Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Tja, i juridisk (norsk) sammenheng så snakker man om arbeidstakers lydighets- og lojalitetsplikt. Arbeidstaker må respektere arbeidstaker og bla. passe på hvordan man ter seg (i forhold til arbeidsgiver). Lojalitetsprinsippet går ut at man skal opptre lojalt overfor hverandre. LFC har sendt ham ut på lån for å gi ham spilletid da de ikke følte at han passet inn i systemet. De kunne latt ham "råtne" på benken. LFC har foretatt en vurdering hvor de mener at Sakho ikke er god nok, de har ikke vært illojale overfor ham. Det er helt klart at Sakho er under Liverpools eierskap og har plikt til å oppføre seg deretter, uavhengig av lånavtalen klubbene imellom.

Det er her profesjonalitet kommer inn; den holdningen Sakho utviser er på svært lavt nivå og bryter med de aller fleste ulovfestede arbeidsprinsipper (antageligvis også i England).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Liverpool velger å gi ekstra straff (utleie) for slankepillesaken, så har man i grunn fortalt at Sahko er uønsket. Da bryr jeg meg nada om feiringen.

At vi tar oss råd til å kaste spillere ut av klubben som vi har sårt bruk for skjønner jeg ikke. Er det han har gjort så jævlig at han ikke kunne bli tilgitt? Har han gjort andre ting som vi ikke vet?

Lenke til kommentar

Han må få lov feire uansett. Han er ferdig i Liverpool. Sahko er forresten kraftig oppskrytt her inne. Ser mer på det som fint gjort å ikke feire, enn dårlig gjort å feire. Hvertfall i denne settingen

Ville heller hatt Sakho enn Smalling.

LFC har sendt ham ut på lån for å gi ham spilletid da de ikke følte at han passet inn i systemet. De kunne latt ham "råtne" på benken. LFC har foretatt en vurdering hvor de mener at Sakho ikke er god nok, de har ikke vært illojale overfor ham.

Liverpool lånte ikke ut Sakho fordi han som midtstopper ikke passer inn i systemet til Liverpool. Han er også bedre enn de andre midtstopperne, så det var heller ikke fordi han ikke var god nok.

Lenke til kommentar

Liverpool lånte ikke ut Sakho fordi han som midtstopper ikke passer inn i systemet til Liverpool. Han er også bedre enn de andre midtstopperne, så det var heller ikke fordi han ikke var god nok.

Jo, det er akkurat derfor han ble lånt ut. Klopp mente han ikke var god nok, enkelt og greit. At han i tillegg var en klovn og useriøs ved siden av hjalp ikke akkurat på, det heller. Og om han er bedre enn Lovren/Matip er også en subjektiv vurdering. Klopp mente ikke det - og lånte ham ut (selv om de ønsket å selge).

Lenke til kommentar

Sakho er den som har oppført seg som en sopp Colin, både når han kom for sent til flight, trening og teammåltid, når han whina på snap og twitter og ikke minst i den siste situasjonen nå.

Ingen sier at Sakho har opptrådt perfekt, men reaksjonen/konsekvensen han har måtte ta til følge av å komme for sent står ikke i stil til noe som helst. Halvt år på reservelaget fordi han kom for sent?? Ja, veldig fornuftig.. not. Selv om Sakho har gjort feil så står Klopp igjen som idioten i denne saken. 

Både whining og feiring kan rettferdiggjøres ut fra omstendighetene.

Idiot eller ikke. Man viser hvertfall klart og tydelig at man ikke skal tilbake til Liverpool når man gjør slikt.

Ikke nødvendigvis, som f.eks i en klubb med en manager som kan bruke litt sunn fornuft. Men med Klopp som manager har du nok rett. For Klopp vil det nok være et så stort nederlag å ta han inn i varmen igjen at han heller foretrekker sin egen stolthet foran å gjøre laget best mulig. Det er kanskje det beste også for Sakhos del at han kommer til et annet lag med en annen manager, skal ikke se bort ifra at han ender opp på et bedre lag med en bedre manager.

Si hva man vil om kvalitetene til Sakho, men å åpenlyst feire foran klubben som eier han er helt komisk oppførsel. Er nok ikke den skarpeste kniven i skuffen, franskmannen. OK stopper, middels intelligent -> get rid.

Det blir alt etter hvordan man selv velger å se det. Butthurte LFC-fans ser nok på det som en "provokasjon", men for Sakhos del er det nok så enkelt at han er glad på Palaces vegne og sin lagkamerat. Om noe så var det en provokasjon rettet mot Klopp.

