Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Liverpools største motstander er Benitez, om Liverpool noen sinne skal vinne Premier League så må mannen vekk. Uansett jeg nyter det, Liverpool er hektet av.

 

Helt uenig. Hva har Wenger vunnet de siste årene?

Lenke til kommentar
Liverpools største motstander er Benitez, om Liverpool noen sinne skal vinne Premier League så må mannen vekk. Uansett jeg nyter det, Liverpool er hektet av.

 

Helt uenig. Hva har Wenger vunnet de siste årene?

Ser ikke ut som Benitez er mannen som kan styre Liverpool til liga gull, om du er enig eller ikke er for meg likegyldig. Hjemmestatistikken er jo bedrøvlig, og hører ikke hjemme om du skal være blandt de fem beste.

 

Jeg kan gå fra Oslo Sentralbanestasjon til Holmenkollen Ski Anlegg om Benitez noensinne vinner PL med Liverpool.

 

 

Liverpool er forøvrig ille ute i CL allerede.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Jeg er enig at Benitez sannsynligvis ikke er rett mann for Liverpool. Jeg har vært kritisk til ham lenge, men det er klart det er vanskelig å kritisere en manager som har tatt oss til to Champions League finaler, og ellers gjort det bra i nasjonale cuper. Og selv om vi har kommet på etterskudd i PL de siste årene, er vi alltid der oppe og kvalifiseres oss til CL hvert år. Skal man være superpositiv, så kan man argumentere med at vi fortsatt ikke har tapt i årets PL, og det er fremgang fra i fjor.

 

Men som de fleste andre pool-supportere, er jeg fryktelig misfornøyd om dagen. Jeg tror i utgangspunktet ikke at laget vårt er for dårlig, men spillestil og rotering gjør at samspillet ikke fungerer. Det er ingen tvil om at per dags dato spiller United og Arsenal mye bedre angrepsfotball enn det vi gjør. Når de vinner ballen, setter de fart framover uten å se seg tilbake. Vi så tendenser til dette hos oss også i begynnelsen av sesongen, og tidligere sesonger når vi var på vårt beste. Men nå har vi kommet inn i en skikkelig down-periode hvor det ser ut til at vi ikke tør å sette fart framover, kanskje i redsel for å miste ballen og få kontringer mot oss. Dermed er det viktigere å passe på at vi ikke slipper til motstanderen og vi velger derfor å legge oss bakpå. Slik virker det i alle fall på meg. Og her synes jeg at manageren må ta selvkritikk. Det er manageren som tar ut laget og bestemmer hvordan man skal spille, og her virker Benitez alt for feig! Vi får jo gode overgangsmuligheter vi også, men vi ser bare unntaksvis at vi prøver å utnytte disse. Dette er for dårlig. Vekk med Benitez - inn med en mer offensiv trener!

Lenke til kommentar

Kampen idag var en øye-åpner, vi spiller tildels dårlig og fantasiløst. Noe må gjøres, vi må sattse på skuddtrenning for enkelte(Kuyt er særdeles dårlig i avslutningene, har han alltid vært)

at Benitez etter denne sesongen er i Liverpool anser jeg som høyst usansylig. Men tror han får fulføre dette året(Hvis alt går tel Helvete så får han fyken,men da mener jeg alt: FA,Liga-cupen,Pl og CL)

Neste år trenger vi? tjaa Nils Arne Eggen?:p

 

Men noe må gjøres,,kvikt!!

Lenke til kommentar
Litt deppa stemning her nå. Tror dere trenger en liten trall for å muntre dere opp.

Ser for meg det nåværende LFC-laget gjøre noe slikt :p. Stevie G i og Carra i pimpa biler på MTV, og det verste er at Babel rapper på ekte... Torres kunne ha blitt morsom å høre...

 

Angående Benitez, begynner jeg å miste tillit til ham. Han bør kjøpe noen godt etablerte spillere, og slutte med rotasjonsteorien sin. Vi trenger en fast første 11-er, og gode ersattere for dem. Hvis Benitez ikke skjerper seg, og spillerene ikke blir bedre må vi hente inn en ny trener og starte en ny æra....

