Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Ikke verst pressekonferanse det der!

Klopp virker som han har beina på jorda, men vet hva han vil, og hva som skal til for å få det til.

Flink å svare for seg på engelsk, og humørfull. 

Og så får han første og siste ord når det gjelder spillerkjøp og salg. Flott!!

@Mr.President: han kler da rødt rimelig bra og!  :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TTT = ting tar tid. Klopp-effekten blir vel synlig først etter noen måneder. Tipper jeg da. :)

Liverpool vil nok få en boost nå, ja..

Laget får nok en boost. Men tipper at vi først får se den virkelige effekten etter at han får noen overgangsvinduer. (Dvs, jeg ser ikke for meg at Liverpool klarer topp 4 i år pga Klopp). Men vi får se, får håpe jeg ikke jinxer det nå, slik at United kommer på 5, og Liverpool på 4... :p

Forøvrig fantastisk manager. Blir glad bare av å høre på han, så litt misunnelig på at dere har fått han.

Lenke til kommentar

Mest spent på hvordan stilen hans takler Premier League. 

Enten blir det suksess, eller så blir det mange skader og utbrente spillere allerede i januar/februar. I PL må alle lag slite for å slå alle lag. Og sesongen er lang og tung. Lengre enn Bundesliga. 

Tja, Liverpool har større bredde enn Dortmund hadde i stort sett alle sesongene til Klopp. I Bundesliga må alle i minst like stor grad slite for å slå alle lag. Særlig fordi det er en liga som i gjennomsnitt har flere lag som bruker høyt press enn PL. Det eneste som skiller ligaene er jo den vinterpausen som ikke eksisterer i PL. Det er selvsagt en faktor, men den utlignes når man ser på bredden LFC har i forhold. 

Lenke til kommentar

Tja, Liverpool har større bredde enn Dortmund hadde i stort sett alle sesongene til Klopp. I Bundesliga må alle i minst like stor grad slite for å slå alle lag. Særlig fordi det er en liga som i gjennomsnitt har flere lag som bruker høyt press enn PL. Det eneste som skiller ligaene er jo den vinterpausen som ikke eksisterer i PL. Det er selvsagt en faktor, men den utlignes når man ser på bredden LFC har i forhold. 

Flere lag med høyt press sier ikke så mye. Barca og Dortmund har begge to høyt press, nærmest på grensen til det vanvittige. Men de har to vidt forskjellige spillestiler. Det er når man har ballen lite i laget at det blir slitsomt, og Dortmund ønsket ikke nødvendigvis å ha ballen mest under Klopp. 

Spiller du mot et lag som har ballen 70% av tida, er det tyngre enn å spille mot et lag som har ballen 30% av tida. Du blir løpende voldsomt mye imellom, og må forsvare målet ditt mye mer enn vanlig. 

Samtidig har nok PL det høyeste bunnivået man noen sinne har sett i en liga. Spillerne kan aldri hvile seg til en seier, og sånn sett tror jeg det er langt mer effektivt å spille som United, Chelsea og til dels City, over 38 kamper + cupturneringer. Arsenals kontringsfotball har gitt dem voldsomme skadeproblemer og varierende prestasjoner de siste årene. Helt nydelig vakkert når det fungerer, men sånn fotball som de spiller på sitt beste (jfr sist søndag) er ikke noe man vinner PL med, fordi det skal så uvirkelig mye til for å makte å gjøre det over tid. 

Så lurer jeg litt på hva du mener gjør Liverpool-stallen bredere? Er det antallet spillere, er jeg med. Men til tross for at Dortmund nok aldri hadde verdens beste benk, så har vitterlig ikke Liverpool det heller. Foruten AMC- og spissplassen så ser jeg ikke helt hvilken posisjon de har gode innbyttere i.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Flere lag med høyt press sier ikke så mye. Barca og Dortmund har begge to høyt press, nærmest på grensen til det vanvittige. Men de har to vidt forskjellige spillestiler. Det er når man har ballen lite i laget at det blir slitsomt, og Dortmund ønsket ikke nødvendigvis å ha ballen mest under Klopp. 

Spiller du mot et lag som har ballen 70% av tida, er det tyngre enn å spille mot et lag som har ballen 30% av tida. Du blir løpende voldsomt mye imellom, og må forsvare målet ditt mye mer enn vanlig. 

Samtidig har nok PL det høyeste bunnivået man noen sinne har sett i en liga. Spillerne kan aldri hvile seg til en seier, og sånn sett tror jeg det er langt mer effektivt å spille som United, Chelsea og til dels City, over 38 kamper + cupturneringer. Arsenals kontringsfotball har gitt dem voldsomme skadeproblemer og varierende prestasjoner de siste årene. Helt nydelig vakkert når det fungerer, men sånn fotball som de spiller på sitt beste (jfr sist søndag) er ikke noe man vinner PL med, fordi det skal så uvirkelig mye til for å makte å gjøre det over tid. 

Så lurer jeg litt på hva du mener gjør Liverpool-stallen bredere? Er det antallet spillere, er jeg med. Men til tross for at Dortmund nok aldri hadde verdens beste benk, så har vitterlig ikke Liverpool det heller. Foruten AMC- og spissplassen så ser jeg ikke helt hvilken posisjon de har gode innbyttere i.

Riktig det, Klopp var aldri fokusert på å ha ballen mest, men heller å ha flest km. løpt i løpet av en kamp.

Ja, det blir selvsagt tyngre når man ofte må jage ballen, men det er nettopp dette Klopp krever av spillerne sine. At de løper og yter absolutt alt. 

Tja, at de har det høyeste bunnnivået noen sinne kan vel kanskje diskuteres, men at spillerne aldri kan hvile seg til en seier stemmer nok, og det tror jeg heller ikke Klopp vil tillatte spillerne å gjøre. Ja, det er nok mer effektiv å spille ballbesittende eller dyptliggende i form av energisparing, men jeg tror likevel at Klopp kan få spillerne sine til å yte mer enn hva samtlige managere i PL klarer med sine. Det krever selvsagt at Klopp har en spillergruppe som har 100% på ham, og dette er optimalt sett unge spillere som har ting å bevise, og som vil jobbe livet av seg for å imponere. 

Det skal også nevnes at Dortmunds fotball ikke alltid var vakker. Ofte (i de senere årene da motstanderne begynte å ligge veldig dypt), så måtte de ty til dødballer, eller langballene til Hummels rettet mot beistet Lewandowski som er verdens beste til å holde ballen unna forsvarere.

Tenkte på antall spillere ja. Neida, de har nok ikke verdens beste benk. Men Klopp trenger ikke verdensstjerner i alle posisjoner. Han brukte konstant spillere som Schmelzer, Kehl og Grosskreutz, som er meget begrensede spillere, men som har en ekstrem løpskapasitet. 

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at Liverpool har noe å gå på når det gjelder km pr kamp... Syns det har vært altfor dårlig press på motstander og altfor mange tap av andreballdueller under Rodgers og tendensen i fjor og i år har vært nedatgående.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Fornøyd med Klopp, men han må få tid. Ingen garanti at det valses inn til gull og glitter med en gang.

Catchphrase: neste år

Lenke til kommentar

Tror hvertfall det må beregnes en 3-4 sesonger før Kloppern potensielt kan ha gjort Liverpool til en toppklubb igjen. Han klarte å bekjempe én økonomisk gigant over en kort periode i Tyskland, her skal det bekjempes 3-4 økonomiske giganter. Så sjansen er større for failure enn suksess. Men det finnes neppe noe bedre manager for Liverpool i utgangspunktet.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...