Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Milner og mignolet nå nok ut. Kjipt

to av våre beste i finalen, men naturligvis så får mignolet mye tyn for den ene feilen han gjorde selv om han reiste seg opp mesterlig og gjorde 3 100% redninger fra en annen verden etter han slapp inn, hvis det er noen som bør forlate klubben så er det moreno, forferdelig defensivt nok engang og horrible valg offensivt(det gjaldt alle spillerne frem til origi kom inn).

Milner var da god igår? sprang jo som en annen helt, hadde 2 forskjellige posisjoner igår og gjorde sine saker greit, kunne hatt en assist på slutten av ekstraomgangene også om origi hadde headet litt bedre på sin store sjanse (origi var forøvrig også knallgod igår)

den dårligste for liverpool må jo ha vært firmino, grufullt, gjorde ikke ett steg riktig omtrent og var i offside hele tiden.

Lucas var jo sikkert banens beste, før være vår faste stopper fra nå av, liker han har fått Mascherano rollen og takler den enormt bra :) 

Lenke til kommentar

Det er på tide å ta grep og gjøre en del utskiftinger i en dårlig tropp. Dere kan diskutere til dere blir blå om hvem som bør bli og hvem som må bort, men tabell og resultat taler sitt klare språk, troppen er for dårlig.

Det er etter min mening ingen klare kandidater til kapteinsrollen. Henderson blir veiet og funnet for lett. Han virker ikke som den klare leder, hvertfall ikke ser jeg det. Ikke Milner heller. 

Og når det er blitt brukt 7 forskjellige spillere i troppen som kaptein til nå i sesongen, er vel det og et bevis på at en kaptein mangler.

Laget trenger vel egentlig nye spillere i alle ledd. De slipper inn enkle mål, klarer ikke forsvare seg, spesielt på dødball. Har ingen drivende og kreativ kraft i midtbanen, og mangler klare målscorere.

Lenke til kommentar

Mignolet gjør en gigantisk feil i går, og de feilene gjør han for ofte dessverre.

Henderson må være preget av den skaden han sliter med.

Lucas gjorde en overraskende god kamp i går, men jeg blir lite lei meg om han selges.

Milner spiller for mange kamper og han stresser altfor mye i spillet sitt.

Kampanalysen på Liveprool.no syns jeg beskriver ganske godt mange av problemene og konklusjonen treffer ganske godt.

Men på det aller enkleste er det største problemet at Liverpool scorer altfor lite mål og da blir en feil som den Mignolet gjorde i går helt avgjørende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men på det aller enkleste er det største problemet at Liverpool scorer altfor lite mål og da blir en feil som den Mignolet gjorde i går helt avgjørende.

Helt enig. Og forsvaret vi har gjør at Mignolet kommer i alt for mange slike situasjoner. Å bare bytte Mignolet uten å få nye stoppere er nesten sikkert bortkastet. Vår midtbane løper ræven av seg for å rekke i forsvar, og misser med pasninger etter 60min.

Så min prioritering er: Midtstoppere - spiss - keeper.

Endret av toreae
Lenke til kommentar

BBC linker til The Sun i dagens gossip-runde: 

Belgian striker Christian Benteke, 25, could be part of a mass clear-out at Liverpool, a year after his £32m move from Aston Villa. (Sun)

Selv om det er rykter og i tillegg fra The Sun :thumbdown: , så er dette allikevel hyggelig lesing.

Men som Liverpool-supporter har eg ikke gått inn og lest hva mer det står i Sun :yucky: , bare lest de to linjene i BBC.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns seriekampene for Liverpool er veldig uinteressante for tiden?

Jeg mener, vi kjemper jo ikke om noe ligagull og heller ikke noen Champions League plass. Og reglene er vel sånn at siden City vant Ligacupen og mest sannsynligvis kvalifiserer seg til Champions League og i hvert fall Europa League gjennom tabellplassering så tilfaller Europa League plassen til taperen av finalen, altså Liverpool.

Så da er det jo bare æren å spille for og det er jo ikke like spennende akkurat. F.eks morgendagens kamp mot City er jeg ganske likegyldig til. Kjenner jeg gleder meg mye mer til Europa League kampene.