 

 

Men hvem skal erstatte ham, hvis han får fyken?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det spekuleres i om Mourinho kan være en kandidat til sommeren.

 

There’s no question Liverpool is a club Jose would like to manage.

 

Jeg ser ikke helt at han passer inn.

 

Ser ikke ut som Benitez er mannen som kan styre Liverpool til liga gull, om du er enig eller ikke er for meg likegyldig.

 

Så du er egentlig ikke interessert i å diskutere for du er "likegyldig" til alle andres meninger uansett?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Men hvem skal erstatte ham, hvis han får fyken?

Mourinho til Barca og Rijkaard til L'Pool :roll:

Heller det enn Mourinho til Pool. Er det noen jeg IKKE vil ha som trener er det faen meg Mourinho altså.

 

Tror Rafa får ut sesongen jeg også. Ganske sikker på at han får fyken om det ikke blir noen resultater denne sesongen. Heldigvis er det fortsatt ingenting som er kjørt enda. CL henger i en tynn tråd, men sjansen er der. Var jo omtrent samme situasjon vi var i i 05 i CL. Henger litt etter i PL også, men det er jo ikke kjørt, mange kamper igjen. Fornøyd med en 2. plass her jeg, ikke forventa stort bedre. Og vi henger jo fortsatt med i Mikke Mus cupen selv om det kanskje ikke er så gjevt og vi møter Chelsea i kvarten.

 

Nei, la Rafa få ut sesongen til å bevise noe. Om denne trenden vi har hatt de siste ukene bare fortsetter ut sesongen må noe gjøres. Det skal også sies at jeg synes det er litt merkelig at vi får en heidundrandes formsvikt som varer veldig lenge rett etter at Pako Ayestaran stakk. Jeg tror faktisk det kan ha en stor sammenheng. Han hadde jo et stort ansvar for lagets form og trening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er av den oppfatning at prestasjonene våre nå ikke viser at Rafa er en dårlig manager, men at vi har får tynn stall. At vi suger såpass mye uten Agger, Alonso og Torres burde ikke være tilfelle. Hvis vi imidlertid ikke har vunnet noe til sommeren, så er jeg for at Rafa må gå.

Lenke til kommentar
Jeg er av den oppfatning at prestasjonene våre nå ikke viser at Rafa er en dårlig manager, men at vi har får tynn stall.

Akkurat her er jeg ikke helt enig med deg. Dvs jeg synes jo ikke Rafa direkte er noen dårlig manager. Som sagt tidligere, er det vanskelig å argumentere mot en som har fått oss til to Champions League finaler på tre forsøk. Men det at vi har klart å komme dit, viser at stallen vår egentlig er bra nok. Og siden den gang, har vi jo hentet inn ytterligere forsterkninger og burde ha en enda sterkere stall! Selv om nøkkelspillere nå er ute med skade, så burde vi ha nok av gode spillere til å erstatte disse. Problemet slik jeg ser det er at;

 

1) Spillere blir brukt i feil posisjoner. Gerrard er verken kantspiller eller spiss, men er klart best når han kan spille sentralt på midten og komme på sugende løp bakfra. Dessverre blir det rotert veldig mye på hvor han skal spille. Skal Riise spille venstreback eller ving? Skal Arbeloa spille back, ving eller midtstopper? Det er liksom ingen fast plan, og det fører til mitt neste ankepunkt…

 

2) Laget roterer alt for mye til å bli samspilt. Man må nødvendigvis ikke starte med de samme 11 til hver kamp. Skader, soninger osv vil dessuten gjøre dette umulig, men det burde ikke være nødvendig å bytte ut halve laget til hver kamp. Hvordan kan de bli samspilt da? I én kamp kan spissparet være Torres / Kuyt, deretter er det Kuyt / Voronin, så er det Voronin / Torres. Og som nevnt, noen ganger blir Riise valgt som venstreback, andre ganger spiller som venstreving. Arbeloa har blitt satt som midtstopper, back og ving, osv. Det er alt for mange forandringer på laget, til at de kan bli samspilt.

