Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Emil: Hva legger du i det?

 

At den han gjorde var usportslig til tusen, driver ikke med slikt i United.

Spillere som Nicky Butt og Keane har gjort akkurat det samme. Å det fins da langt verre ting enn og forhindre et mål når det uansett resulterer i straffe og rødt kort.

 

P.Neville er ikke en usportslig spiller. Mannen spiller fair men blør fortsatt for drakten, å jeg hadde gjort akkurat det samme av ren refleks om stillingen var 1-1 mot Liverpool.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Emil: Hva legger du i det?

 

At den han gjorde var usportslig til tusen, driver ikke med slikt i United.

Spillere som Nicky Butt og Keane har gjort akkurat det samme. Å det fins da langt verre ting enn og forhindre et mål når det uansett resulterer i straffe og rødt kort.

 

P.Neville er ikke en usportslig spiller. Mannen spiller fair men blør fortsatt for drakten, å jeg hadde gjort akkurat det samme av ren refleks om stillingen var 1-1 mot Liverpool.

 

Det at du hadde gjort det samme sier vel mer om deg enn hvorvidt P. Neville er usportslig eller ei.

Lenke til kommentar
å rekke ut hånda for å redde ballen er ikke å blø for drakta

Har jeg vel aldri sagt heller. Men å kalle en spiller som P.Neville usportslig blir totalt feil.

 

@Wh1te, ser ikke store forskjellen på en hands og å rive ned en spiller i straffefeltet når man er for træg i en duell. Noe Carragher gjorde i det 92min. Men han er vel usportslig å?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
@Wh1te, ser ikke store forskjellen på en hands og å rive ned en spiller i straffefeltet når man er for træg i en duell. Noe Carragher gjorde i det 92min. Men han er vel usportslig å?

 

Du ser ikke forskjellen på å bryte alle regler og moraler ved å hindre en klar scoring med hånden og å kjempe inne i feltet på lik linje med alle andre spillere på banen? Neivel.

Lenke til kommentar

Nå prater du bare tull wh1te, og dårlige forsøk på hersketeknikker synes jeg egentlig du bør holde deg for god til.

 

Situasjon 1: Trege Carragher ser at han ikke har mulighet til å ta igjen motspilleren, begynner å rive og slite i drakten.

 

Situasjon 2: P.Neville ser at han ikke har sjangs til å stoppe ballen lovlig, bruker hendene.

 

Selvom situasjon 1 er mer utbredt enn situasjon 2, er de like usportslige og bør straffes likt.

Lenke til kommentar

Da har jeg sett hele kampen, og her er mine tanker:

 

* Laguttaket: Greit nok, jeg skjønner Benitez' tankegang med å trygge mer defensivt i en slik kamp med to defensive midtbanespillere, og spesielt siden forsvaret ikke har vært verdens tryggeste den siste tiden. Men jeg synes heller vi burde kjørt med Masche - Gerrard sentralt og Pennant på høyre. Valg av venstreving mellom Benayoun og Babel er et fett. Men skulle gjerne sett at Rafa satset enda mer på Babel. Ellers helt greit med tanke på skadene våre.

 

* Ræva førsteomgang.

 

* Første straffe: Helt klar. Gerrard blir både dratt i trøya hele tiden og han blir tatt med beina til Everton-spilleren. Var en Ronaldo-kis her som nevnte at Gerrard snublet i sine egne bein, men når du ser situasjonen bakfra ser du at han få sin høyre fot mellom Everton-spilleren sine. Har sett situasjonen flere ganger i flere vinkler nå, og fallet skjer innenfor. Klar straffe. Utvisningen er også helt korrekt etter boka, men den regel synes jeg er streng da, man får dobbelstraff når man får både straffe og rødt kort imot.

 

* Kuyt kunne absolutt vært utvist, men ettersom det er ingen knotter involvert skal det veldig mye til for at det skal kunne skade motstanderen, så jeg synes gult er greit det. Men det er absolutt på kanten.

 

* Underlig bytte Gerrard -> Lucas. Heldigvis viste det seg å være bra, men det er likevel underlig. Glad det gikk bra, dog, ellers hadde Rafa fått høre det i mange uker fremover. Håper byttet spiller positivt ut i at det skjer noe inni Gerrard, for han er ikke i form om dagen. Spilte greit nok i går for så vidt, men langt unna toppformen.

