Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BR sier det jeg alltid har sagt om Balotelli sin overgang til Pool

¤ Balotelli var ikke main target som spiss den sommeren (Alexis Sánchez var det virkelige målet)

¤ Når man ikke fikk tak i main target så man at Lambert (ment som rotasjonspiller og 3.valg) ikke holdt sammen med Sturridge i en CL sesong. 

¤ Markedet var tørt for spisser som var på nivå med Sanchez og man hadde følgende valg;

A) beholde og satse på Borini

B) Låne en spiller et år/Samuel Eto

C) Sjanse på Balotelli og håpe han leverte som i glansdagene, ergo en £40-50M striker man kunne få for £15M. 

De kastet terningene og fikk ikke det de ville ut av Balotelli. 

Jeg står fortsatt ved det jeg sa etter 1.kamp den sesongen (Balotelli var veldig god og kunne scoret 2-3 mål). 

Hadde han gjort det er jeg sikker på at momentum og flyt hadde kommet og det er ofte ikke mer en små ting som det som skal på plass for at det løsner for en spiss. 

Det er vel strengt tatt ikke noe du har sagt, men heller oppsummering av løse tråder og rykter fra diverse forum og nettaviser. 

Nu vel, dette er et typisk "cover my ass"-intervju av Brendan Rodgers. Skylder på den store slemme overgangskomiteen for egne begrensninger og manglende teft i markedet.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

YNWA32 har da sagt det på dette forumet uavhengig av om andre har sagt det eller ikke. Han hevder ikke det var han som sa det først eller at han har enerett på å ha sagt det så skjønner ikke helt kritikken din Hoffmeister...

Resten av posten er jeg forsåvidt enig med deg. Prøver vel å få det til å se ut som han ikke var helt idiot i et håp om at en av de store klubbene skal tilby han kontrakt.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar
KLOPP ADVARER GRÅDIGE UNGGUTTERJerome Sinclair er ikke er blitt enig om en ny kontrakt og Jürgen Klopp sa i dag at LFC var opptatt av unge spillere som ville lære, ikke tjene penger. Kontraktene til Rossiter og Teixeira løper også ut.

Torbjørn Flatin // @tflatinTirsdag 19.01.2016 kl.16:27

Jerome Sinclair virker å være på vei ut av Liverpool, og er blitt linket til en overgang til Watford. På dagens pressekonferanse på Melwood ga Klopp klare antydninger om at lønnsforlangende til Sinclair var høyere enn hva Liverpool var villig til å gå med på, og at klubben ikke ville la se presse av storforlangende unggutter.

- Som klubb kan du ikke gjøre unge spillere lykkelige, forklart Klopp. – Det er ikke din oppgave.

- Hva vi kan gjøre er å skape en situasjon hvor unge spillere vet at det ikke er viktig å få sitt livs høyeste lønn i sitt første arbeidsår. Det er mer viktig å få en skikkelig utdannelse, og det er hva vi prøver å gi dem.

- Jeg liker Jerome, han er et virkelig talent, og hvis han ønsker å være her er det ikke noe problem. Absolutt intet problem, men vi kan ikke presse ham til å være her.

- Jeg vet ikke hva situasjonen er i dette tilfellet, men først og fremst behøver du spillere som ønsker å lære. Så lenge han er her vil han være en Liverpool-spiller, men jeg kan ikke ta avgjørelsene for dem. Vi kan bare komme med et tilbud, og det vi må tilby dem er best mulig utdanning og arbeide med de beste trenerne og våre beste spillere. Siden er det opp til spillerne selv.

- Det er intet å si om det, fortsatte manageren om antatt interesse fra Watford.

- Jerome er en veldig ung spiller. Han har teknikk. Han har et veldig godt skudd, men fysisk er det ikke lett for ham å være spiss i Premier League og overleve mot spillere som er over 190 cm. Han er imidlertid veldig ung og kan selvfølgelig utvikle seg.

Ifølge Paul Joyce i Daily Express løper også kontraktene til Jordan Rossiter og Joao Teixeira ut etter denne sesongen.

Lenke til kommentar

Det er gøy helt til du innser at du gikk glipp av en spiller som Pogba.

Det er nettopp derfor jeg mener det er utrolig viktig at spillere får en ordentlig sjanse til å vise hva de er gode for.

Utlån til Championship eller sjanser på førstelaget.

For en vet aldri hva en kan gå glipp av.

Frem til nå heldigvis har samtlige unggutter som har forlatt Liverpool fordi kontrakten gikk ut, har heller ikke i ettertid vist seg å være et stort tap.

Men når jeg leste at Aidy Ward var blitt agenten til Sinclair, ja i det øyeblikket så visste jeg at hans karriere i Liverpool var over.

