Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Vil tørre å påsta at United og City har vesentlig bedre angrepsrekke enn Liverpool, og Chelsea for så vidt.

Det kan argumenteres for det ja, men jeg er iallefall uanig. Aguero er jo enormt god da, og City har gode spillere på offensiv midtbane, men ikke like gode som Liverpool og Chelsea. Manchester United har kjøpt offensive spillere i desperasjon og har helt klart ikke like god offensiv 4'er hvis man spiller med x-x-3-1. United har dog en enorm midtbane og City et av verdens beste lag totalt sett.

De Bruyne og Silva er også gode ja. City er skumle offensivt.

Men, sett opp en topp 4'er på topp for City og United da, så vi kan sammenlikne litt nøyere. Spiss, AMC, AMR, AML. Jeg vil si at alsidighet og dekning av alle de 4 posisjonene er viktig og at alder også er en faktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

U18 laget slo United 2-1 tidligere i dag og har nå vunnet to av to kamper i serien. Det fortjener et lite golfclap.

Måtte hovedlaget følge opp unguttene idag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Dette et så klassisk Liverpool man kan få det. To skritt frem,tre tilbake. Slår arsenal borte med fyrverkerifotball til å tape mot fuckings defensive Burnley. Liverpool sliter fremdeles defensivt når de på død og liv må kontre seg ut av egen banehalvdel, samme pisset hver gang. Er så jævla typisk og blir så jævla lei. Faen!

Lenke til kommentar

For et forbanna shitshow idag, fortsetter dette rykker man ned, rett og slett.

Og som sagt, hva faen denne her Wijnald0m ble kjøpt for må gudene vite, har til gode å se en eneste forbanna god involvering, så sykt elendig at jeg har ikke ord. Hvis Moreno skal ut, så skal faen denne fyren også, helvete så dårlig spiller. Henderson..........................

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært Klopp hadde jeg solgt hele forsvaret (og Keepere), foruten Clyne og Karius.

Liverpool trenger desperat klassespillere i midtforsvaret. En Joe Gomez i form f.eks, pluss en ny verdensklasse midtstopper, f.eks Mustafi og/eller Niklas Süle (enn om litt ung, iallefall stor midtstopperkonge). En skikkelig keeper. Mignolet bør de gi bort gratis for å kvitte seg med han snarest mulig. Det ser ut som han får betalt av de andre klubbene i Premier Leage for å slippe inn mål med vilje.

Kjøpt ter Stegen hvis ikke Barcelona skal bruke han som førstekeeper. Få Coentrao inn på laget med en gang. Da er mye løst. 2 uker igjen til overgangsmarkedet stenger, før det må en verdensklassestopper inn på laget, Coentrao må inn og Mignolet må selges/gis bort.

Eventuelt Timo Horn eller Joe Hart hvis han er mulig å få for under 15 million pund.

Slik som forsvaret/keeper er nå, er ikke Liverpool en kandidat til topp 4.

En skikkelig bra midtbanespiller hadde heller ikke skadet. Eller at Emre Can spiller defensiv midtbane mellom forsvaret og Henderson.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

På hvilken måte er alder en faktor? Er vel snakk om hvor god angrepsrekka er _denne_ sesongen, og ikke om 2-3 år.

Angrepsrekka er bra nå, og slik kan det fortsette iallefall 5-9 år til, hvis du ser på alderen. Såvidt jeg vet bygger Klopp et lag over tid, og det eneste som trengs i angrepsrekken de neste 5-6 årene er da en erstatter for Sturridge om han ikke blir kvitt skadene eller når han blir for gammel.

Manchester City cin angrepsrekke er for det meste rundt 30 år, utenom De Bruyne og før de hentet Leroy Sane.

På både kort og lang sikt ser det bra ut i angrepsrekka for Liverpool om de klarer å beholde spillerne. Med disse spillerne har de også tid/ro nok til å utvikle egne offensive midtbanespillere fra ungdomsakademiet.

Jeg glemte forresten å nevne Origi når jeg nevnte Liverpool sin flotte angrepsrekke.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hadde jeg vært Klopp hadde jeg solgt hele forsvaret (og Keepere), foruten Clyne og Karius.

Liverpool trenger desperat klassespillere i midtforsvaret. En Joe Gomez i form f.eks, pluss en ny verdensklasse midtstopper, f.eks Mustafi og/eller Niklas Süle (enn om litt ung, iallefall stor midtstopperkonge). En skikkelig keeper. Mignolet bør de gi bort gratis for å kvitte seg med han snarest mulig. Det ser ut som han får betalt av de andre klubbene i Premier Leage for å slippe inn mål med vilje.