Lenke til kommentar

Og reglene er vel sånn at siden City vant Ligacupen og mest sannsynligvis kvalifiserer seg til Champions League og i hvert fall Europa League gjennom tabellplassering så tilfaller Europa League plassen til taperen av finalen, altså Liverpool.

Taperen i ligacupen har aldri fått noe. At City vant betyr at 6. plassen får EL. Kun taperen i FA-cupen fikk EL om vinneren allerede var kvalifisert, men UEFA fjernet den regelen forrige sesong (Soton på 7. fikk EL etter at Villa tapte mot Arsenal i finalen).

Lenke til kommentar

Ah.. Oki. Da var det jeg som blandet. Uansett, tror ikke en gang Liverpool klarer å kvalifisere seg via ligaplassering, så de må vel satse alt på Europa League.

Manchester United er overkommelige på en god dag, men dessverre tror jeg mange av motstanden som kommer til å være igjen i 8-delsfinalene fort kan bli for sterke for både Liverpool og Manchester United. :/

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syns seriekampene for Liverpool er veldig uinteressante for tiden?

Jeg mener, vi kjemper jo ikke om noe ligagull og heller ikke noen Champions League plass. Og reglene er vel sånn at siden City vant Ligacupen og mest sannsynligvis kvalifiserer seg til Champions League og i hvert fall Europa League gjennom tabellplassering så tilfaller Europa League plassen til taperen av finalen, altså Liverpool.

Så da er det jo bare æren å spille for og det er jo ikke like spennende akkurat. F.eks morgendagens kamp mot City er jeg ganske likegyldig til. Kjenner jeg gleder meg mye mer til Europa League kampene.

Jeg føler det samme. Ga opp ligaen allerede i fjor høst, var så åpenbart at stallen ikke var god nok til topp 5 engang. Altfor ustabilt lag. Faktisk, så hadde det vært helt greit om City vant i kveld siden jeg vil ikke United skal nå topp 4 plass. Håper Klopp bytter ut hele A-laget med juniorlaget. Ikke ser jeg noe særlig frem til Europa League kampene heller, der ryker Pool snart ut likevel.

Moreno burde være Pools nr 1 prioritering til å få vekk i sommer. Ny keeper hadde også vært digg.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en blå ballong.

En med hatt og nese på. 

Og den skal være blå!

Jeg vil ha en liten hund!

Jeg tenker på hunden hver dag hvert sekund.

Jeg vil ha en liten hund.

Voff voff voff voff.

Lenke til kommentar

Hvorfor kvitte oss med Moreno?

Kjøp en ny venstreback som går rett inn på laget og bare flytt han opp som ving. Slik som Bale. Har troa på at han hadde fungert veldig bra som venstre ving faktisk.

Joda, ikke alle taklingene hans som er like gjennomtekte og det er vel bare flaks at det bare har blitt 1 straffespark så langt, men hvor mange forsvarere har vel ikke sluppet unna med holding, etc. som lett kunne vært straffer? Sånn sett er han jo ikke noe verre.

Og han tar ihvertfall de returløpene helhjertet sammenlignet med en del andre på laget.

Ja, han kunne vært bedre som venstreback, men så flytt han heller opp da. Med Moreno som ving så kan en koste på seg en venstreback som er mye mer defensivt orientert enn ellers.

F.eks så syns jeg Gomez på venstreback sammen med Moreno på venstreving fungerte ganske bra.

Det er vel egentlig bare 2 spillere jeg pr. idag ser null nytte av og det er Bogdan og Benteke. De fleste andre er etter min mening gode nok til å være innhoppere som kan forandre kampbildet. Herunder Allen, Lallana, Milner (kanskje litt for dyr til å ha som backup), osv.

Slik jeg ser det, så hadde det vært fint med en stabil og god keeper. Men sånn helt seriøst, hvor mange finnes det som egentlig er bedre enn Mignolet på samtlige punkter? Hjelper det med en keeper som er bedre enn Mignolet i feltet, men tilsvarende dårligere på streken?

Så hadde det vært flott med en stoppergeneral og en midtbanegeneral. En ren spiss tror jeg egentlig ikke vi trenger, da er det bedre med en offensiv spiller som Firmino som kan spille alle plassene i angrepet, inkludert helt på topp.

Med andre ord, 3-4 kjøp og lempe ut litt dødkjøtt som kommer enda lenger ned på lista enn de er i dag så tror jeg det kan bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...