Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Hvilke tegn har du sett på at Sakho presses vekk?

Du så vel at Lovren på uforklarlig vis ble foretrukket fremfor han i fjor?

Greit at han ikke spilte mot Stoke, for det var vel noe fødsel inne i bildet som gjorde at han ikke hadde trent like mye de siste dagene som resten.

Jeg er bare redd for at Rodgers ser på Skrtel - Lovren som Liverpools stopperpar og vil bruke de mest mulig.

Nå har ikke jeg peiling på fotball som trenere og managere, men min mening er at et lag skal komplimentere hverandre. Det vil si f.eks noen feinsmeckere og noen arbeidshester.

Med den filosofien så mener jeg Skrtel og Lovren er alt for like og komplimenterer hverandre i veldig liten grad i motsetning til hvordan Sakho og tidligere Agger kan komplimentere en slik type stopper som Skrtel og Lovren.

Sakho ligner mer på Agger i spillestilen, selv om Agger var en relativt unik stopper etter min mening som jeg mener hadde det meste.

Agger var tøff som fy, god med ball og på pasninger og skøyt som en hest sparker og det med relativt god presisjon.

Og ikke minst lojalitet og hjertet i klubben.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper at vi stiller med Moreno på venstre back i hjemmekampen mot bournemouth. Synes Gomez gjorde seg litt bort mot Stoke, var ikke ellendig, men heller ikke spesielt god.

Trenger ikke å fokusere fult så mye på den defensive tryggheten hjemme mot Bournemouth, som borte mot Stoke.

Hva tenker dere om venstreback plassen fremover? Gomez eller Moreno?

Usikker, syns ofte det er samme greia med Moreno. Er ikke elendig, men ikke spesielt god. Viss Gomez har vært bedre på treninger, pre-season kamper syns jeg han skal få starte.

Lenke til kommentar

nå funka den bakfireren sist kamp så regner med den fortsetter, lovren tok mange steg opp sist kamp håper han fortsetter, det var det vi manglet ifjor og året før i viktige kamper slik som mot stoke!

håper sakho får spilt seg inn i midtforsvaret, toppnivået hans er utrolig bra, må bare få selvtilliten og spilletiden for å spille seg inn bak der, men det er  lang sesong så vi trenger alle vi har bak der.

Lenke til kommentar

Håper Moreno tar steget og blir skikkelig god nå som han endelig har konkurranse. Gomez er uansett en kjekk spiller å ha. Ung og lovende og kan, såvidt jeg husker å ha lest, også spille høyre back. Angående Sakho og Lovren er jeg glad Lovren har tatt steg og blitt bedre. Nå har vi tre gode stoppere. Spennende sesong.

Lenke til kommentar

Gomez er jo egentlig stopper/høyre back, men har blitt brukt på venstre back av Rodgers.

Han ser i hvert fall ut til å få mer tillit enn Ilori. Synd for Ilori selvsagt, for jeg liker egenskapene han besitter og ble svært imponert blant annet av kampen av hadde mot Barcelonas stjernegalleri når han var leid ut til Granada eller hva det var igjen.

Lenke til kommentar

Mykje hat mot BR her, men har vel strengt tatt fått det bedre til enn både Hodgson og King Kenny.

Eg ser innimellom eindel som ville ha Benitez tilbake, og sjølv om han er veldig gla i pool (han har vel omtrent enda hus der), så blir vel ikkje det det sunnaste forholdet. Klopp hadde vore artig det, men er vel litt i grenseland ønsketenkning. Eg kan vere med på ønsket, men kor realistisk det er..

Pool har endra mykje struktur med både BR og nye eigarar. Moneyballprinsippet med mykje bruk av statistikker og transferkomite var pool først ute med i PL, og eg trur andre vil følge etter. Kor vidt det faktisk fungerer godt nok i pool er noko anna.

Nye eigarane har også innført lønnstak, som kan gje oss vanskeligheter med dei største primadonnane, Sterling er langt over lønnstaket til pool i city.

