Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Men sånn helt seriøst, hva har Southampton å spille om? Absolutt INGEN VERDENS TING. Da er det lov å slippe skuldrene litt og prøve og spille litt underholdene fotball. Ikke parkere bussen som om det stod om livet.

Denne kampen hadde faktisk vært lettere om Southampton MÅTTE vinne.

Så i innspurten sånn sett så er det lettest å spille mot lag som MÅ ha 3 poeng, for da angriper de i det minste.

Er vel det eneste Liverpool trenger å trene på i fremtiden, spille mot lag som parker bussen. For lag gjør jo tydeligvis ikke annet mot Liverpool.

Ingen vits i å skylde på andre enn seg selv, og alle vet at lag parkerer bussen mot de på topp seks. Southampton har dessuten muligheten til å rykke opp et par plasser på tabellen, og har således en del å spille for. 

Nei, de har ingenting å spille for. Det er ikke sånn at de plutselig kan nå europaspill.

Og nei, det er ikke vits å skylde på andre. Men det forandrer ikke det faktum at det er lettere å spille mot lag som MÅ vinne.

I tillegg er Liverpool fullstendig ute av stand til å spille mot lag som ikke trenger mer enn 1 poeng. Det har de alltid vært.

Bare å se tilbake på den sesongen vi nesten vant ligaen det. Den kampen Chelsea parkerte bussen. Ikke skjønner jeg hvorfor Liverpool fortsatte og angripe den kampen. De kan kunne bare gitt faen og trillet ball på midtbanen fordi de trengte aldri 3 poeng. 1 poeng den kampen var mer enn nok. Det eneste de trengte å gjøre var å unngå og tape.

Så ja, Liverpool er et lag som i nyere tid (2000+) har aldri vært i stand til å spille mot lag som bare parker bussen.

Eller om du ligger utenfor topp 6. Er du et lag som ligger utenfor topp 6 så kan du merke kalenderen og gni deg i hendene for du vet at du aldri i livet kommer til å tape mot Liverpool.

Men jeg lurer egentlig litt på hvorfor jeg fortsatt bryr meg. Jeg burde egentlig vite bedre, for Liverpool kommer mest sannsynligvis aldri til å vinne ligaen igjen uansett.

Er jo bare å se det, et nyopprykket lag fullstendig blottet for store navn/stjerner vant ligaen før Liverpool gjorde det igjen. Sier det meste egentlig. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

Skuffet som faen as, ødela hele uka mi til nestekamp. Kommer til å sitte med hjertebank i mange uker fremover

Vinner Arsenal i dag så funker det for min del, 3. plassen tar vi ikke uansett 

Svært lite sannsynlig spørr du meg, men lov å håpe for all del.

Deilig da 

Lenke til kommentar

Nå som det ser ut til at Arsenal tar tre poeng mot United har vi heldigvis fortsatt CL-skjebnen i egne hender. Så bortsett fra den GEDIGNE skuffelsen over at tredjeplassen er ute av sikte (velger å være pessimist her), så er det først og fremst to tanker jeg sitter med etter kamp.

Sturridge. Noterer meg at det var noen tidligere i tråden her som synes det ble bedre med han på banen. Det er jeg egentlig ikke enig i, men i så fall sier det kanskje mer om Origi. For det jeg sitter igjen med er at det nesten er vondt å se han spille for tiden. Farten, hans kanskje viktigste egenskap fra tidligere, virker å være helt borte. Det beistet som gikk rett på og ødela forsvarsrekker sammen med Luis Suarez likeså. Synes oppriktig synd på han når vi hadde vår beste overgangsmulighet i kampen noen minutter etter at han kom inn. I stedet for å jage opp og true gjennombrudd -og være et reelt alternativ for Firmino- lusket han ute til høyre og ville ha ballen bak seg. Det så SÅ impotent ut. Ugh.

Moreno. Nå har ikke jeg glemt hvor fælt det tidvis har sett ut for godeste Alberto, men hvor dårlig gjør han det egentlig på trening for ikke å få sjansen i en kamp som dette? Av backene våre i dag har Clyne fysiske forutsetninger for å kunne løpe forbi noen og slå inn, men mangler jo helt teft og innleggsfot. Sistnevnte har Milner, men bruker jo så langt tid på å lade den slegga at det sjelden blir noe ut av det. Til tross for sine defensive mangler synes jeg godt Alberto kunne fått sjansen f.eks. etter pause i dag for Milner. Southampton var uansett ikke særlig interesserte i å angripe, og engasjementet og farten til Moreno kunne i alle fall bidrat til noe gjennombruddsaktig på venstrekanten?

Det skal ikke være lett!

Lenke til kommentar

I kamper som i dag hadde det vært deilig med en Luis Suarez som kunne jobbet, slitt og brukt alle mulige dirty tricks fremmi der. Det blir for veikt, slapt og passivt. I slike kamper må spillerne være betydelig mer hugget og mer aggressive.

