Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Liverpool trenger ikke bli kvitt Benteke. Han er grei innbytter.

Nei. Lønna hans er aaaaalt for høy til å være innbytter.

En grei innbytter er grei spiller på en middels lønn.

Jeg ser ikke hva vi skal med Benteke. Ja, han er en god fotballspiller, men han passer ikke i Klopp sin spillestil. Så hvorfor skal vi da beholde han?

Vi har Ings, Sturridge, Firmino og Origi som alle kan spille på topp. Trenger vi flere reserver enn det så får vi hente en fra akademiet.

Eneste grunnen til at Benteke i det hele tatt er på benken noen ganger er fordi Ings er skadet.

Ings er en mye bedre og mer riktig spiller å kaste innpå enn Benteke i forhold til hvordan Liverpool spiller.

Ja, Benteke er god på hode og sterk i kroppen, men jeg vil påstå at Origi er minst like god på hode og like sterk i kroppen. I tillegg er han raskere og jobber hardere.

Men du må gjerne få argumentere for hvorfor du mener vi bør beholde Benteke.

Personlig mener jeg at vi bør prioritere å bli kvitt Benteke og Balotelli til sommeren. Da frigjøres det mye penger i lønnsbudsjettet som kan brukes på nye spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du må gjerne få argumentere for hvorfor du mener vi bør beholde Benteke.

Personlig mener jeg at vi bør prioritere å bli kvitt Benteke og Balotelli til sommeren. Da frigjøres det mye penger i lønnsbudsjettet som kan brukes på nye spillere.

Jeg har egentlig argumentert nok for det. Jeg kan jo legge til at Liverpool har mulighet til stilendring om de spiller med Benteke + Sturridge på topp. Tror det kan være bra kombinasjon.

Men ja, det er jo et bedre poeng å bli kvitt de 2. Men da må de nok selge Benteke med tap. Selv vil jeg si Liverpool burde kvitte seg med de mange middelmådige spillerne, som:

Enrique, Moreno, Leiva, Allen, Skrtel, Flanagan, Toure, Lovren (hvis Hummels kommer).

Men de kan godt kvitte seg med Balotelli og Benteke også.

Origi og Firminho er ikke spisser. Origi er vel i gammeldags betegnelse en venstre angrepspiller akkurat som Cautinho. Firminho er vel også det, men også AMC. Balotelli var et krisekjøp, og må nok helst selges. Men Benteke kan fortsatt ha en viktig rolle å spille, sammen med Sturridge og Ings.

Ings har jeg lite tro på blir verdensklassespiller eller i nærheten, men tiden får vise.

Lenke til kommentar

Det handler ikke så mye om å bli en verdensklassespiller. Det handler om å ha et lag som jobber bra sammen og utfyller hverandre.

Stjerner i alle posisjoner er ikke ensbetydne med suksess.

Hvor mange stjerner finner du på Leicester eller Tottenham? Ikke akkurat mange, kanskje en håndfull og de spiller alle på Tottenham.

Hva kan Benteke gjøre som Origi ikke gjør like bra eller bedre? Jeg har ihvertfall tilgode å se noe.

Ønsker du å legge om til å lempe høye baller inn i feltet så kan du bare bruke Origi.

Hadde Benteke vært på halvparten av den lønna han har i dag, så greit. Da kunne han sikkert vært benkefyll. Men ikke slik situasjonen er i dag.

Enrique er jo ferdig og det samme er nok Toure. Skrtel er nok på vei bort og greit er det for han har vært horribel etter at han kom tilbake.

Moreno ville jeg nok ikke kvittet meg med, han har vel ikke den høyeste lønna så han kunne nok heller blitt nedgradert til reserve med annet det kom et enormt bud på han.

Jeg er fullstendig klar over at Firmino ikke er en spiss, men det betyr ikke at han ikke kan spille på topp for det.

Han har gjort det flere ganger med god suksess. Det samme har Origi.

Mener det er slutt på den tiden en måtte ha en ren spiss. I dag er det mye mer vanlig med angrepsspiller som kan spille i flere offensive posisjoner der fremme.

Suarez, Messi, Ronaldo, Neymar, osv., osv. 

Lenke til kommentar

Hva kan Benteke gjøre som Origi ikke gjør like bra eller bedre? Jeg har ihvertfall tilgode å se noe.

Ønsker du å legge om til å lempe høye baller inn i feltet så kan du bare bruke Origi.

No syns eg Benteke skal få meir respekt. Mannen har scora jamt og trutt på et ellers elendig Aston Villa over fleire år. Han har bevist langt meir i PL enn Origi har. Har bevist meir i si karriere egentlig enn Origi. Og nei, ikkje nødvendigvis i Liverpool, men igjen. vis mannen litt respekt.