Kjøpt ter Stegen hvis ikke Barcelona skal bruke han som førstekeeper. Få Coentrao inn på laget med en gang. Da er mye løst. 2 uker igjen til overgangsmarkedet stenger, før det må en verdensklassestopper inn på laget, Coentrao må inn og Mignolet må selges/gis bort.

Eventuelt Timo Horn eller Joe Hart hvis han er mulig å få for under 15 million pund.

Slik som forsvaret/keeper er nå, er ikke Liverpool en kandidat til topp 4.

En skikkelig bra midtbanespiller hadde heller ikke skadet. Eller at Emre Can spiller defensiv midtbane mellom forsvaret og Henderson.

lovren var god. Klavan også
Lenke til kommentar

Få inn en venstreback må være en prioritet denne sommeren. Ellers ikke så mye som bør gjøres, kanskje defensiv midtbane. Vil la de fleste spillerne få en sesong til, så får man se neste sommer hvem som bør være med videre, og hvem som bør erstattes.

Lenke til kommentar

Defensiv midtbane må komme! Og Henderson må strippes for kapteinsbindet. Jeg vil ikke ha han som kaptein. Tafatt drittkamp på alle mulige områder. Liverpool klarer ikke å vinne over motstandere som legger seg bakpå uansett hva de gjør.

Lenke til kommentar

Liverpool har en av Premier Leagues beste angrepsrekker i år. Synd forsvaret og keeper er såpass elendig.

Har en god angriper, og 2-3 offansive midtbanespillere, er et stykke til PL beste angrepsrekker.

Liverpool scoret 4 mål uten å spille med spiss. Mot Arsenal!

Sett at Liverpool spiller med Sturridge på topp, som er en verdensklassespiss på sitt beste, Firminho bak han. Coutinho er verdensklasse på venstre offensiv midtbane og Sadio Manè er en meget god spiller. La oss sette han på høyre offensiv midtbane da.

Da har vi ikke engang brukt Adam Llana eller nevnt Markovic som isåfall er reserver. Glem heller ikke at alle de utenom Sturridge og Llana er under 25 år gamle.

Så kan man jo nevne Ings og Benteke som reserver da. Ikke dårlig det heller. Og stort sett alle de nevnte spillerne kan spille i flere offensive midtbaneposisjoner.

Chelsea med Hazard, Oscar, Fabregas og Costa er de eneste som er i nærheten av like bra offensiv 4'er (Pedro er elendig). Manchester City kan også sette sammen en god offensiv 4'er. Både ManU, Arsenal og Tottenham er langt fra det nivået med sine beste offensive 4'ere.

De gjorde en god jobb idag.

Lenke til kommentar

Men, sett opp en topp 4'er på topp for City og United da, så vi kan sammenlikne litt nøyere. Spiss, AMC, AMR, AML. Jeg vil si at alsidighet og dekning av alle de 4 posisjonene er viktig og at alder også er en faktor.

Zlatan > Aguero > Costa > Sturtidge

Hazard > Coutinho > Martial > Sterling

De Bruyne > Micki > Firmino > Oscar

Silva > Willian > Mane > Lingard

Du har rett i at Sturtidge er god på sitt beste, men han er jo aldri på sitt beste... Zlatan, Aguero og Costa er dessuten bedre uansett

Lenke til kommentar

Zlatan bedre enn Agüero? (Og det sier jeg selv som United fan).

Han har stort sett vært den beste spissen i PL siden 2011 (spesielt de tre siste sesongene) (Suarez, RvP (12/13) og Costa (høsten 2014) må også nevnes). Agüero har til og med et bedre målsnitt enn han i 2 av de 3 siste sesongene (98, 97, 90 vs 67, 105, 106 (min mellom hvert mål)), og det i en liga med høyere nivå. Jeg håper selvfølgelig at vi kan si noe annet etter denne sesongen, men inntil han har fått flere kamper på å bevise at han kan prestere over tid her, så er det vel svært få som vil kunne rangere han som bedre enn Agüero (i PL).

Edit: Når det er sagt så er nok Zlatan en mer "riktig" spiller for United. Da han bringer med seg en autoritet og vinnermentalitet som sårt har vært trengt etter at Vidic, Ferdinand, Evra, Giggs, Scholes, Keane, Schmeichel, ect forsvant / la opp. Edit2: Men nå blir det vel litt mye Unitedprat i Liverpooltråden...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...