Lenke til kommentar

Sturridge. Noterer meg at det var noen tidligere i tråden her som synes det ble bedre med han på banen. Det er jeg egentlig ikke enig i, men i så fall sier det kanskje mer om Origi. For det jeg sitter igjen med er at det nesten er vondt å se han spille for tiden. Farten, hans kanskje viktigste egenskap fra tidligere, virker å være helt borte. Det beistet som gikk rett på og ødela forsvarsrekker sammen med Luis Suarez likeså. Synes oppriktig synd på han når vi hadde vår beste overgangsmulighet i kampen noen minutter etter at han kom inn. I stedet for å jage opp og true gjennombrudd -og være et reelt alternativ for Firmino- lusket han ute til høyre og ville ha ballen bak seg. Det så SÅ impotent ut. Ugh.

Det ble bedre i den forstand at han var bedre enn Origi. Den utgaven av Sturridge vi så i tospann med Suarez den sesongen vi holdt på å vinne tror jeg ikke vi får se igjen. Kaaaanskje hvis vi ikke får solgt han i sommer, og han klarer å holde seg skadefri i preseason og neste sesong at vi får se glimt av storhet, men han har mista mye fart, så han kommer nok aldri tilbake dit han var. Men Origi har vist seg å være altfor ustabil til å være noe fast valg dessverre. Vi burde først og fremst bli kvitt Sturridge i sommer, kjøpe inn et solid førstevalg, for deretter å ha Firminho som 2.valg på spiss (samt at han brukes andre steder) og Ings/Origi som 3/4.valg. Ings også er vel diskutabel med hans skadehistorikk. Passer godt inn i Klopps filosofi, men får vi et greit bud i sommer, så selg. 

Forøvrig bra Arsenal vant, men må nok fortsatt ha full pott de siste kampene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hurra.

"Gjestenes keeper klarte å psyke ut Milner før straffesparket, og strafferedningen var faktisk Forsters første strafferedning i Premier League noensinne. Samtidig var det Milners første straffemiss siden 2009!"

Lenke til kommentar

Hurra.

"Gjestenes keeper klarte å psyke ut Milner før straffesparket, og strafferedningen var faktisk Forsters første strafferedning i Premier League noensinne. Samtidig var det Milners første straffemiss siden 2009!"

Minner meg forøvrig om da jeg spilte gode gamle CM0102 -da virket det som om motstanderne alltid: scorte på sitt første skudd på mål, ved en spiller om scorte sitt første mål den sesongen.

Hurra!

Lenke til kommentar

Back from holiday.  :cool:

Ser Liverpool fortsetter haltingen mot en CL-plass.

Når sant skal sies så fortjener ikke Liverpool å være med med tanke på hvordan de fremstår.

Men jeg håper inderlig vi kommer med slik at vi får et transfer-vindu uten unnskyldninger. Jeg vil se topp-topp nivået av hva Klopp kan få til i Liverpool.

For sier det igjen, uten CL har Klopp bare 1 sesong på seg for umiddelbar suksess.

Også morsomt å se hvordan Crystal Palace har slått totalt sprekker etter at Sakho ble skadet. Sakho ordnet PL for CP, det er helt vanvittig. Han overgikk mine forventinger til og med. Gud for en herlig dude. Håper han kommer seg raskt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

La oss si at dere ikke kjemper om gullet, og ryker ut tidlig av CL neste sesong - tenker dere at Klopp bør få fortsette eller sparkes? For å sette det litt i perspektiv (og veldig på spissen) så har han jo for eksempel dårligere seiersprosent enn David Moyes hadde i United.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Etter to(og en halv) sesong? Nei,absolutt ikke. Liverpool spiller glimtvis den beste fotballen i England, med større og bedre tropp slipper vi forhåpentligvis formkurven også. Klopp har fot det meste handlet bra. (Mané,Matip,Wijnaldum og backup i Klavan. Karius snakker vi ikke om)Mané skal jo ikke til Afrikamesterskapet neste år.

Klopp får minimum 4 år før det rasles med stabelen om ikke det blir ekstreme tilfeller. To finaler og mulig champions Leagueplass på 1,5 sesong er godkjent.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

La oss si at dere ikke kjemper om gullet, og ryker ut tidlig av CL neste sesong - tenker dere at Klopp bør få fortsette eller sparkes? For å sette det litt i perspektiv (og veldig på spissen) så har han jo for eksempel dårligere seiersprosent enn David Moyes hadde i United.

Har ikke Mourinho dårligere seierprosent enn både Luis van gaal og Moyes? Ønsker flertallet Mourinho borte av den grunn? Neppe.Klopp har jo bedre winrate enn Ferguson fra deres start.

Slike statistikkfjas blir for dumt. Ting tar tid.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...