At han ikkje passer inn i spelestilen derimot blir noke heilt anna, og der er vel dei fleste enige. Han er lovlig statisk for Klopp sin spelestil. Spørsmålet er om det går an å omskolere, eller om det er en ikkjesak. Då er det berre å få han vekk. Men Balotelli er verre daukjøtt ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

No syns eg Benteke skal få meir respekt. Mannen har scora jamt og trutt på et ellers elendig Aston Villa over fleire år. Han har bevist langt meir i PL enn Origi har. Har bevist meir i si karriere egentlig enn Origi. Og nei, ikkje nødvendigvis i Liverpool, men igjen. vis mannen litt respekt.

At han ikkje passer inn i spelestilen derimot blir noke heilt anna, og der er vel dei fleste enige. Han er lovlig statisk for Klopp sin spelestil. Spørsmålet er om det går an å omskolere, eller om det er en ikkjesak. Då er det berre å få han vekk. Men Balotelli er verre daukjøtt ja.

Vise mer respekt? Hvis du hadde lest posten som var et par poster lenger opp på denne siden så kan du lese at jeg skriver at Benteke er en god fotballspiller. Men du overså det sikkert bare i farta?

Benteke er en god fotballspiller som har vist veldig mye kvalitet. Det er bare at han har aldri og vil aldri passe inn i Liverpool sin spillestil. Ikke under Rodgers og enda mindre under Klopp.

Hvorfor de kjøpte han er fortsatt et mysterium for meg.

At han ville vært et monster av en spiller på f.eks West Ham i tospann med Carroll tviler jeg overhodet ikke på.

Lenke til kommentar

Å sidestille Origi med Benteke er respektløst var mitt poeng. Når en har levert over mange sesonger, mens den andre har egentlig alt å bevise enda. (sjølv om eg, og du og sikkert dei fleste er enig i at det er begynt å sjå lyst ut for Origi).

At du har skreve at han er en god fotballspelar hjelper ikkje då. Syns eg.

Men at han blir et monster i hammers og kjem til å score hattrick mot oss er eg overbevist om. Vi må selge han til Kina ellerno.

Edit: utdjupa at det ser lyst ut for Origi.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Vel.. Oki.. Skjønner forsåvidt hva du mener selv om jeg ikke er helt enig da jeg mener vi snakker om Liverpool her og nå.

Hva spillere som vi har har vist og har å tilby. I en slik setting mener jeg at Origi har mer å tilby i forhold til hvordan Liverpool spiller.

Hadde vi derimot spilt som West Ham, så hadde det vært liten tvil om at jeg hadde valgt Benteke 10 av 10 ganger.

I det store perspektivet så kan det ha vært litt mangel på respekt. Men fungerer ikke en spiller, så fungerer han ikke. Vi kan jo ikke beholde han på grunn av tidligere prestasjoner i andre klubber som spiller på en helt annen måte?

Hvorfor reagerer du kun på at jeg nevnte Benteke? Hva med Balotelli som tidligere har vist seg å være en veldig god fotballspiller. Ingen som reagerer på at folk vil ha han ut av klubben og kaller han regelrett ræva, mens i Bentekes tilfellet så er det ingen som kaller han dårlig, bare at han ikke passer inn.

Eller andre spillere for den saks skyld som opplever lignende?

Lenke til kommentar

Mener det er slutt på den tiden en måtte ha en ren spiss. I dag er det mye mer vanlig med angrepsspiller som kan spille i flere offensive posisjoner der fremme.

Suarez, Messi, Ronaldo, Neymar, osv., osv. 

Joda, men kun Cautinho er god nok i en slik posisjon hos Liverpool. Firminho er god, men nok best AMC. Sturridge er klassisk spiss, og han er god. Barcelona har klassisk spiss i Suarez. Både Ronaldo og Messi er spesielle spillere. Neymar er venstre angrepspiller, ikke spiss.

Lenke til kommentar

Er han egentlig det? Eller mener du at han er en vits i Liverpool?

Christian Benteke: Karriere totalt; 269 kamper, 105 mål.

Mario Balotelli: Karriere totalt; 265 kamper, 97 mål.

Forskjellen er at Balotelli sine 97 mål er kun for toppklubber i de store ligaene.

Så hvis en skal se på helheten, som du først bragte frem, til tross for at jeg snakket om Liverpool pr. i dag, så er strengt talt Balotelli bedre.

Etter min mening en smule dobbel moralsk av deg å angripe meg fordi du mener jeg angriper Bentekes karriere, når jeg snakker om hans tid i Liverpool, mens du regelrett pisser på Balotelli sin som strengt talt har mer å slå i bordet med.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er han egentlig det? Eller mener du at han er en vits i Liverpool?

Christian Benteke: Karriere totalt; 269 kamper, 105 mål.

Mario Balotelli: Karriere totalt; 265 kamper, 97 mål.

Forskjellen er at Balotelli sine 97 mål er kun for toppklubber i de store ligaene.

Så hvis en skal se på helheten, som du først bragte frem, til tross for at jeg snakket om Liverpool pr. i dag, så er strengt talt Balotelli bedre.

Etter min mening en smule dobbel moralsk av deg å angripe meg fordi du mener jeg angriper Bentekes karriere, når jeg snakker om hans tid i Liverpool, mens du regelrett pisser på Balotelli sin som strengt talt har mer å slå i bordet med.