Tja, i juridisk (norsk) sammenheng så snakker man om arbeidstakers lydighets- og lojalitetsplikt. Arbeidstaker må respektere arbeidstaker og bla. passe på hvordan man ter seg (i forhold til arbeidsgiver). Lojalitetsprinsippet går ut at man skal opptre lojalt overfor hverandre. LFC har sendt ham ut på lån for å gi ham spilletid da de ikke følte at han passet inn i systemet. De kunne latt ham "råtne" på benken. LFC har foretatt en vurdering hvor de mener at Sakho ikke er god nok, de har ikke vært illojale overfor ham. Det er helt klart at Sakho er under Liverpools eierskap og har plikt til å oppføre seg deretter, uavhengig av lånavtalen klubbene imellom.

Det er her profesjonalitet kommer inn; den holdningen Sakho utviser er på svært lavt nivå og bryter med de aller fleste ulovfestede arbeidsprinsipper (antageligvis også i England).

Ikke passet inn i systemet? For noe sludder og pølsevev, det har ingenting med det å gjøre. Ei heller at han ikke er god nok.
Den eneste grunnen til at han er i Palace nå er fordi Liverpool vil skrape ut noen ekstra kroner ved et salg/spare noen kroner i lønnsutgifter. De har ingen omtanke ovenfor Sakho.

Man snakker hele tiden om at det er så lite lojale fotballspillere, men i dette tilfellet er det klubben som har skubbet ut en fantastisk spiller på bakgrunn av små personlige feil fra Sakhos side.

Man kan også hevde at det ville vært uprofesjonellt av Sakho å ikke feire med en lagkamerat som oppsøkte han! Tenkt på det? Hvorfor skal Liverpools interesser gå foran Palaces interesser? Han har også kontrakt med Palace, som på nåværende tidspunkt er hans arbeidsgiver...

Endret av Colin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes vel du er i overkant kritisk til Klopp og Liverpool i denne situasjonen Colin., er 100% sikker på at vi som sitter på dette forumet, eller andre utenfor klubbledelsen for den saks skyld, ikke har alle faktaene. Med så strenge sanksjoner mot Sakho er det klart at det ligger endel mer bak enn et par for sent-komminger osv. 

Lenke til kommentar

Gud bedre. Den der Dagbladet artikelen. Altså.. En hver fyr som ser kamper med Liverpool vet jo det der. Det er bare en oppramsing av verdens mest opplagte ting.

Mens punkt #4 og #5 er helt riktige, så har jeg allikevel et par problemer med de.

Punkt #4 er forsåvidt et problem som ikke er knyttet til kun denne spillertroppen under kun denne manageren. Dette er problemer som har vedvart under ihvertfall de 5 siste managerene Liverpool har hatt.

#5 føler jeg egentlig ikke er et problem. Vi har vært uheldige, det kan alle være. Sturridge er og blir kjeks og er ikke akkurat et god eksempel å dra frem, for han kan ikke fikses. :p

Kan vi spille noen unggutter de siste kampene please? Sesongen er uansett ferdig slik førstelaget spiller.

Lenke til kommentar

Jo, det er akkurat derfor han ble lånt ut. Klopp mente han ikke var god nok, enkelt og greit. At han i tillegg var en klovn og useriøs ved siden av hjalp ikke akkurat på, det heller. Og om han er bedre enn Lovren/Matip er også en subjektiv vurdering. Klopp mente ikke det - og lånte ham ut (selv om de ønsket å selge).

Så det du sier er at Klopp er blottet for fotballforståelse. Viss han ikke en gang klarer og se at Sakho er bedre enn Lovren/Klavan/Lucas sliter vi. Ikke merkelig vi har så dårlig stall I forhold til de andre da.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at Klopp er blottet for fotballforståelse. Viss han ikke en gang klarer og se at Sakho er bedre enn Lovren/Klavan/Lucas sliter vi. Ikke merkelig vi har så dårlig stall I forhold til de andre da.

Sakho ble utelukket og utlånt av disiplinærårsaker. Klopp har sikkert satt noen røde linjer og vist sin autoritet til spillegruppen. Det er også viktig. Han vil neppe ha bråkmakere, og det er jo en god ting.

Jeg er sikker på Klopp ser det resten av verden også ser, at Liverpool trenger ny midtstopper (selv om de beholder Sakho), ny venstreback, ny sentralmidtbane og ny spiss. Så er det greit med en rotasjonspiller som AM® som frir de andre til å rotere også og gjør laget mindre avhengig av de andre AM spillerne.

