLUBBE/FANSEN betale dyrt for det, ene og alene pga Klopp. Forøvrig var Matip den verste bak der idag, til og med dårligere enn Moreno... Trent var den soleklart beste.

At Sakho er i opptrening etter skaden sin er bare bs, tror du virkelig på det? Hvor lenge skal han være i opptrening? Har han ikke vært i opptrening i nesten hele sommer?

Er jo du som drar opp anti-Klopp retorikken din hele tiden. Da kan jo si at du må slutte å være i mot Klopp i alt han gjør.

Jeg forsvarer forøvrig ikke Klopp i det hele tatt, alle ser jo at forsvaret trenger å gjøres noe med, men prøver å si at jeg tror det er en litt for enkel løsning å tro at alt løser seg med å sette inn Sakho, da de gangene forsvaret svikter virker det mer som en kollektiv kollaps. Jeg har uansett tro på det langsiktige prosjektet til Klopp.

Hvis du følger med på de sosiale mediene Sakho er på, f.eks Snapchat som han er jævlig ivrig på, så legger han daglig ut bilder og video fra Melwood hvor han trener til langt på kveld og sier han snart er tilbake osv. I går viste han fram plassen sin i garderoben også.

Lenke til kommentar

Er jo du som drar opp anti-Klopp retorikken din hele tiden. Da kan jo si at du må slutte å være i mot Klopp i alt han gjør.

Jeg forsvarer forøvrig ikke Klopp i det hele tatt, alle ser jo at forsvaret trenger å gjøres noe med, men prøver å si at jeg tror det er en litt for enkel løsning å tro at alt løser seg med å sette inn Sakho, da de gangene forsvaret svikter virker det mer som en kollektiv kollaps. Jeg har uansett tro på det langsiktige prosjektet til Klopp.

Hvis du følger med på de sosiale mediene Sakho er på, f.eks Snapchat som han er jævlig ivrig på, så legger han daglig ut bilder og video fra Melwood hvor han trener til langt på kveld og sier han snart er tilbake osv. I går viste han fram plassen sin i garderoben også.

Nei, jeg er balansert i mitt syn på Klopp. Han gjør mye bra, som f.eks kjøper de rette spillerne, og offensivt får han laget til å glimre. 

Jeg tror heller ikke alt løser seg med bare Sakho, men for meg gir det ingen mening at Sakho ikke engang blir vurdert, virker det som. Når situasjonen er så prekær som den er. Hadde man fått VVD (lettere sagt enn gjort) og begynt å brukt Sakho igjen, kunne man fort hatt PLs beste stopperpar. 

Jeg følger ikke med på Sakhos snapchat. Jeg har aldri tvilt på Sakhos vilje til å komme tilbake, og det er greit å vite det du forteller om at han trener til langt på kveld. Men når alt kommer til alt frykter jeg han ikke får flere sjanser av Klopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...