 

* Andre straffe: Klareste straffe og utvisning noensinne. Det eneste som er synd er at Neville måtte redde den, ellers hadde Lucas fått sitt første mål i ligadebuten. Hadde vært gøy.

 

* Evertons straffesituasjon: Denne er tvilsom. Carra holder, det er det ingen tvil om. Men Lescott sørger nok for at det ikke blir straffe selv ved å kaste seg teatralsk bak. Hadde han ikke gjort det, men fortsatt å kjempe tror jeg han hadde fått straffe, men det ser voldsomt ut som han filmer når han gjør som han gjorde, og kanskje gjør han det også.

 

Deilig med seieren, håper virkelig det får opp formen og humøret hos gutta. På onsdag må vi vinne borte mot Besiktas for ikke å falle helt av i CL!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nå prater du bare tull wh1te, og dårlige forsøk på hersketeknikker synes jeg egentlig du bør holde deg for god til.

 

Situasjon 1: Trege Carragher ser at han ikke har mulighet til å ta igjen motspilleren, begynner å rive og slite i drakten.

 

Situasjon 2: P.Neville ser at han ikke har sjangs til å stoppe ballen lovlig, bruker hendene.

 

Selvom situasjon 1 er mer utbredt enn situasjon 2, er de like usportslige og bør straffes likt.

 

Du prater tull og jeg blir overrasket om du faktisk mener det du skriver.

 

Nå må også du klare å se forskjellen på noe som ligger latent hos alle forsvarsspillere, og noe som kun er forbeholdt de usportslige.

 

Selvfølgelig er de ikke like usportslige. Neville redder jo målet, Carragher prøver bare å ta ballen. Carragher gjør jobben sin, Neville gjør keeperen sin.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
* Evertons straffesituasjon: Denne er tvilsom. Carra holder, det er det ingen tvil om. Men Lescott sørger nok for at det ikke blir straffe selv ved å kaste seg teatralsk bak. Hadde han ikke gjort det, men fortsatt å kjempe tror jeg han hadde fått straffe, men det ser voldsomt ut som han filmer når han gjør som han gjorde, og kanskje gjør han det også.

Lescott faller ikke teatralsk, Carragher tar tak og legger seg bakover. 90kg på ryggen i ubalanse klarer ingen å holde seg oppe på. Klar straffe, men at dommeren muligens ikke har samme utsikt som oss skjønner jeg. Å rutinert av Carra selv om det er usportslig.

 

Carragher prøver å ta ballen Wh1te, tull. Forøvrig kan du holde deg for god til dårlige forsøk på å drite folk ut selv om de ikke har samme meninger som deg.

Lenke til kommentar
Nå prater du bare tull wh1te, og dårlige forsøk på hersketeknikker synes jeg egentlig du bør holde deg for god til.

 

Situasjon 1: Trege Carragher ser at han ikke har mulighet til å ta igjen motspilleren, begynner å rive og slite i drakten.

 

Situasjon 2: P.Neville ser at han ikke har sjangs til å stoppe ballen lovlig, bruker hendene.

 

Selvom situasjon 1 er mer utbredt enn situasjon 2, er de like usportslige og bør straffes likt.

 

Du prater tull og jeg blir overrasket om du faktisk mener det du skriver.

 

Nå må også du klare å se forskjellen på noe som ligger latent hos alle forsvarsspillere, og noe som kun er forbeholdt de usportslige.

 

Selvfølgelig er de ikke like usportslige. Neville redder jo målet, Carragher prøver bare å ta ballen. Carragher gjør jobben sin, Neville gjør keeperen sin.

 

Hvorfor skulle jeg ikke mene det jeg skriver? Hvorfor skulle jeg ellers skrive det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Carragher prøver å ta ballen Wh1te, tull. Forøvrig kan du holde deg for god til dårlige forsøk på å drite folk ut selv om de ikke har samme meninger som deg.

 

Carragher gjør en forsvarsjobb, det gjør ikke Neville. Hvis du ikke tåler andre meninger så kan du gå å sutre i United-tråden.

 

Jeg forsøker ikke å drite deg ut, det klarer du fint selv. Jeg skjønner selvfølgelig at du mener det samme om meg.

Lenke til kommentar
* Evertons straffesituasjon: Denne er tvilsom. Carra holder, det er det ingen tvil om. Men Lescott sørger nok for at det ikke blir straffe selv ved å kaste seg teatralsk bak. Hadde han ikke gjort det, men fortsatt å kjempe tror jeg han hadde fått straffe, men det ser voldsomt ut som han filmer når han gjør som han gjorde, og kanskje gjør han det også.

