Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns Ings og Origi er to spennende spisser og jeg ser egentlig ikke noe poeng i å bruke penger på en ren spiss.

Som tidligere sagt, heller en angrepsspiller som kan spille i alle de tre forskjellige posisjonene i angrepet.

Ibe har tapt seg ja. Mye mulig det bunner i mangel på selvtillit og den blir ikke bedre av å ikke lykkes med det en prøver på.

Blir spennende å se hvem Klopp velger å satse videre på og om vi klarer å få litt penger for de som Klopp ikke ønsker å beholde som han kan bruke til å handle inn de han ønsker.

Ryktene skal jo ha det til at han får mye penger til å handle de rette spillerne for. Forhåpentligvis så klarer han å lokke til seg et par store navn selv om vi muligens bare kommer til å ha Europa League å skilte med.

Lenke til kommentar

Hvis det er kriteriene dine så bør jo over halve laget vekk fra klubben og ikke bare Moreno.

Hadde han vært skyld i alle baklengsmålene vi hadde fått mot oss så.

Du nevner 4 mål som han er skyld i. Jeg vet om spillere på Liverpool som er skyld i mange flere mål enn det over 2 sesonger, men allikevel så er det bare Moreno du mener vi bør prioritere å bli kvitt.

Men sånn helt seriøst, hvem bør vi kvitte oss med da? Og hvor realistisk er det?

Moreno, Mignolet, Milner, Can, Benteke, Allen, Lallana, Sakho, Toure, Balotelli, Teixeira, Ilori, Bogdan, Ibe, Wisdom, Yesil, Markovic, Luis Alberto for å nevne noen.

Noen av det kommer ikke til å ha noen betydning overhodet, men vi snakker om minst 9 førstelagsspillere.

Er det realistisk å finne 9 nye spillere som er bedre enn det vi har i dag? Spesielt på de posisjonene det virkelig trykker så er det jo ikke akkurat mange spillere som vi har mulighet til å kjøpe.

Han har skyld i flere mål, det var de 4 eksemplene jeg kom på i farta. 

Og selvfølgelig mener jeg det er mer enn bare Moreno som burde prioriteres vekk: Origi, Benteke, Balotelli, Markovic, Milner, Can, Sakho, Moreno, Kolo, Allen, Bogdan, Wisdom, Teixeira og Ibe.

Lenke til kommentar

Er jeg rar som har sansen for Origi?

Oki, han scorer kanskje ikke mest mål på Liverpool, men han binder opp minst like mange menn som Benteke og det virker som han er like sterk i kroppen og god i lufta som Benteke. Men han er mer beveglig, har mer innlegg, flere løp, osv.

Men hvor var dette laget på søndagen? :(

Nei, du er ikke rar som har sansen for Origi. Går du en del sider tilbake (samt for et par kamptråder siden) ser du at jeg sa mye av det samme du sier men da var det ikke mange som var enige.
Lenke til kommentar

Hvis det er kriteriene dine så bør jo over halve laget vekk fra klubben og ikke bare Moreno.

Hadde han vært skyld i alle baklengsmålene vi hadde fått mot oss så.

Du nevner 4 mål som han er skyld i. Jeg vet om spillere på Liverpool som er skyld i mange flere mål enn det over 2 sesonger, men allikevel så er det bare Moreno du mener vi bør prioritere å bli kvitt.

Men sånn helt seriøst, hvem bør vi kvitte oss med da? Og hvor realistisk er det?

Moreno, Mignolet, Milner, Can, Benteke, Allen, Lallana, Sakho, Toure, Balotelli, Teixeira, Ilori, Bogdan, Ibe, Wisdom, Yesil, Markovic, Luis Alberto for å nevne noen.

Noen av det kommer ikke til å ha noen betydning overhodet, men vi snakker om minst 9 førstelagsspillere.

Er det realistisk å finne 9 nye spillere som er bedre enn det vi har i dag? Spesielt på de posisjonene det virkelig trykker så er det jo ikke akkurat mange spillere som vi har mulighet til å kjøpe.

Han har skyld i flere mål, det var de 4 eksemplene jeg kom på i farta.

Og selvfølgelig mener jeg det er mer enn bare Moreno som burde prioriteres vekk: Origi, Benteke, Balotelli, Markovic, Milner, Can, Sakho, Moreno, Kolo, Allen, Bogdan, Wisdom, Teixeira og Ibe.

Uenig i den lista. Benteke, Balotelli, Kolo, Bogdan og muligens Milner/Allen ja, men tror ikke det å kvitte seg med halve laget vil føre til noe godt. Unge spillere som ikke har høye lønninger ser jeg ikke grunn til å absolutt selge.
Lenke til kommentar

Har aldri forstått hatet for Milner. Sikker straffetaker (I just jinxed it), greit med assists (flest i klubben meg bekjent), til og med litt mål i ny og ne, alltid villig på løp, og han springer alltid sokkane av seg.

Og så kan en sei at det er bedre å springe smart enn å springe masse, men om du vil kan du då gå tilbake til citykampen og analysere alle løpa han gjorde.

Det eg har å utsette på løpinga her og der er at en ruser for masse rett oppi, og sånn sett blir utspelt, men det gjer jo alle på laget frå midten og fram.

Han er treg dog, det er han.

Can føler eg ikkje er så defensiv sterk som han burde vere, og offensivt mangler det enda meir. Han er derimot ung, og kan sikkert formast slik Kloppen vil ha det.

