Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

 

En ting er iallefall sikkert. Det blir ikke noe gull til Liverpool neste år med det forsvaret/keeperen.

 

Det blir ikke noe gull til Liverpool uansett hva slags keeper/forsvar dere stiller med.

 

 

Liverpool har fin mulighet til å ta gullet neste år. Se bare hvor dårlig nivået til topplagene var i år. Tottenham på andreplass har 69 poeng etter 35 kamper. Tredje og fjerdeplass vil sannnsynlig ende med under 70 poeng når sesongen er ferdig.

 

Liverpool har et bra lag, og nå har de en topp trener. En trener som ikke engang trenger et topp lag for å vinne noe, og som ofte selv bygger topp lag fra bunnen av. Gull fra gråstein type ting.

 

Med 3 gode kjøp i sommer vil jeg anse Liverpool og Man City som favoritter neste år. United er for dårlige og ustabile, Chelsea er på vei opp igjen, men er ikke der enda, Tottenham er gode, Arsenal er gode. Leicester vil kanskje kjempe om topp 4 neste år.

 

Liverpool sitt lag ser bedre ut enn de fleste hvis de gjør 3 riktige kjøp i sommer. Men på papiret er Man City sitt lag nå fryktelig sterkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

En ting er iallefall sikkert. Det blir ikke noe gull til Liverpool neste år med det forsvaret/keeperen.

 

Det blir ikke noe gull til Liverpool uansett hva slags keeper/forsvar dere stiller med.

 

 

 

Med 3 gode kjøp i sommer vil jeg anse Liverpool og Man City som favoritter neste år. United er for dårlige og ustabile.

 

 

Akkurat. United, som ligger 5 poeng foran Liverpool er for dårlige og ustabile til å kunne hamle opp med Liverpool som bare trenger noen få kjøp for å være favoritter..  :huh:

 

Wait what?

Lenke til kommentar

Liverpool er i mine øyne ikke kandidater for gull neste år, selv med 2-3 gode kjøp i sommer. Jeg tror Klopp trenger enda lenger tid til å bygge laget sitt. Det tok han to år fra han overtok Dortmund til han vant ligaen, og det i en liga som "mindre jevn" enn Premier League.

Lenke til kommentar

 

 

 

En ting er iallefall sikkert. Det blir ikke noe gull til Liverpool neste år med det forsvaret/keeperen.

 

Det blir ikke noe gull til Liverpool uansett hva slags keeper/forsvar dere stiller med.

 

 

 

Med 3 gode kjøp i sommer vil jeg anse Liverpool og Man City som favoritter neste år. United er for dårlige og ustabile.

 

 

Akkurat. United, som ligger 5 poeng foran Liverpool er for dårlige og ustabile til å kunne hamle opp med Liverpool som bare trenger noen få kjøp for å være favoritter..  :huh:

 

Wait what?

 

 

Ja, Liverpool trenger kun en bedre keeper og et bedre forsvar.

 

Keeper i verdensklasse

Sentral forsvarskjempe

Venstre forsvarspiller som også kan spiller sentralt

Lenke til kommentar

Vi er ikke favoritter til å vinne noe.

Han bruker nok et par år på å gjøre oss kapabel til å kjempe om topp 3.

Men jeg vil nå uansett si at at det er mer flaut for United å være hvor de er på tabellen, en det er for Liverpool.

Ikke at det er noe å skryte av.

 

Personlig er jeg litt sånn "meh" til hele ligaen nå.

Det er kjekt at flere klubber er med å kjemper om toppen, men ulempene er at det ikke nødvendigvis gjør ligaen til en bedre liga.Gjør heller at topplagene i Europa seiler fra de Engelske.

 

Så spørsmålet er vel om man vil ha en liga med mye moro internt eller en liga med et par topplag som kjemper konstant i toppen av Europeisk fotball. 

 

Tyskland og Spania er to gode eksempler på land hvor det alltid er de samme som er i Europa, de blir sterke og sterke, mens resten av ligalagene er "meeeeeeeeeeeeh".

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Liverpool er i mine øyne ikke kandidater for gull neste år, selv med 2-3 gode kjøp i sommer. Jeg tror Klopp trenger enda lenger tid til å bygge laget sitt. Det tok han to år fra han overtok Dortmund til han vant ligaen, og det i en liga som "mindre jevn" enn Premier League.

 

At Dortmund vant ligaen var egentlig et mirakel i en liga der Bayern Munchen lenge hadde dominert. Forrige gangen Dortmund vant før det var jo på 1990 tallet når Rune Bratseth spilte på Werder Bremen.

 

Klopp gjorde en megajobb i Dortmund.

Lenke til kommentar

Tyskland og Spania er to gode eksempler på land hvor det alltid er de samme som er i Europa, de blir sterke og sterke, mens resten av ligalagene er "meeeeeeeeeeeeh".