 

3) Spillestil. Dette er kanskje et litt vanskelig tema, for spillestilen til Liverpool har jo alltid vært slik at man skal være trygge defensive, holde ballen i laget og slå pasninger tilbake for å holde ballen i laget. Men dessverre benytter vi oss alt for sjelden til å komme på gode overganger, selv om vi har gode muligheter til det. Se på Arsenal og United når de vinner ballen på midten eller egen banehalvdel! Da setter de full fart framover, ofte med det resultat at motstanderlaget ikke rekker å organisere seg kjapt nok, og det oppstår gode målsjanser. Hva skjer når vi vinner ballen på midten? Jo vi kikker tilbake for å se om laget er organisert bakover, og keeper må jo også få lov til å kjenne på ballen innimellom… Det blir lite fremdrift av dette. Så kommer plutselig en lang ball oppover. Kanskje vinner vi hodeduellen, men vi taper andreballen – og da er vi jo like langt.

 

Hvem som evt skal erstatte Benitez hvis han forlater oss, har jeg ikke så mange meninger om. Men det bør kanskje være en som har lidenskap for klubben, en som har gode resultater å vise til som trener, og som tør å være offensiv i spillestil. Det jeg er redd for hvis Benitez går, er at det kan gå ut over våre spanske spillere som har et godt forhold til Benitez. Det ville jo være trist om Reina, Alonso og Torres skulle forsvinne…

Lenke til kommentar
Det spekuleres i om Mourinho kan være en kandidat til sommeren.

 

There’s no question Liverpool is a club Jose would like to manage.

 

Jeg ser ikke helt at han passer inn.

 

Ser ikke ut som Benitez er mannen som kan styre Liverpool til liga gull, om du er enig eller ikke er for meg likegyldig.

 

Så du er egentlig ikke interessert i å diskutere for du er "likegyldig" til alle andres meninger uansett?

Ja helt likegyldig, han har hatt flere muligheter og ikke klart det. Ingenting taler for at han vil gjøre det og da er det fullstendig likegyldig om noen såkalte hobby eksperter mener noe annet.

Lenke til kommentar
Hvem som evt skal erstatte Benitez hvis han forlater oss, har jeg ikke så mange meninger om. Men det bør kanskje være en som har lidenskap for klubben, en som har gode resultater å vise til som trener, og som tør å være offensiv i spillestil. Det jeg er redd for hvis Benitez går, er at det kan gå ut over våre spanske spillere som har et godt forhold til Benitez. Det ville jo være trist om Reina, Alonso og Torres skulle forsvinne…

Jeg tror ikke vi mister noen av dem, Torres elsker jo klubben og har vært fan siden ungdomssårene. Xabi har jo undertegnet en ny langtidskontrakt og samme med Reina. Men håper Sissoko forsvinner!

 

Angående manager vil jeg ha en brite som satser på engelske spillere. Hvis FIFA legger inn en utlendingskvote sliter vi plutselig, med tanke på at mange av våre spillere ennå ikke har britisk stasborgerskap. Men det blir verre med Arsenal... Mye å tenke på... Og Mourinho, NEI! Heller Jeg vil ikke ha en manager som tilater rulling, og stuping. Pluss at Mourinho snakker ofte rent bull, ikke glem omelett og egg saken...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Av de engelske lagene er det vel Liverpool det er størst sjangs for at Mourinho skal ta over i så fall. Han vil nok bare trene et topplag med store midler og Wenger og SAF sitter nok rimelig trygt. Vil ikke si det samme om Rafa. Han sitter bra foreløpig, men det må også komme resultater denne sesongen.

 

Men jeg tror det er mer sannsynlig at Mourinho tar over Milan. De sliter en del de også nå. Tror det er ganske usannsynlig at det skjer noe i Barca og Real Madrid også til sommern. Måtte være om trenerne der driter seg skikkelig ut i løpet av sesongen.

 

Nei, tror og håper ikke Mourinho noen gang blir trener i Liverpool. Treneren Mourinho kunne jeg kanskje under tvil ha tenkt meg, men ikke personen Mourinho. Ufyselig klyse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...