Komisk at du hisser deg opp over noke vi i prinsippet egentlig er enig i.

Balotelli har det doble om ikkje det triple antall straffer enn Benteke, og har alltid som nevnt spelt for bedre lag enn Benteke. 

Så du får reise med Balotelli du, så får eg heller sitte igjen med Benteke.

Balotelli har eit ego som treng eige postnummer, og har gjort så mykje idiotisk både på og av bana at han gjer det meg ingenting å vere dobbeltmoralsk over. Sjøl om eg meinte siste post humoristisk. Eg lærer jo aldri den biten med at humor aldri går bra på forum.

Lenke til kommentar

Er ikke interessert i å ha noen av de i klubben eller noen andre som ikke passer inn i hvordan vi spiller for den saks skyld.

Forøvrig virker det ikke som noen av de to har lyst til å spille for Liverpool. Så da kommer vel Klopp til å gjøre sitt for å kvitte seg med dem.

Uansett så blir det spennende å se transfervinduet til sommeren. Ikke så spent på hvem som kommer inn egentlig, mer spent på hvem vi klarer å kvitte oss med.

Lenke til kommentar

Nei igjen, vi er jo enige. Benteke slik det er no koster oss berre penger i kontrakt. Altfor dyr å ha som squad/rotation player. 

Sjå for deg Balotelli i Klopp sin spelestil, lol.

Det her transfervinduet kjem til å koke så ekstremt med 2 nye coaches med feit lommebok, kanskje til og med en tredje om Gaal må gå, men han kjem til å bruke penger om han blir også.

Og så har vi Kloppen då, som endelig får seg et fullgodt vindu.

Lenke til kommentar

Jeg tror begge ønsker/ønsket å spille for Liverpool, men at de er/var frustrerte over å bli benkeslitere. BR forklarte Balotelli som en nødløsning når andre overganger ikke gikk gjennom, og han er vel ferdig nå. Benteke passer hverken inn hos BR eller Klopp, så han forsvinner helt sikkert også.

Problemet med overgangspolitikken til FSG er ikke at de ikke bruker nok penger, men at de visstnok har lagt store begrensninger på hvem manageren kan hente. Da tenker jeg spesielt på at man kun skal betale for unge spillere som skal kunne øke i verdi. De må snart forstå at en toppklubb er avhengig av å i blant hente etablerte toppspillere som kan bidra med rutine. Det ligger mye inntekter i å gjøre suksess, ikke kun spillersalg.

Lenke til kommentar

Nei, Balotelli har jo nettopp gått ut og sagt at han ikke ønsker seg tilbake til Liverpool. Så han har ihvertfall ikke lyst til å spille for klubben.

Benteke er nok kanskje bare frustrert over å ikke få spille. Men samtidig så tror jeg han innerst inne skjønner at han ikke kan forandre seg slik Klopp vil at han skal.

Tja, jeg er jo ikke helt enig. Ta Sanchez. Pengene var jo der, men han ville ikke til klubben.

Vil du ha spillere til klubben kun for pengene? Eller vil du ha spillere som faktisk vil spille for Liverpool?

Og jeg tror nok Klopp vil få de han vil ha så lenge de ønsker seg til Liverpool og klubben vedkommende er i vil selge.

Det er lett for oss å si at vi trenger etablerte stjernespillere. Problemet er jo at de ikke vil til Liverpool. Mye fordi de fleste har det veldig bra der de allerede er. Derfor er det stort sett yngre spillere som ikke nyter samme tilliten kamp etter kamp som er lettere å få til Liverpool.

Men det betyr jo ikke at de ikke er gode.

Lenke til kommentar

Eg trur vinduet i sommar kjem til å bli såpass tight at en forhåpentligvis kan få litt Dortmund effekt i Liverpool. Dvs at en klarer å få gull utav gråstein, og ikkje henter noken etablerte stjernespelarar, men heller skaper dei sjøl.

Og en blir aldri kvitt problemet med at det er kulare å bu i London framfor Liverpool. (ref: Arsenal, Chelsea, West Ham, Tottenham etc).

Lenke til kommentar

Sanchez er et spesialtilfelle. Han ville ikke til Liverpool, og det har ikke noe med overgangspolitikken å gjøre.

BR forklarte at han fikk en liten liste med spillere i forskjellige posisjoner som han hadde tillatelse til å hente, og de skulle visst være unge (eller komme gratis som Milner). Det handler som sagt ikke om at de bruker for lite penger, men at de tilsynelatende har laget et overgangsystem som ikke fungerer.

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

No må du gje deg Cappo. Balotelli er en vits =)

Nei. Balotelli er egentlig ganske god. Ellers hadde han aldri spilt på Italia sitt landslag. Han er derimot helt strippet for selvtillit, har lav motivasjon og virker kun å ha penger som mål.

Så du får reise med Balotelli du, så får eg heller sitte igjen med Benteke.

Enig, bedre å beholde Benteke enn Balotelli.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...