Lescott faller ikke teatralsk, Carragher tar tak og legger seg bakover. 90kg på ryggen i ubalanse klarer ingen å holde seg oppe på. Klar straffe, men at dommeren muligens ikke har samme utsikt som oss skjønner jeg. Å rutinert av Carra selv om det er usportslig.

Sier ikke at han filmer heller, men den bevegelsen når han faller hvor han plutselig kaster seg bakover, ser hvert fall veldig teatralsk ut, spesielt når man ikke ser det i reprise. Jeg vet ikke hvilken vinkel dommeren hadde, men jeg har ikke problemer med å se for meg at han tenkte at Lescott filmet hvis han fikk med seg hele situasjonen. Det er rutinert gjort av Carra, ja, i og med at det blåses så lite på holding i feltet, men om det er smart er en annen ting. Gikk bra denne gangen, men neste gang kan det bli straffe.

Lenke til kommentar

Å si noe annet enn at viljehands ikke er usportslig faller på sin egen urimelighet. Samtidig sammenligner dere det med Carras kamp om ballen med Lescott inne i straffefeltet, og det blir jo det samme som og etterligne epler og pærer. Begge to fighter om ballen og Carra gjør jobben sin. Ja Lescott falt og om det skulle være straffe er en annen diskusjon, men å si at det er usportslig på samme nivå som viljehands for å hindre at ballen går i mål..... :wallbash:

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Slike ting er også noe som kan skje helt instinktivt. Han vet hva han gjør, selvsagt, men det kan skje helt instinktivit. Og han får sin straff i form av et helt klart rødt kort. Det som er kjipt med slike situasjoner, er jo at motstanderen kan bomme på straffen og dermed faktisk ikke få målet de skulle ha på grunn av en slik handling, dét er kjipt det. Skulle vært sånn at når ballen 100% sikkert går i mål, men blir reddet ulovlig av en motspiller og keeper er utspilt, så burde målet godkjennes og den som reddet ulovlig vises ut.

Lenke til kommentar
Situasjon 1: Trege Carragher ser at han ikke har mulighet til å ta igjen motspilleren, begynner å rive og slite i drakten.

 

Situasjon 2: P.Neville ser at han ikke har sjangs til å stoppe ballen lovlig, bruker hendene.

 

Selvom situasjon 1 er mer utbredt enn situasjon 2, er de like usportslige og bør straffes likt.

Straffes likt? Rødt kort på Carragher også? Noen dommere hadde kanskje gitt straffe i den situasjonen, men å si at Carragher skulle hatt rødt kort her er jo fullstendig usaklig. Det må jo i så fall bety at det alltid skal bli gitt rødt kort på straffespark da...

Lenke til kommentar
Jeg har i det minste vært saklig.

Synes du selv, men det er du dessverre ikke...

 

Ikke så lenge du påstår at det de gjorde var like usportslig.

Neville hindret et mål. Om Lescott i det hele tatt ville fått til en avslutning vil vi aldri få vite. Uansett ville ikke Carra blitt utvist om det skulle blitt blåst straffespark, kanskje hadde han fått gult kort.

Carra holder i trøya, ingen tvil om det. Men om du ser på denne videoen, og spoler frem til ca 11:40, så ser det mer ut som om Carra prøver å komme seg foran på 

øyresiden av Lescott. Han får høyrefoten foran, og Lescott hekter høyrefoten sin inn i Car

a når han skal vende seg mot målet. Da er det ikke rart han faller.

Sier ikke at det er sånn det skjedde, men jeg tror ikke det er bare holdningen i trøya som gjør at han faller. Carra er forresten ca 78kg i følge LFCs hjemmeside.

 

Ta det med ro, Neville spiller ikke lenger i United, så du trenger ikke lenger å "beskytte" han. ;)

 

(nei, jeg vil ikke påstå at jeg selv er saklig)

 

Skulle vært sånn at når ballen 100% sikkert går i mål, men blir reddet ulovlig av en motspiller og keeper er utspilt, så burde målet godkjennes og den som reddet ulovlig vises ut.

 

Det var vel litt drøyt. Det kommer i hvert fall aldri til å skje, og det er jeg glad for.

Endret av glennandre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...