Jeg er litt i tvil, men jeg tror også Klopp ser verdien av å ha en bedre keeper. Jeg tror han hentet Karius som reservekeeper i avvente av ny førstekeeper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sakho er den som har oppført seg som en sopp Colin, både når han kom for sent til flight, trening og teammåltid, når han whina på snap og twitter og ikke minst i den siste situasjonen nå.

Ingen sier at Sakho har opptrådt perfekt, men reaksjonen/konsekvensen han har måtte ta til følge av å komme for sent står ikke i stil til noe som helst. Halvt år på reservelaget fordi han kom for sent?? Ja, veldig fornuftig.. not. Selv om Sakho har gjort feil så står Klopp igjen som idioten i denne saken.

Forskjellen er at Klopp har forholdt seg profesjonell gjennom det hele og ikke kommentert masse piss i media. Den delen av saken du vet om er den delen Sakho har presentert. Det er nødvendigvis bare en side av saken og ikke det fulle og hele bildet. Forøvrig tror jeg ikke vi hadde vært noen mur der bak bare ved å ha Sakho der.

Jeg får quote James Pearce:

"Sakho's Anfield career maybe effectively over after his fallout with Klopp but the fact remains that he's still a Liverpool employee.

It was unprofessional and disrespectful – the same failings which got him into hot water with the German coach last summer."

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Forskjellen er at Klopp har forholdt seg profesjonell gjennom det hele og ikke kommentert masse piss i media. Den delen av saken du vet om er den delen Sakho har presentert. Det er nødvendigvis bare en side av saken og ikke det fulle og hele bildet. Forøvrig tror jeg ikke vi hadde vært noen mur der bak bare ved å ha Sakho der.

Jeg får quote James Pearce:

"Sakho's Anfield career maybe effectively over after his fallout with Klopp but the fact remains that he's still a Liverpool employee.

It was unprofessional and disrespectful – the same failings which got him into hot water with the German coach last summer."

Det er jo veldig enkelt for Klopp å forholde seg profesjonell når hans jobb er sikret, og han kan få utøve den. Det er litt forskjell, der Sakho blir frarøvet sin jobb pga. denne feiden. Jeg skulle gjerne hørt mer av Klopp sin side av saken også, men man må ta stilling til det man vet på nåværende tidspunkt. Slik det ser ut fra utsiden virker det som at Sakho har fått en kraftig overreaksjon.

James Pearce klarer ikke å se på det objektivt. Ja, han er Liverpools ansatt, men han er også Palaces ansatt. Det var verken uprofesjonelt eller respektløst av Sakho å feire med sin lagkamerat. Det ville nettopp vært det om han hadde ikke hadde engasjert seg i hans lagkamerats feiring.

Og jeg skjønner virkelig ikke disse folkene som har latt seg provosere av det der. Jeg ble mer provosert av å se Liverpool slippe inn de sykt billige målene mtp. at Sakho er i Palace.

Synes vel du er i overkant kritisk til Klopp og Liverpool i denne situasjonen Colin., er 100% sikker på at vi som sitter på dette forumet, eller andre utenfor klubbledelsen for den saks skyld, ikke har alle faktaene. Med så strenge sanksjoner mot Sakho er det klart at det ligger endel mer bak enn et par for sent-komminger osv. 

I denne saken er jeg kritisk til Klopp, men må bare si at Klopp gjør mye bra på andre områder. Har vært litt frustrasjon etter Palace-kampen. Helt enig i at vi nødvendigvis ikke har alle fakta. 

Jeg undrer veldig på hva det er Sakho har gjort som har gjort at Klopp har fått han så i vrangstrupen. Jeg klarer rett og slett ikke å forestille meg hva det kan være engang.

Lenke til kommentar

Er på grunn av at vi ikke har hele bildet at jeg synes det blir litt feil å kritisere Klopp så bastant. For alt vi vet kan Sakho ha gjort veeeeldig mye dumt som vi ikke får vite om, siden vi kun hører Sakho sin versjon (som i seg selv er uproft). Kan vel kanskje uansett være enige om at ingenting av dette hadde skjedd om Sakho hadde klart å oppføre seg i utgangspunktet. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tilogmed jeg, som United supporter, syns at Klopp er en god manager. Om stallen til LFC hadde vært hakket kvasserere så hadde de stått på topp. Men det handler om å lokke til seg de rette spillerne. Gi Klopp en sjanse, han kan ikke utrette mirakler ut av den stallen han har der, om han signerer noen gode spillere til sommeren så kan LFC bli farlige, for god fotball kan Klopp definitivt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...