At folk skal vere så misfornøgd for kjøpa i sommar skjønner eg heller ikkje, då ein lett kan sjå at mange av signeringane handla om bredde i stallen. Milner er imo sommarens luraste invistering. Den mannen er kraftig undervurdert og har alltid levert når han har fått spele i city. Han er vel også grunnen til at Lucas ikkje lenger får nøkkelrolle.

Det einaste eg er meir usikker på er Benteke. Vi hadde vel færrast innlegg i fjor, og Benteke er jo gla i innlegg (også). Spent på om ein kan legge litt om strategi så en får litt fleire innlegg. Med Firmino og Couthino i tospann tviler eg dog på det.

Lenke til kommentar

"Kjøpet" av Milner er etter min mening Liverpools beste i år. Firmino kan bli riktig så god han også, men jeg syns det er noe tynt defensivt med Coutinho og Firmino på samtidig, men tiden vil vise om det fungerer. Benteke kan være gull verd, men er jo av den typen spiss som Liverpool har fryst ut gang på gang. Han trenger leveringer, gjerne på hodet, og det bedriver ikke Liverpool med. Jeg tror klubben heller skulle kastet 400 millioner etter Lacazette, en spiller jeg tror ville fungert utmerket med Sturridge. 

Lenke til kommentar

Benteke er ikkje den samme pålen som Carroll.

Eg vil også tru at tospannet Henderson/Milner er godt nok til å vere hundane i forsvar.

Vi treng en eller to DMs som kan strø pasninger. Begge desse kan dette. Vi må tilbake til Alonso/Mascherano og til dels Gerard når han spelte i rolla. Å ha en terrier framfor forsvaret som er spedalsk med ballen i beina evt alltid velger dei sikre pasningane blir fort kjedelig.

Lenke til kommentar

Nei, det skal være sikkert å vist at han ikke er. Benteke er milevis bedre enn Carroll, men jeg mener enda at han er litt feil spillertype for Liverpool. Blir sikkert å ta alvorlig feil at det, sånn at dere kan hente fram posten og le, men det får bare være. 

Henderson og Milner er en meget fin duo. I tillegg har dere jo Can dere kan slenge bak hvis det skulle trengs. Han har jo masse defensiv trening det siste året i tillegg til en fin pasningsfot.

Bredden i Liverpool er bedre enn på masse masse år, så får vi se i mai om det var nok til å ta dere tilbake til CL og eventuelt en pokal. En ung og spennende tropp har Liverpool iallfall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Å ha ensom spiss gang på gang tok knekken på Liverpool sist sesong. Men synes han treffer somregel bra på byttene. Problemet var at spillerne som kom ikke presterte bra nok.

Troppen er bredere og klart bedre i år,vi har god dekning og burde ikke spille med enslig spiss. Er meget spent på sesongen.

Blir jo hans siste sesong om det ikke presteres i år. Vinn eller forsvinn.

Lenke til kommentar

To spisser løyser ikkje stort, det er meir taktikken rundt.

Er lenge sia United, Chelsea, Arsenal og City har spelt med 2 spisser for eksempel.

Rooney speler åleine på topp så langt i år.

Chelsea = Costa

Arsenal = Giroud/Wally

City = Aguero

Det er midtbana og korleis den komponerast ilag med bekkane med løp, kryssløp, bakromspasninger og innlegg som er greia. Der føler eg til tider det virker planløst. Suarez redda alvorlig mykje pga evnen til å lage mål utav ingenting. Det kollektive går det an å stille spørsmål ved, men at to spisser løyser noko som helst har eg ingen tru på.

Lovren bør i mitt haue starte før Sahko. Den mannen er laus kanon på dekk ilag med Toure.

Lenke til kommentar

Jeg er negativ til BR, ser ikke hvordan jeg ikke kan være det slik som han styrer laget. Veldig positiv til Milner kjøpet da :)

Har du et par stikkord om nøyaktig ka som er gale? Mulig nevnt før, men i mine auger var det BR som snudde suarez ifra syting og biting til lean mean scoring machine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...