Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Må være retarded for å ikke se hva Klopp har fått til i en og halv sesong i Liverpool.

 

Stallen må forsterkes og mye tilsier at den blir det i sommer. Kraftig

Lenke til kommentar

Det skulle bare mangle også. Liverpool har virkelig fått merke at stallen er langt unna å være god nok, både på kvalitet og kvantitet. Hele sentrallinja må styrkes og helst med spillere som tydeligvis klarer å spille opptil flere kamper på rad uten å bli skadd.

Lenke til kommentar

Så bare vi kjøper nye spillere så unngår vi at spillerne blir skadet av stygge taklinger eller uflaks (Zlatan comes to mind)?

Med unntak av Sturrigde som er kjeks så har de andre stort sett vært uheldige.

 

Men ja, helt klart at det må forsterkes. Spørsmålet er om de vi ønsker vil til oss, spesielt om andre mer attraktive klubber (slike som har CL, rundt om i Europa). Det er ingen selvfølge.

 

At vi skal betale £50m for Virgil van Dijk er rett og slett galskap. SÅ god er han ikke.

Lenke til kommentar

Da har man igjen det problemet at Chelsea, City eller Arsenal snapper han opp, fordi de er villige til å betale det det koster, så går vi heller for en litt mer uprøvd og ukjent spiller fra Bundesliga eller noe, også har vi samme situasjon som alltid.

 

£50M er vanvittig mye penger for en stopper, men han er testa og har vist høy kvalitet i PL, og da er prisen deretter. van Dijk og Matip som stoppere klinger ganske godt i mine ører, med Lovren og et billig alternativ/Gomez som backup.

 

Dog tror jeg aldri Klopp kommer til å betale en sånn sum for en stopper. Tror nok heller det er mer sannsynlig med det andre alternativet, noe han har lyktes med tidligere. Men da må også forventningene til ligaplassering være deretter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Liverpools dyreste spiller er benteke for 38mill. Det er en dråpe i havet satt i betraktning. Trenger ikke å bli moneyspendingnivå som United og city,men 50mill for en ung,god og rutinert spiller som van Dijk er greit å punge ut for. Beist

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Han var dyr fordi han var engelsk da :p

35 er heller ikke All verdens penger. To dyreste spilerne har vært flopper. Snodig

Dog begge spillerne ble kjøpt på impuls og feil. Ingen passet inn i det systemet Kenny og Rodgers brukte.

 

 

 

 

Enig med Pelle.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Jeg tror innkjøpspolitikken bør helle mer mot mot den "moderne" overgangspolitikken: Splash ut mye spenn for én spiller som kommer til å lykkes kontra fire-fem av middels nivå til en tredje- eller fjerdedel av prisen for å håpe at noen slår til. Det er penger i klubbkassa til Liverpool, så må man bare håpe at man kan klare å lokke de rette spillerne til klubben.

 

50 mill pund er "ingenting" for en stopper av kvalitet som kan holde 5-6-7 sesonger. Nå har ikke jeg den totale oversikten over budsjettet til LFC, men det bør være en del penger tilgjengelig. Så kan man selvsagt argumentere at "det er ikke vår filosofi, vi ønsker å kjøpe unge, lovende spillere til vesentlig rimeligere pris", men det er å gamble på kort og lang sikt imo.

Lenke til kommentar

Jeg er rett og slett ikke helt enig. Nå har jeg ikke sett så mange Southampton kamper, men er han virkelig så god?

Eller virker han bare god fordi resten av Southampton forsvaret er dårlig?

Spiller Liverpool forsvar på samme måte som Southampton? For det blir jo ikke noe bedre om det er selve måten vi spiller på som er det største problemet og ikke kvaliteten på spillerne.

 

Vi har kjøpt PL proven dyrt før vi uten at det har fungert for oss. I verstefall så vil ikke en potensiell van Dijk fungere med noen av de stopperne vi har fra før og da må vi ut på jakt etter enda en til nye £30-50m.

Skal vi drive på sånn så blir det ikke mye penger igjen til å forsterke de andre delene av laget.

 

Jeg tror kanskje jeg heller hadde brukt £50m på et ordentlig midtbaneanker/motor ala Kante. Det er helt utrolig hvor mye enklere han gjør jobben for stopperne i Chelsea.

 

Men kanskje vi heller bare skal sprenge banken? Det spekuleres i at vi kan få inn opptil £100m i salg av spillere.

Så da kjøper vi van Dijk, et midtbaneanker, venstre back, angresspiller og spiss. Det skulle vel bli sånn rundt £210m.

Så en netto utgift på mellom £110-130m da.

Vi kan vel sikkert leve med det. Spørsmålet er om eierne kan det.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ikke glem at Liverpool er kontaktforpliktet til å kjøpe minimum 1 Southampton-spiller hver sommertransfervindu. Om ikke det blir van Dijk, hvem da???

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

Ikke glem at Liverpool er kontaktforpliktet til å kjøpe minimum 1 Southampton-spiller hver sommertransfervindu. Om ikke det blir van Dijk, hvem da???

 

 

 Hadde ikke sagt nei takk til Gabbiadini 

Lenke til kommentar
-langt svar-

 

Det er akkurat det da... Jeg har vel messet noen ganger om at Liverpool må få skaffet seg en midtbane som faktisk er i stand til holde kontrollen over den lagdelen. Pr idag er det stusslig når Lucas skal være ankeret som skal ta unna før stopperne.

 

Den biten er jeg helt enig med deg i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...