Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Meget skuffende at vi ikke klarer å slå Sunderland hjemme, når vi leder 2-0. Men vi kan faktisk legge all skyld på Mignolet og Sakho.

Firmino var vår beste.

Der mener jeg du tar feil selv om Mignolet har all skyld for redusieringen. Liverpool la seg bak/ble presset bak, og tapte ALT av dueller før 2-2 fra midten og bakover. Der kan man se hva som skjer nå laget ikke vinner 50/50-dueller. Når det er sagt så var ikke Sakho spesielt god i går. Han var elendig for å si det rett ut. Toure og Sakho er ikke spillere som bør spille sammen.

Egentlig tror jeg at jeg er litt enig med deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget skuffende at vi ikke klarer å slå Sunderland hjemme, når vi leder 2-0. Men vi kan faktisk legge all skyld på Mignolet og Sakho.

Firmino var vår beste.

Der mener jeg du tar feil selv om Mignolet har all skyld for redusieringen. Liverpool la seg bak/ble presset bak, og tapte ALT av dueller før 2-2 fra midten og bakover. Der kan man se hva som skjer nå laget ikke vinner 50/50-dueller. Når det er sagt så var ikke Sakho spesielt god i går. Han var elendig for å si det rett ut. Toure og Sakho er ikke spillere som bør spille sammen.

Match of the Day viste tydelig at muren var feilplassert på frisparket som Mignolet slapp inn. Så det var enda en feil Mignolet gjorde :)

Lenke til kommentar

Firmino var vår beste.

Match of the Day viste tydelig at muren var feilplassert på frisparket som Mignolet slapp inn. Så det var enda en feil Mignolet gjorde :)

Slike feil gjør keepere med lav selvtillit. Selv langt nedover divisjonene klarer keepere å stille muren riktig. Men det elendige forsvaret vårt hjelper ikke akkurat på selvtilliten til Mignolet. Eventuel ny keeper bør ha selvtillit som ikke er påvirket av (et elendig) forsvar.

På streamen jeg så på tror jeg ble det sagt i pausen at vi hadde 82% ballbesittelse i førsteomgang. Er det noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng i å ha ballen i 80 % når man triller sideveis og bakover mesteparten av tida. Ballinnehav uten vilje og evne til å skape noe er ikke noe poeng. Leicester er meget bevisste på å kontre hurtig når de har sjansene til det og er trygge på at de klarer å forsvare seg mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar

Irriterer meg grønn over Emre Can har hatt klippekort siden Klopp kom. Liker å tro at han er så offensiv, tar med seg ball og fosser forbi en eller to spillere så mister han balllen. Ååå jippi kontring i mot atter en gang. Hadde han vært litt smartere i posisjoneringen, valg med og uten ball så hadde han vært bra nok.

Det er ikke bare Emre i dette laget som irriterer meg, så mange flere.. Gidder ikke engang ramse opp. Dette laget har løpskraft, men alt for lite hjerne.

Det var dagens utblåsning :p

Lenke til kommentar

@toreae: Kan bekrefte at det var 82/18 i ballbesittelse i 1. omgang. Hjelper ikke hvis det ikke blir mål..

Takk.

Nei, så absolutt ikke. Det betyr at vi hadde kontroll på ball i 36 minutter og 54 sekunder av første omgangs 45 minutter. Uten å være i stand til å levere en skikkelig målsjanse. Vi var vel knapt i stand til å lever et innlegg fra utenfor 16-meteren som treffer en medspiller innenfor 16-meteren gjennom hele kampen. Vi feiler med laguttak og taktikk (om vi i det hele har en taktikk).

Lenke til kommentar

Har sittet og tenkt litt. Etter å ha sett noen kamper med Kevin Stewart, kan han bli en midtbanemotor som vi trenger sammen med Henderson?

Han virker jo å ha en ganske god arbeidskapasitet og slikt. Med litt hjelp av de mer rutinerte så kan han kanskje ta enda noen steg?

Lenke til kommentar

Har sittet og tenkt litt. Etter å ha sett noen kamper med Kevin Stewart, kan han bli en midtbanemotor som vi trenger sammen med Henderson?

Han virker jo å ha en ganske god arbeidskapasitet og slikt. Med litt hjelp av de mer rutinerte så kan han kanskje ta enda noen steg?

Han har ikke akuratt imponert meg, har mer tro på f.eks Teixera og Smith.

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke akkurat slike midtbaneslitere den som glimter til mest. Med annet du er en ny Gerrard og scorer en masse mål i tillegg og legger lissepasninger fra egen 16 meter.

Problemet med Teixeira er at han spiller i en posisjon som allerede er rimelig overbefolket med Coutinho og Firmino i spissen.

Er det noe vi sårt trenger så er det skikkelig talenter av typen midtbanegeneral og angriper ala Suarez. Ikke enda flere offensive midtbanespillere.

Offensive midtbanespillere kan en alltids få kjøpt.

Midtbanegeneraler og slike angripere derimot er det omtrent umulig å få kjøpt, i hvert fall for Liverpool.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...