Kolo hadde eg vore enig med tidligare. Gamlefar er berre ei laus kanon på dekk, men han har imo vore beste stoppar for pool i år. Ja, bedre enn Skrtel. Han har altså så skremmande lite personlige feil i år at det må vere topp i PL. Så får det heller vere at løsningane blir litt enkle og at den eine pasningsfoten er død. Heilt kurant squadplayer.

Det er tydelig at Benteke ikkje blir en favoritt hos Klopp så då er det vel bedre å la han få prøve seg andre plasser. Han er utvilsomt god, men ser ikkje ut til å passe inn i formasjonen. Origi er eg på gjerdet med. Tidlig i sesong følte eg vi spelte med 10 mann når Origi var på bana. Fekk til null og niks. Men det går jo litt på sjøltillit og den slags, og det er framleis mulig å forme spissen mtp alder.

Dei typane eg føler vi trenger er en sjef i midten bak, slik Carra var i si tid. Kjefter og smeller og holder ting i sjakk. Vi trenger en Kompany, en Vidic, en Terry. 

Vi trenger og en fordeler, ala Alonso, Mascherano. God defensiv, men kan og strø pasninger. Can og Henderson virker ikkje kapable per no til å ta denne rolla, sjøl om eg hadde tru på at Hendo kanskje skulle greie det. Det hadde for øvrig heller ikkje skada om fordeleren hadde kjeften til Gerrard. Her igjen blir verken Milner, Henderson eller Can eller Lucas gode nok. 

Moreno kan som nevnt prøvast på kant, men sånn som han opererer no blir han nesten for farlig til å bruke som back.

Og Mignolet kan ruge benk. Tabbane har blitt for mange, på for kort tid. Til og med Reina var ikkje så gale på sitt verste.

Ellers trudde eg Wisdom alt var solgt? Og Kloppen får vel ta avgjørelsen med Markovic, om han passer eller ikkje.

Lenke til kommentar

Origi har i teorien alt en spiss trenger (fart, styrke, teknikk), men er ingen naturlig målscorer. Hadde han hatt instinktet til f.eks Sturre hadde han vært fantastisk.

Jeg er uenig (bare å se på første målet mot Soton og fortell meg at det ikke er en naturlig målscorer) men selv hvis du hadde rett så ser jeg ikke problemet. Om han scorer selv eller om han opptar 2-3 menn så Firmino/Cou/Sturridge får rom til å score er for meg revnende likegyldig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

We had nothing to lose yesterday, søndagens finale derimot.

Positivt at Liverpool begynner å score mål, det var det ikke under Brendan Rodgers post-suarez.

Lenke til kommentar

Slik Liverpool spilte i går er det ikke nødvendigvis spissen som skal score, han skal like gjerne trekke med seg spillere og skape rom for løp som kommer fra midtbanen. Der gjorde Origi en god jobb i går og i finalen da han kom inn.  Og så dere at endelig kom midtbanespillerne på løp. Endelig!

Lenke til kommentar

Det er nettopp derfor jeg mener at vi bør se bort i fra en typisk ren spiss og heller kjøpe en målfarlig angrepsspiller som kan spille i alle posisjonene der fremme.

Bare se på Ronaldo og Suarez. Jeg tror nok det er mer eller mindre slutt på slike scoringsmaskiner av noen spisser som f.eks Liverpools egne Owen og Fowler.

Så vi kan heller bruke Origi og Ings helt der fremme som uromomenter som baner vei for de bak, som Firmino, Lallana eller enda dypere, Milner og Henderson.

Og scorer de selv, som de gjør fra tid til annen så er jo det bare bra. :)

Jeg har veldig sansen for Origi og syns han spilte en veldig god kamp mot Manchester City i går til tross for at han ikke scora.

Og det virker som mange glemmer at fyren bare er 20 år.

2013/2014 sesongen var en katastrofe taktisk mot slutten. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor vi jaget 3 poeng mot Chelsea, når 1 poeng var mer enn bra nok. Med 1 poeng fra Chelsea-kampen så hadde vi ikke trengt den der hodeløse angrepsfotballen mot Crystal Palace for å ta igjen målforskjell som gjorde at kampen endte uavgjort.

Nei, Rogders var for uerfaren og rett og slett ikke kynisk nok.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Rodgers eneste oppgave det året var å få det defensive til og fungere(noe det absolutt ikke gjorde) målene kom av seg selv når man har Suárez og sturridge i toppform.

Lenke til kommentar

Rodgers eneste oppgave det året var å få det defensive til og fungere(noe det absolutt ikke gjorde) målene kom av seg selv når man har Suárez og sturridge i toppform.

Når du nesten setter scoringsrekord på et PL år må du forvente at det blir litt hawaii bakover.

Litt av grunnen til at dei blei scora 5 mål var jo nettopp fordi vi slapp inn 3...osv

Palace kampen var derimot heilt idioti taktisk ja. Då leda en jo alt 3-0

Lenke til kommentar

Når du nesten setter scoringsrekord på et PL år må du forvente at det blir litt hawaii bakover.

Litt av grunnen til at dei blei scora 5 mål var jo nettopp fordi vi slapp inn 3...osv

Palace kampen var derimot heilt idioti taktisk ja. Då leda en jo alt 3-0

leda 3-0 ja men måtte ha endel mål til for å kunne vinne ligaen, derfor satset man på det umulige og failet brutalt, om men vant 3-0 eller fikk 3-3 betydde nada når city vant sin kamp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...