Har blitt litt bedring i det siste, spesielt i Tyskland hvor lagene etter Bayern og Dortmund bytter litt på å være best. Denne sesongen har jo Hertha og Gladbach gjort det veldig bra. Leverkusen er tilbake og Schalke sliter mer enn før. Wolfsburg gjør det plutselig dårlig etter å ha vært i CL. I Spania er det nå tre lag som kan vinne ligaen, etter mange år med total Real og Barca-dominans. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at United ligger 5 poeng foran Pool er... *trommevirvel*... United har De Gea og Pool har Migs, ikke fordi United har spilt bra eller vært solide, for det har dem så all deles ikke vært, langt ifra. Kombinasjonen av De Gea og masse flaks har hjulpet mye kan vi trygt si.

 

Om det er bare et par kjøp som skal til for Pool å være favoritter neste sesong er jeg usikker på. Spørs jo selvsagt hvem som kommer inn i sommer, da kan vi begynne å spekulere, men helt ærlig så tror jeg heller ikke at de er favoritter neste sesong uansett, it's too soon. Men topp 4? Definitivt.

Lenke til kommentar

De har vel regnet på at Mignolet direkte har kostet Liverpool 8 poeng og jeg er sikker på at De Gea har reddet et tilsvarende antall poeng for Manchester United.

Så hvis lagene hadde byttet keeper så kunne altså Liverpool vært opptil 11 poeng foran Manchester United.

 

Med 8 mer poeng så hadde faktisk Liverpool ligget på 5. plass, 1 poeng bak City, men med 1 kamp til gode.

Så med en keeper i De Gea klasse så hadde faktisk Liverpool hatt gode muligheter for topp 4 og Champions League.

I stedet så ligger vi på 8. plass og ser ut til å gå glipp av både Champions League og Europa League.

 

Jeg vil i hvert fall påstå at med en skikkelig keeper på høyde med De Gea, en skadefri tropp og litt bedre stabilitet så er faktisk Liverpool en god kandidat til topp 4.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Er det ulovlig med en god keeper? Hadde vi hatt noen bedre og mer etablerte spisser og beholdt Ronaldo så hadde vi scoret enda flere mål. Hadde vi i tillegg brukt de 2.5 milliardene elns det ble ryktet om på Neymar så tror jeg jammen meg at vi hadde tatt gullet i år. Skal ikke se bort ifra at Pogba hadde slått igjennom i United om han hadde fått sjansen mer. Da hadde vi utvilsomt hatt en meget god midtbane.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tyskland og Spania er to gode eksempler på land hvor det alltid er de samme som er i Europa, de blir sterke og sterke, mens resten av ligalagene er "meeeeeeeeeeeeh".

Har blitt litt bedring i det siste, spesielt i Tyskland hvor lagene etter Bayern og Dortmund bytter litt på å være best. Denne sesongen har jo Hertha og Gladbach gjort det veldig bra. Leverkusen er tilbake og Schalke sliter mer enn før. Wolfsburg gjør det plutselig dårlig etter å ha vært i CL. I Spania er det nå tre lag som kan vinne ligaen, etter mange år med total Real og Barca-dominans. 

 

 

Real Madrid på tredjeplass i Primea Division er vel ikke akkurat dårlige? Sevilla og Valencia gjør det bra i Europa, men ligger bare på 7. og 8. plass i Primera Division bak lag som Barcelona, Athletico Madrid, Real Madrid, Villareal, Athletic Club Bilbao og Celta Vigo. Spanske lag gjør det generelt bra i Europa League. 3 av 8 lag i kvartfinalene i år var Spanske. Sevilla har vunnet to år på rad nå.

 

Den Spanske ligaen er vel egentlig den med flest bra lag og med flest lag som kommer langt i Europeiske turneringer. England er nok nummer to på den listen mens Tyskland med sin ujevne liga er nummer 3 eller 4. Den svakest ligaen er nok Frankrike. Italia er omtrent like bra som Tyskland. Wolfsburg er jo gode og Schalke04 selv om de er langt ifra toppen i Bundesliga.

 

Enland har nok de sterkest lagene midt på tabellen av samtlige ligaer i Europa, mens Tyskland kanskje har de sterkeste av lagene som kjemper i bunn av tabellen. Gapet i Premier League blir større, og det er 4-5 klubber i premier league som alltid er mye svakere enn resten av lagene, oftest fordi de går glipp av penger ved ikke å holde seg stabilt i Premier League.

 

 

Men spørsmålet er vel heller om det burde være en Europeisk superliga med 20 lag fra forskjellige land, hvor da toppligaen i de enkelte landene blir nest øverste divisjon og spiller for opprykk til den Europeiske superligaen. Slik situasjonen er idag med Champions League, Premier League og toppen i Primera Division (Real og Barca med egne avtaler), så er det i praksis allerede blitt dannet en elite av Europeiske toppklubber som spiller mot hverandre. Blir det Europeiske superliga vil mer penger gå inn i den, og en del bli trukket fra Premier League, mens de andre ligaene forblir noenlunde stabile.

 

Manchester United

Arsenal

Chelsea

Manchester City

Liverpool

Barcelona

Real Madrid

Athletico Madrid

Sevilla

Juventus

Inter

Milan

Bayern Munchen

Dortumund

Paris St Germain

Ajax

PSV Eindhoven

Celtic

Benfica

Sporting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...