Dessverre ser Sinclair ut til å bli en av de som virker veldig lovende, men aldri har helt fått en fair sjanse.

Forhåpentligvis for oss så blomstrer han ikke og blir en ny Sturridge i en annen klubb. :p

Lenke til kommentar

Finnes to sider av Sturridge. Den ene når han er sykt god og den andre når han en sykt mye skadet.

Men du har rett. Man burde gi ungguttene en fair sjanse før man selger dem.

Dere har jo gjort det bra med unggutter før. Sterling og Ibe er to gode eksempler. Hentet fra akademiet til andre klubber og gitt dem sjansen på førstelaget.

Dumt av Sinclair hvis han stikker. Han har gode muligheter for førstelagsspill nå som Klopp er manager. Kan sikkert utvikle seg mye under ham.

Lenke til kommentar

Det er gøy helt til du innser at du gikk glipp av en spiller som Pogba.

Det er nettopp derfor jeg mener det er utrolig viktig at spillere får en ordentlig sjanse til å vise hva de er gode for.

Utlån til Championship eller sjanser på førstelaget.

For en vet aldri hva en kan gå glipp av.

Frem til nå heldigvis har samtlige unggutter som har forlatt Liverpool fordi kontrakten gikk ut, har heller ikke i ettertid vist seg å være et stort tap.

Men når jeg leste at Aidy Ward var blitt agenten til Sinclair, ja i det øyeblikket så visste jeg at hans karriere i Liverpool var over.

Dessverre ser Sinclair ut til å bli en av de som virker veldig lovende, men aldri har helt fått en fair sjanse.

Forhåpentligvis for oss så blomstrer han ikke og blir en ny Sturridge i en annen klubb. :p

Alt tydet på at Pogba kom til å bli en virkelig god spiller - Sinclair scorer knapt mål for reservelaget.

De som fortjener sjanser får de som regel - og motsatt for overhypet folk som Pacheco/Partridge/John Welsh osv. Som regel har fansen svært lite innsikt i hvem som faktisk er stortalenter og hvem som ikke er det. Manageren derimot vet mye om hvordan personligheten er, villigheten til å lære, hvordan de trener, osv (Derfor jeg har null tro på Teixeira blant annet, som jeg tidligere har nevnt).

Synes egentlig våre managere alltid har vært fair mot unge spillere ift spilletid. Man ser jo bare på alle som har stukket hvor få som faktisk har hevdet seg videre i karrieren, som du nevner.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

Vet ikke jeg. Vi har jo gått fra å ha mange spennende talenter i klubben til å knapt ha noen i det hele tatt da de fleste ikke har utviklet seg som en håpet på.

Vi hadde jo Kent, Sinclair, Ojo, Rossiter, Teixeira, Yesil, Dunn, Chirivella, Wilson og Ilori for å nevne noen.

Etter litt tid så er det kun Ojo som faktisk fortsatt er lovende, mens Rossiter ser ut til å ende opp som en ny Spearing.

Resten har falt gjennom av ulike årsaker. Alt fra ikke passe inn i Premier League til å ha fått utviklingen stoppet av skader.

Lenke til kommentar

"What stood out for me, in the first half [Cech] had no saves to make but in the second half when we did turn on the pressure he was there when they needed him," Butland said. "That is what a good 'keeper is all about. It is not just the save, but it is about relieving the pressure and making them feel comfortable in front of you."

Blant annet derfor er ikke Mignolet noen keeper jeg har tro på lenger.

tatt herfra: http://www.espnfc.com/barclays-premier-league/23/blog/post/2789948/cech-de-gea-courtois-among-best-premier-league-goalkeepers

Lenke til kommentar

Vet ikke jeg. Vi har jo gått fra å ha mange spennende talenter i klubben til å knapt ha noen i det hele tatt da de fleste ikke har utviklet seg som en håpet på.

Vi hadde jo Kent, Sinclair, Ojo, Rossiter, Teixeira, Yesil, Dunn, Chirivella, Wilson og Ilori for å nevne noen.

Etter litt tid så er det kun Ojo som faktisk fortsatt er lovende, mens Rossiter ser ut til å ende opp som en ny Spearing.

Resten har falt gjennom av ulike årsaker. Alt fra ikke passe inn i Premier League til å ha fått utviklingen stoppet av skader.

Canos er kankje det størte talentet vi har.

Lenke til kommentar

Noen videoer, men hvis han virkelig er så god som folk skal ha det til så er jo Klopp en god mulighet for ham til å få spilletid på førstelaget.

Jeg tipper han ikke får så mye mer spilletid siden han mer eller mindre er uaktuell for en ny kontrakt. Og det er forsåvidt greit det av Klopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...